دلایل ویزای ریجکتی انگلیس و کانادا

بررسی عمده‌تری دلایل ریجکتی ویزای انگلیس و کانادا

بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر، نوبت به دریافت ویزا از کشور مقصد می‌رسد که با استرس زیادی برای دانش آموزان و دانشجویانی که نیت به ادامه تحصیل در خارج از کشور کردند، همراه است. به دلایل بسیاری درخواست ویزای تحصیلی شما ( ویزای دانش آموزی یا ویزای دانشجویی) ممکن است مورد تایید کشور مقصد کانادا یا انگلیس قرار نگیرد و به اصطلاح ویزای تحصیلی شما ریجکت شود. دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کشور به کشور و پرونده و به پرونده متفاوت هستند اما ما در این مطلب به بررسی عمده‌تری دلایل ریجکتی ویزای انگلیس و کانادا پرداختیم تا با ریسک کمتری وارد این مرحله شوید.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی انگلستان

در سال 2019، نرخ رد ویزای تحصیلی انگلستان، برابر 13% بود. برخی از متداول ترین دلایل برای رد ویزای تحصیلی انگلستان، در زیر ذکر شده‌اند.

فرم درخواست ناقص

مهم ترین بخش پرونده برای دانشجویان درخواست دهنده برای ویزای تحصیلی انگلستان، فرم(اپلای) درخواست ویزای تحصیلی انگلستان است. بیشتر اوقات، دانشجویان، اطلاعات ناقصی را ارائه می‌کنند که یکی از دلایل رد ویزای تحصیلی برای انگلستان می‌شود. فرم درخواست ویزا می‌تواند در ابتدا برای شما که  بار اول تان است، یک سند پیچیده باشد. این امکان وجود دارد که دانشجویان وسوسه شوند تا از سوالات برداشت غلط بکنند. در نتیجه، احتمال اشتباه کردن خیلی بالاست و باید در هر شرایطی اجتناب شود.

سوابق تحصیلی ضعیف

دانشجویانی که به دنبال اپلای(پذیرفته شدن) به دانشگاه‌ها در انگلستان هستند باید اثبات کنند که دستاوردهای آکادمیک آنها، استانداردهای تحصیلی فوق العاده ی تحصیلات عالی در انگلستان را برآورده می‌کنند. دانشجویانی که قادر به تامین چنین استانداردهایی نیستند، باعث کنسل شدن ویزاهای تحصیلی انگلستان خود می‌شوند. همچنین اگر متصدیان صادرکننده ی ویزا احساس کنند که دانشجو قادر نیست تا با سیستم تحصیلی کنونی سازگار شود یا دانشجو می‌تواند یک مانع (مکالمه ی) زبان انگلیسی در انگلستان تجربه کند، ویزای تحصیلی می‌تواند رد شود.

بودجه ی ناکافی

دانشجویانی که به انگلستان می‌روند باید از لحاظ مالی قابلیت پرداخت هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های زندگی خود و سایر هزینه‌های ضروری در طی زندگی در کشور را داشته باشند. به لحاظ قانونی، دانشجویان باید الزاما بودجه‌های خود را از طریق مستنداتی که مخارج تحصیل و زندگی آنها را به مدت یک سال یا کل مدت دوره ی تحصیلی(هرچقدر که طول می‌کشد) پوشش می‌دهند، ارائه کنند.

تشریفات اداری ناقص

  دانشجویان، اهمیت اسناد پشتیبان را دست کم می‌گیرند. دانشجویان ملزم هستند تا همراه با فرم درخواست خود، اسناد پشتیبان را برای قوی کردن درخواست خود ارائه کنند. اسناد باید به زبان انگلیسی و مطابق با استانداردهای بین المللی باشند. اگر اسناد پشتیبان، طی فرآیند صدور ویزا ناقص باشند، احتمال از دست دادن ویزای شما بالا است.

فقدان مهارت‌های مصاحبه

مرحله مصاحبه ویزا، حیاتی است. این مصاحبه، عامل تعیین کننده در پذیرش درخواست ویزای تحصیلی شما است. دانشجویان باید قادر باشند تا اعتماد به نفس لازم را هنگام مصاحبه خود، نشان دهند. دانشجویانی که ناآماده باشند و پاسخ‌های مردد ارائه کنند، اغلب فرصت گرفتن ویزاهای دانشجویی را از دست می‌دهند. طی مصاحبه‌ها به موارد زیر دقت کنید:

  • ابراز اعتماد به نفس و جذابیت
  • آمادگی برای مصاحبه و اجتناب از پاسخ‌های مردد
  •  آماده سازی تمامی‌اطلاعات و آگاهی از تمام جزئیات مربوط به کشور، دانشگاه و تخصصی که می‌خواهید تحصیل کنید.

سال‌های وقفه تحصیلی

سال‌های وقفه تحصیلی شما وقتی که هیچ کار سازنده‌ای انجام نداده‌اید یا مدرکی ندارید که نشان دهد کار سازنده‌ای انجام داده‌اید ممکن است منجر به رد ویزا شود. حتی اگر هیچ کار یا مطالعه‌ای انجام ندهید باید به دنبال چیزی مربوط به کار خود باشید مانند یک دوره آنلاین کارآموزی یا هر فعالیتی که می‌تواند به عنوان مرتبط در نظر گرفته شود و بتواند در حرفه ی آینده ی شما مفید باشد.

تخصص و مهارت زبان انگلیسی

دانشجویانی که درخواست  ویزای تحصیلی انگلستان (Tier 4 Student Visa ) برای دنبال کردن تحصیلات عالی می‌دهند، ملزم هستند تا معیار زبان انگلیسی مقرر شده توسط دانشگاه یا مدرسه را برآورده کنند. اگر صادر کننده ویزا حس کند که شما به حد کافی در زبان انگلیسی مهارت ندارید تا در انگلستان زندگی کنید، شاید درخواست ویزای شما را رد کند.

نیت و قصد بازگشت (به وطن)، خیلی مهم است.

دانشجویان بین المللی باید همیشه یک برنامه پشتیبان آماده برای برگشت به کشور وطن خود داشته باشند. دانشجویان باید به یاد داشته باشند که آنها فقط با یک ویزای دانشجویی مسافرت می‌کنند. بنابراین باید صادرکننده‌های ویزا را متقاعد کنید که وقتی مدت اقامت قانونی به پایان می‌رسد، به وطن خود باز خواهد گشت. دانشجویانی که قادر نیستند تا قصد برگشت به کشور وطن خود را بعد از تحصیلات شان بیان و ارائه کنند می‌توانند باعث کنسل شدن درخواست ویزای خود شوند.

سابقه پرونده کیفری

وزارت کشور(انگلستان)، در مورد موشکافی پرونده‌ها، سخت گیر است. گاهی اوقات، متقاضیان ویزا، به طور آگاهانه یا ناآگاهانه، تاریخچه ی سوابق کیفری خود را فاش نمی‌کنند. وجود هر نوع تفاوتی، به طور عمدی یا غیر عمدی، می‌تواند منجر به رد شدن ویزای شما شود. شما باید برای پذیرفته شدن ویزای تان، هر سابقه ای را که دارید نشان دهید.

پس از رد ویزای تحصیلی انگلستان چه باید کرد؟

بعد از رد ویزای تحصیلی انگلستان، نمی‌توان برای تجدیدنظر درخواست داد. بنابراین، تنها گزینه ی موجود بعد از رد یک ویزای تحصیلی انگلستان، درخواست مجدد برای ویزا است. هنگام ارسال مجدد درخواست ویزای انگلستان، مطمئن شوید که فرم به درستی پر شده است و تمام اطلاعات مربوطه را ارائه کرده اید تا از رد مجدد درخواست ویزا جلوگیری کنید. درخواست دهنده ‌ها باید موارد زیر را رعایت کنند:

  • نامه ی رد ویزا را به دقت مرور کنند.
  • دلایل رد شدن را در نظر گرفته و در مورد آن تفکر کنند.
  • درخواست ویزا را با اصلاح  و برطرف کردن دلایل رد شدن، مجددا بنویسند.

