عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

معرفی پرفروشترین مدلهای نیم تنه

این روزها از میان لباس­های دخترانه، نیم تنه­ها جزو پرطرفدارترین و محبوب­ترین لباس­ها به شمار می­آیند. در حال حاضر نیم تنه دخترانه در مدل­ها و انواع مختلف و متنوعی با رنگ بندی­های جذاب طراحی و تولید می­شوند. این در حالی است که در زمان­های پیش، نیم تنه­ فقط برای انجام فعالیت­های ورزشی مورد استفاده دختران جوان قرار می­گرفت.

اما امروزه با توجه به حضور طرح­ها و مدل­های شیک و کاربردهای نیم تنه این لباس در صنعت مد، نیم تنه دخترانه را می­توان به عنوان یک استایل زیبا و جذاب برای مهمانی­ ها و حتی مصارف روزمره و غیر رسمی در نظر گرفت.

گفتنی است برای دخترانی که به استایل و پوشش خود اهمیت می­دهند، پوشیدن انواع نیم تنه دخترانه می­تواند بهترین انتخاب برای استایل بهار و تابستان آنها باشد.

نیم تنه دخترانه چیست؟

. نیم تنه دخترانه در دسته لباس­های زیر زنانه قرار دارد. طراحی این نوع لباس به گونه­ای است که از دو بند و یا یک تیکه جداگانه بر روی سینه تشکیل می­شود. شکل ظاهری نیم تنه ­های دخترانه باعث شده است که برخی از دختران برای پوشش بیشتر به جای سوتین از نیم تنه­ استفاده کنند. انواع نیم تنه ­های دخترانه با توجه به جنس، مدل و کاربرد آنها به نیم­ تنه­های ورزشی، اسپرت، مجلسی و فانتزی تقسیم بندی می­شوند.

نکته ای که در خصوص پوشیدن انواع نیم تنه دخترانه باید گفت، این است که پیش از انتخاب می بایست به فرم اندام خود توجه کنید. زیرا تمامی مدل­های این نوع لباس دخترانه برای هر فرم بدنی مناسب نیستند. از این رو با در نظر گرفتن این نکته می­توانید از میان انواع نیم تنه دخترانه بهترین و مناسب­ترین گزینه را انتخاب کنید.

همانطور که در بخش قبلی گفته شد، نیم تنه دخترانه در انواع و مدل­های مختلفی با توجه به کاربردشان طراحی می­شوند و می­توان از آنها در موقعیت­های رسمی و غیر رسمی استفاده نمود. از انواع نیم تنه دخترانه می­توان به نیم تنه ­های ورزشی، اسپرت، مجلسی و فانتزی اشاره نمود که در ادامه به معرفی هر یک خواهیم پرداخت:

نیم تنه ورزشی

یکی از کاربردی­ترین انواع نیم تنه دخترانه، نیم تنه ورزشی است. این مدل همانطور که از نام آن پیداست، برای پوشش بانوان ورزشکار به هنگام انجام فعالیت­های ورزشی مورد استفاده قرار می­گیرد. باید خاطر نشان کرد طراحی این نوع نیم تنه دخترانه به گونه­ای است که از دو لایه و پد در قسمت جلوی لباس تشکیل می­شود. پدهای به کار رفته در این مدل لباس قابلیت این را دارد تا با محافظت از سینه­ها در برابر حرکات ورزشی از افتادگی آنها جلوگیری کند. متحرک بودن کاپ­ها و بلندتر بودن قد نیم تنه از مهمترین تفاوت­های نیم تنه­ ورزشی با سوتین می­­باشد.

نیم تنه اسپرت

بسیاری از دختران به دنبال لباس­هایی هستند تا علاوه بر اینکه استایل شیک و جذابی در فصل تابستان داشته باشند، حس راحتی را در برابر گرمای طاقت فرسا به آنها منتقل کند. گفتنی است بهترین انتخاب برای فصل­های گرم سال، نیم تنه­های اسپرت دخترانه می­باشد. به این دلیل که پارچه­هایی برای دوخت نیم تنه ­های اسپرت در نظر گرفته می­شود که گردش هوا در آن به خوبی انجام می­شود و پوست به راحتی در روزهای گرم نفس می­کشد. از طرفی تنوع بالای این مدل نیم­ تنه ­ها باعث شده تا هر فردی متناسب با سلیقه و استایل خود از آنها استفاده کند.

نیم تنه مجلسی

نیم تنه مجلسی از دیگر انواع نیم تنه­های دخترانه به شمار می­آید. این مدل نیم تنه ­ها به دلیل دارا بودن طرح­های خاص و جذاب به عنوان محبوب­ترین لباس دخترانه شناخته می­شود. تولید نیم­ تنه مجلسی در مدل­ها و با جنس­های مختلف باعث شده است تا بتوان آنها را برای هر نوع استایلی استفاده کرد. به نحوی که پوشیدن نیم تنه مجلسی با انواع شلوارها و انواع دامن­های بلند و کوتاه در مجالس و مهمانی­ها، ظاهر شیک و زیبایی را به اندام فرد می­بخشد. نیم تنه­های مجلسی، خود نیز از انواع مختلفی برخوردارند که می­توان به نیم­ تنه­ های مجلسی یقه هالتز، پشت باز، یقه مربعی، یقه گردنبندی، دکلته، یقه T  شکل، بدون سرشانه، آستین پروانه­ای و گیپور اشاره کرد. گفتنی است هر کدام از انواع نیم تنه­های مجلسی به نوبه خود خاص و منحصر به فرد و بهترین گزینه برای لباس­های مجلسی دخترانه هستند.

نیم تنه فانتزی

برای مهمانی­ها و دورهمی­ها داشتن یک استایل جذاب می­تواند شما را متفاوت و خاص جلوه دهد. پوشیدن نیم تنه فانتزی به همراه ، دامن و یا شلوارک باعث می­شود تا در موقعیت­های غیر رسمی بتوانید بهترین استایل و پوشش را داشته باشید. نیم تنه ­های فانتزی همانند انواع دیگر نیم تنه­ های دخترانه در دسته­ی لباس زیر زنانه قرار دارد و توسط دو بند که متصل به این مدل لباس است قسمتی از سینه را پوشش می­دهد. از طرف دیگر در اکثر نیم تنه­های فانتزی برای قسمت کاپ، پدهای اسفنجی را یا به صورت متحرک و یا ثابت به کار می­برند. حضور نیم تنه فانتزی در طرح­های متنوع و با بندهایی با عرض­های مختلف موجب می­شود تا به هنگام خرید نیم تنه هر فردی متناسب با سلیقه خود، از میان انواع مدل­های نیم­ تنه فانتزی مناسب­ترین لباس را انتخاب نماید.

گفتنی است برای  دوخت اکثر نیم تنه ­های فانتزی از پارچه­های نخی استفاده می­شود. از طرفی برای زیبایی بیشتر این مدل لباس­های دخترانه در کنار پارچه­ نخی از پارچه­های گیپور، تور و غیره بهره می­گیرند. هم چنین به کارگیری ابزارهای تزئینی همچون منجوق، مهره و گلدوزی و غیره زیبایی خیره کننده را به این مدل لباس­های دخترانه می­بخشد.

نیم تنه دخترانه مناسب چه نوع اندام­هایی است؟

نیم تنه دخترانه جزو آن دسته از لباس­هایی است که به هنگام انتخاب طرح و مدل آن می­بایست نکاتی را مد نظر قرار داد. به طور کلی زمانی استایل شیک و جذابی خواهید داشت که لباس مورد نظر را با توجه به فرم بدن خود انتخاب نمایید. نیم تنه­ دخترانه نیز از این قاعده مستثنی نیست. این در حالی است که اگر نیم تنه دخترانه متناسب با فرم بدن انتخاب نشود، لباس ظاهر نامناسبی از شکل ظاهری بدن را به نمایش خواهد گذاشت. بنابراین پوشیدن نیم تنه براساس فرم بدن می­تواند به جذاب­تر شدن تیپ و پوشش شخص کمک بسزایی داشته باشد.

گفتنی است فرم ساعت شنی، فرم گلابی، فرم مستطیلی و فرم مثلث وارونه از جمله فرم­های بدنی به شمار می­آید. اندام ساعت شنی که به عنوان زیباترین فرم بدنی شناخته می­شود. به دلیل آن که کمر از عرض شانه و عرض لگن باریکتر است، تمامی مدل­های نیم تنه دخترانه برای آن مناسب می­باشد.

 اما برای اندام­های مستطیلی، پوشیدن نیم تنه باید با دقت بالایی انجام شود. زیرا در این حالت عرض باسن، شانه و کمر به یک اندازه می­باشد. بنابراین اگر اندام مستطیلی ظریفی باشد مناسب­ترین مدل نیم تنه دخترانه،

در خصوص اندام­های مثلث وارونه و گلابی می­توان گفت در اندام مثلث وارونه ،عرض لگن کم و عرض شانه­ها زیاد می باشد. از این رو بهترین مدل نیم تنه برای این فرم بدنی، نیم تنه­ های دخترانه بالا چین دار و آستین پفی است. از طرفی در اندام­های گلابی شکل، بالا تنه کم عرض و پایین تنه پهن می­باشد که در این حالت برای خوش فرم نشان دادن شکل ظاهری بدن، نیم­تنه­هایی مناسب هستند که ساده و بدون مدل باشند.

جمع بندی

به طور کلی نیم تنه­ های دخترانه جزو لباس­های ترند شده این روزها در صنعت مد و پوشاک هستند. تولید انواع نیم تنه دخترانه در طرح­ها و مدل­های مختلف با جنس­های متفاوت شرایطی را فراهم کرده است تا هر شخصی با توجه به فرم بدن و استایل خود از میان انواع نیم ­تنه­ های دخترانه بهترین لباس را انتخاب کند. ما در این مقاله سعی کردیم تا با معرفی انواع نیم تنه دخترانه به شما در این امر کمک کنیم.

 سوالات متداول

نیم تنه دخترانه به چه لباسی گفته می­شود؟

به لباسی که از سرشانه تا زیر سینه و یا به طور کلی نیمه تن را پوشش می­دهد، نیم تنه گفته می­شود.

نیم تنه دخترانه چه انواعی دارد؟

نیم تنه ورزشی، نیم تنه اسپرت، نیم تنه فانتری، نیم تنه مجلسی

برای اندام مستطیلی چه مدل نیم تنه­ ای مناسب است؟

نیم تنه­ هایی است که عرض شانه را بزرگتر از حالت عادی نشان می­دهد، مانند نیم تنه­ های جلوچین

 

دکمه بازگشت به بالا