عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

نکات مهم در رابطه با بازی کالاف دیوتی موبایل

قدم اول در شروع کار با بازی Call of Duty Mobile

محتوای این مطلب نمایش

ابتدا بد نیست به شما بگوییم که این اثر روی چه گوشی هایی قابل نصب است:

  • سیستم مورد نیاز بازی کالاف دیوتی موبایل برای iOS: روی گوشی های پس از آیفون 6S کار می کند؛ همچنین قابلیت اجرای آن روی iPad Air 2 به بعد نیز وجود دارد.
  • سیستم مورد نیاز بازی Call of Duty Mobile برای اندروید: اندروید 4.3 به بعد و همچنین تلفن هوشمند شما باید حداقل 2 گیگابایت رم داشته باشد.

تلفن هوشمندتان را برای نصب بازی آماده کنید

شما برای نصب بازی کالاف دیوتی موبایل و دانلود دیتای آن حداقل به 1.6 گیگابایت فضای خالی نیاز خواهید داشت. پس پیش از هر چیز ابتدا از وجود فضای مورد نیاز روی گوشی موبایل تان اطمینان حاصل کنید. اگر این مقدار فضا را نداشته باشید، امکان اجرای این اثر روی تلفن هوشمندتان وجود ندارد. علاوه بر این، باید بدانید که این بازی معمولا فایل های مورد نیاز خود را نیز دانلود می کند که ممکن است حجم نهایی را حتی به بیش از 12 گیگابایت برساند.

اعلان ها و فعالیت های پس زمینه گوشی تان را غیر فعال کنید

 اگر گوشی موبایل تان حالت مخصوص بازی یا Game Mode دارد، حالا وقت استفاده از آن است. در واقع این حالت باعث می شود اعلان های مربوط به برنامه هایی که آن را نیاز ندارید حذف شده و برنامه های اضافی تان غیر فعال شوند تا پردازنده تمام توان اش را روی اجرای بازی بگذارد. این مورد از آموزش کالاف دیوتی موبایل بسیار مهم است و نباید آن را نادیده گرفت. برای داشتن بهترین تجربه از این اثر، باید تلفن هوشمندتان با تمام توان به اجرای آن بپردازد.

برای ورود از حساب کاربری Call of Duty یا فیسبوک خود استفاده کنید

 متاسفانه امکان ورود با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور در بازی کالاف دیوتی موبایل وجود ندارد. شما باید از حساب کاربری فیسبوک یا اکانت Call of Duty Activision استفاده کنید و در غیر این صورت نیز می توانید به عنوان مهمان وارد شوید. اگر از اکانت فیسبوک تان استفاده می کنید، قادر به انتقال پروفایل تان به دستگاه دیگر خواهید بود. پس برای مثال اگر بخواهید بازی تان را روی تبلت نیز دنبال کنید یا گوشی جدیدی خریده باشید، با مشکلی رو به رو نخواهید شد. این شرایط برای استفاده از حساب کاربری اکتیویژن نیز صدق می کند.

ترفند های طلایی خرید سی پی ارزان و بازی کالاف دیوتی موبایل

 گاهی اوقات مشوق هایی وجود دارند که باعث می شوند بخواهید از روش های متنوعی برای ورود استفاده کنید. شاید در این اقدام با متصل شدن به حساب کاربری کالاف دیوتی یک کاراکتر متفاوت گیرتان بیاید که ارزش اش را دارد.

 هدفون تان را متصل کنید

 موسیقی متن بازی Call of Duty Mobile عالی است. علاوه بر این، هدفون به شما اجازه می دهد بهتر بفهمید که در اطراف تان چه می گذرد. در این حالت کوچک ترین صدای پا را خواهید شنید. در نتیجه می توانید به صورت شفاف صدا را گوش بدهید و مانع از این شوید که دشمنان بتوانند شما را غافلگیر کنند. بازی کردن با هدفون یکی از ترفند های کالاف دیوتی موبایل مولتی پلیر است که اهمیت زیادی دارد و به حرفه ای شدن شما کمک می کند. اگر از اسپیکرهای استریو استفاده می کنید، می توانید به جای استفاده از هدفون، صدا را تا حد زیادی بالا ببرید.

به اینترنت نیاز خواهید داشت

 از آن جایی که بازی کالاف دیوتی موبایل یک اثر چند نفره و آنلاین محسوب می شود، بدیهی است که برای تجربه آن نیاز به اینترنت خواهید داشت. در واقع نمی توان این بازی را به صورت آفلاین تجربه کرد. البته این اثر دیتای زیادی مصرف نمی کند و شما می توانید به راحتی با اینترنت گوشی یا وای فای به تجربه آن بپردازید.

در حین تجربه گیم پلی بازی لگ می زند؟

 اگر با فریز شدن تصویر یا تکرار حرکت در یک منطقه مواجه شدید، احتمالا مشکل اصلی به اتصال اینترنت تان مربوط می شود. سعی کنید وای فای تان را خاموش کرده و مجددا روشن کنید. اگر از اینترنت گوشی استفاده می کنید آن را قطع و وصل کنید و در صورت امکان تلفن هوشمندتان را ریستارت کنید. سپس بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا نه. گاهی اوقات هم اگر از وای فای استفاده می کنید، اتصال اینترنت تان را به دیتای موبایل تغییر دهید تا شاید مشکل رفع شود.

 روشنایی را بالا ببرید

 برای تیراندازی بهتر باید دید خوبی داشته باشید. در نتیجه باید روشنایی نمایشگرتان را زیاد کنید. به همین دلیل نیز در این بخش از اموزش حرفه ای شدن در کالاف بتل رویال پیشنهاد ما این است که حالت تنظیم خودکار روشنایی (Auto-Brightness) را غیر فعال کنید. پس از بالا بردن روشنایی از این اطمینان حاصل کنید که Night Mode یا Blue Light Filter فعال نباشند، زیرا این موارد موجب ایجاد مشکل در بخش بصری بازی می شوند. مجددا تاکید می کنیم که اگر گوشی موبایل تان از قابلیت Game Mode بهره مند است، باید آن را فعال کرده و Auto-Brightness نیز باید غیر فعال شود.

کنترلر ایکس باکس یا پلی استیشن را به گوشی موبایل تان متصل کنید

 شما می توانید برای تجربه بازی Call of Duty Mobile از دسته های کنسول استفاده کنید. در این حالت شما با کسانی رو به رو خواهید شد که مانند شما از کنترلر استفاده می کنند. در نتیجه خبری از مزایای ناعادلانه در این اثر نخواهد بود. ابتدا دسته را با بلوتوث به دستگاه متصل کنید؛ سپس به قسمت تنظیمات رفته و وارد بخش مربوط به کنترلر شوید. در این بخش می توانید ببینید که دسته متصل شده یا نه و همچنین می توانید آن را شخصی سازی کنید.

بهترین تنظیمات و شخصی  سازی کنترل در بازی کالاف دیوتی موبایل

 تنظیمات و گزینه های زیادی در بازی Call of Duty Mobile وجود دارد که می توانید مطابق میل تان آن ها را تغییر دهید. در واقع تغییر دادن هر بخش به سبک بازی و تلفن هوشمند یا تبلتی که در اخیتار دارید، بستگی دارد. باید ذکر کنیم که وقت گذاشتن و بررسی تمام گزینه های موجود ارزش اش را دارد، زیرا تغییرات اعمال شده می تواند به شما در روند بازی کمک کند.

حالت پیشرفته را انتخاب کنید

 در این مورد از ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل باید بگوییم که دو حالت کنترل برای این اثر وجود دارد. یکی از آن ها حالت ساده بوده و دیگری پیشرفته است که در همان ابتدای بازی به شما ارائه می شود. در حالت ساده وقتی شما کسی را نشانه می گیرید، به صورت خودکار اسلحه شلیک می کند. اما در حالت پیشرفته کنترل کامل تمام کارها در دست خودتان است و ما توصیه می کنیم این حالت را انتخاب کنید. شاید این حالت شما را مجبور کند زمان بیشتری بگذارید و بیش از پیش تمرین کنید، اما به هر حال ارزش اش را دارد. مطمئن باشید با انتخاب حالت کنترل ساده به جایی نخواهید رسید و نمی توانید به یک گیمر حرفه ای تبدیل شوید.

بخش مربوط به کنترل را شخصی سازی کنید

 از قسمت لابی (Lobby) روی علامت چرخ دنده ضربه بزنید تا وارد بخش تنظیمات شوید. در بخش Controls می توانید همان طور که پیش تر ذکر کردیم، بین دو گزینه Simple و Advanced یکی را انتخاب کنید. اگر حالت پیشرفته را انتخاب کنید، اجازه شخصی سازی بیشتری خواهید داشت و می توانید سیستم کنترل را به شکل دلخواه تغییر دهید. در واقع اگر به سراغ این گزینه بروید، قادر به جا به جا کردن المان های موجود در صفحه نمایش بازی خواهید بود و می توانید آن ها را در هر جایی که دوست دارید، قرار دهید تا بتوانید عملکرد خود را بهبود ببخشید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این المان ها در بخش چند نفره و بتل رویال با هم متفاوت خواهند بود. در نتیجه باید در هر بخش شخصی سازی را به صورت اختصاصی انجام دهید. این یکی از قابلیت های کالاف دیوتی موبایل است که به گیمرها کمک می کند تجربه بهتری از این اثر داشته باشند.

 دکمه مربوط به حالت درازکش را فعال کنید تا بتوانید از دراپ شات (Dropshot) کنید

 یکی از تغییراتی که باعث شده گیمرها بتوانند از عملکرد بهتری برخوردار شوند، مربوط به دکمه حالت درازکش است. در نتیجه نیازی نیست دکمه خم شدن را نگه دارید تا کاراکتر به این حالت تغییر وضعیت دهد. در حالت پیش فرض دکمه Prone غیر فعال است. اما شما می توانید آن را فعال کرده و در چنین حالتی با دشمنان به نبرد بپردازید (به این حالت دراپ شات گفته می شود). این ویژگی در بازی PUBG محبوبیت زیادی دارد و از زمانی که به سیستم کنترل بازی Call of Duty Mobile اضافه شده، گیمرها به کرات از آن استفاده می کنند. برای دسترسی به گزینه مربوط به این قابلیت باید وارد تنظیمات شده و سپس به سراغ Basic Controls بروید و گزینه Prone را بیابید.

حالت تیراندازی را تغییر دهید

 یکی دیگر از مواردی که در آموزش کالاف دیوتی موبایل باید به آن اشاره کنیم، مربوط به حالت تیراندازی می شود. در همان قسمتی که در بالا به آن اشاره کردیم، می توانید تغییراتی در نحوه شلیک سلاح های مختلف اعمال کنید. شما از طریق Hip-Firing، حالت ADS یا حالت سفارشی می توانید به تیراندازی بپردازید. در واقع این به شما اجازه می دهد که رفتار گروهی از سلاح ها را تغییر دهید. بنابراین، مثلا می توانید در حالت Hip-Firing با شات گان (Shotgun) شلیک کنید (این کار ارزش تست کردن دارد).

کیفیت گرافیک را تغییر دهید

 اولین دفعه ای که بازی را اجرا می کنید، دستگاه تان تنظیمات بازی که به گوشی موبایل شما مربوط می شود را شناسایی می کند، اما اگر می خواهید این تنظیمات را تغییر دهید باید به بخش تنظیمات رفته و سپس به سراغ گزینه Audio and Graphics بروید. در این جا شما می توانید کیفیت، نرخ فریم و سایر گزینه ها را تغییر دهید. تغییرات مختلفی را اعمال کنید تا در نهایت بتوانید به روان ترین تجربه ممکن در گیم پلی برسید. در واقع اگر تنظیمات بیش از حد بالا باشد و گوشی شما از پس آن برنیاید، تجربه خوبی در بازی کالاف دیوتی موبایل نخواهید داشت. در این جا شما می توانید حالت Ultra با نرخ 120 هرتز را پیدا کنید؛ البته باید بدانید که این مورد برای اجرا روی بالاترین نرخ فریم، گرافیک را به شدت کاهش می دهد.

حساسیت را تنظیم کنید

 هر دستگاه در ارائه بازی Call of Duty Mobile عملکرد متفاوتی دارد و شما در بخش Sensitivity می توانید تنظیمات نحوه  حرکت کردن و نحوه حساسیت حرکت از طریق ژیروسکوپ گوشی را تغییر دهید. این مورد را نیز می توانید در بخش چند نفره و بتل رویال به صورت جداگانه تنظیم کنید. در واقع میزان حساسیت با توجه به بزرگ نمایی نیز قابل تغییر است. مثلا شاید بخواهید در  زوم پایین حساسیت بیشتر شود و در زوم بیشتر حساسیت کمتر باشد.

 از طریق Practice vs AI تنظیمات اعمال شده را بررسی کنید

 یکی از قابلیت های کالاف دیوتی موبایل این است که شما می توانید از طریق بخش Practice vs AI تنظیمات را بررسی کنید. برای این کار وارد بخش چند نفره شده و روی گزینه Selection (درست بالای Start) ضربه بزنید تا بتوانید نوع بازی را انتخاب کنید. در این جا می توانید گزینه Practice و Practice vs AI را ببینید. این بهترین راه برای بررسی سلاح ها، تنظیمات و سیستم کنترل است. در نتیجه اگر می خواهید بدانید تغییرات اعمال شده چه حسی به شما می دهد و چطور قرار است برای تان کار کنند، باید این بخش را مد نظر قرار دهید. پس به طور کلی می توان استفاده از این بخش را نیز جزو ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل به حساب آورد.

دکمه بازگشت به بالا