سلامتی و پزشکی

علائم سرطان ریه چیست؟ 8 نشانه بیماری سرطان ریه

علائم سرطان ریه، سرطان ریه چیست

درد قفسه سینه یکی از واضح ترین علائم سرطان ریه اما علائم دیگری وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

همانطور که می دانید سرطان ریه یکی از کشنده ترین سرطان ها در جهان است که هم مردان و هم زنان را مبتلا می کند. بیش از 20 درصد افرادی که در اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند هرگز سیگار نکشیده اند.

خب سوال این است که چرا غیر سیگاری ها باید بروند سرطان ریه بیماری مسری؟

کارشناسان بر این باورند که انتشار رادون (گاز بی بو که در خانه ها یافت می شود) عامل اصلی سرطان ریه است.

عوامل دیگری مانند آلودگی هوا، دود سیگار و آلاینده های محیطی مانند آزبست ممکن است در افراد مبتلا به این سرطان دخیل باشند.

چه به طور منظم سیگار بکشید و چه هرگز در زندگی خود سیگار نکشیده اید، باید علائم سرطان ریه خوب بدانند. در این مقاله با ما همراه باشید تا علائم این بیماری را بررسی کنیم.


  1. سرفه است

علائم سرطان ریه، سرفه مزمن چیست؟

اکثر افراد مبتلا به سرطان ریه اغلب سرفه مزمن دارند. این سرفه ها با خون همراه است. وجود مخاط غلیظ و رنگی ممکن است اولین علامت این سرطان باشد.

اگر سرفه بیش از یک ماه طول کشید، باید با پزشک متخصص مشورت کنید، حتی اگر سرفه خشک باشد.


  1. بیماری های مزمن

علائم سرطان ریه، یک بیماری مزمن چیست؟

در بیشتر موارد، ویروس عامل اصلی بیماری های ریوی مانند برونشیت مزمن است. با این حال، اگر اغلب بیمار می شوید و عفونت به ریه ها و قفسه سینه سرایت می کند، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.


  1. لانجا لانجا

علائم سرطان ریه، کاهش وزن چیست

آیا بدون تغییر رژیم غذایی یا ورزش وزن کم کردید؟ مانند سایر سرطان ها، تومورهای پیشرفته می توانند پروتئین هایی تولید کنند که بدن را مجبور به کوچک شدن می کند. به همین دلیل باید کاهش های غیر منطقی در نظر گرفته شود.


  1. درد استخوان

علائم سرطان ریه، درد استخوان چیست

اگر سرطان ریه به سایر قسمت های بدن گسترش یافته باشد، ممکن است درد شدیدی در استخوان ها و مفاصل خود احساس کنید. کمردرد و کمردرد شایع هستند.


  1. تورم صورت و گردن

علائم سرطان ریه، تورم صورت و گلو چیست؟

اگر سرطان ریه روی رگ‌های اصلی خونی فوقانی فشار وارد کنید (رگ‌های خونی اصلی، رگ‌های خونی هستند که خون فاقد اکسیژن را از بدن به قلب می‌برند.) ممکن است متوجه تورم در گلو و صورت خود شوید. بازوها و قسمت بالایی سینه نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند.


  1. خستگی

علائم سرطان ریه چیست، خستگی مفرط

این برای اکثر افراد مانند خستگی عادی نیست. این خستگی آنقدر شدید است که ما نمی توانیم منتظر بخوابیم.

تعطیلات طولانی نمی تواند چنین خستگی را برطرف کند. 80 درصد از افراد مبتلا به سرطان، خستگی مفرط را به عنوان نشانه ای از بیماری خود گزارش می دهند.


  1. سطح کلسیم بالاست

علائم سرطان ریه، سطح بالای کلسیم چیست؟

سرطان ریه می تواند موادی شبیه هورمون تولید کند که به تعادل مواد معدنی در بدن آسیب می رساند. در برخی موارد کلسیم بیشتری وارد جریان خون می شود.

اگرچه ممکن است بدون آزمایش متوجه آن نشوید، اما در صورت تداوم علائم کلسیم حتما به پزشک مراجعه کنید. علائم شامل تکرر ادرار، تشنگی بیش از حد، یبوست، حالت تهوع، درد شکم و سرگیجه است.

همچنین بخوانید : کلسیم چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

  1. ضعف عضلانی و خستگی

علائم سرطان ریه، ضعف عضلانی و خستگی چیست؟

سرطان ریه اندام های مختلفی مانند ماهیچه ها را درگیر می کند. یکی از اولین مناطق آسیب دیده پشت شماست. بلند شدن از روی صندلی برای شما سخت خواهد بود. ضعف و خستگی در بازوها، شانه ها و پاها نیز شایع است.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا