بازاریابی اینترنتیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

محدودیت تعداد کاراکتر پیامک در گوشی های موبایل چند کاراکتر است؟

تعداد کاراکتر پیامک و محاسبه هزینه هر پیام

هنوز هم کاربران زیادی هستند که برای ارسال پیامک تبلیغاتی و ارسال پیامک انبوه درباره محاسبه قیمت هر اس ام اس و تعداد حرف هایی که مجاز به نوشتن آن هستند، سوال دارند! حالا هم که استفاده از ایموجی یا همان شکلک ها باب شده است، شاید بپرسید که آیا ایموجی هم به عنوان حرف حساب می شود یا خیر؟ فرق هزینه پیامک انگلیسی و فارسی چیست؟! خیلی ساده بگویم که برای جواب به همۀ این سوال های مهم شما ما امروز می خواهیم دربارۀ کاراکتر پیامک یعنی همان تعداد مجاز برای حروف، اعداد و ایموجی ها در پیامک فارسی و انگلیسی و تنظیمات پیام در گوشی سامسونگ صحبت کنیم!

کاراکتر پیامک چیست؟

تعداد کاراکتر هر پیامک و محاسبه هزینه هر پیامک در اپراتورهاوقتی شما در حال نوشتن و تنظیم متن یک پیامک هستید باید دربارۀ تعداد مجاز کاراکترها هم بدانید! بگذارید خیلی ساده بگویم که هر حرف یا نماد به عنوان یک کاراکتر مستقل حساب می شود، در واقع تمامی حروف، علامت ها و فضاهایی مثل فاصله بین کلمات به عنوان کاراکتر شناخته می شود. البته ایموجی ها از این قانون مستثنی هستند ولی بهتر است که خیلی هم از این شکلک ها استفاده نکنید.

مقاله مرتبط: نحوه ارسال پیام به بلک لیست

تعداد مجاز کاراکتر برای پیامک فارسی

حالا یک سوال خیلی مهم! تعداد مجاز کاراکتر فارسی برای اس ام اس فارسی دقیقاً چه تعدادی است؟ اگر می خواهید اس ام اس تبلیغاتی فارسی بنویسید فقط تا 70 کاراکتر مجاز هستید که شامل فضاهای بین کلمات هم می شود. هرچقدر که پیام طولانی تر شود، هزینه اش بر اساس ساختار زیر محاسبه می شود:

    پیامک دوم (صفحه دوم): 64 کاراکتر

    پیامک سوم (صفحه سوم): 67 کاراکتر

    پیامک چهارم (صفحه چهارم): 67 کاراکتر و باقی پیامک ها از چهارم به بعد نیز همان 67 کاراکتر محاسبه خواهد شد.

تمام حروف فارسی متن پیامک، کلیه علائم، فاصله و حتی اینتر زدن برای رفتن به سطر بعد یک کاراکتر مستقل محسوب می شود.

کاراکترهای مجاز پیامک لاتین

حالا برای پیامک غیرفارسی، چقدر مجاز به نوشتن هستیم؟ تعداد مجاز برای اس ام اس با حروف لاتین 160 کاراکتر است. هرچقدر از این تعداد بیشتر بنویسید، بر اساس شکل زیر حساب می شود:

  • پیامک اول (صفحه اول) : 160 کاراکتر
  • پیامک دوم (صفحه دوم) : 146 کاراکتر
  • پیامک سوم (صفحه سوم) : 153 کاراکتر
  • پیامک چهارم (صفحه چهارم) : 153 کاراکتر
  • سایر صفحات ، از چهارم به بعد 153 کاراکتر می باشند

نکات مهم محاسبه کاراکتر پیامک

این را باید در نظر بگیرید که علاوه بر تعداد مجاز حروف، تعداد صفحات هم برای ارسال اس ام اس مهم است. مثلاً اگر متن پیام لاتین شما 161 کاراکتر باشد، وارد صفحه دوم می شود و هزینه ارسال پیامک دو صفحه ای دقیقاً دو برابر هزینۀ اس ام اس تک صفحه ای خواهد بود. پس هر چه تعداد صفحۀ پیامکی کمتر باشد، هم هزینۀ ارسال کمتر است و هم پیامک ارسالی به طور کامل به دست مخاطب خواهد رسید. شاید بپرسید مگر پیام نصفه هم ارسال می شود؟ باید بگویم بله! تا همین چند سال پیش، بعضی پیام های طولانی به دست مخاطب نمی رسید. پس برای اینکه متن کاملی به دست مشتری برسد، سعی کنید متن نوشته شده در یک صفحه گنجانده شود.

بعضی اوقات پیش می آید که شخصی در متن پیامک خود از هر دو زبان فارسی و لاتین استفاده می کند. در این شرایط مخابرات هزینۀ پیام را فارسی محاسبه می کند. البته این هم یادتان باشد که در هر شرایطی حتی اگر حواستان هم به تعداد مجاز کاراکتر پیامک نباشد، موقع نوشتن متن اس ام اس، پنل پیامکی هشدار لازم را در مورد تعداد کاراکترها می دهد.

هزینه ارسال پیامک در هر اپراتور

هر شخصی که از موبایل استفاده کند، برای ارتباط و انتقال داده از گوشی، برای آن هزینه هم می دهد. برای همین می خواهیم اشاره کوچکی به هزینۀ ارسال پیامک  در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل داشته باشیم!

حتماً شما هم می دانید که تعرفۀ پیامک های فارسی و انگلیسی از گوشی با یکدیگر فرق دارد و هزینۀ متغیر آن از 8.9 تا 27 تومان است. اگر هم پنل دارید، بهتر است قبل از شروع ارسال پیام حتماً آخرین به روزرسانی های قیمت و تعرفه را بر اساس شماره سامانه ای که دارید، یعنی 2000، 3000 یا 5000 دنبال کنید. حالا که دارید درباره هزینه هر سامانه یا اپراتور تحقیق می کنید، شاید بپرسید اصلا چرا تعداد مجاز برای پیامک لاتین 160 حرف تعیین شده است؟

چرا 160 کاراکتر برای پیام لاتین؟

160 کاراکتر پیامک انگلیسیاگر برایتان این سوال پیش آمده که تعداد مجاز کاراکتر پیامک بر چه اساسی است و چرا 160 حرف انتخاب شده، بد نیست بدانید که پشت این قصیه داستان جالبی است! سال 1985 شخصی به نام فریدهلم هیلبراند به عنوان رئیس سیستم جهانی ارتباطات سیار (GSM) برای ارائه تعداد مجاز حروف و کاراکتر پیامک انتخاب شد. او با شمردن کاراکترهای کارت پستال های مختلف و افکار تصادفی انسان عدد 160 را انتخاب کرد و از همان زمان تعداد حروف مجاز برای پیامک لاتین 160 حرف است که شامل علائم نگارشی و فضای بین کلمات هم می شود.

نتیجه تعداد مجاز برای نوشتن هر پیام کوتاه!

در این مقاله به صورت مختصر در مورد تعداد مجاز کاراکتر پیامک انگلیسی و فارسی صحبت کردیم. همچنین نه فقط به تعرفه پیامک های ارسالی از سامانه بلکه به تعداد مجاز اس ام اس فارسی و انگلیسی از اپراتورهای مختلف نظیر همراه اول، ایرانسل، رایتل نیز اشاره کردیم. در صورتی که می خواهید ارسال پیامک  به مشتری را شروع کنید یا درحال حاضر از موبایل شخصی برای ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده می کنید، وقتش رسیده تا در سایت  ملی پیامک برای دریافت پنل شخصی درخواست دهید تا همکاران تیم پشتیبانی در اولین فرصت با شما تماس بگیرند و در زمینه بازاریابی پیامکی و تاثیراتش در کسب وکارتان شما را راهنمایی کنند.

راهکارهایی برای ارسال اس ام اس طولانی در اندورید

زمانی که تعداد کاراکتر اس ام اس های ما از یه حدی بیشتر شود سیستم گوشی هوشمند به صورت پیش فرض اس ام اس را به ام ام اس تبدیل می کند و ما توانایی ارسال mms  را به طور پیشفرض از طریق سیمکارت نداریم .

در این صورت باید از روش های استفاده کنیم که این قابلیت را بدست بیاوریم یکی از روشهای ارسال اس ام اس طولانی در اندروید استفاده از نرم افزارهای جانبی  می باشد  لازم به ذکر است به دلیل تعدد نرم افزار های مدیریت پیامک بهتر است تنها از برنامه های زیر که مورد تایید استور گوگل نیز می باشند استفاده کنید. چنانچه قصد دارید اس ام اس طولانی ارسال کنید که محتویات آن تنها متن می باشد می توانید از نرم افزارهای جانبی همانند Handcent SMS یا GoSMSاستفاده نمایید زیرا با استفاده از اینگونه نرم افزارها به راحتی می توانید مشکل ارسال پیامک طولانی را حل کنید

روش حل مشکل تبدیل خودکار SMS به MMS در گوشی اندروید

یکی از روشهای ارسال اس ام اس طولانی در اندروید استفاده از نرم افزارهای جانبی  می باشد  لازم به ذکر است به دلیل تعدد نرم افزار های مدیریت پیامک بهتر است تنها از برنامه های زیر که مورد تایید استور گوگل نیز می باشند استفاده کنید. چنانچه قصد دارید اس ام اس طولانی ارسال کنید که محتویات آن تنها متن می باشد می توانید از نرم افزارهای جانبی همانند Handcent SMS یا GoSMSاستفاده نمایید زیرا با استفاده از اینگونه نرم افزارها به راحتی می توانید مشکل ارسال پیامک طولانی را حل کنید.

حل مشکل اس ام طولانی با نرم افزار BigSMS

یکی از نرم افزارهای مفید برای برطرف کردن مشکل عدم ارسال پیامک طولانی نرم افزار BigSMS  می باشد نرم افزار BigSMS یک نرم افزار برای دریافت و ارسال پیامک می باشد که به راحتی مشکلات اس ام اس های طولانی را برطرف می کند.

مشکل تبدیل sms به mms در گوشی سامسونگ

نرم افزار BigSMS به راحتی با  لیست شماره های ذخیره شده در تلفن هوشمندمان منطبق می شود با استفاده از این نرم افزار به راحتی می توانیم تا 75040 کاراکتر را به صورت پیام کوتاه sms ارسال کنیم لازم به ذکر است که بدانید این تعداد کاراکتر معادل 469 صفحه می باشد. و البته بسته به محدودیت اوپراتور ممکن است پیامک شما به صورت جداگانه در چند پیام ارسال شود.

دکمه بازگشت به بالا