عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

درباره چسب سیلیکون و آکواریوم

خیلی از شما عزیزان ممکن است تا به حال انواعی از چسب سیلیکون را به کار گرفته باشید. حتما می دانید که استفاده از چنین چسب هایی مثل آب خوردن است. به همین دلیل هم، خیلی از افراد برای خرید چنین محصولی مجاب می شوند. اما حتما باید این موضوع را هم مورد توجه قرار دهید که بهترین برند موجود در بازار را پیدا کنید. طبیعتا برندهای زیادی از این نوع چسب ها در بازار ایران وجود دارند که هر یک، کیفیتی مناسب با مارک خود را ارائه می کنند. ما در این مقاله به معرفی انواع چسب های سیلیکونی خواهیم پرداخت تا شما بتوانید علاوه بر بهترین برند چسب های سیلیکونی، کاربرد هر یک را هم متوجه شوید.

پیش از آن که انواع این محصولات را به شما عزیزان معرفی کنیم، این موضوع را هم بدانید که تقسیم بندی چسب های سیلیکونی براساس یکسری ملاک و معیارهایی صورت می گیرد. به عنوان مثال، چسب های تک جزئی و دو جزئی در بازار موجود هستند که براساس تعداد اجزا سازنده آن ها طبقه بندی می شوند. همچنین، براساس این که آیا خاصیت اسیدی در چسب وجود دارد یا خیر، آن ها را به دو دسته اسیدی و خنثی تقسیم بندی می کنند. ما در این مقاله این دو دسته را معرفی نخواهیم کرد و به سراغ انواع دیگر چسب های سیلیکونی خواهیم رفت.

چسب سیلیکون آب بندی

چسب های آب بندی یا همان چسب های درزگیر، با توجه به نام آن ها می توان متوجه شد که چه کارایی و کاربردی دارند. چسب های آکواریوم، از جمله چسب هایی است که می توان در این گروه قرار داد و علاوه بر آکواریوم، می تواند کاربرد های دیگری هم داشته باشد. این یعنی شما می توانید از چسب آکواریوم، برای درزگیری های دیگری هم در ساختمان استفاده کنید. اگر بخواهیم این چسب ها را در طبقه بندی های مذکور قرار دهیم، باید گفت که از نوع تک جزئی و خنثی به شمار می رود.

از ویژگی های این نوع چسب هم می توان به شفافیت آن اشاره کرد. این یعنی شما زمانی که از چنین چسبی برای درزگیری ساختمان خود استفاده می کنید، هیچ اثری از آن مشاهده نخواهد شد. این ویژگی در زیبایی نمای داخلی ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین، با توجه به این که در آکواریوم ها از این نوع چسب استفاده می کنند، باید بتواند جلوی نفوذ آب را گرفته و در برابر حرارت، از مقاومتی خوبی برخوردار باشد.

چسب سیلیکون حرارتی

چسب های سیلیکون حرارتی معمولا برای آثار هنری به کار گرفته می شوند. این نوع چسب ها را معمولا به صورت لوله مانند تولید می کنند تا بتوان از آن ها، در تفنگ های مخصوص موجود در بازار استفاده کرد. البته همیشه نیاز به تفنگ های مخصوص ندارید؛ شما می توانید آن را در مجاورت حرارت قرار دهید و پس از این که ذوب شد، آن را روی قسمت مورد نظر به کار ببرید. اما استفاده از تفنگ به دلیل این که چسب ذوب شده به قسمت جلویی آن هدایت می شود، آسان تر خواهد بود.

یکی از معایبی که این نوع چسب می تواند داشته باشد، همان پروسه فعال سازی آن است. در حقیقت برای این که دو قطعه را به هم بچسبانید، باید دمای آن را تا دمای ذوب بالا ببرید. همین موضوع نیز سبب می شود تا هنگام فشردن دو قطعه، چسب با دست شما تماس پیدا کند و دست را بسوزاند. به همین دلیل هم باید در هنگام استفاده از آن، به این موضوع دقت کنید. به علاوه، چسب را باید قبل از سرد شدن، به کار ببرید؛ در غیر این صورت نمی توان انتظار چسبندگی خوبی از آن داشت.

چسب سیلیکون واشر ساز

یکی از انواع چسب های سیلیکونی که می توان از آن در صنعت هم استفاده کرد، چسب های سیلیکونی واشر ساز است. در صنعت معمولا یکسری درزهای کوچک وجود دارد که حساسیت کار را بالا می برند. به علاوه، ممکن است یکسری قطعات داشته باشید که حساسیت کار بالاتر باشد؛ در این صورت، بهتر است از چسب های سیلیکون واشر ساز استفاده کنید. یکی از مزایای این چسب ها، مقاومت آن ها در برابر دماهای بالا است. این یعنی اگر این نوع چسب در برابر حرارت هم قرار بگیرئد، ذوب نخواهد شد.

یکی دیگر از مزایایی که می توان برای این نوع چسب ذکر کرد، عدم تغییر حجم است. در واقع با توجه به این که از یک جزء ساخته شده اند، حجم آن ها پس از ست شدن کاهش پیدا نخواهد کرد. بعضی از چسب های موجود در بازار با توجه به این که دچار تغییر حجم می شوند، معمولا یکسری ترک خوردگی هایی را به وجود می آورند که همین مسئله سبب ناکارامدی آن چسب می شود. اما چسب های سیلیکونی واشر ساز این موضوع مصون مانده اند. بیش ترین صنعتی که از این چسب ها استفاده می کند، صنعت خودروسازی است.

چسب سیلیکون بهداشتی

یکسری کارخانه ها هستند که باید از بهداشت خوبی برخوردار باشند؛ معمولا در این نوع کارخانه ها، از چسب های سیلیکون بهداشتی استفاده می شود. چسب های سیلیکون بهداشتی خود از جمله چسب های اسیدی به شمار می روند. شاید با خود بپرسید که این نوع چسب چه تفاوتی با سایر چسب های سیلیکونی موجود در بازار دارد؟ در پاسخ باید گفت که کاربرد آن ها متفاوت است.

همانطور که گفتیم، کاربرد این نوع چسب ها در مناطقی است که نیاز به رعایت بهداشت بالایی دارند. به همین دلیل هم باید هم قدرت چسبندگی خوبی داشته باشد و هم این که یک نوع خاصیت آنتی باکتریال از خود نشان دهد. معمولا علاوه بر خاصیت آنتی باکتریال، خاصیت ضد قارچی هم دارند. این یعنی علاوه بر این که می توانند برا چسبندگی به کار گرفته شوند، معمولا از ایجاد آلودگی های میکروبی هم جلوگیری به عمل می آورند. می توان در مناطقی که احتمال رشد باکتری و قارچ زیاد است، از این چسب سیلیکونی استفاده کرد؛ به عنوان مثال، یکی از بهترین مکان ها برای رشد باکتری، مناطق دارای رطوبت است.

چسب آکواریوم کاسپین، بهترین محصول موجود در بازار

 شرکت کاسپین در این سال ها به تولید و عرضه انواعی از چسب ها روی آورده است تا بتواند نیاز بازار را به خوبی برطرف سازد. چسب آکواریوم کاسپین، یکی از بهترین و با کیفیت ترین محصولات موجود در بازار اند که می تواند با قیمت بسیار مناسبی هم آن ها را تهیه کنید. بهترین ترکیبات برای ساخت این نوع چسب به کار گرفته شده اند تا امروز شاهد محبوبیت هر چه بیش تر این برند باشیم. قبل از این که یک چسب آکواریومی بی کیفیت تهیه کنید، حتما به مدت دوام و طول عمر آن توجه داشته باشید. چسب های کاسپین با توجه به مقاومت بالایی که دارند، می توانند از دوام بسیار بالایی هم برخوردار باشند.

 

منبع : فروشگاه اینترنتی ابزار میهن

دکمه بازگشت به بالا