عمومی

بهترین شبکه های اجتماعی ایران در سال 1999


بهترین شبکه های اجتماعی ایران در سال 1999

در سال های اخیر ، شبکه های اجتماعی و پیام های تلفن همراه در سراسر جهان به ویژه در ایران رشد چشمگیری داشته اند. در این مقاله محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران را معرفی خواهیم کرد.

https://do3t.ir/

ورود کاربران ایرانی به شبکه های اجتماعی از فیس بوک شروع شد ، اما در این چند سال خوب انواع شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها راه خود را برای کشور ما باز کرده اند. وایبر ، لاین ، اینستاگرام ، واتساپ ، ایمو ، توییتر و اسکایپ برخی از شبکه هایی بودند که مورد استفاده کاربران ایرانی قرار گرفتند اما برخی از آنها به دلایل مختلف محبوبیت بیشتری پیدا کردند. در این مقاله قصد داریم محبوب ترین شبکه ها و پیام رسان های اجتماعی در ایران ، دلایل و چگونگی محبوبیت آنها را معرفی کنیم.

محبوب ترین پیام رسان ایران

https://do3t.ir/

در حال حاضر ، اینستاگرام دومین شبکه اجتماعی بزرگ در ایران پس از تلگرام است. برنامه محبوب آمریکایی در ابتدا فقط یک ابزار اشتراک گذاری عکس ساده بود ، اما در سال 2012 فیس بوک این اپلیکیشن را خریداری کرد و باعث افزایش قابل توجه 23 درصد ، 20 برابر بیشتر از نرخ رشد خود فیس بوک شد. بسیاری از فروشگاه ها و شرکت های مختلف اکنون صفحات اینستاگرام را ایجاد کرده اند و محصولات و خدمات خود را ارائه می دهند و حتی آنها را به صورت آنلاین می فروشند. از طرف دیگر ، کاربران عادی برای به اشتراک گذاشتن و جمع آوری لایک رقابت می کنند و بازار بزرگی برای خرید و فروش لایک های بی فایده در این فضا وجود دارد.

چهره های محبوب مانند بازیگران و خوانندگان را می توان در بین طرفداران اینستاگرام نیز مشاهده کرد. بهنوش بختیاری با 5.5 میلیون دنبال کننده ، بیشترین تعداد دنبال کننده را در بین کاربران ایرانی اینستاگرام دارد و هر پست وی به طور متوسط ​​100000 لایک دریافت می کند. امیر حسین مگسلو ، خواننده زیرزمینی ، با نام مستعار Tataloo ، با 4 میلیون دنبال کننده دنبال کرد.
عکاسان یک گروه دیگر طرفدار اینستاگرام هستند که برای ارسال عکس های خود از فضا استفاده می کنند. البته حضور اینستاگرام در ایران به حاشیه رانده شده است و این واقعیت که نمی توان صفحات غیراخلاقی را فیلتر کرد ، بارها عناوین را به خود جلب کرده است ، اما به هر حال اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی جهان است.

https://do3t.ir/

ایرانیان از فیس بوک مهاجرت می کنند

فیس بوک یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران و سراسر جهان بود ، در واقع این اولین شبکه ای بود که با استقبال گسترده ای روبرو شد و البته به زودی طرفداران خود را از دست داد. اوج یادگیری فیسبوک در سال 2011 در ایران بود که 17 میلیون کاربر ایرانی عضو آن بودند. با ظهور تلگرام و اینستاگرام ، بیشتر کاربران فیس بوک به این برنامه ها نقل مکان کرده اند. البته این روند فقط در ایران اتفاق نیفتاد و به نظر می رسید این شبکه اجتماعی به نقطه اشباع رسیده است.

در حال حاضر ، برخی از کاربران ایرانی هر از گاهی برای دیدن عکس از اقوام و دوستان خود به فیس بوک مراجعه می کنند و صفحات ایرانی را در خارج از کشور بررسی می کنند. همچنین بسیاری از افراد از فیسبوک به عنوان مکانی برای ذخیره اطلاعات و نگهداری عکس ها و آلبوم های خانوادگی در این فضا استفاده می کنند که البته این تصمیم درستی نیست.

میزبان روزنامه نگاران و سیاستمداران ایرانی

اگرچه توییتر در بین مردم عادی طرفداران زیادی ندارد ، اما سیاستمداران ، روزنامه نگاران و پیروان خبر ، طرفداران اصلی این شبکه اجتماعی هستند. در سالهای گذشته ، توییتر برای ارسال پیام به طور مستقیم 140 کاراکتر داشت ، اما کاربرانی که می خواستند در هر زمان به آنها اطلاع دهند ، مورد استقبال قرار گرفتند. حضور سیاستمداران و خبرنگاران رسانه در اخبار توییتر و توییتر اکنون از سرعت گزارش اخبار در این شبکه حتی با دور زدن آژانس های خبری فراتر رفته و آن را به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی جهان تبدیل کرده است.

