عمومی

سیستم طبقه بندی اجتماعی چین [جنایت سر به مهر]


سیستم طبقه بندی اجتماعی سیستم کمونیستی چین که از سال 2015 وجود دارد ، تاکنون یکی از جنایت های غیرانسانی بوده است ، اما اینکه چرا به عنوان یک جرم توصیف شده است ، در جزئیات بیشتر در زیر توضیح داده شده است. من می خواهم ذکر کنم که چرا این سیستم علاوه بر خود چینی ها ، از جمله ایران و ایالات متحده (شهروندان) ، برای سایر کشورها خطرناک است.

یونس مرادی ، وب سایت Digito ، دوشنبه 26 دسامبر 1997

سیستم طبقه بندی ایالتی میلیون ها چینی را از سفر با هواپیما منع کرد

دولت چین با نصب بیش از 400 میلیون دوربین در چین ، اولین کشورهایی است که ادعا می کند می تواند در کمترین زمان ممکن شهروندان را در کشور بزرگی مانند چین پیدا کند ، اما به چه طریق؟

سیستم طبقه بندی اجتماعی چین با استفاده از تکنیک های شناخت اجتماعی و داده های بزرگ ، یک پروژه سیستم طبقه بندی اجتماعی را آغاز کرده است که سازمان های امنیتی چین از سال 2015 چندین سال در آن کار می کنند. این سیستم روزانه بر رفتار روزمره شهروندان چینی در رسانه های اجتماعی و محیط فیزیکی نظارت می کند.

تمام شبکه های اجتماعی مهم از جمله فیس بوک و توییتر در چین فیلتر شده اند و تنها شبکه اجتماعی چین وی وی چت است که توسط دولت کمونیست چین اداره می شود و نقش مهمی در پروژه سیستم طبقه بندی اجتماعی چین برای نظارت بر شهروندان چینی ایفا می کند.

در سیستم طبقه بندی اجتماعی چین ، هر شهروند چینی از یک وضعیت و کد ویژه در این سیستم برخوردار است و رفتار وی در سراسر کشور کنترل می شود. در سالهای اخیر ، نیروهای امنیتی چین سخت روی این روند کار کرده اند ، زیرا امروزه می توانند ادعا کنند که می توانند از این فناوری تشخیص چهره برای یافتن هر شهروند در اسرع وقت استفاده کنند.

هر شهروند چینی در پرونده خود انواع مختلفی را کنترل می کند ، از حمل و نقل و میزان تصادفات گرفته تا پرداخت مالیات ، جلسات با پدر مارد و نظرات ارسال شده در VChat اجتماعی.

در شبکه اجتماعی WeChat و حتی در ارتباطات کم نقطه ، این سیستم به دولت چین اجازه داد تا رفتار شهروندان را در یک سطح آماری بزرگ نظارت کند و از ابزارهای مختلف استفاده کند. مجازات یا مجازات.

سیستم رتبه بندی اجتماعی چین حداکثر 1،300 امتیاز را برای شهروندان فراهم می کند ، برای مثال ، اگر شما به عنوان یک شهروند چینی از سیستم رسانه های اجتماعی انتقاد کنید ، نمره شما کاهش می یابد ، و اگر سیستم کمونیستی چین را انتخاب کنید ، به امتیاز شما می افزاید. به عنوان مثال ، اگر وقت زیادی را صرف بازی های رایانه ای یا سایت های پورنو می کنید ، تصادف خیابانی داشته باشید ، یا حتی به والدین خود مراجعه نکنید ، نمره شما کم می شود.

بدیهی است از درجه 600 تا 1000 ، شهروندان مرتباً تحت محدودیت ها و تمایزات خاصی قرار می گیرند و در صورت موفقیت در افزایش نمرات خود از 1000 ، یک سری عناصر انگیزشی برای آنها در نظر گرفته می شود.

عناصر تنبیهی عبارتند از: عدم ارائه مجوزهای مسافرتی یا هواپیما ، کند شدن اینترنت ، عدم اجازه سفر به رستوران ها ، کار نکردن در مشاغل دولتی ، عدم دسترسی به مدارس خصوصی و غیره و عناصر انگیزشی مانند: دسترسی رایگان از طریق حمل و نقل عمومی ، آنجا کاهش تاخیر در بیمارستان ، فرصت های شغلی خوب ، کاهش مالیات و غیره. البته پروژه هایی از این دست در سیستم های استبداد قرن بیستم کاملاً بی سابقه است ، اما تفاوت در این پروژه است. دولت چین با موفقیت در حال سوء استفاده و گسترش جدیدترین فن آوری در جهان است.

حتی در قرن بیستم ، سرویس اطلاعاتی آلمان شرقی (استاسی) ، ترسناکترین سیستم اطلاعاتی در بین سازمانهای اطلاعاتی رژیم کمونیستی در قرن بیستم ، تنها در یک منطقه 41000 مایل تنها توانست از یک سوم جمعیت 16 میلیون نفری کشور شکایت کند.

اما این کابوس یک سیستم سیاسی در قرن بیست و یکم است که 1.4 میلیارد نفر در چنین ابعاد و دقت بسیار زیادی زندگی می کنند و این که آنها از 24 ساعت شبانه روز حتی در خصوصی ترین مکانها از آخرین فن آوری خود استفاده می کنند. وحشتناک

و فراموش نکنیم که این پروژه به راحتی توسط سایر سیستم های سیاسی فاسد از جمله رژیم مسکو و حتی به بهانه های مختلفی از قبیل جلوگیری از بیماری همه گیر یا مواجهه با تهدیدات امنیتی در دموکراسی های غربی توسط دولت قابل استفاده است. این مورد به کار گرفته شده است تا کشورهای جهان آزاد بخواهند رفتار شهروندان خود را کنترل و مداخله کنند.

شاید مرحوم جورج اورول فکر نکرده باشد که صفحه تلویزیون تحت کنترل رمان برادر بزرگترش ، 1984 ، با شهروندان در پشت پرده های آهنین اتحاد جماهیر شوروی در قرن بیستم شکل نمی گیرد ، بلکه در پشت کرسی های رژیم کمونیستی چین در قرن بیست و یکم است. . متأسفانه رژیم کمونیست چین مانند همیشه سعی کرده است از وقایع آن کشور چشم پوشی نکند ، اما شبکه ای مانند NBC طبق تحقیقات من گزارش خود را در مورد این پروژه سیستم در خود چین تهیه کرده است که خوب است مشاهده کنید.

https://www.nbcnews.com/now/video/a-look-inside-china-s-social-credit-system-61317701958

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: سیستم طبقه بندی اجتماعی چین [جنایت سر به مهر]

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا