سلامتی و پزشکی

تفاوت چربی سفید و چربی قهوه‌ ای چیست؟

در این مقاله ، چربی قهوه ای را بررسی می کنیم و تفاوت بین چربی سفید و قهوه ای چیست و همچنین بهترین روش تبدیل چربی سفید به قهوه ای را ذکر می کنیم.

چربی سفید و قهوه ای دو نوع اصلی چربی در بدن انسان است. اگرچه بسیاری از مردم با بافت چربی سفید آشنا هستند ، اما نام چربی قهوه برای بسیاری از افراد آشنا نیست. بر اساس برخی مطالعات ، استفاده مناسب از چربی قهوه ای ممکن است راه خوبی برای حل مشکلاتی مانند اضافه وزن یا چاقی در آینده نزدیک باشد. در ادامه این مقاله در مجله پزشکی Apple Health ، ما قصد داریم از آخرین اطلاعات پزشکی برای بررسی چربی قهوه ای و تفاوت آن با چربی سفید استفاده کنیم ؛ با ما همراه باشید.

تفاوت اصلی بین چربی سفید و چربی قهوه ای
چربی سفید و قهوه ای در بدن انسان وجود دارد و منبع انرژی بدن محسوب می شود. به منظور درک تفاوت بین چربی سفید و قهوه ای ، در این قسمت ، ویژگی های این دو چربی را تعریف و بیان می کنیم.
چربی قهوه ای چیست؟
چربی قهوه ای و چربی سفید ویژگی های متفاوتی دارند ، حتی گاهی اوقات ویژگی های متناقضی نیز وجود دارد.بافت چربی قهوه ای تفاوت اصلی با چربی سفید است. محتوای این نوع چربی در نوزادان بیشتر از بزرگسالان است و با افزایش سن ، میزان چربی قهوه ای در بدن انسان کاهش می یابد.
چربی قهوه ای به این دلیل نامیده می شود که تعداد زیادی میتوکندری در سلول های بافت چربی قهوه ای وجود دارد. میتوکندری حاوی آهن است که رنگ این چربی را تیره می کند.

میتوکندری ها مرکز تولید انرژی و سوزاندن کالری در سلول هستند. وجود تعداد زیادی میتوکندری ، سلول های چربی قهوه ای را قادر می سازد تا در مواقعی که بدن برای عملکرد یا تولید گرما (هنگامی که احساس سرما می کند) به انرژی نیاز داشته باشد ، بلافاصله انرژی را تأمین کنند. این انرژی برخلاف انرژی تولید شده توسط مکانیسم ارتعاش هنگامی که عضله احساس سرما می کند ، توسط ارتعاش تولید نمی شود. چربی قهوه ای در قسمت های خاصی از بدن مانند گردن و بالای قفسه سینه یافت می شود. در داخل سلولهای چربی قهوه ای ، تعداد زیادی قطرات روغن دیده می شود.
آیا چربی قهوه ای می تواند به درمان یا جلوگیری از دیابت کمک کند؟
مطالعات مختلف نشان داده است که چربی قهوه ای کالری می سوزاند و ممکن است به کنترل قند خون ، افزایش سطح انسولین و کاهش خطر دیابت نوع 2 کمک کند. علاوه بر این ، چربی قهوه ای ممکن است به حذف چربی از خون و کاهش خطر چربی خون کمک کند.
چربی سفید چیست؟
بیشتر بافت چربی در بزرگسالان (در یک سوم وسط بدن) چربی سفید است. چربی زیر جلدی ، چربی اطراف اندام های داخلی و اندام های داخلی و چربی های شکم ، باسن و ران همه انواع چربی هستند.
سلولهای چربی سفید معمولاً حاوی مقدار زیادی چربی و مقدار کمی میتوکندری در داخل خود هستند ، به همین دلیل سفید هستند. محافظت از کالری و جلوگیری از خروج کالری از بدن ، عملکردهای اصلی چربی سفید در بدن است ، به همین دلیل این چربی درست مانند نشستن در زیر پوست قرار دارد.

در افراد سالم که اضافه وزن ندارند ، 20 تا 25 درصد وزن بدن آنها از این نوع چربی سفید تشکیل شده است.چربی سفید نقش مهمی در بدن انسان دارد ، اما متأسفانه امروزه فقدان رژیم غذایی مناسب و کم تحرکی درصد این چربی را در برخی افراد افزایش می دهد که علت بسیاری از بیماری ها است. بنابراین ، مقدار چربی سفید باید به حالت عادی برگردد. راه طبیعی کاهش چربی سفید در بدن ، رژیم گرفتن و افزایش ورزش است ، اما برای بسیاری از افراد ، این کار ساده ای نیست.
چربی سفید را به قهوه ای تبدیل کنید
در حال حاضر ، بسیاری از مطالعات بر یافتن راهی برای تغییر خواص چربی سفید و افزایش تولید انرژی آن در بافت یا به عبارت دیگر تبدیل آن به چربی قهوه ای متمرکز شده اند. به عنوان مثال ، مطالعات مختلف روی ماده کاسپاسین موجود در فلفل قرمز نشان داده است که افزودن این ماده به رژیم غذایی حیوانات آزمایشگاهی می تواند تولید چربی قهوه ای در بدن را افزایش دهد.
این ممکن است یکی از دلایلی باشد که خوردن غذاهای حاوی چیلی باعث کاهش وزن می شود. البته بیشتر تحقیقات با قرص های مکمل حاوی کارپاسین انجام شد ، آنها از فلفل قرمز استفاده نکردند.

گروه دیگری از مطالعات بر انواع پروتئین هایی که ممکن است در تولید چربی قهوه ای دخیل باشند تمرکز کردند. برای مثال، محققان در دانشگاه جانز هاپکینز دریافتند که اگر آنها را سرکوب و کاهش محتوای NPY (اشتها تحریک کننده نوروپپتید Y) پروتئین، این پروتئین به طور موثر می تواند موجب تحریک اشتها و گرسنگی در مغز است، که بخشی از بدن حیوانات از مطالعه چربی سفید به چربی قهوه ای تبدیل می شود.
بر اساس این و سایر مطالعات مشابه ، می توان نتیجه گرفت که اگرچه تولید چربی قهوه ای در بدن پس از دوران کودکی کاهش می یابد ، اما بدن توانایی تولید این چربی را حفظ می کند. محققان دانشگاه جان هاپکینز معتقدند که سلول های بنیادی مسئول تولید چربی قهوه ای نمی میرند ، بلکه تنها با افزایش سن غیر فعال می شوند ، بنابراین می توان آنها را دوباره فعال کرد.
بهترین روش تبدیل چربی سفید به چربی قهوه ای چیست؟
برخی مطالعات به این نتیجه رسیده اند که علاوه بر روشهای آزمایشگاهی ، برخی از تغییرات در شیوه زندگی ممکن است باعث تبدیل بافت چربی سفید به بافت چربی قهوه ای شود ؛ این تغییرات عبارتند از:
بدن خود را در دمای پایین قرار دهید
قرار گرفتن بدن در معرض دمای سرد یا حتی سرد ممکن است به افزایش سلول های چربی قهوه ای کمک کند. برخی مطالعات نشان داده اند که قرار گرفتن در معرض دمای حدود 66 درجه فارنهایت (19 درجه سانتیگراد) به مدت دو ساعت در روز می تواند سلول های چربی سفید کافی را برای بدن فراهم کند.
دوش آب سرد ، حمام یخ یا بیرون رفتن در سرما از جمله راه هایی است که بدن شما را در معرض دمای پایین قرار می دهد و به تبدیل سلول های چربی سفید به بافت چربی قهوه ای کمک می کند.

ورزش
سایر منابع تحقیقاتی روی موش ها نشان می دهد که پروتئینی به نام ایریزین ممکن است به تبدیل چربی سفید به قهوه ای کمک کند. انسانها نیز این پروتئین را در بدن تولید می کنند.محققان دریافته اند افرادی که در زندگی روزمره خود به طور منظم ورزش نمی کنند نسبت به افرادی که به طور منظم ورزش می کنند آریزین کمتری تولید می کنند.محققان معتقدند وقتی فردی درگیر یک برنامه تمرین هوازی با شدت بالا می شود ، خروجی آرزین به اوج خود می رسد.
ورزش علاوه بر تبدیل چربی قهوه ای ، برای سوزاندن کالری و چربی اضافی و همچنین بهبود سلامت قلب و عروق نیز مفید است و همواره توسط متخصصان بهداشت توصیه شده است. بنابراین ، صرف نظر از تأثیر ورزش بر چربی قهوه ای ، بهتر است از یک برنامه ورزشی منظم پیروی کنید. به گفته کارشناسان ، 150 دقیقه فعالیت متوسط ​​، مانند پیاده روی یا بازی تنیس ، یا 75 دقیقه ورزش شدید ، مانند دویدن یا شنا ، می تواند چربی سفید را به قهوه ای تبدیل کرده و سلامت شما را از جهات مختلف بهبود بخشد. لطفا ببخش.
کلمات اخر
در بدن انسان دو نوع چربی وجود دارد: چربی سفید و چربی قهوه ای. چربی سفید و قهوه ای نقش مهمی در سلامتی دارند ، اما تجمع بیش از حد چربی سفید سلامت را به چالش می کشد. چربی سفید با چربی قهوه ای متفاوت است چربی قهوه ای حاوی میتوکندری زیادی است. اگر تحقیقات در زمینه تبدیل چربی سفید به چربی قهوه ای موفقیت آمیز باشد ، می توان امیدوار بود که در آینده نزدیک امکان تبدیل بافت چربی سفید انسان به بافت چربی قهوه ای وجود داشته باشد ؛ فرایندی که می تواند مشکل اضافه وزن را بیشتر حل کند. بیش از 2 میلیارد نفر در سراسر جهان
منبع:
شبکه پزشکی هاپکینز
ncbi.nlm.nih.gov1
ncbi.nlm.nih.gov2
webmd.com
خط تلفن سلامت

مسئولیت تمام محتوای وب سایت بر عهده منبع اصلی است و بانک مشاغل Infojab هیچ مسئولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا