عمومی

شبکه ملی نوجوانان (اطلاعات) – کاما


ناکارآمدی شبکه ملی نوجوانان (اطلاعات)

شبکه اطلاعات ملی ملی ، که مانند وقایع سال 1398 ، اکنون یک زبان خوانده می شد ، کمک ما بود تا مردم فلج نشوند ، برای مثال ، ما یک دولت الکترونیکی خواهیم داشت ، ما برای همه و بستر الکترونیکی آموزش الکترونیکی داشتیم …

شبکه اطلاعات ملی شنیده می شود ، شاید هر زمان که بحران در اینترنت رخ داده است ، نام آن شنیده می شود و کارشناسان مختلف صدا و سیما از یکدیگر دعوت می کنند ، صحبت می کنند ، توپ را به یکدیگر ارسال می کنند و سپس آن را به صندوق برگشت می دهند. بنابراین ، بیایید دوباره به آن ضربه بزنیم ، آن را باز کنید و دوباره بروید.

شبکه ملی اطلاعات چیست؟ قابل آشامیدنی ، پوشیدنی ، آشامیدنی؟

نه تنها بر اساس اسنادی که در منابع رسمی منتشر شده است ، بلکه در مورد کلمه ملی موجود نیز وجود دارد ، مفهوم اصلی که شبکه ملی اطلاعات در آن متمرکز است یک کلمه است: استقلال!

اما همیشه مهمتر از آن است که یک کلمه به چه معنا باشد ، ما باید با آنچه معنی ندارد برخورد کنیم. “شبکه ملی اطلاعات” به معنای “جایگزینی برای اینترنت” نیست! ما قطعاً درمورد “یک اینترانت ملی” صحبت نمی کنیم ، ما در مورد “شبکه ملی اطلاعات” برای جایگزینی اینترنت صحبت نمی کنیم! ما در مورد شبکه ای با بالاترین درجه ممکن استقلال صحبت می کنیم و این البته بی حد و حصر نیست! اصولاً در دنیای امروز که به واسطه خواص “هرج و مرج” ، “هرج و مرج” و “اثر پروانه” شناخته شده برای توصیف آن شناخته می شود ، نمی توان کاملاً بی ارزش ماند. اگر پرواز پروانه ای در آمریکا را بپذیریم که می تواند منجر به طوفان در هند شود ، استقلال دیگر صددرصد معنی ندارد ، اما مهم این است که ما بیشتر از نفوذ تأثیرگذار باشیم!

به عبارت دیگر ، شبکه ملی اطلاعات ، مکمل اینترنت است. این شبکه در حالی است که همزمان تلاش می کند دسترسی مردم به اینترنت را تسهیل کند ، اما همچنین در تلاش است تا از وابستگی دیگران یا یک بازیگر خاص فاصله بگیرد. اینترنت ، بیش از هر مفهومی ، ما را به یاد جامعه ای شبکه ای می کند که در آن بازیگران و ذینفعان مختلفی در آن پیوند دارند و بدون هژمونی یک یا چند بازیگر ، می تواند در دستیابی به منافع آنها نقش داشته باشد. به این معنا ، شبکه ملی اطلاعات مکمل اینترنت است ، به طوری که هیچ طرفی نمی تواند استقلال ارتباطات کلیدی را به خطر بیندازد.

وضعیت فعلی شبکه ملی اطلاعات

شبکه ملی اطلاعات که در برنامه های پنجم و ششم توسعه به عنوان مهمترین بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات ذکر شده ، ماده 46 برنامه پنجم توسعه و ماده 67 ، 68 برنامه پنجم توسعه سرور ، به عنوان مثال آخرین بند ماده 68: “وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است یک شبکه اطلاع رسانی ملی ایمن و پایدار را تکمیل و توسعه دهد ، تا پایان اجرای قانون برنامه ، دسترسی به سطح ، یکی از سه کشور اول منطقه را فراهم کند.خوب ، ممکن است خودتان فکر کنید ، قرنها تا پایان برنامه ششم توسعه ، موضوع شرور معروف 1400 پایان برنامه ششم توسعه است.

من نمی دانم که این یک مشکل نرم افزاری است یا مشکلی در میزبان یا هر دو ، طبق معمول در تست های انتخاب چندگانه ، درست است ، بنابراین بالاخره من چند ماه پیش ، در نوامبر گذشته ، خودم را یادآوری می کنم که دلیل اصلی قطع شدن آن در قطع اینترنت بود. برای اینکه نتوانیم به صورت هدفمند فیلتر شویم ، مجبور شدیم اینترنت بین المللی را کاملاً فیلتر کنیم ، و من شبکه های اجتماعی محلی و محققان بومی مانند آهو را در عسل دیدم.

چرا از بین می رویم ، ما در سلطنت تاجگذاری دیدیم که به هیچ وجه قادر به مدیریت فضای مجازی نیستیم و مجبور بودیم هر شب ساعت 8:30 بعد از ظهر شایعات را اجرا کنیم ، بجای آن ، مانند سایر کشورها ، اگر مکاتبات کار می کرد ، باید از پروتکل آن کشور پیروی می کرد ، گویی برادر جهرمی با برادرش دورف یک سری جلساتی داشته است که او از انجام این کار با برادر جهرمی امتناع ورزید و حالا که ما هیچ ارتباطی با شایعات نداریم ، چرا نمی توانیم خدمات الکترونیکی ارائه دهیم؟ آنها که وقت و بودجه زیادی صرف کرده اند و غذای خود را خورده اند و از دست داده اند ، چرا ما می خواهیم یک کار کوچک انجام دهیم ، ما نیاز به 78 نسخه کارت ملی ، شناسه ، از عکس های 50 تا 4 * 3 داریم ، خوب ، حالا می گویم با توجه به تأیید فضای مجازی که قبلاً تصویب شده بود شورای عالی فضای مجازی ، به درستی کار نمی کند و دوستان از آن راضی نیستند. دانش آموزان و دانشجویان ، من نمی گویم که ما دوست داریم در خانه باشیم ، اگر زنده باشیم و بیماری کرونا نباشیم ، این متن ادامه دارد …

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: شبکه ملی نوجوانان (اطلاعات) – کاما

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا