سلامتی و پزشکیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

بهترین مارک دستگاه فیزیوتراپی خانگی (راهنمای جامع خرید)

با توجه به شایع شدن بیماری های مختلف اسکلتی، عضلانی و درد مفاصل کسب اطلاعات جهت خرید بهترین مارک دستگاه فیزیوتراپی خانگی الزامی است. همانطور که می دانید این قبیل از عارضه ها محدود به سن و جنسیت نیستند و ممکن است برای هر شخصی در طول زمان پیش بیایند. امروزه بسیاری از افراد به چنین دردهای مزمنی دچار هستند. در ادامه به چند نمونه از مزایای استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی اشاره می کنیم.

مزایای بهترین مارک دستگاه فیزیوتراپی خانگی

  1. عدم نیاز به مراکز فیزیوتراپی و کاهش صرف هزینه و زمان
  2. امکان انجام مرتب و به موقع جلسات فیزیوتراپی در آرامش کامل
  3. تسکین دردهای ناشی از عمل های نا موفق یا قطع عضو
  4. تسکین دردهای مفاصل ناشی از انجام فعالیت بیش از حد با آن قسمت از بدن
  5. درمان دردهای ساطع از مشکلات ورزشی یا عمل جراحی
  6. درمان دردهای ناشی از دیسک کمر، ستون فقرات و عوارض سلول های سرطانی
  7. تسکین دهنده دردهای عصبی، تشنجی، التهابی و میگرنی
بهترین مارک دستگاه فیزیوتراپی خانگی

انواع دستگاه فیزیوتراپی

به طور کلی دستگاه فیزیوتراپی خانگی طول های مختلفی از انرژی الکتریکی را بر عصب های ناحیه درد اعمال می کنند. این دستگاه ها انواع مختلفی دارند که به طور مختصر نام می بریم.

  • دستگاه فیزیوتراپی بر پایه فرا صوت
  • دستگاه فیزیوتراپی بر پایه دیاترمی (الکترومغناطیسی)
  • دستگاه فیزیوتراپی بر پایه مادون قرمز
  • دستگاه فیزیوتراپی بر پایه جریان گالوانیک
  • دستگاه فیزیوتراپی بر پایه جریان فارادیک
  • دستگاه فیزیوتراپی بر پایه اشعه لیزر
  • دستگاه فیزیوتراپی بر پایه نور یووی

در بین تمام این موارد شما باید به دنبال دستگاهی باشید که به بهترین نحوه دردهای مد نظر راه کاهش دهند. علاوه بر این سبب افزایش گردش خون و تسهیل حرکت مفصل، استخوان و عضله مربوطه شوند. لازم است که ضمن خرید بهترین مارک دستگاه فیزیوتراپی خانگی با شناخت کامل از بهترین نمونه خانگی اقدام کنید.

بهترین مارک دستگاه فیزیوتراپی خانگی

پیش از این به موارد مختلفی از انواع دستگاه فیزیوتراپی اشاره کردیم. چیزی که اغلب مخاطبان به دنبال آن هستند بهترین مارک دستگاه فیزیوتراپی خانگی است. امروزه با وجود برندهای مختلف و کیفیت های متنوع خرید برای مخاطب دشوار می شود.

در حال حاضر بهترین مارک دستگاه فیزیوتراپی خانگی نمونه مبتنی بر نور یووی می باشد. این دستگاه مجهز به فناوری است که با تحریکات عصبی پوستی درد را تسکین می دهند. این روش کار آمد به عبارتی پیام های درد در مسیر مغز را مختل می کنند. این فرآیند در اغلب برندهای دستگاه فیزیوتراپی بخصوص نمونه های خانگی وجود دارد.

  • دستگاه خانگی رک در مدل 2 کانالی: دارای فرکانس 1 تا 250 هرتز، شدت جریان از 12 تا 50mA روی آمپدانس یک کیلو اهم می باشد. این برند بیش از 60 برنامه جهت بیماری های مرتبط را پوشش می دهد.
  • دستگاه برجیس مدل SL400 نیو: دارای سه نوع فرکانس فارادیک، tens و fes بوده و علاوه بر سیزده برنامه درمانی صفحه نمایشگر نیز دارد.
  • دستگاه تاپ سنس 2 کانالی: مناسب برای باز آموزی عضلات مختلف و بیماری های متفاوت. قدرت قوی و مناسب برای افراد چاق و نقاط درد دامنه دار می باشد.
بهترین دستگاه فیزیوتراپی

نحوه عملکرد دستگاه فیزیوتراپی خانگی

دستگاه فیزیوتراپی جریان های متناوبی از انرژی الکتریکی را ساطع می کند. این امواج از لحاظ تعداد پالس ها، شدت جریان و فرکانس قابل تنظیم و کنترل هستند. امواج به کمک الکترودهای سطح پوست منتقل می شوند. این روش TENS یا همان ایجاد تحریکات عصبی از سطح پوست نام دارد.

تا کنون ایده دقیقی بر نحوه عملکرد دستگاه فیزیوتراپی اثبات نشده اما دو احتمال در این زمینه وجود دارد. این دستگاه یا مسیرهای درد را مختلف و متوقف می کند یا با ایجاد تحریک در سیستم عصبی میزان ترشح هورمون های تسکین دهنده را افزایش می دهد.

مزیت خاص استفاده از فیزیوتراپی خانگی عدم عوارض و خطر آن است. این دستگاه به طور غیر تهاجمی درد را تسکین داده یا متوقف می کند. به مرور و با انجام مرتب جلسات خانگی دردهای شما درمان شده و بهبود می یابند. از طرفی شما به کمک این دستگاه داروهای شیمیایی و مضر را ترک می کنید. خود این مسئله بهترین دلیل جهت شناخت و خرید بهترین مارک دستگاه فیزیوتراپی خانگی می باشد.

روش استفاده از فیزیوتراپی خانگی

استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی به قدری راحت است که خود شخص نیز می تواند جلسات را انجام دهد. باید الکترودهایی که دایره ای یا مربعی هستند را در نقاط مرکزی درد یا اطراف آن قرار دهید. ممکن است نقاط درد دامنه دار باشند و باید با آزمون و خطا به مهارت کافی جهت تعیین محل الکترودها برسید.

سپس دستگاه را با ولتاژ پایین راه اندازی کنید و ولتاژ را تا جایی که درد خفیف و قابل تحملی حس کنید افزایش دهید. با احساس تسکین درد لازم از است بیست دقیقه دیگر این کار را ادامه دهید. این فیزیوتراپی را باید هر هفته بین سه الی پنج جلسه به طور مرتب انجام دهید.

مدت زمان نیز با توجه به شرایط بیمار و میزان درد متفاوت است. ممکن است در موارد حاد یا شرایطی مانند: زایمان خانم های باردار به چند ساعت نیز برسد. دقت کنید هرگز به صورت بلند مدت و یا در خواب شبانه فیزیوتراپی را انجام ندهید.

فیزیوتراپی خانگی

نکات مهم استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی

جهت استفاده از فیزیوتراپی خانگی لازم است به چند نکته توجه کنید.

  • پوست قسمت درد عاری از هر مواد آرایشی، بهداشتی و مراقبتی باشد.
  • برای نواحی نزدیک چشم و گلو از فیزیوتراپی خانگی استفاده نکنید.
  • موهای محل مد نظر شیو شوند و در جلسات مختلف مکان الکترودها را کمی تغییر دهید.
  • از دستگاه در محیط های مرطوب و حمام استفاده نکنید.
  • ولتاژ باید برای شما قابل تحمل و در حد احساس گز گز باشد.
  • هرگز در محل جراحت های باز و زخم های سطحی الکترودها را قرار ندهید.
  • در صورت بروز عارضه پوستی و حساسیت در محل الکترودها به پزشک مراجعه کنید.

در کنار شناختی که از عملکرد و فواید دستگاه فیزیوتراپی یاد گرفتید باید به نکات ضمن خرید نیز دقت کنید. توجه کنید که با آگاهی کامل از شرایط بیماری خود اقدام به خرید دستگاه کنید. مشخصات نمونه مناسب با بیماری خود را بشناسید. محصول را از لحاظ کیفیت و عملکرد مورد بررسی قرار دهید. جهت خرید بهترین مارک دستگاه فیزیوتراپی خانگی اورجینال بهتر است از طریق مراکز معتبر به طور مستقیم مارک مناسب را خریداری کنید.

دکمه بازگشت به بالا