عمومی

به درستی سطح افق را در عکاسی نشان دهید


به درستی سطح افق را در عکاسی نشان دهید
یکی از اولین چیزهایی که هنگام شروع عکاسی یاد گرفتم این بود که قبل از گرفتن عکس به افق نگاه کنم.
با فهمیدن آن ، سطح افق در عکاسی ، من به آلبوم عکس خود نگاه کردم و بیشتر آن را مانند آلبوم زیر یافتم.
اگرچه تصویری زیبا است ، اما اشکال این است که سقف ساختمان شیب دار و شیب دار به نظر می رسد. اگرچه ممکن است در واقع یک ساختمان قدیمی باشد ، اما مشکل در جایی که آب و آسمان در آن قرار دارند چند برابر می شود.
اقیانوس بالاتر نیست ، اگرچه تپه های زیادی در پس زمینه وجود دارد. در زمان گرفتن این عکس ، من علاقه داشتم رنگ ها را به درستی نمایش دهم (بعداً در مورد فیلترهای قطبی صحبت خواهیم کرد) و هرگز سطح افق را فراموش نکردم.
این یکی از اشکالاتی است که در کار اولیه عکاسان تازه کار دیده می شود و می تواند یک عکس عالی را از بین ببرد.
اگرچه ممکن است گاهی اوقات بخواهید دوربین را از زوایای مختلف ضبط کنید و عمداً از این افق چشم پوشی نکنید ، این کار باعث می شود تا افق کاملاً روان باشد. هنگامی که افق نادرست نمایش داده شود ، افرادی که تصویر را تماشا می کنند باید سر خود را کج کنند تا به درستی آنها را ببینند.
چگونه افق را صاف کنیم
ساده ترین راه برای نمایش دقیق سطح افق ، تعریف خط بالا یا پایین در منظره یاب است. به خاطر داشته باشید که آنچه در منظره یاب یا صفحه LCD مشاهده می کنید ، دقیقاً تصویری است که به عنوان تصویر ضبط شده است ، و شما باید تمام نکات را رعایت کنید تا بیننده تصویر متوجه شود که تصویر افقی است یا خیر.
بعضی از دوربین ها در منظره یاب دارای نشانگرهایی هستند (معمولاً مستطیل یا نقاطی که تمرکز را نشان می دهد) که می تواند به قاب تصویر کمک کند.
بعضی از دوربین ها پایه یک سوم یا پایه سوم دارند که نشان دهنده ترکیب تصویر شما در منظره یاب یا صفحه LCD است. در واقع به شما کمک می کند خط افق را تعریف کنید.
سرانجام ، اگر در تنظیم خط افق مشکل دارید ، می توانید اعتبار کمی خریداری کنید. من قبلاً دیده ام که طراحان ساختمان از مقیاس های بزرگ استفاده می کنند (یک حباب کوچک وجود دارد که یک سطح صاف را نشان می دهد). می توانید از متغیرهای کوچکتر نصب شده روی دوربین نیز کمک بگیرید.
اکثر نرم افزارهای ویرایش عکس برای صحیح یا چرخاندن عکسها برای کمک به خطاهای عکس قدیمی می توانند از آن استفاده کنند. من تصویر را با iPhoto تصحیح کردم و در کمتر از 5 ثانیه آن را تصحیح کردم (تصویر زیر را ببینید).
برنامه هایی مانند iPhoto در تصویر شما بسیار مؤثر است و من پیشنهاد می کنم نحوه استفاده از آنها را یاد بگیرید.

هنر https://b2n.ir/927365

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: به درستی سطح افق را در عکاسی نشان دهید

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا