عمومی

نحوه قفل کردن تمرکز در عکاسی در مرکز


من اخیراً دوربین خود را به یکی از دوستان خود ارسال کردم تا از من عکس بگیرد. من پس از گرفتن عکس ، تا وقتی که به خانه شوم ، مشکلی برای بررسی آن روی دوربین LCD ندارم. وقتی عکسها را در رایانه بارگذاری کردم ، متوجه شدم که این عکس قربانی خطای محوری بین ما و پس زمینه شده است. تصویر او شبیه به عکس بالا بود ، به جای اینکه روی آن تمرکز کنید و فکر می کردم پیش زمینه در تصویر کاملاً واضح است و اگر به تصاویر نگاه کنم ، سریع متوجه خواهید شد – دوست من دوربین را روی چشمانش چرخاند – و او مرا در جستجوی گوشه قاب عکس قرار داد و فکر کرد که دوربین می تواند خود آن قسمت را تعیین کند. که باید روی آن توجه کنید و از آن عکس بگیرید و متأسفانه دوربین نمی داند روی کدام قسمت تمرکز کرده و تصمیم گرفته است روی باغچه پشت سر من تمرکز کند. .

در نتیجه ، من از پس زمینه تمرکز خارج می شوم که این یک اشتباه معمول در بین صاحبان دوربین های دیجیتال است (می دانم که همه ما این اشتباه را مرتکب شده ایم). تولید کنندگان دوربین دیجیتال در حال توسعه دوربین هایی هستند که می توانند چهره ها را برای حل این مشکل تشخیص دهند (همان بخش هایی که دوربین به دنبال آن است که روی آن متمرکز شود) اما اکثر ما اکنون دوربین هایی داریم که این توانایی را ندارند و ما باید یاد بگیریم که چگونه از نقطه مرکزی استفاده کنیم و این فناوری بسیار ساده و اکثر دوربین های دیجیتال است. (و بیشتر منفی ها) قادر به انجام این کار هستند ، که موضوع را شخصی می کند. وقتی قاب تصویر را تنظیم می کنید ، آن را روی جایی که می خواهید تمرکز کنید تمرکز می کنید (موضوع بهترین نکته است). هنگام قرار دادن چهره فرد در کانون توجه ، کرکره را کمی (نه به طور کامل) نشان دهید.

این به دوربین می گوید که کجا باید تمرکز کند. بدون اینکه انگشت خود را از شاتر بلند کنید (باید کمی به آن اشاره کنید) دوربین را به روشی که می خواهید حرکت دهید (دیگر نیازی به مرکز کردن سوژه نیست). وقتی قاب را تنظیم می کنید ، شاتر را فشار دهید و تصویر حتی اگر سوژه مرکز تصویر نباشد ، در کانون توجه قرار دارد. این تکنیک نه تنها زمانی کار می کند که افراد در مرکز عکس قرار نگیرند بلکه در سایر حالت های عکسبرداری نیز قابل استفاده است ، به عنوان مثال هنگام بزرگ کردن اشیاء ، ممکن است بخواهید یک حشره یا گل را در مرکز قرار دهید. سعی کنید از یک نکته اصلی استفاده کنید. حتی هنگام عکاسی از یک منظره و تمرکز بر روی یک کلبه در پیش زمینه ، از این تکنیک استفاده می شود ، زیرا اکثر افراد این تکنیک را می شناسند ، اما شاید بهتر باشد افراد تازه وارد آن را بدانند. زیرا همیشه استفاده می شود. آموزش کمی طول می کشد اما شما آن را به خوبی یاد خواهید گرفت.

https://b2n.ir/369135


مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا