عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

بهترین کود برای رشد سریع نهال گردو

روش و زمان مناسب نگهداری و کوددهی درخت گردو

پبش از اینکه بهترین کودهای طبیعی، حیوانی و شیمیایی برای درخت گردو را بشناسیم، باید با روش های نگهداری و پرورش این درخت آشنا شویم. به طور مثال باید در کنار اطلاع از بهترین زمان هرس، باید علت بار ندادن درخت گردو و مراحل رشد آن را نیز بدانیم. در ادامه سعی می کنیم شما را با نکات مهم در این زمینه آشنا کنیم تا کوددهی بیشترین تاثیر را در درشت شدن میوه و بهره وری بیشتر داشته باشد.

پیش از کوددهی درخت گردو باید چه کاری انجام دهیم؟

اولین چیزی که باید برای انتخاب بهترین کود برای درخت گردو در نظر بگیریم این است که میزان و نحوه کوددهی به نوع خاک زمین بستگی دارد. برای اینکه این کودها بهترین تاثیر را بگذارند باید هر ساله آزمایش خاک کشاورزی را تمدید کنید تا اطلاعات به روزتری در مورد زمین به دست بیاورید. همچنین لازم است نمونه برداری از خاک را به صورت دقیق از همه جای زمین و با فاصله مشخص از آخرین کوددهی انجام دهید. تفسیر نتیجه آزمایش خاک توسط متخصصان و دریافت توصیه های کودی نیز می تواند بهترین راهکار برای پرورش بهتر این درخت باشد.

بهترین زمان کود دهی درخت گردو

زمان کوددهی اگر اشتباه انتخاب شود منجر به اتلاف انرژی و سرمایه می شود. هدف از کوددهی به درختان گردو افزایش باروری درخت گردو است ولی با انتخاب اشتباه، منجر به تلف شدن درخت گردو می شود. زمان ایده آل کود دادن به درخت گردو بهار و دقیقا قبل از شروع رشد گردوی جدید است.

چکار کنیم درخت گردو پربار شود

انتخاب صحیح کود درخت گردو منجر به پربار شدن درخت گردو می شود. در سال های اولیه رشد نهال گردو، باید کودهای آلی (کود حیوانی) همراه با کودهای شیمیایی به صورت چال کود در سایه انداز درخت چال شوند تا انرژی موردنیاز درخت تامین شود.
در چاله هایی که قرار است درخت گردو در آن کاشته شود، معمولا انواع کود های شیمیایی ریخته می شود تا انرژی مورد نیاز نهال گردو تامین شود. در ادامه به برررسی انواع کودهای شیمیایی مناسب درخت گردو می پردازیم.

بهترین کود برای درخت گردو

قبل از بررسی انواع کود درخت گردو به این نکته دقت کنید که از معتبر بودن و کیفیت کودی که خریداری می کنید مطمئن باشید تا از نتایج نهایی و بارورری درخت گردو رضایت داشته باشید. تهیه کود نامرغوب سرمایه و انرژی شما را هدر می دهد. حتما قبل از تهیه کود با کارشناسان مورد اعتماد مشورت کنید تا بتوانید بهترین کود برای درخت گردو را خریداری کنید. خرید نهال از قدیمی ترین و بزرگترین نهالستان کشور (رویال نهال) که در زمینه تولید و فروش نهال میوه با بهترین کیفیت و قیمت فعالیت میکند

دکمه بازگشت به بالا