راهنمای اجرای انواع راه پله شیک و مدرن 1403

راه پله ها به عنوان یکی از عناصر مهم در معماری داخلی خانه ها و مراکز تجاری مختلف، علاوه بر کاربرد رفت و آمد و عبور و مرور، می توانند نقش مهمی در زیبایی و دکوراسیون منزل شما نیز ایفا کنند. انتخاب و اجرای یک راه پله شیک و مدرن می تواند به طور چشمگیری فضای خانه شما را ارتقا دهد.

در این راهنما در اینفو جاب، به معرفی دو نوع از محبوب ترین راه پله های مدرن، یعنی پله گرد و پله دوبلکس پرداخته، و همچنین برای شما عزیزان به معرفی مرجع تخصصی و مطمئن در طراحی، ساخت و اجرای این نوع پله ها می پردازیم.

پله گرد چیست

پله گرد به راه پله هایی گفته میشود که حول یک محور ساخته میشوند و ظاهری چرخشی و دورانی دارد، انواع پله گرد، شامل پله گرد فلزی، پله گرد چوبی و پله گرد بتنی هستند. پله های پرد معمولا در منازل، ویلا، و مراکز تجاری کاربرد دارد و از ویژگی های آن میتوان به درگیری فضای کم و زیبایی بالای آن اشاره کرد.

پله های گرد به دلیل اشغال فضای کمتر و همچنین زیبایی خاص، شیک و مدرنی که دارند، طرفداران زیادی پیدا کرده اند. این نوع پله ها در فضاهای کوچک و یا برای ایجاد جذابیت منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی، گزینه ای ایده آل محسوب می شوند.

مراحل اجرای پله گرد

  1. طراحی: اولین قدم در اجرای پله گرد، طراحی دقیق آن با توجه به فضای موجود و سلیقه کارفرما است. در این مرحله، مهندسین طراح با در نظر گرفتن المان هایی مانند قطر پله، ارتفاع هر پله، تعداد پله ها، محل قرارگیری نرده و نوع مصالح، اقدام به طراحی پله گرد می کنند.
  2. ساخت: پس از نهایی شدن طرح، نوبت به ساخت پله گرد می رسد. این کار با توجه به نوع مصالح انتخابی (مانند فلز، چوب، شیشه و یا ترکیبی از آنها) با استفاده از روش های مختلفی مانند جوشکاری، آهنگری، نجاری و یا برشکاری شیشه انجام می شود.
  3. نصب: در نهایت، پله گرد ساخته شده در محل مورد نظر نصب و مونتاژ می شود. در این مرحله، دقت و ظرافت کار نصاب بسیار حائز اهمیت است، زیرا باید پله گرد به طور کامل تراز و هم سطح با سطوح مجاور نصب شود.

پله دوبلکس

پله های دوبلکس برای اتصال دو طبقه مجزا به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع پله ها می توانند به صورت مستقیم، گرد و یا ترکیبی از هر دو اجرا شوند.

مراحل اجرای پله دوبلکس

  1. انتخاب نوع پله: اولین قدم در اجرای پله دوبلکس، انتخاب نوع پله با توجه به فضای موجود، سلیقه کارفرما و بودجه مد نظر است.
  2. طراحی: پس از انتخاب نوع پله، نوبت به طراحی دقیق آن می رسد. در این مرحله، مهندسین طراح با در نظر گرفتن المان هایی مانند عرض پله، ارتفاع هر پله، تعداد پله ها، محل قرارگیری پاگردها، نرده ها و نوع مصالح، اقدام به طراحی پله دوبلکس می کنند.
  3. ساخت: پس از نهایی شدن طرح، نوبت به ساخت پله دوبلکس می رسد. این کار با توجه به نوع مصالح انتخابی (مانند فلز، چوب، شیشه و یا ترکیبی از آنها) با استفاده از روش های مختلفی مانند جوشکاری، آهنگری، نجاری و یا برشکاری شیشه انجام می شود.
  4. نصب: در نهایت، پله دوبلکس ساخته شده در محل مورد نظر نصب و مونتاژ می شود. در این مرحله، دقت و ظرافت کار نصاب بسیار حائز اهمیت است، زیرا باید پله دوبلکس به طور کامل تراز و هم سطح با سطوح مجاور نصب شود.

معرفی لیانا استپ

شرکت پله گرد لیانا استپ با بیش از یک دهه سابقه ی درخشان در زمینه ی طراحی و اجرای انواع پله گرد و پله دوبلکس، به عنوان یکی از مراجع تخصصی در این حوزه شناخته می شود. این شرکت با بهره گیری از مهندسین مجرب و استفاده از بهترین مصالح و تجهیزات، پله هایی با کیفیت بالا و ظاهری زیبا به مشتریان خود ارائه می دهد.

خدمات شرکت لیانا استپ:

  • مشاوره رایگان در زمینه انتخاب و طراحی انواع پله گرد و پله دوبلکس
  • طراحی و ارائه نقشه های دقیق راه پله
  • ساخت پله گرد و پله دوبلکس با استفاده از بهترین مصالح و تجهیزات
  • نصب و مونتاژ پله در محل مورد نظر
  • ارائه خدمات پس از فروش
  • طراحی و ساخت انواع نرده پله

برای اطلاعات بیشتر و یا مشاوره رایگان با شرکت لیانا استپ تماس بگیرید.

راه های ارتباطی با لیانا استپ:

  • وب سایت: lianastep.com
  • شماره تماس: 09120383134
دکمه بازگشت به بالا