قبل از درخواست مجدد برای ویزای انگلستان پس از رد شدن، نیازی نیست برای مدت خاصی منتظر بمانید. احتمالا بتوان در اسرع وقت برای دریافت ویزای انگلستان اقدام کرد، به خصوص اگر دلایل رد کردن ویزا غیرمنطقی باشد. شانس و احتمال گرفتن ویزای تحصیلی انگلستان پس از رد شدن، مستقیماً به دلیل رد شدن ویزا بستگی دارد.

ویزای توریستی کانادا بصورت مولتیپل یعنی امکان چند بار ورود و خروج تا انقضای پاسپورت در سالهای اخیر خصوصا پس از روی کار آمدن نخست وزیر محترم دولت لیبرال آقای جاستین تورودو با سهولت بیشتری صادر می‌شود.

اما طی چند ماه اخیر شاهد افزایش ریجکتی ویزای توریستی کانادا هستیم.

برخی از دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا عوامل بیرونی یا محیطی نظیر روابط بین کشورها یا تغییر نگرش اداره مهاجرت کانادا نسبت به یک ملیت خاص به دلیل سوء استفاده از اعتماد دولت کانادا با انجام کارهایی از قبیل اعلام پناهندگی  ساختگی بی‌حد و حساب یا ارسال مدارک جعلی و مخدوش می‌باشد که در این مقاله به این دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا که خارج از کنترل و گاها غیر قابل جبران هستند نمی‌پردازیم.

دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا بر حسب بررسی بیش از یکصد نامه ریجکتی توسط نویسنده به 5 گروه کلی طبقه‌بندی می‌شوند:

  • هدف از سفر
  • وابستگی‌های خانوادگی
  • وابستگی‌های شغلی
  • کمبود دارایی خصوصا وجوه نقد
  • سابقه سفرهای خارجی

و البته در بعضی موارد نیز عواملی که فرد را غیر واجد شرایط یا inadmissible می‌کند مانند وابستگی به گروه یا سازمان خاص، سوء سابقه کیفری، بیماری‌ها برای کشورهایی که برای اخذ ویزای توریستی کانادا نیاز به تاییدیه پزشک معتمد دارند، سعی در فریب دولت کانادا و مواردی از این دست می‌توانند گروه ششم از دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا باشند.

رفع ریجکتی

ریجکتی آخر دنیا نیست و بسیاری از متقاضیانی که یک یا چند بار درخواست ویزای آنها رد شده، با رفع ایرادات، تقویت پرونده، و دریافت راهکارهای حرفه ای از یک مشاور متخصص و با تجربه، موفق به دریافت ویزای تحصیلی کانادا شده اند.
فرایندی که شرکت رادسام نام آن را “خدمات رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا” نام نهاده است.
توجه کنید که:
رفعع ریجکتی به معنی پاک کردن پرونده قبلی از سیستم اداره مهاجرت نیست که اصلا چنین امری غیر ممکن می باشد و همواره رکورد تمامی اقدامات در سیستم یکپارچه کشور کانادا باقی خواهد ماند، و شرکت رادسام یا هیچ شرکت دیگری نمی تواند ادعا کند که ریجکتی شما را از بین خواهد برد. بلکه رفع ریجکتی به معنی اتخاذ راهکارهای لازم برای دریافت ویزا در اقدام بعدی است. بدین ترتیب با موفقیت در اخذ ویزا می توان گفت که ریجکتی قبلی شما بر طرف شده، و در یک همکاری مشترک، به هدف مطلوب رسیده ایم.

هدف از سفر یا Purpose of the visit

یکی از مهمترین عوامل جلب نظر مساعد افسر برای اخذ ویزای توریستی کانادا داشتن هدفی معین از سفر به کانادا همچنین برنامه مشخص، مدون و دقیق است.

برخی از اهداف سفر به کانادا عبارتند از:

بازدید اقوام یا دوستانی که دارای اقامت دائم یا تابعیت کانادا هستند،

شرکت در یک برنامه خاص نظیر مراسم ازدواج یا یادبود بستگان یا دوستان،

حضور در یک کنفرانس، سمینار یا نمایشگاه معتبر و مرتبط،

بازدید به منظور اقدام برای برخی برنامه‌های استانی نظیر کارآفرینی استان های خاض که به ویزای اکتشافی کانادا معروف شده،

حضور در یک مسابقه ورزشی، رویداد فرهنگی هنری یا جلسه دفاع پایان نامه،

ویزای توریستی کانادا برای والدین دارندگان اقامت دائم یا تابعیت کانادا خصوصا افراد شاغل به ویژه شاغلینی که تازه وضع حمل کرده یا دارای فرزند می‌باشند،

بازدید از کانادا به عنوان توریست که در این مورد می‌بایستی پرونده فرد خیلی قوی و نشان دهنده پروفایل یک جهانگرد که به کشورهای مختلف سفر کرده باشد.

آیا اخذ ویزای توریستی کانادا بدون شینگن امکان پذیر است؟

داشتن سابقه سفرهای خارجی معتبر (ویزای کشورهای حوزه شینگن، آمریکا، انگلستان و استرالیا) می‌تواند تاثیر مثبت در اخذ ویزای توریستی کانادا داشته باشد.

خصوصا زمانی که متقاضی اخذ ویزای کانادا دعوتنامه از بستگان یا دوستان دارای تابعیت یا اقامت دائم کانادا نبوده و برای شرکت در یک کنفرانس، نمایشگاه یا سمینار، یا صرفا به عنوان بازدید کانادا قصد دریافت ویزای دارد، سابقه سفرهای خارجی معتبر در اخذ ویزای کانادا تاثیر مثبتی خواهد داشت. البته طی سالهای فعالیت پرونده‌هایی بوده که با وجود چندین ویزای شینگن ریجکت شده‌اند. پرونده‌هایی هم بوده که بدون ویزای شینگن موفق به اخذ ویزای توریستی کانادا شده‌اند.

پرونده به منزله یک ترازو است که می‌بایستی کفه بازگشت به کشور مبدا از کفه ماندن در کانادا سنگین‌تر باشد.

و اثبات این سنگینی صرفا با قرار دادن مدارک و مستندات کافی در پرونده امکان‌پذیر خواهد بود.

 دلایل ریجکت ویزای انگلیس چیست؟

همان‌طور که می‌دانید و هر یک از آن‌ها بنا بر درخواست و شرایط متقاضی با بیان هدفی مشخص از سفر صادر می‌شود. ویزای توریستی انگلیس، ویزای تحصیلی انگلیس، ویزای کار و ویزای خانوادگی چهار دسته عمده از ویزای انگلیس هستند که هر یک می‌توانند بنا بر دلایلی مشخص و نظر آفیسر پرونده تأیید و یا ریجکت شوند.

برای توضیح دلایل ریجکت ویزای انگلیس ابتدا باید بدانیم کدام نوع از ویزای انگلیس رد شده است. این بدان دلیل است که هر یک از انواع ویزای انگلیس شرایط خاص خود را دارد و به مدارک مشخصی نیاز است. طبعاً دلایل ریجکت ویزای انگلیس بسته به نوع آن متفاوت خواهد بود.

برای مثال اگر درخواست ویزای توریستی انگلیس رد شده باشد مهم‌ترین دلایل می‌تواند سابقه سفر ناکافی، تمکن مالی نامناسب، دعوت‌نامه نام معتبر، برنامه سفر نامشخص و به‌طور کل تردید آفیسر از دلایل سفر و بازگشت متقاضی به کشور مبدأ پیش از پایان اعتبار ویزا باشد.

اما اگر درخواست ویزای تحصیلی رد شود مهم‌ترین دلایل ریجکت ویزای انگلیس در این مورد را باید در پذیرش تحصیلی فرد، مدارک تحصیلی ارائه‌شده و مانده‌حساب برای تأمین هزینه‌های تحصیل در کشور انگلیس جستجو کرد. این قاعده در خصوص ریجکت ویزای کار انگلیس و یا ویزای خانوادگی و شرایطی که هر یک از آن‌ها دارند صادق است. بنابراین می‌توان گفت مدارکی که متقاضی به سفارت انگلیس برای درخواست ویزا ارائه می‌دهد، سرنوشت تأیید و یا ریجکت ویزای انگلیس را تعیین خواهد کرد.

مواردی همچون مدارک جعلی، سابقه کیفری، وابستگی خویشاوندی ضعیف در کشور مبدأ، تخلفات ویزایی در گذشته و قرار گرفتن در بلک لیست کشورهای دیگر و نزدیک بودن بیش‌ از حد زمان سفر با وقت سفارت مهم‌ترین دلایل ریجکت ویزای انگلیس محسوب می‌شوند. کارشناسان اجرایی ویزا و در مجموعه شرکت‌های نیلگام به تمامی متقاضیان اخذ این ویزا توصیه‌ می‌کند موارد ذیل را پیش از اقدام لحاظ کنند تا احتمال ریجکت ویزای انگلیس در پرونده آن‌ها به حداقل کاهش یابد.

    1. مانده‌حساب ۱۰۰ میلیون تومانی در حساب کوتاه‌مدت
    2. سند ملکی شخصی و مدارک شغلی معتبر
    3. ریجکتی نداشتن از سفارتی دیگر و در صورت وجود ریجکتی، اخذ یک ویزای معتبر پس از آن
    4. رزرو بلیط و یا واچر هتل معتبر

همواره می‌توانید در تماس با کارشناسان اجرایی ویزای انگلیس شرکت نیلگام ضمن دریافت مشاوره رایگان برای درخواست ویزای انگلیس اطلاعات مفیدی در خصوص دلایل ریجکت ویزای انگلیس اخذ نمایید.

نحوه اعتراض به رد ویزای انگلیس

نحوه اعتراض به رد ویزای انگلیس روندی کاملاً فنی و حساس است. کارشناسی که سال‌ها تجربه کنترل مدارک را داشته و بر سازوکارهای سفارت انگلیس و نحوه فرجام‌خواهی اشراف کامل داشته باشد. برای اعتراض به ریجکت ویزای انگلیس ابتدا باید دلیل دقیق ریجکت ویزا را دانست. مورد و یا مواردی که از طریق نامه‌ای رسمی از سوی سفارت به متقاضی داده شده و دلایل ریجکت ویزای انگلیس به‌طور کامل در آن شرح داده می‌شود.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که در ویزاهای توریستی انگلیس، نظر افسر ویزا تصمیم نهایی در خصوص پرونده خواهد بود و هیچ امکانی برای اعتراض و یا بررسی مجدد وجود نخواهد داشت. در پرونده‌های توریستی تنها باید به فکر رفع ریجکتی و اقدام مجدد از طریق ارائه مدارک جدید بود. اما در سایر انواع ویزای انگلیس (Tier 1,2,4,5 ) حق اعتراض وجود خواهد داشت به شرطی که در نامه ریجکتی سفارت موسوم به Refusal Letter امکان اعتراض به ریجکت ویزای انگلیس (Appeal) و یا بررسی مجدد (Administrative Review) ذکرشده باشد. برای مثال در نمونه نامه ریجکتی ویزای انگلیس که عکس پایین مشاهده می‌کنید صراحتاً قید شده متقاضی حق اعتراض به ریجکت ویزای انگلیس و یا بررسی مجدد را نخواهد داشت.

در این پرنده به‌خصوص که مربوط به یکی نامه‌های ریجکتی ویزای انگلیس می‌شود نظر آفیسر پرونده بر این بوده است که به دلیل کافی و شفاف نبودن مدارک مالی متقاضی با درخواست ویزای وی باید مخالفت شود. توضیحات کامل آفیسر پرونده در خصوص این پرونده در عکس پایین High Light شده است.

با اطلاع درست و دقیق از دلایل ریجکت ویزای انگلیس که در این نامه رسمی شرح داده شده است می‌توان مسیر درست برای اعتراض به رد ویزای انگلیس را تشخیص داد. برای مثال اگر در نامه ریجکتی سفارت به مورد مدارک شغلی مخدوش اشاره‌شده باشد ولی متقاضی از شغل مناسب به همراه مدارک کافی برخوردار باشد می‌توان با تنظیم نامه‌ای خطاب به سفارت طی زمان مشخص با تأکید و یا تکمیل مدارک شغلی ارائه داده شده در زمان مصاحبه به رد ویزای انگلیس اعتراض کرد. در مواردی حتی با وجود تمکن مالی مناسب نیز تنها به دلیل اینکه منبع ورود پول برای سفارت مشخص نیست، آفیسر پرونده به این نتیجه می‌رسد که باید درخواست ویزای انگلیس ریجکت شود.

سفارت انگلیس در خصوص حساب‌های بانکی و نحوه ورود وجوه به این حساب‌ها بسیار حساس است. بنابراین می‌توان با ارائه توضیحات مناسب در خصوص نحوه درآمد ماهانه و ورود پول به حساب ارائه‌شده به روند اعتراض به رد ویزای انگلیس را پیگیری کرد. باید توجه داشت اعتراض به ریجکت ویزای انگلیس زمانی منطقی و مثمر ثمر خواهد بود که دلایل، توضیحات و مدارک ارائه‌شده متمم، بتواند ابهامات موجود در خصوص پرونده را منتفی کند.

در غیر این صورت اعتراض و فرجام‌خواهی نه‌تنها نتیجه‌ای نخواهد داشت بلکه موجب از دست رفتن زمان برای اقدام مجدد و همچنین تحمیل هزینه‌های بی‌دلیل خواهد شد. نکته مهم دیگر در خصوص اعتراض به ریجکت ویزای انگلیس این است با توجه به تنها راه موجود برای اعتراض یعنی نامه‌نگاری و همچنین عدم دسترسی به Home Office ، اعتراض به رد ویزای انگلیس تنها از طریق رساندن دستی مدارک از داخل خاک بریتانیا ممکن است و امکان اعتراض آنلاین وجود ندارد.

زمان مناسب برای اقدام مجدد درخواست ویزای انگلیس

زمانی مشخصی برای اقدام مجدد و رفع ریجکتی ویزای انگلیس وجود ندارد. برای مثال بر اساس قانونی نانوشته، پس از باید حدود ۶ ماه برای درخواست مجدد صبر کرد. این در حالی است که در ویزای انگلیس زمان مشخصی وجود ندارد و به‌ محض فراهم آوردن و تکمیل مدارک و اسناد لازم می‌توان برای رفع ریجکت ویزای انگلیس اقدام نمود. گروه شرکت‌های نیلگام با بیش از ۱۰ سال سابقه مستمر در امور مربوط به ، و آماده مشاوره رایگان و ارائه خدمات تخصصی برای اخذ ویزا و رفع ریجکتی ویزای انگلیس به هم‌وطنان محترم است.

https://lahzeakhar.com/Blog/news/41848-دلایل-رد-ویزای-تحصیلی-کشورهای-انگلستان-و-کانادا

 

دکمه بازگشت به بالا