سلامتی و پزشکیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

شکم بند بعد از عمل ابدو

شکم بند یا کمربند جراحی قسمت فوقانی و تحتانی شکم که در اثر فشار یا فاز بعد از جراحی ضعیف شده است را پشتیبانی و فشرده می کند. این وسیله اساساً یک کمربند فشاری است که شکم را بدون محدود کردن تنفس حمایت می کندممکن است برای پشتیبانی از عضلات استفاده شود. پانسمان را نیز در جای خود نگه داشته، گردش خون را بهبود بخشیده و سطح اکسیژن را در ناحیه جراحی شده بالا می برد. روند بهبودی را افزایش داده و به بیمار اجازه می دهد تا ریکاوری سریعتری داشته باشد. مزایای دیگر استفاده از شکم بند جراحی شامل کاهش درد بعد از جراحی، کمتر کردن ورم، کاهش ناراحتی روانی پس از درمان و بهبود تنفس عمیق می شود.

فواید بستن شکم بند بعد از عمل ابدومینوپلاستی | کلینیک صدف

ویژگی های محصول:

  • پشتیبانی از برش جراحی
  • نگه داشتن عضلات شکمی به منظور تسکین درد
  • افزایش گردش خون در ناحیه جراحی به منظور تسریع ترمیم و کاهش ورم
  • آسان تر کردن فعالیت جسمانی
  • تقویت عضلات شکمی
  • امکان تحرک بیشتر

موارد استفاده:

اگر جراحی فتق داشته اید، بعد از جراحی های ناحیه شکم، شکم بند از شما محافظت می کند. شکم بند دور شکم پیچیده شده و شکم را فشار می دهد تا جریان خون و اکسیژن را افزایش دهد و در نهایت ترمیم و بهبودی پس از جراحی را تسریع کند. گن ساعت شنی آرتان ضد حساسیت و آنتی باکتریال است.

شکم بند جراحی معمولاً بعد از جراحی های زیر استفاده می شود:

  • برای جراحی سزارین
  • برای جراحی لاپاراتومی تشخیصی (بریدگی بزرگ در شکم به منظور معاینه داخلی)
  • برای جراحی هیسترکتومی (برداشتن رحم)
  • برای جراحی برداشتن شکم
  • برای جراحی ستون فقرات
  • برای جراحی کاهش وزن

استفاده از شکم بند بعد از هیسترکتومی ممکن است به تقویت عضلات شکمی کمک کرده و انجام فعالیت های بدنی را راحت تر کند. بانوان نیز، بعد از زایمان طبیعی ممکن است از شکم بند (گن) استفاده کنند تا به کوچک کردن رحم و رسیدن به اندازه قبل از بارداری و کاهش وزن کمک کند. برخی از شکم بندها برای پشتیبانی از عضلات مرکز بدن در هنگام انجام فعالیت های خاص و بلند کردن اجسام سنگین استفاده می شوند.

عضلات شکمی تحت تأثیر نیروی گرانش زمین هستند. اگر وزن اضافی در اطراف شکم خود حمل می کنید، این کار می تواند شکم را کشیده و عضلات مرکزی بدن را در طی ورزش درگیر کند. گن پادار قزن دار با کنارهم قرار دادن این عضلات می تواند اتصال بین بدن و مغز را بهبود بخشیده و مقداری بازخورد زیستی به سیستم بدنی بدهد. این کار می تواند عضلات را در هنگام ورزش بهتر درگیر کند.

نحوه استفاده

روی پانسمان و زیر لباس خود آن را قرار بدهید، مگر اینکه متخصص به صورت دیگری بگوید آن را ببندید.به سادگی و با استفاده از پایه الاستیکی آن را دور بدن بپیچید. قبل از بستن هر دو سمت را با سیستم بست قابل تنظیم ببندید.

برای دستورالعمل کامل، لطفاً موارد زیر را بخوانید:

  1. بندهای کمری را به طور کامل جدا کنید.
  2. کمربند را دور کمر بپیچانید، بخش عریض تر را در پایین قرار دهید.
  3. با استفاده از قلاب و لوپ بریس را در جلو ببندید.
  4. فشار را تا زمانی که احساس راحتی می کنید با کش های اضافی کناره های جلوی بریس افزایش دهید.
  5. در قسمت قلاب و لوپ کش های کناری را ببندید.
  6. اگر جراحی برداشتن شکم یا دیگر جراحی های شکمی داشتید، از پایین شروع کنید و به سمت بالا بروید. اگر سزارین داشتید، متخصص ممکن است به شما بگوید از بالا به سمت پایین شکم بند را ببندید.
  7. مطمئن شوید که شکم بند راحت است. باید محکم باشد، اما سفت نباشد. در صوت نیاز آن را تنظیم کنید. مطمئن شوید که هموار است و چینی در آن وجود ندارد. مطمئن شوید که می توانید به طور طبیعی نفس کشیده و به سرویس بهداشتی بروید. مطمئن شوید که لوله ها و مجاری تخلیه مسدود نشده اند و مایعات می توانند تخلیه شوند.

نکات مهم

  1. در هنگامی که شکم بند با سایز مناسب را استفاده می کنید، باید بتوانید به راحتی نفس بکشید.
  2. بسته به نوع جراحی که دارید، ممکن است برای چند هفته یا تا آخر دوره کامل ریکاوری از آن استفاده کنید.

شکم بند باید تمیز و خشک نگه داشته شود تا احتمال تحریک و عفونت پوستی کاهدر جراحی ابدومینوپلاستی چربی و پوست اضافه زیر شکم برش داده می شود و سپس از محلی بالاتر از شکم به زیر شکم پیوند زده می شود در واقع از بالای ناف پوست شکم به سمت زیر آن کشیده و بخیه زده شود .در ابدومینوپلاستی با یک خط برش زیر ناحیه شکم مواجه خواهید بود که به مرور زمان و بعد از مدتی این برش محو می شود.

این  جراحی برای افرادی مناسب می باشد که دارای شکم بزرگی هستند و پوست آن حالت کشسانی خود را از دست داده است و آویزان و افتاده است. همچنین زنانی که بدلیل انجام دادن زایمان های متعدد پوست شکم ان ها اویزان و شل شده است و یا بدلیل کاهش وزن شدید پوست شکم آن ها حالت آویزان و کشیده پیدا کرده است افراد مناسبی برای جراحی ابدومینوپلاستی می باشند که می توانند مشاوره های لازم را از دریافت نمایند.

بعد از انجام جراحی ابدومینوپلاستی برای زیبایی اندام مراقبت هایی لازم است که برای بدست آوردن بهترین نتیجه توسط افرادی که اقدام به این جراحی کرده اند باید رعایت شود در زیر به برخی از مراقبت های لازم بعد از جراحی ابدومینوپلاستی اشاره شده است:

3 روز بعد از جراحی ابدومینوپلاستی پانسمان های روی زخم را با احتیاط به کمک همراه بردارید و به وسیله ی شامپوی بچه و یا بتادین محل زخم را به ارامی شستشو دهید و دو مرتبه توسط گاز استریل بپوشانید

پس از انجام جراحی ابدومینوپلاستی با تایید پزشکتان راه رفتن را شروع کنید( در هفته اول بعد از جراحی به حالت خمیده را بروید تا فشاری بر محل بخیه ها وارد نشود)توصیه می شود زنانی که تحت عمل جراحی ابدومینوپلاستی قرار گرفته اند تا 3 سال حامل نشوند.

استفاده از گن ساعت شنی قزن دار پس از جراحی ابدومینوپلاستی حداقل یک ماه برای دستیابی به بهترین نتیجه به صورت شبانه روزی باید مورد استفاده قرار گیرد.پس از انجام جراحی ابدومینوپلاستی یک هفته اول استراحت کافی داشته باشد و در زمان استراحت سر خود را بالاتر از حد معمول قرار دهید و در هنگام بلند شدن از یک همراه کمک بخواهید تا فشاری بر بخیه شما وارد نشود.

برای کاهش تورم ناشی از عمل جراحی ابدومینوپلاستی می توانید از کمپرس یخ استفاده نمایید و مصرف نمک را برای دو هفته به منظور کاهش تورم به حداقل برسانید.به مدت یک ماه بعد از جراحی ابدومینوپلاستی از انجام دادن فعالیت های سنگین و ورزش های شدید خودداری نمایید و به مدت دو تا سه هفته از مقاربت پرهیز نمایید.

  1. ش یابد. دستورالعمل تمیز کردن شرکت تولید کننده را برای شکم بند انجام دهید.
  2. اگر به لاتکس آلرژی دارید، از شکم بدن بدون لاتکس استفاده کنید تا از واکنش شدید حساسیت زایی که نیاز به رسیدگی فوری پزشکی دارد پرهیز کنید.
  3. اگر پزشک استفاده از شکم بند را تجویز کرد، می توانید آن را در هنگام خواب نیز استفاده کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا