دستگاه‌های لیزری چوب؛ انتخاب اول صاحبان کسب‌وکار

در سال‌های ‌اخیر فناوری برش لیزری چوب به دلیل ویژگی‌های ‌بی‌نظیری که دارد، به‌تدریج به انتخاب اول صنعتگران و صاحبان کسب‌وکار تبدیل شده است. دستگاه‌های ‌برش لیزر چوب در اندازه و توان‌های ‌مختلف در بازار موجود هستند. برش لیزری یک فناوری مدرن است که امروزه به طور گسترده برای برش دقیق انواع چوب استفاده می‌‌‌شود. در این مطلب، با ویژگی‌های دستگاه برش لیزر چوب آشنا می‌‌‌شویم.

معرفی دستگاه برش و حک لیزری چوب

دستگاه‌های ‌برش و حک لیزری علاوه بر چوب می‌‌‌توانند سایر متریال‌های ‌غیرفلزی مانند پلاستیک، اکریلیک، پارچه، چرم را نیز برش بزنند. با استفاده از این دستگاه‌ها می‌‌‌توان انواع طرح‌ها، از ساده تا پیچیده را روی ورق‌های ‌مسطح چوبی ایجاد کرد.

امروزه بهترین نوع دستگاه لیزر برای برش و حک لیزری روی چوب، دستگاه‌های ‌با فناوری تیوب لیزری CO2 هستند. طول موج پرتو این نوع دستگاه‌ها 10.64 میلی‌متر است که برای پردازش چوب و سایر متریال‌های غیرفلزی مناسب است. در مقایسه با دستگاه‌های ‌برش لیزر فایبر که برای برش فلزات مناسب‌اند، در دستگاه برش لیزری چوب ام دی اف ، قدرت پرتو لیزری بسیار کم‌تر است.

چه عواملی بر قیمت دستگاه‌های ‌برش و حک لیزری چوب موثر هستند

با محبوبیت رو به افزایش فناوری لیزر در صنایع چوبی، افراد بیشتری مایل هستند تا با خریداری دستگاه‌های ‌لیزر چوب، یک کسب‌وکار کوچک برای خود راه‌اندازی کنند. قیمت این دستگاه‌ها حدودا بین 3000 تا 15000 دلار است؛ با این حال تنظیمات خاص به‌کاررفته در هرکدام از دستگاه‌های ‌لیزر، یکی از عوامل تعیین‌کننده در قیمت آن‌ها است. عوامل زیادی وجود دارند که می‌‌‌توانند بر قیمت دستگاه‌های ‌برش لیزر چوب تاثیرگذار باشند. مهم‌ترین عامل نوع پیکربندی دستگاه است. به‌عنوان مثال، در مورد دستگاه‌های ‌لیزر CO2، ابعاد دستگاه، قدرت لیزر، قیمت قطعات برش لیزر از عوامل موثر در قیمت این نوع دستگاه‌ها هستند.

هرچه قدرت لیزر بیشتر باشد، دستگاه این قابلیت را دارد تا ورق‌های ‌چوبی ضخیم‌تری را برش بزند و قیمت دستگاه برش لیزر نیز بالاتر می‌‌‌رود. قیمت دستگاه‌های ‌لیزر صنعتی نیز بالاتر از دستگاه‌های ‌لیزر خانگی هستند که اندازه میز کار آن‌ها کوچک‌تر است. علاوه بر این، استفاده از قطعات وارداتی نیز باعث افزایش قیمت دستگاه می‌‌‌شود. عوامل دیگر موثر بر قیمت دستگاه‌های ‌برش و حک لیزری چوب عبارت‌اند از: هزینه‌های ‌حمل‌ونقل و نرم‌افزار. لازم به ذکر است که در صورت واردات دستگاه از خارج از کشور، هزینه حمل بار، ترخیص کالا از گمرک و مالیات نیز به قیمت محصول اضافه می‌‌‌شوند.

https://rotecgroup.com/products/application/wood/

آیا دستگاه برش لیزری می‌‌‌تواند هر نوع چوبی را برش دهد؟

بله. دستگاه لیزر می‌‌‌تواند انواع چوب با ضخامت‌ها و تراکم‌های ‌مختلف را برش دهد. نوع و چگالی چوب ممکن است بر سرعت و کیفیت برش دستگاه لیزر چوب تاثیر بگذارد. علاوه بر این، اثر برش و حکاکی چوب نرم به‌وضوح با مواد چوب سخت متفاوت است؛ بنابراین، بهتر است پارامترهای پردازش دقیق دستگاه‌های ‌برش لیزری چوب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای پروژه‌های ‌شما مناسب هستند. به‌عنوان مثال، حداکثر عمق برش یکی از پارامترهای مهم در این مورد است.

آیا برش لیزری باعث آسیب رسیدن به چوب می‌‌‌شود؟

اگر تمام پارامترها را به‌درستی تنظیم کنید، در حین برش هیچ آسیبی به متریال وارد نمی‌شود. این مزیت منحصربه‌فرد دستگاه‌های ‌لیزر CO2 به شمار می‌‌‌آید که نشان‌دهنده توانایی آن‌ها در برش و حکاکی چوب با دقت بالا است؛ بنابراین مهم است که همه چیز را درست تنظیم کنید تا هدررفت متریال را به حداقل میزان ممکن برسانید. قبل از شروع کار با دستگاه برش لیزری چوب، باید دفترچه راهنمای عملیات را به‌دقت بخوانید یا با افراد متخصص مشورت کنید.

نکاتی برای بهبود کیفیت محصولات چوبی با استفاده از دستگاه‌های ‌لیزری

برای اینکه از چسبیدن متریال مذاب به قطعه کار جلوگیری کنید، بهتر است از دستگاه‌های ‌لیزر با میز کار لانه‌زنبوری استفاده کنید یا اینکه از پین برای ثابت نگه داشتن قطعه کار استفاده کنید. توجه داشته باشید که برش چوب با لیزر ممکن است آثاری از سوختگی را روی متریال باقی بگذارد. قرار دادن نوار نقاشی در بالا و پایین قطعه کار به محافظت از لبه‌های ‌برش در برابر سوختگی کمک می‌‌‌کند. همچنین، می‌‌‌توانید از کاغذ سنباده برای از بین بردن آثار سوختگی که پس از برش روی چوب باقی ماند، استفاده کنید. علاوه بر این، برای اینکه محصول شما جلوه بهتری داشته باشد، می‌‌‌توانید آن را رنگ‌آمیزی کنید یا اینکه تزئینات مختلفی را به آن اضافه کنید.

بهترین مدل‌های دستگاه برش و حک لیزری چوب را بشناسید

اگر قصد دارید محصولات چوبی را در تیراژ بالا تولید کنید، خرید دستگاه‌های ‌برش و حک لیزری چوب بهترین گزینه برای شما است. البته نکته مهم این است که پیش از خرید با ویژگی‌های ‌هریک از این دستگاه‌ها آشنا باشید تا بتوانید متناسب با نیاز خود، بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه بهترین مدل‌های ‌دستگاه‌های ‌برش لیزری را معرفی می‌‌‌کنیم.

دستگاه برش لیزر Speedy 300

یکی از بهترین مدل‌های ‌دستگاه برش لیزر چوب، دستگاه Speedy 300 است که در آن از فناوری تیوب لیزر CO2 استفاده شده است. این دستگاه سرعت بالایی در پردازش متریال‌ها دارد و در بلندمدت می‌‌‌تواند راندمان کاری شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد. از جمله ویژگی‌های ‌دستگاه لیزر Speedy 300 می‌‌‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • تنوع میز کار دستگاه (فرومغناطیسی، لانه‌زنبوری، اکریلیک، توری و وکیوم)
  • وجود برس‌های ‌اضافی در محور Z
  • استفاده از تکنولوژی Inpack برای محافظت از قطعات

دستگاه برش لیزر RT1390

دستگاه لیزر RT1390 ساخت یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های ‌تولیدکننده لیزر، یعنی شفنگ است. این دستگاه جزو پرکاربردترین دستگاه لیزر در صنایع مختلف است که برای برش و حکاکی انواع متریال‌های ‌غیرفلزی از جمله چوب از آن استفاده می‌‌‌شود. شما می‌‌‌توانید انواع تیوب‌های ‌لیزری با توان‌های ‌مختلف از 60 تا 150 وات را روی این دستگاه نصب کنید.

با خرید دستگاه‌های برش لیزری چوب یک‌قدم جلوتر از رقبا بایستید

برش لیزری چوب، گزینه‌ای مناسب برای تولید محصولات صنایع دستی چوبی، آثار هنری و اسباب‌بازی‌های ‌چوبی است. دستگاه‌های ‌لیزر چوبی این قابلیت را دارند تا ورق‌هایی با ضخامت 0.5 تا 12 میلی‌متر را برش بزنند. در میان انواع دستگاه‌های ‌لیزر، دستگاه‌های ‌با فناوری تیوب لیزری CO2 می‌‌‌توانند عملکرد بهتری در برش و حکاکی انواع چوب داشته باشند. برش لیزری چوب در مقایسه با روش‌های ‌سنتی برش، دقت و راندمان کاری بالاتری دارد.

اگر هنوز هم در مورد خرید دستگاه‌های ‌برش و حک لیزری چوب تردید دارید، می‌‌‌توانید با کارشناسان مجموعه روتک تماس بگیرید. مجموعه روتک علاوه بر فروش بهترین مدل‌های ‌دستگاه لیزر، مشاوره و خدمات کامل پس از فروش را به شما ارائه می‌‌‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا