سلامتی و پزشکیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

برخی خطرات احتمالی مصرف تشک برقی

تشک های برقی برای چه افرادی مناسب نیست؟ و چه عوارضی دارد؟

تشک های برقی لایه های نازکی از پد هستند که در لابه لای خود دارای المنت های تولید کننده گرما می باشند. از طریق گرما درمانی تاثیرات مثبت خود را به روی شما می گذارد. تشک برقی به راحتی بر روی تشک هایی که قرار است بر روی آن استراحت کنید قرار می گیرند و در تمام مدت زمان استفاده گرمای مطبوعی را آزاد کرده و محل استراحت را در فصول سرد، گرم و دنج نگه می دارد.

تشک های برقی در 3 مدل تولید می شوند:

    تشک های برقی ساده

این نوع تشک ها دارای درجه های مختلف نمی باشد و با اتصال به برق یک گرمای استاندارد را برای شما ایجاد می کند.

    تشک های کنترلی

تشک های کنترلی با درجه گرمای متفاوتی که دارند،شما می توانید نسبت به نیاز خود آن را تنظیم کنید.

    تشک های شنی

درون این نوع تشک ها به جای پد، شن های ریز قرار دارد به همین دلیل این نوع تشک ها بسیار نرم می باشند.

استفاده از تشک های برقی چه فوایدی دارد؟

  • کاهش درد عضلانی
  • کاهش گرفتگی و اسپاسم عضلات
  • کاهش گرفتگی های قاعدگی
  • بهبودی پس از جراحی
  • کاهش استرس
  • کاهش سردردهای صبحگاهی
  • کاهش تنش عضلانی

مزایای تشک های برقی

    تشک برقی راه حل بی خوابی های شبانه

زمانی که دمای بستر شما مناسب باشد، خواب عمیق به سراغتان می آید. اگر محل خوابتان سرد یا نامناسب است، تشک برقی را امتحان کنید.

    صرفه جویی در مصرف انرژی

این وسیله، به منظور گرم نگه داشتن بستر در روزهای زمستانی نیز استفاده می شود. زمانی که نمی خواهید کل خانه را گرم کنید ، می توانید از این وسیله برای گرم کردن بستر و داشتن خوابی راحت استفاده کنید.

معایب تشک های برقی

تشک های برقی چون به وسیله جریان برق کار می کنند. ممکن است تنظیمات تشک برقی به گونه ای تغییر داده شود که گرمای بیش از اندازه ای فراهم شود و باعث تورم و قرمزی و یا حتی سوختگی شود.

المنت های موجود در درون تشک برقی از روکش عایق و با دوام ساخته شده اند. اما به مرور زمان و یا خرید و استفاده از برندهای ناشناخته و نامرغوب، ممکن است استحکام و دوام خود را از دست داده و دچار پارگی شوند. بنابراین درجهت استفاده از تشک برقی برای دیسک کمر بایستی حتما اقدامات حفاظتی و احتیاطی را رعایت کنید.

تشک برقی برای چه افرادی مناسب نیست؟

  • استفاده از تشک های برقی برای کسانی که دچار بیماری های قلبی و تنفسی هستند ، ممنوع می باشد.
  • برای افرادی که دچار آسم هستند مناسب نمی باشد ، زیرا گرمای تولید شده از تشک برقی باعث تنگی نفس در این افراد می شود.
  • تشک های برقی برای افرادی که دچار بیماری های مرتبط با گردش خون و دیابت هستند، باید با احتیاط و مشورت با پزشک باشد.

تشک های برقی چه قابلیت هایی دارند؟

    تایمر زمانبندی

از این امکان می توان به منظور تولید گرما برای مدت مشخصی استفاده نمود. سپس بعد از مدت مشخص دستگاه به طور خودکار در چند مرحله خاموش می شود. وجود این ویژگی به ویژه برای افرادی که دچار بیماری آلزایمر هستند می تواند مفید واقع شود.

    تنظیم دما دلخواه

استفاده از تشک های برقی این امکان را می دهد تا بتوانید آن را در دماهای متفاوتی تنظیم کنید.

    دارای موتور ویبره

موتور ویبره و سیستم لرزشی درجهت بهبود عملکرد اندام ها بسیار کاربردی خواهد بود.

برخی خطرات احتمالی مصرف از تشک برقی

هر وسیله برقی، ممکن است در اثر استفاده نادرست خطراتی را متوجه کاربر خود کند. تشک های برقی هم ممکن است دارای خطراتی مانند موارد زیر را داشته باشند:

کودکان: کودکان پوست لطیفی دارند. استفاده از این این محصول برای کودکان زیر 5 سال می تواند خطرناک باشد و سبب سوختگی آن ها شود.

افراد با بیمارهای خاص: استفاده از تشک برقی، برای افرادی که دچار بیماری های مرتبط با گردش خون و دیابت هستند، باید با احتیاط و مشورت با پزشک باشد.

شوک الکتریکی: المنت های تعبیه شده در داخل تشک های برقی، روکش عایق و بسیار با دوامی دارند، ولی در مدل های ارزان و بدون نام، ممکن است روکش ها در استفاده زیاد دچار پارگی شوند.

احتیاط: وجود نقاط قهوه ای روی تشک، می تواند علامتی از پارگی روکش المنت ها  و مربوط به سوختگی تشک باشد. در صورت مشاهده این نقاط، بهتر است آن را کنار بگذارید.

خطرات دیگر: از تشک های برقی به عنوان پتو استفاده نکنید. آن ها بر قرار گرفتن بر روی تخت و روی کف زمین طراحی شده اند. آن ها را روی مبل قرار ندهید، زیرا خطر آسیب دیدن سیم ها وجود دارد.

نکات مهم در هنگام خرید تشک برقی

اگر در نهایت با توجه به مطالب بالا، قصد خرید تشک برقی را گرفته اید ، دقت نمایید حتما از برند های معتبر و شناخته شده خرید نمایید، زیرا کیفیت در تشک های برقی بسیار مهم است. قیمت تشک برقی بستگی به جنس و برند سازنده ی آن دارد و بسته به بودجه شما انتخاب های زیادی پیش رو دارید. فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی آبی سلامت به عنوان نماینده فروش آنلاین تشک برقی، امکان خرید آنلاین تشک برقی را از بهترین برند های موجود و با بهترین قیمت برای شما فراهم کرده است.

پاسخ به چند سوال

در هنگام خرید یا استفاده از این وسیله های گرمازا ممکن است سوالاتی برای افراد پیش بیاید در ادامه به چند تا از این سوالات رایج که در سایت amazon مطرح شده است، پاسخ می دهیم.

آیا پتوی برقی امن است؟

ایمنی، مهمترین چیزی که باید درباره این پتوها مراقب باشید، بیش از حد گرم شدن یک خطر محسوب می شود. پتوهای با کیفیت بالا طوری طراحی شده اند که این مشکل در آن ها اتفاق نمی افتد. اگر مطابق با UL 964 باشد (استاندارد ایمنی آزمایشگاه برای این دستگاه ها است)، می توان به ایمن بودن و کیفیت بالای آن مطمئن بود.

آیا پتو یا تشک برقی برای همه افراد مناسب است؟

استفاده از این محصولات گرمازا برای افراد خاص توصیه نمی شود. به عنوان مثال، افراد مبتلا به دیابت که دچار بی حسی به ویژه در دست ها و پاهای خود می شوند، ممکن است دمای مناسب پوست خود را تشخیص ندهند و دچار سوختگی شوند. این محصول برای افراد دارای زوال عقلی یا اختلال روانی توصیه نمی شود. چرا که ممکن است ندانند که چگونه تنظیمات درستی را انجام دهند و خود را در معرض خطر سوختگی قرار دهند.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا