سلامتی و پزشکیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

بهترین برند دمنوش لاغری

بهترین و موثرترین دمنوش های لاغری را در این مقاله معرفی خواهیم کرد و علاوه بر این که خاصیت لاغری و کاهش وزن دارند، برای بدن نیز مفید و موثر می باشند. دمنوش برای کبد چرب گرید 3 خاصیت و فواید زیادی برای بدن دارند، برخی از آن ها برای درمان و بهبود بخشیدن بیماری ها مفید هستند و برخی دیگر برای کاهش وزن و سوزاندن چربی استفاده می شوند، برخی از افراد نیز برای ایجاد تنوع و پذیرایی از مهمان همیشه در خانه ی خود دمنوش دارند. شاید برای عده ای این سوال پیش آید که تفاوت دمنوش با جوشانده چیست؟ یا طعم دهنده دارند یا خیر؟ با ما همراه باشید تا جواب خود را بگیرید.

 

فرق دمنوش با جوشانده در چیست؟

بسیاری از گیاهان که در طبیعت یافت می شوند پر از خاصیت هستند و با مطالعاتی که روی آن ها انجام شده است، مشخص شده که برخی از آن ها برای درمان بیماری ها بسیار سودمند می باشند، بنابراین برای این که بتوانند از این گیاهان مفید بهره ببرند، آن ها را دم کرده یا می جوشانند که این دو روش کاملا مجزا از هم می باشند و هر کدام فایده ی جداگانه ای بر فرد می گذارد.

یکی از روش هایی که افراد برای بهره وری از دمنوش ها استفاده می کنند این است که آن ها را خشک کرده و یا پودر می کنند و می جوشانند، برای این کار باید گیاه را پودر کرده و به مدت 20 دقیقه در آب جوشانده شده ریخته و بگذارید با بخار ملایم درون یک ظرف در بسته بجوشد. بسیاری از نوشیدنی هایی که خریداری کرده و استفاده می کنید مانند، گل گاوزبان و گل ختمی و … همه نوعی دمنوش گیاهی می باشند.

حال اگر شما گیاه را به طور مستقیم در داخل آب گرم یا سرد ریخته و بگذارید بجوش آید، این روش تاثیر بیشتری دارد و خواص آن در گیاه باقی می ماند، زیرا وقتی شما گیاه را به این روش بجوشانید در حین جوشاندن مواد بیشتری از گیاه خارج می شود و توصیه آن است برای مصارف روزانه از دمنوش استفاده شود.

به این نکته توجه داشته باشید که برخی از گیاهان هستند که باید به صورت دمنوش استفاده شوند و اگر روش دیگری را به کار بگیرید خاصیت آن تغییر می کند و ممکن است برای فرد مضر هم باشد. بنابراین از جوشاندن گیاهانی که به صورت فله ای عرضه و به وسیله ی اشخاصی که اطلاعی ندارند برای درمان دردی پیشنهاد می شود، بپرهیزید.

به دمنوش ها رنگ و طعم می زنند؟

بعضی وقت ها وقتی که دمنوشی را تهیه کرده اید و در هنگام استفاده مشاهده می کنید که بوی تندی می دهد و یا وقتی که داخل آب جوش می ریزید یک رنگ خاصی دارد شما این تصور را دارید که این یک دمنوش طبیعی نیست.

همیشه هم اینطور نیست و تصورات شما اشتباه می باشد، برخی از دمنوش ها هستند که خودشان به طور طبیعی بو و رنگ تندی دارند مانند دمنوش دارچین. البته این به این معنا نیست که تمام کارخانه ها و تولیدکنندگان انسان های منصف و متعهدی هستند و هیچ گاه از رنگ و طعم دهنده های مصنوعی در دمنوش ها استفاده نمی کنند. آن دسته از گیاهانی که به صورت پودری درون کیسه قرار دارند رنگ بیشتری نسبت به گیاهانی که به طور مستقیم استفاده می شوند، دارند.

خوب و بد دمنوش های مخلوط

همانطور که می دانید دمنوش های گیاهی از گیاهان کوهی و از برخی از میوه ها تهیه می شوند که خواص مفیدی برای بدن دارند، اما گاهی این سوال برای مردم پیش می آید که آیا ممکن است این دمنوش ها نتیجه ی عکس داشته باشد و موجب آسیب به انسان شود؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که بله، گاهی اوقات دمنوش ها با عوارض هایی هم همراه می باشند.

برخی از دمنوش های گیاهی از ترکیب چند نوع گیاه به دست می آیند که در این صورت می تواند برای افراد مشکل ساز باشد، علاوه بر اینکه خاصیت های فراوانی دارد و موجب تسکین اعصاب می شود، مخلوط گیاهان با هم ممکن است که مضر هم باشد.

بنابراین باید به این موضوع توجه داشته باشید که اگر اطلاعی ندارید، هیچ گاه در هنگام استفاده گیاهان را با هم ترکیب نکنید و از ترکیباتی استفاده کنید که قابل اعتماد هستند. محصولات دکتر بیز با قیمت مناسب خریداری کنید

نوشیدن روزانه دمنوش عارضه دارد؟

باید به این نکته توجه کنید که دمنوش هر مقدار هم خاصیت داشته باشد و موجب تسکین و آرامش روان گردد و در درمان بیماری ها کمک زیادی کند، اما در مصرف آن ها نباید زیاده روی کرد. در کل اگر در مصرف هر چیزی بخواهید زیاده روی کنید، ممکن است که نتیجه ی عکس دهد و به بدن آسیبات فراوانی وارد کند.

بنابراین دمنوش ها علاوه بر این که برای بدن فوق العاده عمل می کنند و می تواند خاصیت ضد سرطانی و… داشته باشد، به همان مقدار هم در صورت مصرف بیش از حد می تواند آسیب وارد کند. گاهی اوقات ممکن است دمنوش هایی که هر روزه مصرف می کنید با غذاهایی که در طول روز خورده می شود سازگاری نداشته و مضر باشد.

در مصرف دمنوش سعی کنید که حد تعادل را رعایت کنید و یا اگر برای کاهش وزن زیاد دمنوش استفاده می کنید، برای مطمئن شدن از مقدار آن به مراجعه کرده و از آن مشورت بگیرید. بهتر است بدانید که برخی از دمنوش ها هستند که مصرف روزانه آن ها موردی ندارد و این شامل دمنوش هایی مانند، زیره و گشنیز می شود.

ولی دمنوش هایی مانند گل گاوزبان که موجب آرامش اعصاب می شود، در صورت مصرف بیش از حد می تواند فشار خون را بالا ببرد یا تاثیرات مخرب دیگری بگذارد، بنابراین همیشه حد تعادل را رعایت کنید و این فقط شامل دمنوش نمی شود، بلکه تمام مواد و عناصری که مصرف می کنید باید متعادل و به اندازه مصرف شود.

مصرف دمنوش به شکل کیسه ای بهتر است یا فله ای؟

وقتی که برای تهیه ی دمنوش های گیاهی به بازار می روید به دو صورت فله ای و کیسه ای به مردم عرضه می شوند. عده ای از افراد برای راحتی کارشان به سراغ چای و دمنوش های کیسه ای می روند، اگر شما هم از این دسته افراد می باشید هیچ اشکالی ندارد ولی در هنگام خرید، حتما به تاریخ تولید آن توجه کنید.

حالا برای این که بدانید فله ای بهتر است یا کیسه ای، توجه کنید زمانی که شما گیاهان را به صورت فله ای خریداری کرده و خود آن ها را پودر می کنید و می جوشانید مطمئن تر هستند و گیاهانی مانند: دارچین، زیره، گشنیز و رازیانه را به صورت فله ای تهیه کنید و خودتان آن ها را آسیاب کنید و همیشه سعی داشته باشید که از یک مکان معتبری خریداری کنید.

تهیه دمنوش  محصولات بیز از یک مکان معتبر و مطمئن به این دلیل سودمند می باشد که برخی از گیاهان به مرور زمان هنگامی که در هوای آزاد قرار می گیرند و خیلی باقی می مانند، خاصیت خود را از دست می دهند. این به این معنی نیست که دمنوش تغییر رنگ می دهد و فاسد می شود، اما از خاصیت آن اگر بیشتر از 3 ماه بماند کاسته می شود.

بهترین روش نگهداری از آن ها در جاهای خشک و خنک می باشد، البته خود شما هم باید توجه داشته باشید که زمانی که دمنوش را می جشانید، نباید بیشتر از یکی دو ساعت بماند و کامل سرد شود، در این صورت خاصیت خود را از دست می دهد.

فواید دمنوش بر لاغری و سلامتی بدن

بیشتر افراد به تناسب اندام  و سلامتی خود اهمیت زیادی می دهند و اشخاصی که با اضافه وزن بالایی رو به رو هستند به سراغ می روند و رژیم غذایی مناسب و مفیدی دریافت می کنند و در کنار آن ها پزشکان دمنوش های لاغری نیز به این افراد توصیه می کنند.

چاقی یک معضلی است که بیشتر افراد از آن رنج می برند و موجب ایجاد بیماری های زیادی می شود. اگر شما هم به دنبال راه های گوناگونی برای کاهش وزن و چربی سوزی می گردید مصرف برخی از دمنوش های لاغری می تواند برای شما موثر واقع شود البته باید بدانید که چه مقدار و چه روز هایی مصرف کنید تا با استفاده ی بیش از حد به خود آسیب وارد نکنید که این هم نیازمند مراجعه به می باشد که بهتر است با مشورت این افراد آگاه جلو بروید.

اگر می خواهید با دمنوش خود را لاغر کنید، نباید عجله ای داشته باشید چون تاثیر خود را به مرور می گذارد و نیازمند صبر و استقامت می باشد، البته در کنار آن رژیم خود را هم حفظ کنید و ورزش را هم فراموش نکنید تا سریع ترین نتیجه را بگیرید.

علاوه بر کاهش چربی این دمنوش ها بدن را از هرگونه مواد آلوده ای پاکسازی می کنند و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند.

کسانی که مشکلات گوارشی دارند و در دفع ادرار و مدفوع با مشکل روبه رو می شوند، دمنوش های گیاهی پیشنهاد خوبی برای آن ها می باشد. عده ای از افراد گاهی به دلیل مشغله های کاری که دارند، همیشه در حال استرس هستند و بسیار پرخاشگر می باشند، دمنوش ها می توانند موجب تسکین و آرامش این افراد شوند.

دمنوش لاغری چای سبز و زنجبیل

یکی از بهترین و موثرترین دمنوش های لاغری، دمنوش چای سبز و زنجبیل می باشد که یک چربی سوز قوی محسوب می شود. چای سبز علاوه بر لاغری خواص بسیاری برای سلامتی افراد دارد و مصرف آن به همه توصیه می شود، ولی نباید در استفاده از این دمنوش زیاده روی کرد.

تحقیقات بسیاری بر روی این ماده موثر انجام شده است که نشان دهنده ی این است که، با داشتن سه عنصر مهم در لاغری و کاهش وزن بسیار موثر است. این سه عنصر شامل: کاتچین، کافئین و تیانین می باشد که دانشمندان با مطالعاتی که انجام داده اند، به وجود این سه عنصر پی برده اند. کافئینی که در چای سبز وجود دارد، موجب افزایش متابولیسم و سوخت و ساز در بدن شده و در کاهش وزن سریع کمک شایانی می کند.

1- مواد مورد نیاز برای تهیه این دمنوش لاغری: برای تهیه ی این دمنوش، که یکی از بهترین و موثرترین دمنوش های لاغری محسوب می شود، کافی است که مقداری زنجبیل پودر شده را با یک قاشق چای خوری چای سبز و مقداری نیز آب لازم است. به دلیل طعمی که دارد می توانید به آن مقدار کمی عسل اضافه کنید تا شیرین شود.

2- طرز تهیه دمنوش: برای تهیه ی این دمنوش ساده ابتدا یک لیوان کنار گذاشته و بر روی آن یک صافی قرار دهید و مقدار کمی زنجبیل و یک قاشق چای خوری نیز چای سبز را با هم ترکیب کنید و در صافی بریزید. صافی که در داخل آب جوش قرار دارد را به مدت 4 دقیقه نگه دارید، ولی سعی کنید که بیشتر از این زمان نشود که چای شما طعم تلخی پیدا می کند. حالا می توانید نوش جان کنید و عسل هم اضافه کنید که بستگی به مزاج شما دارد.

دمنوش لاغری گل محمدی

گل محمدی بو و عطر بسیار محشری دارد و همه ی ما ایرانی ها در بسیاری از مواد غذایی و نوشیدنی های خود از گلاب استفاده می کنیم. گل محمدی خاصیت های بسیاری دارد و ما با آن آشنایی کامل داریم. این گل خوش رنگ و معطر ادرار آور می باشد و در سلامتی مفید است.

ماده ای که در این گل وجود دارد دیورتیک نام دارد که موجب بهبود عملکرد کلیه ها شده و سموم را از بدن دفع می کند. این گیاه برای پاکسازی بدن مفید است و برای کارکرد خون در بدن هم فوایدی دارد. گل محمدی موجب گردش خون و کاهش نمک در خون می شود و هنگامی که شما در رژیم به سر می برید و آب بدنتان کشیده می شود، با مصرف این دمنوش می توانید جبران کنید. دمنوش شاهتره مصفی خون دکتر بیز را با خیال راحت تهیه کنید.

زهرا رضی

زهرا هستم، نویسنده ای که با جسارت به واکاوی مسائل پرداخته و از پرسیدن سوالات سخت نمی‌ترسم. در این سایت، با نگاهی موشکافانه به مسائل اجتماعی و اقتصادی، به دنبال یافتن پاسخ‌های واقعی و ارائه راه حل‌های خلاقانه هستم.
دکمه بازگشت به بالا