اخبار بازارکسب و کار های برتر ایجی مارکت

نحوه استفاده از معاملات مالی در استراتژی های معاملاتی

معاملات حملی یک پایه معتبر برای استراتژی های معاملاتی است چرا که به واگرایی در شرایط پولی و مالی کشورها و ارزها مرتبط است. با این حال، استفاده از شاخص های اسمی برای معاملات حملی اگرچه آسان است، اما گاها می تواند گول زننده باشد. معامله با چنین شاخص هایی می تواند نوسانات شدیدی را به معامله گر تحمیل کند چرا که معملات حملی به بازارهای سهام جهانی حساس هستند. مفاهیم جایگزین ساده سازی شده مانند تفاوت های نرخ بهره و معیارهای حمل تعدیل شده با نوسانات اگرچه دارای مزایای خاصی هستند .

اما به طور کلی در کاهش این کاستی ها ناکام هستند. با این حال، در نظر گرفتن پرمیوم بتای بازار، تعدیل با انتظارات تورمی و در نظر گرفتن سایر عواملی اقتصاد کلان، تفاوت های مثبت زیادی ایجاد می کند. این اصلاحات در روند معاملات حملی نه تنها می تواند از نظر تئوری معاملات حملی را بهبود بدهد بلکه از نظر تاریخی طی 20 سال گذشته توانسته است نسبت سود به زیان را تقریبا 2 برابر کند. این مساله بیشتر به خاطر این است که این رویکرد توانسته است وابستگی به بازار سهام و فصلی بودن نوسانات را تا حد زیادی کاهش دهد.

این استراتژی به عنوان “رول اور” نیز شناخته می شود و جزء بخشی اصلی استراتژی های تجارت حمله محسوب می شود. معامله گران به امید کسب سود بالای روزانه از تفاوت نرخ بهره، به این استراتژی تمایل دارند تا بهره برداری بهتری از هر نوع معامله واقعی داشته باشند. این مقاله با استفاده از مثال ها، معاملات حمل و نقل ارز را توضیح می دهد و یک استراتژی برتر معاملات حمل ارز را برای استفاده در معاملات شما ارائه می دهد برای آموزش های بیشتر میتوانید از سایت parsjournal.com  استفاده کنید . معاملات حمل ارز (Carry Trade) که به معاملات انتقالی نیز معروف است، به معنای قرض گرفتن ارز با نرخ بهره پایین و استفاده از آن برای خرید ارز با نرخ بهره بالا به منظور بهره برداری از اختلاف نرخ بهره است.

بنیان های معاملات حملی در فارکس

حمل ضمنی-آتی فارکس (FX forward-implied carry) بازده سالانه ای است که اگر نرخ مبادله لحظه ای یک جفت ارز در افق آتی آن بدون تغییر باقی بماند، به دست می آید. این بازده در قراردادهای آتی استاندارد و غیرقابل تحویل اعمال می شود. این حمل، در نتیجه تفاوت نرخ بهره بر روی سپرده های کم ریسک در یک افق مشخص به دست می آید. حمل آتی یک سیگنال معاملاتی قابل قبول است چرا که به تفاوت در موضع سیاسیت پولی بین دو حوزه ارزی مربوط می شود. بنابراین پوزیشن ها به سمت ارزهایی با سیاست های انقباضی تر متمایل می شوند. همچنین معاملات حملی بر اساس نرخ های بهره طبیعی و واقعی انجام می شود، از این رو به نفع کشورهایی است که نرخ بازده واقعی سرمایه بالا و ارز قدرتمند دارند.

در عمل، محبوبیت معاملات حملی در فارکس به خاطر سادگی محاسبات و عملکرد مثبت آن در گذشته بوده است. معاملات حملی پس از دهه 2000 و با افزایش بازارهای نوظهور و سیاست های کاهش تورم بسیار محبوب شده است. روش های زیادی برای محاسبه و تنظیم معاملات حملی در فارکس وجود دارد. اما پیش از آن که به دنبال استراتژی بر اساس معاملات حملی باشید، بهتر است درک بهتری از مفهوم معاملات حملی داشته باشید. تحلیل تجربی زیر با استفاده از داده های قیمت آتی برای 28 ارز در بازارهای توسعه یافته و نوظهور از سال 2002 انجام شده است.

زمان هایی که ارزها به طور موقت قابل تبدیل نبودند یا به اندازه کافی نقدشوندگی نداشتند، برای تحلیل بیشتر در لیست سیاه قرار گرفتند. نرخ های مبادله زیر بر مبنای قراردادهای آتی ارز در برابر «معیار قالب» آن است که معمولا برای اکثر ارزها دلار آمریکا است، اما برای برخی از ارزهای اروپایی یورو مناسب تر است. برای سه ارز RUB، GBP و TRY از یورو در کنار دلار استفاده شده است. تمام داده های مورد استفاده برای این تحلیل از سیستم کوانتامنتال ماکروسینرژی جی پی مورگان  (JPMaQS) گرفته شده اند که امکان ترکیب داده های قیمت و وضعیت اطلاعات بازار در شرایط کلان احمل اسمی ضمنی-آتی فارکس (Nominal forward-implied carry)

همبستگی میان حمل اسمی ضمنی آتی با بازده جفت ارزها در تایم های هفتگی، ماهانه و سه ماهه مثبت و به طور معناداری بالا بوده است. دقت و دقت متوازن (accuracy and balanced accuracy) برای پیش بینی جهت بازده آتی به ترتیب برای کل پنل در یک فرکانس ماهانه 55.3 درصد و 53.5 درصد بوده است. بدون در نظر گرفتن هیچ زمینه دیگری، این آمار برای یک فاکتور معاملاتی بر اساس اقتصاد کلان بسیار خوب به نظر می رسد.قتصادی را به روشی ساده و با فرکانس روزانه فراهم می کند.

یکی از روش های متفاوتی که در انجام معاملات بازار فارکس از آن استفاده می شود، استراتژی حامل یا Carry Trade نام دارد. کلیتی که از گذشتگان درباره انجام معاملات به دست افراد رسیده است این هست که سعی کنید سهام خود را در پایین ترین قیمت خود خریداری کنید و آن را در بالاترین قیمت خود بفروشید تا سود و درآمدی نصیبتان شود؛ اما درباره استراتژی  حامل باید بگوییم که این گونه نیست و معاملات مربوط به آن کاملاً منحصربه فرد و یکتا هستند.جالب است بدانید تکیه گاه چنین معاملاتی با استراتژی حامل یک بازار نوسانی است. در ادامه باید بگوییم که اگر شما هم تمایل دارید در معاملات استراتژی حامل برنده شوید حتماً به تفاوت بین نرخ های بهره ی دو ارز مجزا از هم توجه کافی داشته باشید. توصیه ما به شما این است که حتماً این نکته را بر فعالیت های خود پیاده سازی کنید زیرا تمام ارزهای باثبات و دارای قدرت یکی از ایده آل ترین گزینه ها جهت بهره گیری از استراتژی حامل هستند.

معرفی استراتژی حامل زمانی که افراد بتوانند جهت خرید ارزها با بهره وری نسبتاً تفاوت بالایی اقدام کنند یعنی از استراتژی معامله حامل بهره گرفته اند. بهره وری با نسبت تفاوت بالا بدین معنا است که نرخ بهره ارز موردنظر شما که قصد خرید آن را دارید نسبت به ارزی که قصد فروش آن را دارید بالاتر باشد. در واقع باید بگوییم سودی که به دست تریدرها می رسد حاصل همین تفاوت نرخ  بهره ها در دو ارز خریداری شده و فروخته شده می باشد.قطعاً می دانید که میان تفاوت نرخ های بهره و سود حاصله رابطه ای مستقیم وجود دارد، یعنی با افزایش چنین تفاوتی بین نرخ بهره ها سود معامله گر نیز افزایش خواهد یافت. همچنین برعکس این موضوع نیز صحت دارد؛ یعنی با کاهش این تفاوت های نرخ های بهره، سود تعلق گرفته به تریدرها کاهش پیدا خواهد کرد. به هنگام انتخاب اهداف آینده در یک معامله با استراتژی حامل به هیچ عنوان تغییرامعاملات حمل ارز (Carry Trade) چیست؟

معاملات حمل ارز چیست؟

معاملات حمل ارز یا “Currency Carry Trade” یکی از روش های سرمایه گذاری در بازار فارکس است که در آن، سرمایه گذاران از تفاوت نرخ بهره ی ارزها برای کسب سود استفاده می کنند که در ارتباط با رول اور می باشد. یک معامله گر فارکس در یک معامله پایه، از یک کشور با نرخ بهره پایین  وام گرفته و بازدهی بالا، برای خریداری یک ارز از یک کشور با نرخ بهره بالا استفاده می کند. نگه داشتن این موقعیت در طول شب نتیجه می دهد که یک پرداخت بهره به معامله گر بر اساس ” حمل و نقل ارز مثبت” معامله صورت بگیرد. ارز با بازدهی کم، به عنوان “ارز تامین مالی” شناخته می شود در حالی که ارز با بازدهی بالا، به عنوان “ارز هدف” شناخته می شود.ت موردنظر در نرخ بهره ی هر دو ارز را فراموش نکنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا