سلامتی و پزشکی

چه دارویی با واکسن کرونا تداخل دارد؟| مجله سیب

چه داروهایی با واکسن کرونا تداخل دارند؟

پس از شیوع ویروس کرونا و بروز این چالش جهانی، شرکت‌های دارویی مختلف تعدادی واکسن برای جلوگیری از شیوع این ویروس تولید کرده‌اند. با توجه به در دسترس بودن واکسن ها در سرتاسر جهان، تصمیم گرفتیم یک وب سایت پزشکی جدید را درج کنیم. سیب، در مورد آن بنویسید و ببینید چه داروهایی با واکسن کرونا مرتبط است.

مطالب مرتبط:

انواع واکسن ها و تداخلات دارویی

واکسن فعلی علیه کرونا ویروس یا جزء ویروس است (اما خود ویروس نیست). هر دوی این واکسن ها سیستم ایمنی را تحریک می کنند و بدن را برای سیستم ایمنی برای مبارزه با ویروس کرونا آماده می کنند.

بسته به واکسن های مختلف ساخته شده توسط شرکت داروسازی، ارتباط آنها با دارو نیز ممکن است متفاوت باشد. ابتدا به روابط خاص و مهم با واکسن‌های معمولی نگاه می‌کنیم و سپس به داروهای رایج نگاه می‌کنیم تا ببینیم چه داروهایی با واکسن‌های کرونا مرتبط هستند.

به دلیل نحوه عملکرد واکسن کرونا، که سیستم ایمنی را تحریک می کند، استفاده از داروها سیستم ایمنی را سرکوب می کند، یا واکسن را بیش از حد فعال می کند که باعث بیماری نمی شود، یا باعث می شود واکسن باعث تحریک و کمبود انرژی نشود. محافظت لازم. . بنابراین، اگر از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مانند آنتی بادی های مونوکلونال، آزاتیوپرین، متوترکسات و غیره استفاده می کنید، قبل از دریافت واکسن کرونا با پزشک خود مشورت کنید.

دارو-پنی سیلین-تماس-با-واکسن-کرونا

تداخلات دارویی با واکسن‌های AstraZena، Sinofarm، Barakat و Sputnik کرونا

تداخل دارویی با واکسن‌های AstraZenka Sinofarm و Barakat و Sputnik کرونا تقریباً یکسان است. همه این واکسن ها با سایر واکسن های ویروسی تداخل دارند. اگر واکسن های دیگر نیاز به تزریق دارند، بسته به گونه، باید حداقل 3 هفته فاصله ایمن بین دریافت واکسن کرونا و سایر واکسن ها وجود داشته باشد.

همچنین تمامی این واکسن ها با آنتی بادی مونوکلونال قوی و داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مانند آفالیزوماب، فینگولیمود و استرولزوماب همراه هستند و در صورت مصرف این داروها باید با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین بهتر است کورتون ها و کورتون ها را در دوزهای بالا به دلیل عدم سرکوب سیستم ایمنی که ایجاد می کنند تا پایان درمان کورتون تزریق نکنید.

تداخل با طب رایج در واکسن کرونا

با توجه به اینکه تولید انواع واکسن های کرونا طولانی مدت نیست. اطلاعات کمی در مورد ارتباط این دارو با واکسن کرونا وجود دارد. بهتر است تا 1 هفته پس از دریافت واکسن، دارو مصرف نشود.

تداخل آسپرین با واکسن کرونا

ارتباط این دارو با آسپرین با واکسن کرونا ناشناخته است و هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست. آسپرین و داروهای ضد التهابی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن با مهار سیکلواکسیژناز اثرات ضد درد و ضد التهابی دارند. داروهای ضد درد برای کاهش علائم واکسن توصیه نمی شود و در صورت تشدید علائم باید از استامینوفن استفاده شود.

اگر آسپرین روزانه برای بیماری های قلبی استفاده می شود، نباید خود به خود قطع شود. بنابراین، برای دریافت واکسن با پزشک خود صحبت کنید.

تداخلات دارویی با واکسن کرونا

داروهایی که بر سیستم عصبی و مغز اثر می گذارند، نورولپتیک نامیده می شوند که هر کدام مکانیسم اثر خاص خود را دارند و عوارض جانبی عمده و متنوعی دارند. هیچ تداخل دارویی با واکسن کرونا وجود نداشت.

هنگام دریافت واکسن کرونا از مصرف داروهای بدون نسخه مانند قرص های خواب آور و آرام بخش خودداری کنید. اگر برای مشکل سلامت روان تحت درمان هستید، قبل از تزریق واکسن با پزشک خود صحبت کنید.

تداخل داروهای ضد افسردگی با پیوند عروق ویروس کرونا

اگرچه هیچ تداخل ضد افسردگی با واکسن کرونا وجود ندارد، اما به دلیل نحوه عملکرد آنزیم سیتوکروم اکسیداز P540، احتمال تداخل دارویی مختلف بین واکسن کرونا و این داروها وجود دارد.

دارو-تداخل-اسپرین-با-واکسن-کرونا

تداخل اورژانس با واکسن کرونا

قرص های اورژانسی حاوی هورمون پروژسترون هستند. مصرف این قرص از تخمک گذاری جلوگیری می کند. تا به امروز هیچ تداخلی از اورژانس با واکسن کرونا وجود نداشته است. هنگام تزریق واکسن کرونا بهتر است از سایر روش های پیشگیری از بارداری استفاده شود.

تداخل داروی بدنسازی با واکسن کرونا

ورزشکاران و بدنسازان ممکن است انواع داروها و مکمل ها را مصرف کنند که هر کدام از آنها بر بدن تأثیر می گذارد و ممکن است با واکسن های کرونا تداخل داشته باشد. برای جلوگیری از تداخل داروهای محرک بدن با واکسن کرونا، به بدنسازان توصیه می شود که از 3 روز قبل از 1 هفته پس از دریافت واکسن، مکمل ها یا داروها را مصرف نکنند و پس از دریافت واکسن، مطالعات خود را شروع کنند.

تداخل داروی پروپرانولول در واکسن کرونا

پروپرانولول یک داروی قلبی عروقی است که کاربردهای زیادی دارد. مراقب باشید که اگر این دارو را برای مدت طولانی مصرف می کنید، نباید آن را برای مدتی قطع کنید. اگر به دلیل مشکلات قلبی از پروپرانولول استفاده می کنید، بهتر است قبل از تزریق واکسن با پزشک خود مشورت کنید.

تداخل داروی پنی سیلین با واکسن کرونا

پنی سیلین یک آنتی بیوتیک است که به دو صورت تزریقی و خوراکی قابل استفاده است. مصرف منظم پنی سیلین خوراکی باعث ایجاد حساسیت نمی شود. با این حال، پنی سیلین تزریقی باعث ایجاد حساسیت یا عدم تحمل می شود. در صورت عدم تحمل پنی سیلین، قبل از دریافت واکسن به مرکز تزریق واکسن اطلاع دهید.

به طور کلی، ارتباط پنی سیلین با واکسن کرونا غیرعادی است. همچنین سایر آنتی بیوتیک ها تقریبا بی خطر هستند.

تداخل داروهای مقوی با واکسن کرونا

مکمل ها و مکمل های غذایی اغلب آنهایی هستند که بدون پزشک مصرف می شوند و مواد مغذی و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کنند. بیشتر این داروها به عنوان غذا عمل می کنند. با این حال، برخی از آنها حاوی آنزیم ها و مواد مغذی هستند. بنابراین، برای احتیاط و جلوگیری از تماس تونیک با واکسن کرونا، بهتر است تا چند روز پس از دریافت واکسن از این داروها استفاده نکنید.

تداخل داروهای ضد افسردگی در واکسن کرونا

انواع مختلفی از داروهای بدون نسخه وجود دارد که برخی از آنها می توانند علائم را کاهش دهند. متاسفانه مصرف خود به خود و غیرعلمی این داروها رو به افزایش است. اگر در حال رهایی از اعتیاد هستید و می خواهید واکسن کرونا را دریافت کنید، باید مراحل ترک را زیر نظر پزشک و کلینیک معتبر طی کنید. پزشک شما بسته به دارویی که مصرف می کنید و نوع واکسنی که دریافت می کنید اقدام خواهد کرد.

به خودی خود، بیشتر داروها با واکسن های کرونا مرتبط نیستند. اما به دلیل اثراتی که بر بدن دارند، می توانند علائم هشدار دهنده را پنهان کنند و درمان لازم را به موقع دریافت نکنند. مصرف خود به خود، در دوزهای اشتباه و داروهای اشتباه، می تواند برای همه خطرناک باشد.

نتایجی که اظهار شده

امروزه طبق توصیه سازمان جهانی بهداشت برای همه افراد در هر شرایطی بهتر است برای پیشگیری از عفونت و کاهش علائم و عوارض بیماری قلبی واکسن کرونا را دریافت کنند. اگر بیماری خاصی دارید و به طور منظم دارو مصرف می کنید، قبل از تزریق واکسن به پزشک خود مراجعه کنید.

پرسش و پاسخ

  1. چه داروهایی با واکسن کرونا مرتبط است؟ داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مانند آنتی بادی های مونوکلونال و سایر داروهای ضد ویروسی با واکسن های کرونا مرتبط هستند.
  2. آیا امکان دریافت واکسن کرونا در حین مصرف آنتی بیوتیک وجود دارد؟ آره. هیچ ارتباطی بین مصرف آنتی بیوتیک و پیوند عروق ویروس کرونا وجود نداشت. اما اگر نسبت به برخی آنتی بیوتیک ها عدم تحمل دارید، ممکن است نسبت به واکسن کرونا نیز عدم تحمل داشته باشید.
  3. آیا مصرف داروهای ضد درد در حین تزریق واکسن کرونا اشکالی ندارد؟ داروهای مسکن برای کاهش علائم واکسن توصیه نمی شود. اگر علائمی دارید بهتر است از استامینوفن استفاده کنید.

هارینا

https://www.antibioticresearch.org.uk

https://www.webmd.com

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا