سلامتی و پزشکی

بلوبری چیست و چه خواصی دارد؟ ۷ خاصیت شگفت انگیز زغال اخته آبی

ویژگی های زغال اخته

بلوبری بلوبری یکی از خوشمزه ترین میوه هایی است که مردم اغلب از آن استفاده می کنند. می توانید این میوه خوشمزه را به تنهایی امتحان کنید یا در اسموتی های مختلف از آن استفاده کنید.


بلوبری چیست؟

زغال اخته که بومی آمریکای شمالی است، سال هاست که به عنوان دارویی برای درمان بیماری ها و بیماری های مختلف بدن استفاده می شود.

این میوه خوشمزه سرشار از آب (پروآنتوسیانیدین) است که فواید مختلفی از جمله این میوه دارد با سرطان مبارزه می کند، وزن کم می کند و پوستی شاداب و درخشان دارد آن کمک می کند.

زغال اخته و زغال اخته سرشار از ویتامین C، ویتامین K، منگنز و آنتی اکسیدان های دیگر است که به حفظ سلامت بدن کمک می کند.


ارزش غذایی زغال اخته

زغال اخته (مانگا) یکی از مغذی ترین میوه هاست. این میوه خوشمزه دارای سطوح بالایی از آنتی اکسیدان است.

ORAC زغال اخته را در رتبه 9621 قرار می دهد و آن را به یکی از آنتی اکسیدان ترین غذاها تبدیل می کند. خوردن یک عدد بلوبری می تواند مواد مغذی زیر را در اختیار بدن قرار دهد:

  • رسوراترول
  • گالیک اسید
  • لوتین
  • زانتین
  • ویتامین K (تامین 35 درصد نیاز روزانه بدن)
  • ویتامین C (تامین 25 درصد نیاز روزانه بدن)
  • منگنز (25 درصد از نیاز روزانه بدن را تامین می کند)
  • فیبر (تامین 17 درصد نیاز روزانه بدن)

تحقیق در مورد اسید گالیک در زغال اخته:

از میان تمام مواد مفید موجود در زغال اخته، اسید گالیک برجسته ترین و مهم ترین آن است. دلایل زیادی برای این وجود دارد. اکثر مردم هرگز در مورد این ماده چیزی نشنیده اند. تحقیقات زیادی روی این ماده انجام شده است.

تحقیقات نشان می دهد که اسید گالیک یک ضد قارچ و ضد ویروس قوی است و می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان موثر عمل کند. به همین دلیل است که رژیم غذایی سرشار از اسید گالیک یک درمان طبیعی قدرتمند برای بدن است.


۷ خاصیت زغال اخته

خوب حالا که اطلاعاتی در مورد ارزش زغال اخته به دست آوردید، بهتر است از فواید این میوه برای سلامتی بدانید.


  1. خوردن بلوبری با پیری مبارزه می کند

آنتی اکسیدان های موجود در این میوه به بدن شما کمک می کند روند پیری را به تاخیر بیندازد. اینها به بدن شما کمک می کنند تا آسیب های ناشی از سموم و رادیکال های آزاد را ترمیم کند و به شما در مبارزه با عفونت های مضر کمک می کند.

زغال اخته نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان است، بلکه سرشار از پروآنتوسیانیدین است که خاصیت ضد پیری دارد. مطالعات متعدد این توانایی پروآنتوسیانیدین ها را با معکوس کردن بیماری های چشمی در بدن مرتبط کرده اند.

همانطور که می دانید عفونت های چشمی یکی از علل اصلی اکثر بیماری ها هستند و می توانند آسیب های قابل توجهی به بدن وارد کنند. تورم باعث بیماری قلبی، دیابت، سرطان و بسیاری موارد دیگر می شود.


  1. زغال اخته ظرفیت مغز را افزایش می دهد

از آنجایی که زغال اخته سرشار از فنل ها، به ویژه اسید گالیک است، به عنوان محافظت از اعصاب شناخته شده است.

بر اساس تحقیقات محققان ایرانی، این توانایی به این معنی است که چنین ماده ای می تواند مغز شما را از آسیب، آسیب عصبی و استرس اکسیداتیو محافظت کند.

مواد دیگری نیز وجود دارند که سرشار از اسید گالیک هستند و می توانند به مغز و سلامت آن کمک کنند. مواردی که می توانند تمرکز و حافظه را افزایش دهند عبارتند از:

مطالعه دیگری نشان داد که خوردن زغال اخته می تواند عقب ماندگی ذهنی را کاهش دهد، حافظه را بهبود بخشد و عملکرد مغز را بهبود بخشد.

دانشمندان در این مطالعه بر این باورند که نتیجه به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در زغال اخته است که از بدن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند و به کاهش عفونت چشم کمک می کند.


  1. زغال اخته با سرطان مبارزه می کند

مطالعات بالینی نشان داده است که برخلاف پرتودرمانی و شیمی درمانی، غذاهای غنی از اسید گالیک مانند زغال اخته می توانند سرطان را بدون آسیب رساندن به سلول های سالم از بین ببرند.

به عنوان مثال، مطالعه ای که در مجله بیوشیمیایی و سم شناسی مولکولی منتشر شد، اثرات اسید گالیک را بر سلول های سرطان سینه ارزیابی کرد.

همانند مطالعات قبلی، محققان دریافتند که انبه و اسید گالیک می توانند رشد سلول های سرطانی را کند کرده و آنها را از بین ببرند. این خاصیت اغلب به دلیل نوع آنتی اکسیدان های موجود در زغال اخته است.


  1. خوردن زغال اخته به هضم غذا کمک می کند

از آنجایی که انبه منبع طبیعی فیبر غیرقابل هضم و غیر قابل هضم است، می تواند به تنظیم سیستم گوارش کمک کند. در واقع، مطالعات نشان می دهد که گنجاندن آبی وحشی در رژیم غذایی می تواند تعادل میکروبی در روده را برای گروه اکتینوباکتر تغییر دهد.

تیم تحقیقاتی دریافت که زغال اخته دارای خواص پری بیوتیکی است که رشد باکتری های خوب در روده را تسریع می کند و به سیستم گوارش کمک می کند.


  1. خوردن بلوبری به سلامت قلب کمک می کند

طبق مطالعه ای که در ژورنال Circulation منتشر شده است، خوردن توت فرنگی و زغال اخته می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا 33 درصد در دراز مدت کاهش دهد. پس از تحقیق بر روی بیش از 93000 زن 25 تا 42 ساله، آنها دریافتند که به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در چنین مواردی است.

زغال اخته می تواند کلسترول بد (LDL) را کاهش داده و کلسترول خوب (HDL) را افزایش دهد. این میوه همچنین می تواند فشار خون را به طور طبیعی کاهش دهد.

همچنین بخوانید : غذاهای سالم برای کاهش کلسترول به طور طبیعی

  1. آبی برای پوست مفید است

از عصاره زغال اخته در ساخت لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. چنین محصولاتی محبوب ترین در بین مردم شد.

طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی در زغال اخته وجود دارد که گفته می شود به تعادل هورمون ها و جلوگیری از آکنه کمک می کند. به همین دلیل است که بلوبری یکی از آنهاست درمان های خانگی شگفت انگیز برای پوست بودن.

زغال اخته همچنین حاوی رسوراترول است که می تواند آسیب های ناشی از نور خورشید را ترمیم کند. علاوه بر فواید زغال اخته برای پوست، می تواند آسیب های چشمی را درمان کرده و بینایی را بهبود بخشد.

همچنین بخوانید: 10 مورد ضروری برای داشتن پوستی درخشان

  1. زغال اخته به کاهش وزن کمک می کند

از آنجایی که انبه کالری کم، شاخص گلیسمی پایین و فیبر بالایی دارد، انبه می تواند به کاهش وزن کمک کند. میوکلینیک می گوید:

غذاهای با شاخص گلیسمی پایین اغلب به راحتی هضم می شوند. این مواد مدت بیشتری در دستگاه گوارش باقی می مانند. به همین دلیل است که به چنین غذاهایی کربوهیدرات آهسته می گویند.

این مواد می توانند هوس افراد را کنترل کرده و علائم گرسنگی را به تاخیر بیندازند. در چنین مواقعی استفاده از موادی مانند زغال اخته به کنترل وزن کمک می کند. قند خون تغییر یافته ممکن است خطر مقاومت به انسولین را کاهش دهد.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا