سلامتی و پزشکی

طرز تهیه انواع ماسک جوانسازی پوست در خانه

در اینجا چند فرمول طبیعی برای تهیه ماسک های جوان کننده پوست آورده شده است که آماده سازی هر کدام از آنها فقط چند دقیقه طول می کشد.

چین و چروک صورت برای هیچ کس جالب نیست و همه دوست دارند پوستی صاف ، سالم ، شاداب و جوان داشته باشند ، هم روی صورت و هم سایر قسمت های بدن. اجتناب از استرس ، مثبت اندیشی یا قرار گرفتن در معرض آب و هوای مناسب از جمله مواردی است که می تواند به جوان ماندن پوست شما کمک کند. اما جدا از این ، استفاده از ماسک جوانسازی پوست می تواند پوست شما را شاداب و جوان تر نشان دهد. در این مقاله چند فرمول برای ساخت ماسک جوانسازی پوست در خانه به شما ارائه می دهیم تا بتوانید با کمک آنها پوستی شاداب و جذاب تری داشته باشید. با مجله پزشکی Apple Health همراه باشید.

تهیه ماسک جوانسازی پوست در خانه
هر یک از این ماسک ها می تواند در جوانسازی پوست مفید باشد. ماسک های ارائه شده در این بخش بدون توجه به نوع پوست برای همه قابل استفاده است و به جز در موارد بسیار خاص ، هیچ عارضه جانبی نخواهد داشت.
ماسک جوانسازی پوست کرن بری
کرن بری میوه ای شبیه ترش و مزه شیرین زغال اخته است که قبلاً طرفداران خاص خود را در ایران پیدا کرده است. این میوه فواید زیادی برای سلامتی دارد که یکی از آنها کمک به جوانسازی پوست است. ماسک کرن بری می تواند بافت مرده پوست را برداشته و به عنوان لایه بردار عمل کند.

طرز تهیه ماسک زغال اخته خانگی برای جوانسازی پوست
برای تهیه ماسک خانگی جوان کننده قره قاط خانگی ، ابتدا یک فنجان انواع توت ها را با یک فنجان انگور قرمز یا سبز بدون هسته ، دو قاشق چای خوری آب لیمو و 7 گرم ژلاتین بی مزه مخلوط کرده و به مدت 20 دقیقه با سرعت متوسط ​​بپزید ، هم بزنید تا به دست آید. یک قوام چسبنده پس از آن ، ماسک خود را در یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی بریزید ، آن را بپوشانید و به مدت 45 دقیقه در یخچال قرار دهید. در مرحله بعد ، ماسک بازسازی کننده پوست کرن بری که تقریباً آماده است را از یخچال خارج کرده و 10 دقیقه بگذارید.
ماسک قره قاط شما آماده است و می توانید آن را روی پوست بمالید. البته قبل از استفاده از این ماسک ، پوست خود را به خوبی بشویید و خشک کنید. از گذاشتن ماسک نزدیک چشم خودداری کرده و بعد از 15 دقیقه با آب گرم بشویید.
ماسک جوانسازی پوست با کدو تنبل
کدو تنبل منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی مانند ویتامین C و ویتامین A است. به همین دلیل ، ماسک کدو تنبل می تواند به رطوبت پوست کمک کند ، نرمی بیشتری را به ارمغان بیاورد و یک ترکیب ایده آل برای تهیه ماسک پوست خشک است.

طرز تهیه ماسک کدو تنبل جوان کننده
برای تهیه ماسک جوانسازی پوست ، دو فنجان کدو سبز کنسرو شده یا تازه را با 4 قاشق چای خوری ماست وانیلی کم چرب ، 4 قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری سس پای کدو تنبل مخلوط کنید تا به قوام چسبناک برسد. ماسک کدو تنبل شما آماده است.
ماسک جوان کننده کدو تنبل را به مدت 10 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس آن را با آب گرم بشویید.
ماسک جوانسازی پوست عسل
عسل همچنین یک ترکیب مفید برای تهیه ماسک های خشک پوست است زیرا به مرطوب و مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند.عسل همچنین می تواند بافت های مرده و ناخالصی ها را از پوست پاک کند ، و این یک گزینه عالی برای ساختن ماسک پاک کننده است.

طرز تهیه ماسک جوانسازی پوست عسلی
مقدار مورد نظر عسل را روی شعله غیر مستقیم گرم کنید تا قوام آن کم شود و سپس شعله را خاموش کنید. بنابراین ، دمای عسل را روی دست خود آزمایش کنید و وقتی عسل دیگر داغ نیست ، ماسک عسل شما آماده است!
این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی پوست بمالید و سپس آن را یکبار با آب گرم و یکبار با آب سرد بشویید.
ماسک جوانسازی پوست با چای سبز
چای سبز حاوی ترکیبات ضد التهابی و جوهر مازو است که می تواند به حفظ سلامت پوست کمک کند و به ویژه برای پوست متورم صورت مفید است. خواص آنتی اکسیدانی چای سبز همچنین می تواند از علائم پیری زودرس روی پوست جلوگیری کند. بنابراین ، ساختن ماسک جوانسازی پوست خانگی با استفاده از چای سبز یک ایده بسیار موثر در مراقبت از پوست است.

طرز تهیه ماسک جوانسازی پوست با چای سبز
برای تهیه ماسک جوان کننده پوست چای سبز فقط به دو کیسه چای سبز نیاز دارید. این دو کیسه را به هم وصل کرده و در یخچال بگذارید تا خنک شوند. حالا می توانید کیسه های چای سبز را روی چشم ها و قسمت های دیگر پوست قرار دهید.
ماسک بازسازی کننده پوست شکر قهوه ای
مواد طبیعی شکر قهوه ای باعث جدا شدن بافت مرده از پوست و شفافیت و جوان شدن آن می شود. توصیه می شود از ماسک جوان کننده قند قهوه دوبار در هفته برای بهبود وضعیت پوست استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک جوانسازی پوست با شکر قهوه ای
ابتدا نصف فنجان شکر قهوه ای را در خردکن بریزید تا بافت نازک تر و نرم تر شود. سپس سه قاشق چایخوری روغن زیتون را برای رطوبت بیشتر به ماسک اضافه کنید و هم بزنید تا بافت و چسبندگی پیدا کند. حالا ماسک شکر قهوه ای شما آماده است. توصیه می شود ابتدا پوست را با آب مرطوب کرده و سپس مخلوط آماده شده را به مدت یک یا دو دقیقه به صورت دورانی بمالید. پس از این کار ، پوست را با آب گرم بشویید.
ماسک جوانسازی پوست آووکادو
آووکادو منبع خوبی از چربی های سالم ، ویتامین B و پتاسیم است که می تواند به مرطوب شدن پوست کمک کند. بنابراین ، تهیه ماسک پوست خشک با آووکادو می تواند راه حل مناسبی برای کسانی باشد که دوست دارند آب رسانی به پوست خود را افزایش دهند.

طرز تهیه ماسک آووکادو خانگی برای جوانسازی پوست
برای تهیه ماسک جوانسازی پوست صورت و بدن با آووکادو ، یکی از این میوه ها را با سفیده تخم مرغ ، دو قاشق چایخوری بلغور جو دوسر و یک قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کنید تا ترکیب چسبناکی به دست آید.
می توانید ماسک بازسازی پوست آووکادو را به مدت 15-20 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس آن را با آب گرم بشویید. استفاده از این ماسک دو روز در هفته می تواند پوست صورت مردان و زنان را جوان کند.
آخرین کلمه
امیدواریم متوجه این مقاله شده باشید که در آن سعی کرده ایم روشی را برای تهیه ماسک های مختلف برای جوانسازی پوست به شما ارائه دهیم.از مواد ذکر شده می توان به عنوان ماسک روشن کننده صورت نیز استفاده کرد. از همه این ماسک ها می توان برای انواع مختلف پوست استفاده کرد ، اما ممکن است پوست شما به ماسک خاصی بهتر پاسخ دهد و می توانید ترکیب مناسب را با آزمایش و خطا پیدا کنید.

مسئولیت کلیه مطالب موجود در سایت بر عهده منابع اصلی است و بانک مشاغل Infojab هیچ مسئولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا