دانش و فناوریکسب و کار های برتر ایجی مارکت

کیفیت کاغذ استفاده شده در تولید لیوان کاغذی بر چه اساس است ؟

کاغذ مورد استفاده در تولید و چاپ لیوان کاغذی دارای کیفیت های متنوعی است. کیفیت کاغذ نسبت به گرماژ استفاده شده در تولید لیوان کاغذی، متفاوت است. منظور از گرماژ نسبت جرم استفاده شده در واحد سطح است. هر چه گرماژ یک کاغذ بیشتر باشد، آن کاغذ سنگین تر بوده و کیفیت بهتری هم دارد. کاغذ هایی که برای تولید لیوان کاغذی استفاده می شوند، گرماژ متنوعی دارند و معمولا از 198 گرم تا 250 گرم متفاوت هستند.

بر اساس کیفیت و نوع استروک لیوان کاغذی

استروک لیوان کاغذی همان کاغذ برش خورده و چاپ دار بدنه آن است. کاغذ استروک به دو دسته کاغذ گلاسه و مات تقسیم می شود. کاغذ استروک گلاسه کیفیت بالاتری نسبت به کاغذ مات دارد. همچنین استروک های دورو و یک رو برای تولید این نوع لیوان در دسترس هستند. منظور از استروک دو رو و یک رو لایه پلی شده است که روی کاغذ کشیده می شود. اگر دو طرف کاغذ این لایه را داشته باشد، آن لیوان دوام و استحکام بیشتری هم خواهد داشت.

بر اساس سایز و ابعاد لیوان

لیوان های کاغذی را می توان بر اساس اندازه و ابعادی که دارند هم تقسیم بندی کرد. درحالت کلی لیوان های کاغذی از نظر اندازه به سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می شوند. نوع کوچک این لیوان ها به عنوان لیوان شات یا لیوان قهوه شناخته می شود و برای تست نوشیدنی های مختلف یا نوشیدن قهوه در کافی شاپ به کار می رود. پرمصرف ترین لیوان های کاغذی کوچک سایز 70 سی سی آن است. لیوان کاغذی 70 سی سی به لیوان تستر، لیوان شات و لیوان قهوه نیز معرفی می شود. این لیوان ها بیشترین کاربرد شان در قهوه خانه ها برای نوشیدن قهوه است. به همین خاطر در تولید این لیوان از بهترین و مرغوب ترین کاغذ استفاده می شود.

نوع متوسط این لیوان ها از پرمصرف ترین آ ن ها هستند. سایز متوسط این لیوان ها 220 سی سی بوده و این لیوان ها در طرح های مختلف در بازار موجود هستند. اما سایز بزرگ لیوان های کاغذی یک بار مصرف ظرفیت 360 سی سی دارند که برای سرو نوشیدنی دست ساز یا ظرف سیب زمینی سرخ کرده و پاپ کورن و غیره استفاده می شوند.

دسته بندی لیوان کاغذی بر اساس شرکت تولید کننده

با بیشتر شدن تقاضا شرکت های مختلفی در ایران مشغول  تولید لیوان های کاغذی یک بار مصرف شدند. از شهرهایی که بیشترین سهم را در تولید این لیوان ها دارند، می توان به تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، قم و غیره اشاره کرد. هر کمپانی بر اساس کاغذ مورد استفاده، قدمت و مشتریانی که دارد، قیمت متفاوتی برای محصولات خود در نظر می گیرد. شرکت ساحل جنوب علاوه بر تهران در شهرهای دیگر نیز نمایندگی دارد و خدمات تولید و چاپ لیوانهای کاغذی را ارائه می دهد. جالب است بدانید، لیوان کاغذی ساحل جنوب در نشر تمامی ظروف کاغذی از پوشش پلی اتیلن استفاده می کند که این پوشش باعث می شود ظروف در برابر سرما و گرما مقاومت پیدا کنند و از نفوذ چربی ها محفوظ بمانند.

نوع مصرف لیوان

لیوان کاغذی را می توان بر اساس نوع مصرف آن به دسته های مختلف تقسیم بندی کرد. منظور از نوع مصرف این است که لیوان مورد نظر قرار است بر اساس طرح و اندازه ای که دارد، برای چه کاربردی استفاده شود. برای مثال لیوان هایی که برای سرو چای استفاده می شوند، طرح مرتبط با چای دارند و لیوان های سرو قهوه، طرح دانه قهوه دارند. همچنین از دیگر مصارف لیوان کاغذی استفاده آن در تبلیغات است. خیلی از شرکت ها و برندها برای معرفی خود از طر ح های چاپ شده روی لیوان کاغذی استفاده می کنند. چاپ لیوان کاغذی تبلیغاتی یکی از روش های بسیار مهم در پروژه های برندینگ است. طوریکه مشتری می تواند طرح یا لوگو مورد نظر خود را سفارش دهد و از آن در موقعیت های مختلفی مثل همایش ها و سمینارها استفاده کند. اگر بخواهیم با یک مثال ساده، کارایی تولید لیوانهای کاغذی تبلیغاتی را بگوییم، می توان به استفاده ی برندهای معتبر چای و زعفران اشاره کرد.

عوامل موثر در قیمت گذاری لیوان کاغذی

قیمت لیوان کاغذی بر اساس دو فاکتور مهم مشخص می شود. این دو فاکتور شامل تعداد لیوان و مدل لیوان است که هر کدام قیمت نهایی لیوان کاغذی را مشخص می کنند.

تعداد لیوان

هر چه تعداد لیوان کاغذی در بسته بندی بیشتر باشد، قیمت آن هم ارزان تر است. به عنوان مثال بسته های 50 تایی قیمت کمتری نسبت به دسته های 25 تایی دارند و بسته ها 500 تایی قیمت کمتری نسبت به بسته های 50 تایی دارند.

قیمت لیوان کاغذی عمده

به صرفه ترین حالت خرید لیوان کاغذی، خرید آن به شکل عمده است. به خاطر اینکه تولید کننده تعداد زیادی از محصول خود را به صورت یکجا به فروش می رساند و به این ترتیب می تواند سود کمتری روی هر لیون دریافت کند. این شیوه قیمت گذاری باعث می شود که هم خریدار و هم فروشنده معامله شیرین و رضایت بخشی داشته باشند. مشتریان خرید لیوان کاغذی عمده معمولا توزیع کنندگان یا شرکت ها و کمپانی هایی هستند که مدام از لیوان ها استفاده می کنند. قیمت عمده لیوان کاغذی بسته به تیراژی که خریدار درخواست می کند متغیر است و از آنجا که این محصول امروزه در هر مکانی قابل استفاده می باشد، بیشتر شرکت های تولید کننده  سعی می کنند قیمتی مناسب برای خریداران عمده این محصولات در نظر بگیرند.

مدل لیوان

عامل دوم که بیشترین تاثیر را در قیمت لیوان کاغذی دارد، مدل آن است. لیوان های کاغذی مدل های مختلفی دارند که شامل مدل های دردار، دو جداره یا تک جداره و غیره است. هر کدام از این لیوان ها به خاطر ویژگی ها و خصوصیاتی که دارند، به شکل متفاوتی قیمت گذاری می شوند.

لیوان دردار

این لیوان نوعی از لیوان های کاغذی است که یک درب پلاستیکی روی آن قرار می گیرد. این لیوان ها بیشتر برای سرو نوشیدنی های گرم مانند چای یا قهوه استفاده می شوند و نوشیدنی در این نوع لیوان سرد نمی شود. وجود در پلاستیکی اضافی در این لیوان ها سبب می شود که این لیوان ها نسبت به لیوان های معمولی کمی گران تر باشند.

لیوان کاغذی دو جداره

این نوع لیوان به خاطر ساختاری که دارد، در مقایسه با لیوان تک جداره گران تر است. برای ساخت این نوع لیوان ها از دو لایه کاغذ استفاده می شود که هزینه آن هم بیشتر است. مزیت این لیوان ها این است که نوشیدنی در آن ها دیرتر سرد می شود.

لیوان کاغذی تک جداره

این لیوان درواقع همان لیوان کاغذی معمولی است که جر پرمصرف ترین لیوان های کاغذی هم می باشد. این لیوان در مقایسه با لیوان های کاغذی قیمت مناسب تری دارد. حالا که می دانید کدام موارد روی قیمت گذاری لیوان کاغذی موثر است، بهتر می توانید بر اساس بودجه و گزینه هایی که مد نظرتان است، لیوان کاغذی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

اکنون که با انواع لیوان کاغذی یکبار مصرف آشنا شدید، به نظر شما این لیوان ها در چه حد مورد نیاز جامعه محلی است؟ نظرتان را در قیمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. ما در سایت sj-cup.ir منتظر ارسال نظرات شما هستیم.

دکمه بازگشت به بالا