عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

بازی های ps4 مناسب کودکان 2023

۱۰ بازی پلی استیشن ۴ که مناسب کودکان است

انتخاب بازی قانونی ps4 و یا بازی کودکانه ps4 مناسب ، همواره یک دغدغه‌ی مهم برای والدینی است که به سلامت روانی کودکانشان اهمیت می‌دهند. ولی به علت وجود تعداد انبوهی از بازی‌های مختلف در بازار، این انتخاب به یک مشکل تبدیل می‌شود. در این مقاله قصد داریم به معرفی ۱۰ بازی پلی استیشن 4 که می‌تواند برای فرزند شما مناسب باشد، بپردازیم. پس با گیم استور همراه باشید. قبل از هر چیز پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید از چگونگی رده‌بندی سنی سازمان‌های PEGI و ESRB و خرید قانونی بازی ps5 مطلع شوید، راهنمای کامل علائم مخصوص به این دو سازمان را مطالعه کنید.

کدام بازی پلی استیشن 4 را برای فرزندم بخرم؟

از بین صدها عنوان بازی مختلف که در بازار موجود است، تنها تعداد محدودی از آن‎ها مناسب یک گروه سنی خاص است. در سنین کودکی، انتخاب بازی برای کودکان نباید به تنهایی توسط خود آن‎ها صورت گیرد. بلکه باید والدین روی انتخاب و خرید عناوین مختلف، برای مثال خرید بازی پلی استیشن 4 ، همواره نظارت داشته باشند.

با توجه به این که نظارت والدین روی بازی کردن فرزندانشان، نیازمند یک شناخت نسبی از عناوین مختلف بازی‎هاست، و بسیاری از خانواده‎ها شناخت و علاقه‎ای نسبت به حوزه‎ی بازی ‎های ویدیویی ندارند، تصمیم گرفتیم تعدادی نوشتار برای راهنمایی والدین در رابطه با بازی ها تولید کنیم. در این مطلب نیز ۱۰ بازی پلی استیشن 4 که مناسب با شرایط کودکان توسعه یافته‎اند را به همراه توضیحی مختصر برای شما آماده کردیم.

 Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

کرش (Crash) جزو آن دسته از شخصیت‌هایی است که چندین نسل در دنیای بازی‌های ویدیویی حضور دارد و توانسته در طول سال‌ها، محبوبیت خاصی را در میان گیمر‌ها، برای خود دست و پا کند. شرکت ویکاریوس ویژن (Vicarious vision) از این محبوبیت استفاده کرد و در سال ۲۰۱۷ یک بازسازی از سه نسخه‌ی اولیه کرش بندیکوت (Crash Bandicoot) با نام Crash Bandicoot N. Sane Trilogy را روانه‌ی بازار کرد و موفق شد رضایت منتقدان و گیمر‌ها را به خود جلب کند.

این بازی ابتدا به صورت انحصاری به عنوان بازی پلی استیشن 4 معرفی شد ولی چند وقت بعد از انتشار از حالت انحصاری درآمد و برای کنسول ایکس باکس وان هم در دسترس قرار گرفت. سه‌گانه‌ی بازسازی‌شده‌ی کرش، تجربه‌ای لذت‌بخش و سرگرم کننده است، به شرطی که بتوانید با سختی بالای بازی کنار بیایید.

FIFA 20

فیفا یکی از بهترین بازی‌های شبیه‌ساز پرطرفدارترین ورزش دنیا، یعنی فوتبال است که به صورت سالانه توسط Electronic Arts منتشر می‌شود. EA Sports، شرکت سازنده‌ی این عنوان، در بازی فیفا ۲۰ (FIFA 20) با برطرف کردن ایرادات نسخه‌ی قبل و اضافه کردن یک بخشی محبوب به نام Volta، (قسمتی که به فوتبال سالنی و خیابانی اختصاص دارد) توانسته یکی از کامل‌ترین نسخه‌های خود را روانه‌ی بازار کند. فیفا ۲۰ با دقت و ظرافت فراوان، به طراحی محیط زمین و چهره‌ی بازیکنان پرداخته و هم‌چنین در قسمت لایسنس کردن تیم‌ها نیز به رسم چند سال اخیر، از رقیب همیشگی خود یعنی پی ای اس (PES)، پیشی گرفته است است. علاوه بر این ویژگی‌ها، فیفا یک بخش آنلاین بسیار غنی و کامل به نام آلتیمست تیم دارد دارد که می‌تواند ساعت‌های زیادی، شما را سرگرم کند.

شما نیز می‌توانید برای مطالعه‎ی آموزش قدم به قدم فیفا آلتیمیت تیم (FIFA Ultimate Team). از این مطلب استفاده کنید.

Kingdom Hearts III

بازی Kingdom Hearts III یک عنوان اکشن-نقش آفرینی است که استودیو اسکوئر وظیفه‌ی توسعه و انتشار آن را بر عهده داشته است. کینگدام هارتز ۳، دوازدهمین نسخه‌ از مجموعه‌ی فوق‌العاده محبوب کینگدام هارتز است که کنترل شخصیتی به نام سورا (Sora) را به شما واگذار می‌کند. این عنوان شما را به یک دنیای فانتزی و پویا می‌برد که در آن می‌توانید با تعداد زیادی از شخصیت‌های محبوب والت دیزنی (The Walt Disney) مثل جک اسپارو از دزدان دریایی کاراییب، سالی‌وان و مایک از دانشگاه هیولا‌ها، آنا و السا از انیمیشن فروزن (Frozen) و … را ملاقات کنید. به طور تقریبی بازی کینگدام هارتز سه می‌تواند حدود ۵۰ تا ۶۰ ساعت شما را در دنیای زیبای خود سرگرم کند.

Crash Team Racing Nitro-Fueled

در پی موفقیت‌های بازسازی سه‌گانه‌ی کرش بندیکوت، شرکت اکتیویژن (Activision) متقاعد شد تا دو سال پس از انتشار این سه‌گانه، دست به ساخت بازسازی دیگری از مجموعه کرش بزند. اما این بار در قالبی متفاوت. بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled عنوانی در سبک مسابقه‌ای آرکید (Arcade-Racing) است که نسخه‌ی اوریجینال یا اصلی آن در ایران با نام کرش ماشینی خطاب می‌شد. این نسخه از کرش تیم ریسینگ به ریشه‌های خود وفادار مانده ولی در عین حال نو‌آوری‌هایی را نیز مانند بخش آنلاین چند نفره و انیمشین‌های جدید به بازی اضافه کرده است. شاید بخش داستانی بازی، چیزی بیشتر از ۷ یا ۸ ساعت به طول نینجامد، ولی سایر بخش‌های بازی مانند بخش آنلاین می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

eFootball Pro Evolution Soccer 2020  یا PES 2020

شرکت کونامی مدت زمان بسیاری است که به انتشار سالانه‌ی شبیه ساز فوتبال خود یعنی پی ای اس (PES) می پردازد. اما امسال یک تفاوت در نام بازی ایجاد کرد و به جای پی ای اس ۲۰۲۰، بازی eFootball Pro Evolution Soccer 2020 را منتشر کرد. این نسخه را می‌توان یکی از کاملترین نسخه های سری PES دانست. سازندگان با جبران اشتباهات پیشین خود در قسمت گیم‌پلی و متعادل کردن بازی، موفق شدند مخاطبان خود را تا حدودی راضی نگه دارد.

 eFootball Pro Evolution Soccer 2020 هم چنین با خرید لایسنس برخی تیم‌ها و لیگ ها مانند یونتوس و بارسلونا توانست علاوه بر در اختیار گرفتن آن‌ها، یک هشدار جدی به رقیب پولدارتر خود، یعنی فیفا بدهد. در آخر اگر به دنبال یک بازی پلی استیشن 4 می‌گردید که تا مدت ها شما را سرگرم کند، eFootball Pro Evolution Soccer 2020 انتخاب خوبی است.

Knack II

نک ۱ (Knack I) یکی از اولین انحصاری‌های کنسول پلی استیشن 4 بود. اما این بازی نتوانست آنطور که باید انتظارات را برآورده کند. اما نک دو (Knack II) بازی بهتری نسبت به نسخه‌ی اول بود و توانست منقدان و گیمر‌ها را تا حدودی راضی نگه دارد. در این عنوان، گیمر کنترل شخصیتی با همین نام، یعنی نک، را برعهده دارد که قابلیت‌های مختلفی مثل مشت زدن،دفاع کردن و تغییر اندازه دادن را دارد. بازی به کمک این قابلیت های ساده، توانسته تا یک گیم پلی پویا، ساده و سرگرم کننده را به ارمغان بیاورد. داستان بازی چندین سال بعد از وقایع نسخه‌ی اول رخ می‌دهد. زمانی که نیو‌هاون(Newhaven) توسط چهار تایتان مورد حمله قرار می‌گیرد و نک وظیفه‌ی محافظت از مردم خود را بر عهده دارد.

Kung Fu Panda: Showdown of Legendary Legends

 عنوان Kung Fu Panda: Showdown of Legendary Legends یک بازی مبارزه‌ای (Fighting) با محوریت شخصیت Kung Panda یا همان پاندای کونگ فو کار معروف است. Kung Fu Panda: Showdown of Legendary Legends بهانه‌ای است تا یک بار دیگر به سراغ این شخصیت دوست داشتنی برویم، اما این‌ بار در قالب بازی‌های ویدیویی. این بازی یک اثر خوش‌ساخت است که می‌تواند طرفداران سبک فایتینگ یا مبارزه‌ای را راضی نگه دارد و خارج از دنیای خشن این سبک تجربه‌ای سرگرم کننده کننده را به همراه بیاورد.

این بازی دارای چندین بخش مختلف از جمله بخش داستانی است که به ماجراجویی های پاندای کونگ فو کار و دوستانش می پردازد. پس اگر به دنبال عنوانی مبارزه‌ای با خشونتی پایین می‌گردید، در انتخاب Kung Fu Panda: Showdown of Legendary Legends شک نکنید.

Drive Club

بازی داریو کلاب (Drive club) یکی دیگر از انحصاری‌های ابتدایی کنسول پلی استیشن ۴ است که حدود شش سال پیش یعنی در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. درایو کلاب یک بازی میان تجربه‌ای آرکید و یک شبیه ساز کامل است که این مرز ظریف را همواره در میان ویژگی‌های گیم پلی خود حفظ می‌‌کند. این عنوان نه به یک بازی بی‌منطق تبدیل می‌شود و نه به یک شبیه ساز اتومبیلرانی کاملا واقع گرایانه.

با این که درایو کلاب در بحث لایسنس کردن اتوموبیل‌ها کمی از رقبایش عقب‌تر است، ولی حتی با گذشت شش سال از انتشار بازی، درایو کلاب همچنان یک بازی با گرافیک خیره کننده به حساب می‌آید که با معیارهای زمان حال نیز قابل مقایسه است. در پایان قابل ذکر است که شرکت سازنده‌ی درایو کلاب یعنی اولوشن (Evolution Studios) در سال ۲۰۱۶ تعطیل شد و نتوانست که به پشتیبانی از بازی ادامه بدهد ولی بازی دارای یک حجم قابل قبول از محتوای اضافی قابل دریافت است که نیازهای شما را تا حدی برآورده می‌کند.

Minecraft

 بازی ماینکرفت (Minecraft) بدون شک یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی تاریخ است. عنوانی که در هیچ مرزی جای نمی‌گیرد، از تعداد نسخه‌ی فروخته شده گرفته تا وسعت بازی و محبوبیت آن میان گیمر‌ها. عنوانی که هم برای کودکان مناسب است و هم برای بزرگسالان. ایده‌ی ‌کلی بازی مربوط به ساخت و ساز خانه و سایر اشیاء پیرامون آن است ولی این سیستم به نظر ساده، به شکل غیر قابل وصفی غنی، نامحدود و پویا است.

علاوه بر این، ماینکرفت دارای یک بخش آنلاین نیز هست که به شما اجازه می‌دهد ساعت‌های طولانی را با دوستان خود در دنیای ماینکرفت سپری کنید. بدون شک بازی ماینکرفت  یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای رده‌ی سنی کودکان به شمار می‌رود.‌ در سرتاسر دنیا اگر والدین کودکان قصد داشته باشند جهت خرید بازی PS4 برای فرزندانشان اقدام کنند، بازی ماینکرفت یکی از اولین گزینه برای تمام آن‎هاست.

مجوعه بازی‌های Lego

شرکت ساخت اسباب‌بازی‌های لگو (Lego) جزء آن دسته از شرکت‌هایی است که در زمینه‌های بسیاری فعالیت می‌کند و صنعت بازی‌های وید‌‌ئویی نیز یکی از زمینه‌های فعالیت این شرکت بزرگ است. شرکت لگو هیچگونه محدودیتی در خرید حق امتیاز مجموعه‌های مختلف سرگرمی نمی‌شناسد و به راحتی امتیاز آن‌ها را می‌خرد. در زمینه‌ی بازی‌ها ویدئویی نیز، چنین روندی وجود دارد و شرکت لگو دنبال ساخت بازی‌هایی از دنیا‌های مختلف مانند هری پاتر (Harry Potter)، ارباب حلقه‌ها (lord of The Rings)، مارول (Marvel) و … می رود و بازی‌های نسبتا با کیفیتی نیز از این دنیاها می‌سازد.

هر کدام از این دنیا‌ها، پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای داستان سرایی، خلق گیم‌پلی و مکانیک‌های جانبی دارند. جدای از این مسائل، بازی‌های لگو به دلیل زمینه‌ی فعالیت این شرکت، یعنی رده‌ی سنی کودکان، برای آن‌ها بسیار مناسب و سرگرم‌کننده است. ما در فروشگاه گیم استور مجموعه‌ای نسبتا کامل از بازی‌های لگو فراهم کرده‌ایم که در ادمه می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. به کمک این مجموعه، انتخاب بازی پلی استیشن 4 مناسب کودکان نسبت به گذشته کار راحت‎تری است.

دکمه بازگشت به بالا