بازاریابی اینترنتیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی

اگر بخواهیم ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی را در یک جمله خلاصه کنیم، باید بگوییم “روشی برای تبلیغ است که با کم ترین هزینه، بازدهی بسیار خوبی برایتان خواهد داشت”. استفاده از این روش هم برای جذب مشتریان جدید سودمند است و هم برای نگهداشت مشتریان قدیمی. حتما می دانید که هزینه تکرارِ فروش به مشتریان قدیمی، بسیار کم تر از جذب مشتریان جدید است؛ به همین دلیل هم نگهداشت مشتریان از اهمیت زیادی برخوردار است. در کنار این موضوع، برای گسترش کسب و کار، نیاز به جذب مشتریان جدید هم دارید، در نتیجه می توانید از ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی برای هر دو گروه استفاده کنید و مطمئن باشید که نتیجه خواهد داد.

مزایای ارسال پیامک انبوه

شاید بهتر باشد به صورت کامل به این سوال پاسخ دهیم، “چرا باید پیامک انبوه تبلیغاتی ارسال کنیم و مزایای ارسال پیامک انبوه چیست؟” با ما در ادامه همراه باشید تا علاوه بر ذکر این موارد، توضیح کوتاهی هم در این باره ارائه دهیم.

  • ارسال سریع و فوری
  • نرخ بازدید بالا
  • هزینه کم
  • استفاده از نتایج ارسال ها
  • امکان نظرسنجی
  • تشخیص درست مخاطب هدف

ارسال سریع و فوری

ارسال سریع و فوری یکی از مهم ترین مزیت های ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی است؛ شما برای انواع دیگر بازاریابی و تبلیغات نیاز به زمان، طراحی متن و طراحی تصویر و دیگر انواع برنامه ریزی ها دارید؛ اما درباره پیامک تبلیغاتی فقط کافی است بهترین زمان ارسال و متن مناسب را انتخاب کنید و در سریع ترین زمان، پیام شما به دست افرادی که مایل هستید، می رسد.

نرخ بازدید بالا

تقریبا می توان گفت ارسال پیامک، از قوی ترین روش های تبلیغات از جهت دیده شدن است؛ تبلیغات بنری، بیلبوردها، ایمیل مارکتینگ و دیگر انواع تبلیغات هیچ یک به اندازه این روش ارسال، احتمال دیده شدن بالایی ندارد. برای دریافت پیامک تبلیغاتی، نیاز به اینترنت یا گوشی هوشمند ندارید و فقط کافی است گوشی و یک سیم کارت روشن داشته باشید. این عامل مهم، دایره مخاطبان شما را در تبلیغ پیامکی گسترده تر می کند.

هزینه کم

هزینه ارسال پیامک تبلیغاتی ، به نسبت دیگر روش های تبلیغات، بسیار کم تر است. شما عملا تنها به یک پنل پیامکی و شارژ آن نیاز دارید که بتوانید پیامک خود را ارسال کنید. با این شرایط، می توانید پنل خود را یک ماهه خریداری کنید که هزینه کم تری داشته باشد و دقیقا می توانید به اندازه نیازتان برای ارسال پیامک آن را شارژ کنید و هیچ محدودیتی برای شارژ کردن سامانه پیامکی خود ندارید. به این شکل شما به راحتی می توانید تبلیغات خود را اجرایی کنید و آن را به مخاطبان خود برسانید.

استفاده از نتایج ارسال ها

هنگام تبلیغ در بستری مثل بیلبوردهای خیابانی یا حتی تبلیغات تلویزیونی که از جذاب ترین نوع تبلیغات به حساب می آید، شما هیچ اطلاعاتی از تبلیغ انجام شده ندارید و نمی توانید بفهمید چه تعداد نفر آن را دیده اند. اما درباره پیامک این چنین نیست و شما می توانید نتایج کمپین های تبلیغاتی خود را ببینید و از آن برای بهبود کمپین های آینده تان استفاده کنید.

امکان نظرسنجی

با استفاده از ارسال پیامک و استفاده از امکان نظرسنجی پیامکی، شما می توانید از نظر مشتریان بالقوه یا بالفعل خود با خبر شوید. برای مثال ممکن است برای ارائه یک محصول جدید، نیاز به یک نظرسنجی از مشتریان قدیمی خود داشته باشید. از طریق پیامک می توانید این کار را انجام دهید و به بانک شماره مشتریان خود پیامک ارسال کنید. از این طریق شما هم دیتای مورد نظرتان را جمع آوری کرده اید و هم به صورت غیر مستقیم به مشتریان خود گفتید که برای نظرشان ارزش قائلید و در تصمیم گیری هایتان نظرات آن ها را هم دخیل می کنید.

تشخیص درست مخاطب هدف

یکی از مزایای ارزشمند ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی، تشخیص درست مخاطب هدف است؛ چگونه؟ وقتی شما یک بیلبورد در جایی از شهر نصب می کنید، نمی توانید انتخاب کنید که چه کسی آن را می بیند. شخصی با چه حرفه و شغلی یا با چه جنسیتی؟ اما درباره پیامک تبلیغاتی شما امکان تعیین مخاطب هدف خود را دارید. برای مثال می توانید از بانک شماره مشاغل سامانه پیامک آموت استفاده کنید که به تفکیک شهرها، شغل های مختلف را دارد تا بتوانید شغل مشخص در شهری مشخص را برای ارسال پیامک، مخاطب هدف قرار دهید.

روش های ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی

برای ارسال پیامک تبلیغاتی در تعداد انبوه، روش های مختلفی وجود دارد که تعدادی از موثرترین های آن را با هم در ادامه مرور خواهیم کرد.

  • ارسال پیامک از روی نقشه
  • استفاده از بانک شماره مشاغل
  • ارسال از طریق دکل همراه اول( LBS )
  • ارسال از طریق دکل ایرانسل (BTS)
  • ارسال از طریق کد پستی
  • ارسال به فایل اکسل

ارسال پیامک از روی نقشه

از طریق این روش شما می توانید پیامک خود را برای افرادی ارسال کنید که در یک جای مشخص از نقشه قرار دارند. در سامانه پیامک آموت، نقشه در اختیار شما قرار می گیرد تا با انتخاب هر محدوده و ناحیه مشخص از نقشه، تعداد خطوطی که می توانید به آن پیامک ارسال کنید، به شما نمایش داده  شود. از این طریق شما دقیقا همان افرادی را مخاطب قرار می دهید که در منطقه مورد نظر شما هستند؛ این روش برای کسب و کارهایی مثل رستوران ها بسیار مناسب است.

استفاده از بانک شماره مشاغل

استفاده از بانک شماره مشاغل، شما را به افرادی متصل می کند که شغل و شهرشان را می دانید؛ برای مثال تصور کنید که شما در شهری، فروش لوازم و تجهیزات تخصصی دندان پزشکی دارید؛ می توانید دندان پزشکان همان شهر مشخص یا شهرهای اطراف را انتخاب کنید و با ارسال پیامک برای آن ها، همان ها را جذب کنید.

ارسال از طریق دکل همراه اول( LBS )

ارسال پیامک به افرادی که از دکل مخابراتی همراه اول در یک منطقه خاص آنتن می گیرند، همین روش است؛ این روش بسیار پر طرفدار است چرا که ارسال آن آنی است؛ یعنی شما پیام خود را به صورت لحظه ای برای افرادی ارسال می کنید که از منطقه مدنظر شما گذر می کنند.

ارسال از طریق دکل ایرانسل (BTS)

در این روش ارسال، پیامک برای افرادی ارسال می شود که آنتن خود را از دکل ایرانسل منطقه مدنظر شما دریافت می کنند؛ اما این روش با روش بالا یک تفاوت مهم دارد و آن هم آنی نبودن است. در این روش، پیام شما برای افرادی ارسال می شود که دو هفته گذشته در منطقه مذکور بوده اند. به عبارتی می توان گفت مخاطبان در این روش، اصولا ساکنین منطقه هستند چرا که آپدیت شماره ها در هر منطقه بین ساعت 12 تا 2 بامداد صورت می گیرد.

ارسال از طریق کد پستی

ارسال پیامک به افرادی که هنگام خرید سیم کارت، کد پستی منطقه مدنظر شما را ارائه داده اند؛ این روش از سری روش های ارسال منطقه ای محسوب می شود.

ارسال به فایل اکسل

شما می توانید پیامک تبلیغاتی خود را به مشتریان قدیمی خود ارسال کنید؛ یک فایل اکسل از بانک شماره مشتریان خودتان تهیه کنید و در سامانه بارگذاری کنید تا به همان افراد پیام ارسال کنید.

هزینه ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی

هزینه ارسال پیامک انبوه شما به چند عامل بستگی دارد:

  • تعداد صفحات پیام
  • سیم کارت دریافت کننده پیام (ایرانسل، همراه اول، رایتل و …)
  • زبان پیام تبلیغاتی
  • خط ارسال کننده پیام (عمومی، تبلیغاتی، خدماتی و اختصاصی)
دکمه بازگشت به بالا