سلامتی و پزشکی

مقایسه میکرونیدلینگ، لیزر و RF برای جوانسازی پوست

به گفته کارشناسان پزشکی ، تفاوت های قابل توجهی در نحوه جوانسازی انواع مختلف پوست وجود دارد. و نتایج هر روش و برنامه درمانی طولانی مدت با هر بیمار بسیار متفاوت است. میکرونیدلینگ ، لیزر درمانی و پوست RF روشهای م effectiveثر و اثبات شده ای برای جوانسازی پوست هستند. در این مقاله نحوه انجام این کار ، مزایا و معایب و مزایا و معایب استفاده از این روش ها برای جوانسازی پوست را توضیح خواهیم داد.

مقایسه میکرونیدلینگ ، لیزر و RF برای جوانسازی پوست

جوانسازی پوست با سوزن های میکروسکوپی

نحوه انجام میکرونیدلینگ

با یک سوزن کوچک ، سوزن کوچک با فشار ملایم روی پوست قرار می گیرد و باعث ایجاد هزاران زخم کوچک می شود. این ضایعات پوستی کوچک سیگنال هایی را برای شروع روند بهبودی به پوست می فرستند و در نتیجه ، علاوه بر افزایش تولید کلاژن ، روند جایگزینی سلول های سالم سریعتر انجام می شود. مطابق با دکتر. تاجمیر ریاحی متخصص پوست ، از آنجا که این فرایند بستگی به واکنش پوست دارد ، مخصوصاً برای جوانان مناسب است زیرا میزان جایگزینی سلول در این افراد بیشتر است.

مزایا و معایب میکرونیدلینگ

بسته به عمق درج سوزن ، سوزن های میکروبی معمولاً با یک دوره بهبودی کوتاه همراه است که از چند روز تا چند هفته متغیر است. پس از عمل ، به نظر می رسد که پوست و صورت نباید از اشعه خورشید خارج شوند ، تا زمانی که زخم بهبود یابد. این اقدامات ممکن است روند لغو روند افراد شلوغ را کاهش دهد. و در نهایت ، سوزن های کوچک را می توان در مناطق محدود یا باز استفاده کرد. بسته به اندازه ناحیه درمان ، چندین دوره درمان ممکن است مورد نیاز باشد تا بهترین نتایج حاصل شود.

مقایسه میکرونیدلینگ ، لیزر و RF برای جوانسازی پوست

در چه مواردی میکرونیدلینگ توصیه نمی شود؟

از آنجا که در این فرایند از حرارت استفاده نمی شود ، معمولاً برای همه انواع پوست بی خطر است. با این حال ، در صورت آکنه ، تورم فعال یا عفونت فعال پوست ، باید از میکرونیدلینگ اجتناب شود. به همین دلیل ، برای ارائه این درمان ، صرف نظر از رنگ پوست بیمار ، نژاد ، سابقه پزشکی ، سابقه آفتاب سوختگی و سایر عوامل مهم باید در نظر گرفته شود. در همه این موارد ، لازم است قبل از انجام فرآیند اصلی ، عمل را در منطقه کوچکتر انجام دهید.

جوانسازی پوست با لیزر CO2 بخش

نحوه ساخت لیزر CO2 بخش

در یک لیزر کوچک CO2 ، اشعه مادون قرمز به لوله ای پر از گاز دی اکسید کربن نفوذ می کند و یک حرارت کوچک بر روی سلول هدف ایجاد می کند. وقتی اشعه وارد پوست می شود ، چربی برداشته می شود و سلول های قدیمی و آسیب دیده از لایه بالایی پوست برداشته می شوند. آسیب حرارتی لیزر همچنین باعث تجمع کلاژن در پوست ، تقویت پوست ، افزایش تولید کلاژن جدید و تسریع تکثیر سلول های جدید می شود.

مزایا و معایب لیزر CO2 بخش

اگرچه این روش جراحی نیست ، اما نسبت به سایر روش های درمانی پوست تهاجمی تر است و می تواند نتایج بهتری را برای فرد به همراه داشته باشد. با توجه به نفوذ بیشتر این درمان ، ناحیه درمان ممکن است نیاز به بیهوشی جزئی یا کامل داشته باشد. مدت زمان درمان متناوب با لیزر CO2 معمولاً بین 60 تا 90 دقیقه است. پس از این روش ، پوست قرمز و گرم می شود و حداقل به مدت 1 هفته استراحت می کند.

مقایسه میکرونیدلینگ ، لیزر و RF برای جوانسازی پوست

لیزر در چه مواردی است CO2 برای قطعات توصیه نمی شود؟

مقاومت زیادی در برابر این روش وجود دارد ، از جمله وجود عفونت فعال در ناحیه درمان. علاوه بر این ، بیمارانی که در 6 ماه گذشته از ایزوترتینوئین استفاده کرده اند باید مدت کوتاهی برای درمان منتظر بمانند. جوانسازی پوست با لیزر برای پوست های سیاه توصیه نمی شود.

ترمیم پوست با لیزر جایگزین اربیوم

نحوه ساخت برش لیزری Erbium

Erbium یا yag لیزری است که از نور مادون قرمز برای رساندن انرژی حرارتی عمیق به پوست استفاده می کند. ترمیم لیزری اربیوم باعث آسیب جزئی به لایه میانی پوست (درم) می شود ، به کلاژن و سلول های قدیمی پوست آسیب می رساند ، تولید کلاژن جدید را تحریک می کند و تکثیر سلول های پوست را تسریع می کند. به عبارت دیگر ، این درمان لایه برداری کنترل شده ای را برای درمان و التیام پوست آسیب دیده و بهبود ساختار ، رنگ و قابلیت ارتجاعی پوست فراهم می کند.

مزایا و معایب لیزرهای فیزیکی اربیوم

لیزر شکننده اربیوم برای افراد مسن بهتر است زیرا در مقایسه با سوزن های کوچک باعث تولید کلاژن در سلول های پوست می شود. با این حال ، هیچ دستورالعمل خاصی برای تعیین مدت زمان مناسب چنین درمانی وجود ندارد. درمان لیزری با اربیوم نیز به یک دوره استراحت قابل توجه نیاز دارد و قرمزی آن چند روز ادامه خواهد داشت.

درمان با لیزر اربیوم شکسته برای افراد سیاه پوست مناسب نیست زیرا آنها را در معرض خطر تغییر ظاهر پوست قرار می دهد.

در چه مواردی لیزر اربیوم فرکشنال توصیه نمی شود؟

از آنجا که لیزر پوست را گرم می کند ، خطر عوارض پوستی بیشتر است. رنگ آمیزی پوست پس از درمان ، دوره های استراحت طولانی تر و مراقبت های بیشتر پس از درمان از جمله مواردی است که هنگام انتخاب این روش باید مورد توجه قرار گیرد.

روش جوانسازی پوست RF

چطور انجام دادن RF پوست

پیشرفت در کیفیت و درمان ترکیبی از مزایای درمان های مختلف است که یکی از نمونه های آن است. این دستگاه ها به پزشکان و بیماران در آسیب RF و همچنین کنترل بیشتر بر پاسخ های درمانی مزیت می دهند. به عنوان مثال ، دستگاه Venus Viva کنترل کامل لایه برداری ، ترکیب و نرم شدن پوست را از طریق دو جوینده پاسخ مجزا فراهم می کند.

متقاضیان اول بر فناوری نانو کسری امواج RF تکیه کردند و با یک سوزن کوچک ، پس از تزریق لایه اپیدرم ، انرژی موج را به لایه های عمیق تر پوست منتقل کردند. به بهبود ظاهر زخم ها ، چین و چروک ، روزاسه ، کروم دیس (کروم) ، اندازه منافذ ، رنگدانه ها و رنگ ناهموار پوست کمک می کند.

اپلیکاتور دوم از فناوری اختصاصی استفاده می کند و امواج RF چندقطبی را با میدان مغناطیسی ترکیب می کند تا چین و چروک های متوسط ​​و سخت را از بین ببرد و چین و چروک ها را کاهش دهد. دو مورد از این متقاضیان رشد طبیعی کلاژن ، تکثیر سلولی ، فیبروبلاست ها و رشد پوست را افزایش داده و ساختار و رنگ پوست را بهبود می بخشد.

مقایسه میکرونیدلینگ ، لیزر و RF برای جوانسازی پوست

مزایا و معایب RF پوست

درمان هایی مانند پرتودرمانی ، برخلاف لیزر ، می توانند مزایای استفاده از انرژی درمانی ایمن را برای پوست های تیره فراهم کنند. همچنین ، دستگاه احیا کننده ونوس ویوا می تواند زخم های کوچک پوستی را التیام بخشد و به دلیل قابلیت کنترل آسیب و جریان خون برای بسیاری از بیماران مفید است.

مزایای دیگر این درمانها ممکن است غیر جراحی ، راحت تر از درمانهای لیزری ، عدم نیاز به بستری شدن و مدت زمان درمان 15 تا 30 دقیقه باشد. این درمان ها برای افراد شلوغ گزینه مناسبی است. با انجام روش هایی مانند پرتودرمانی ، بیماران می توانند تنها در 24 ساعت به فعالیت های روزانه خود بازگردند.

که در این صورت RF برای پوست توصیه نمی شود؟

این روشها دارای موارد منع مصرف عمومی مانند موارد زیر است:

  • انجام تزریقات زیبایی در دو هفته گذشته
  • تاتو یا آرایش دائمی داشته باشید
  • پوست باید سبز باشد
  • درمان ناحیه ای که تازه درمان شده است

اگر می خواهید با دکتر صحبت کنید ریاحی ، متخصص پوست و آرایشگاه ، می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

https://riyahi.doctor/faq/

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا