سلامتی و پزشکی

تاثیر ماسک زغال فعال بر روی سلامت پوست

تاریخ حمل و نقل:

03 ژوئن 2021

زغال فعال در سالهای اخیر جایگاه ویژه ای در زمینه پوست و زیبایی پیدا کرده است. از زغال فعال در بسیاری از محصولات بهداشتی از جمله صابون و شامپو استفاده می شود. از زغال فعال در بسیاری از ماسک های پوست صورت نیز استفاده شده است. اما دقیقاً کربن فعال چیست و ماسک کربن فعال چه فوایدی برای سلامت پوست ما دارد؟ در ادامه این مقاله مجله پزشکی اپل ، ما کربن فعال و فواید این ماده را بررسی خواهیم کرد. با ما بمان.

کربن فعال چیست؟
زغال معمولی از زغال سنگ و چوب یا روغن ساخته می شود. زغال فعال یا زغال چوب نیز نوعی زغال است که مصارف دارویی زیادی دارد. قرار گرفتن در معرض دمای بالاتر باعث تغییر در ساختار داخلی زغال معمولی می شود که به آن فعال سازی زغال گفته می شود. در نتیجه فعال شدن ، نفوذ پذیری کربن افزایش می یابد ، که آن را به ماده ای ایده آل برای تهیه ماسک های پوستی تبدیل می کند.

فواید ماسک زغال فعال برای پوست
استفاده از ماسک زغال فعال در محصولات زیبایی پوست به این دلیل است که ذغال فعال خاصیت جذب ناخالصی ها و باکتری ها را دارد و روش خوبی برای از بین بردن جوش های پوستی است. قبل از ذکر مزایای ماسک چارکل ، باید بدانیم که بیشتر این مزایا صرفاً بر اساس بازخورد دریافت شده از مصرف کنندگان این نوع ماسک است و تحقیقات علمی در مورد آن هنوز کامل نشده است.
آلودگی های پوست را از بین ببرید
یکی از رایج ترین دلایل استفاده از ماسک زغال فعال فواید آن برای از بین بردن آلودگی های پوست است. از آنجا که زغال فعال توانایی جذب ناخالصی ها را دارد ، برخی از محصولات زیبایی پوست متوجه می شوند که این نوع ماسک آلودگی های پوست را از بین می برد. بسیاری از مصرف کنندگان این ماسک پس از استفاده از ماسک چارکل ادعا می کنند که پوست آنها شفاف و سالم شده است.
بهبود آکنه یا جوش های پوستی
یکی دیگر از مزایای ماسک زغال فعال برای پوست ، تأثیر آن بر روی جوش های آکنه است. آکنه می تواند عواقب جدی روانی از جمله تجمع سلول های مرده و باکتری ها در فلور طبیعی پوست و وجود روغن در منافذ داشته باشد که می تواند علائم التهابی پوستی ایجاد کند. خواص ضد باکتریایی چارکل می تواند در از بین بردن باکتری های مستعد آکنه و بهبود وضعیت پوست موثر باشد.
درمان گزش حشرات
گزش حشرات باعث خارش و تورم پوست می شود. به گفته کاربران این ماسک پوستی ، زغال فعال خارش و سوزش ناشی از گزش حشرات را تسکین می دهد.
همچنین بخوانید: آیا آزبست در مواد آرایشی سرطان زا است؟
عوارض جانبی استفاده از ماسک کربن فعال
در حال حاضر ، هیچ تحقیق علمی مفصلی برای اثبات فواید و عوارض چارکل انجام نشده است. اما به طور کلی اعتقاد بر این است که کربن فعال بی ضرر است. لازم به ذکر است که مصرف زیاد آن باعث خشکی ، قرمزی و آلرژی پوستی می شود.
همچنین بخوانید: روتین برای خشکی پوست ؛ برای مراقبت از خشکی پوست چه باید کرد؟
توصیه می شود قبل از استفاده از ماسک چارکل برای اولین بار این ماسک را در گوشه ای از پوست دست ها یا پاها امتحان کنید و اگر حساسیت خاصی پیدا نکردید ، آن را به طور گسترده روی پوست صورت یا بدن قرار دهید.نحوه استفاده از ماسک کربن فعال
تأثیر هر نوع ماسک بر روی پوست تمیز بیشتر است. بنابراین ابتدا پوست خود را تمیز کنید. سپس ماسک را از روی پیشانی تا گونه ها و سپس روی چانه را روی صورت پخش کرده و با انگشت به آرامی ماساژ دهید. مراقب باشید ماسک به حفره چشم وارد نشود.
15 دقیقه صبر کنید و بگذارید ماسک روی پوست خشک شود. سپس با آب گرم بشویید.
پس از شستشو ، پوست خود را به آرامی خشک کنید و از مرطوب کننده استفاده کنید.
چند بار استفاده از ماسک Charkel توصیه می شود
مانند ماسک های دیگر توصیه می شود هفته ای یک یا دو بار از ماسک زغالی استفاده کنید. البته اگر پوست حساسی دارید توصیه می شود که استفاده از این ماسک را هر دو هفته یکبار کاهش دهید. بهتر است از این ماسک شب استفاده کنید.
ماسک کربن فعال (Charkel) را از کجا می توان پیدا کرد؟
می توانید ماسک چارکل را خودتان در خانه درست کنید یا آن را از داروخانه خریداری کنید.

همچنین بخوانید: پوست چرب چیست؟ بهترین راه برای جلوگیری از پوست چرب
در هنگام خرید به محتویات ماسک توجه کنید و محصولی متناسب با نوع پوست خود تهیه کنید. اگر پوست چربی دارید ، ماسکی درست کنید که حاوی خاک رس باشد. زیرا این ماده چربی اضافی پوست را جذب می کند. این نوع ماسک منافذ پوست را نیز تمیز کرده و از بروز آکنه جلوگیری می کند. اگر پوست خشک دارید ، ماسک چارکلی تهیه کنید که حاوی مرطوب کننده های پوست است. به عنوان مثال ، این ماده حاوی اسید هیالورونیک یا روغن زیتون است. قبل از خرید و استفاده حتما برچسب محصول را با دقت بخوانید. اگر پوست حساسی دارید ، از محصولات پوستی حاوی عطر ، رنگ ، پارابن یا اسید پاراهیدروکسی بنزوئیک یا مواد شیمیایی آلرژی زا خودداری کنید.
اخرین حرف
در سالهای اخیر ، زغال فعال ، یا زغال چوب گیاهی ، جایگاه زیادی در محصولات زیبایی برای پوست پیدا کرده است. بسیاری از مصرف کنندگان ماسک های چارکل از عملکرد این محصولات زیبایی راضی هستند. برای گرفتن بهترین نتیجه از ماسک Charkel ، حتماً از ماسکی با مواد مناسب برای نوع پوست خود استفاده کنید. اگر پوست بسیار حساسی دارید ، حتماً قبل از استفاده از چنین ماسک هایی با پزشک خود مشورت کنید.
منابع:
healthline.com

کلیه مطالب موجود در سایت به عهده منابع اصلی است و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ گونه مسئولیتی در قبال مطالب ندارد.

دکمه بازگشت به بالا