با توجه به جنبه خبری و کم اهمیت سرگرمی و ارسال عکس و فیلم در توییتر ، این شبکه مورد توجه کاربران عادی ایرانی قرار نگرفته و نامزدی آن باعث شده است که تعداد طرفداران و طرفداران توییتر در ایران به سرعت کاهش یابد. دو سال پیش ، توییتر توانایی ارسال پیام های مستقیم از 140 پیام را به 1100 افزایش داد ، اما این امر تاثیری چشمگیر در بین مردم ایران نداشته و استفاده از توییتر در ایران همچنان برای سیاستمداران و روزنامه نگاران محفوظ است.

خط ؛ ارسال پیام و تماس صوتی

Line برنامه ای است که علاوه بر ارسال و دریافت پیام ، به کاربران خود امکان برقراری تماس تلفنی را می دهد. این ویژگی باعث شد این خط در یک دوره محدود شدن تماس صوتی وایبر در ایران ، یک پیام رسان محبوب باشد. البته تماس صوتی از طریق اینترنت برای یک یا دو ثانیه به تعویق افتاد ، امکان برقراری تماس ویدیویی وجود نداشت و این محدودیت ها به تدریج باعث شد تا اپلیکیشن هایی مانند Tango جایگزین خط در تماس های آنلاین شوند ، اما این خط با عملکردهای چندگانه آن همچنان یکی از شبکه های اجتماعی محبوب بود که شبیه فیس بوک بود.

نوشتن محتوا ، ارسال پست و عکس هایی مانند فیس بوک باعث شده این برنامه مورد توجه بسیاری از کاربران ایرانی قرار بگیرد. حمایت از زبان فارسی و ارائه صفحات برای آموزش انگلیسی ، سرگرمی و مسابقه به زبان فارسی همچنین حاکی از آن است که سازندگان ژاپنی این شبکه حساب ویژه ای برای طرفداران ایرانی خود باز کرده اند. لاین هنوز برنامه هایی برای ورود به بازار شلوغ در کشور ما دارد ، اما اکنون بعید به نظر می رسد که بتواند به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران تبدیل شود.

واتس اپ ؛ انتقال پرونده ها بدون اینکه کیفیت را به خطر بیاندازد

واتس اپ در آغاز فعالیت خود اعلام کرد که تنها یک سال خدمات را به صورت رایگان به کاربران ارائه می دهد ، اما سازندگان آن پس از مدتی فهمیدند که این بازار با یک پیام رسان موبایل ، در جایی ، بسیار رقابتی است. هیچ پولی برای برنامه ها وجود ندارد ، بنابراین واتساپ برای همیشه رایگان است.

در این برنامه علاوه بر ارسال متن ، می توانید پرونده های مختلفی مانند PDF و اسناد جمع آوری شده را بدون به خطر انداختن کیفیت ارسال کنید و همین امر باعث توجه سریع کاربران شده است. یکی دیگر از ویژگی های WhatsApp ، رمزگذاری پیام قبل از ارسال و جلوگیری از سرقت اطلاعات افراد است. حضور فعال 430 میلیون کاربر و ارسال میانگین 54 میلیارد پیام کوتاه در روز ، مارک زاکربرگ (مالک فیسبوک) را بر آن داشت تا در سال 2014 برنامه جدید را خریداری کند.

ورود واتس اپ به ایران با سر و صدای زیادی همراه بود و مقامات قضایی ما خواستار پاکسازی این موضوع شدند ، اما مقامات وزارت ارتباطات در برابر فشارها مقاومت کردند. پس از مدتی سازندگان این پیام رسان ، زبان فارسی را به واتس اپ اضافه کردند و از سال 1394 نسخه فارسی این برنامه موبایل راه اندازی شد.

سایر شبکه ها و مکاتبات ایرانی

ایمو ، تانگو و اسکایپ گزینه های دیگر در لیست پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در ایران هستند. ایمو و تانگو به مکالمات ویدئویی بسیار محبوب هستند ، اما اکنون تانگو بخاطر نقص های مکرر و کیفیت پایین تصویر ، طرفداران بسیاری را از دست داده است که جایگزین اسکایپ و ایمو می شوند. امکان برقراری تماس ویدیویی و ارائه کنفرانس ویدیویی از راه دور با کیفیت بالا و ایمو و اسکایپ باعث محبوبیت آن شده است.

در میان جریان برنامه های خارجی ، بسیاری از شبکه های اجتماعی ایرانی مانند فیس بوک و کلوپ نیز فعال هستند و سروش و بیسفون دو پیام مهم ایرانی هستند. این شبکه ها و مکاتبات داخلی بطور منظم توسط رسانه های رسمی اعلام می شوند ، اما هنوز محبوبیتی در بین کاربران به دست نیاوردند. یکی از اصلی ترین دلایل محبوب بودن این برنامه ها عدم اعتماد به نفس کاربران ایرانی در تولیدکنندگان برای حفظ اطلاعات خود است.

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: بهترین شبکه های اجتماعی ایران در سال 1999

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا