سلامتی و پزشکی

شکر قهوه ای یا شکر سفید؟ کدام بهتر است؟

تاریخ ارسال:

15 اوت 2021

در این مقاله ما تفاوت بین شکر قهوه ای و شکر سفید را بررسی می کنیم و این دو نوع شکر را از نظر متفاوت مقایسه می کنیم.

سالهاست که مردم سراسر جهان از شکر برای شیرین کردن غذا و نوشیدنی ها استفاده می کنند. اگرچه انواع مختلفی از شکر وجود دارد ، اما شکر سفید و شکر قهوه ای دو نوع شکر رایج هستند. در این مقاله Apple Health Journal ، ما از اطلاعات پزشکی جدید برای بررسی تفاوت بین شکر سفید و شکر قهوه ای و اینکه آیا ادعا می شود شکر قهوه ای یک گزینه بهتر برای سلامتی است ، استفاده خواهیم کرد. با ما بمان.

تفاوت شکر سفید با شکر قهوه ای چیست؟
تفاوت بین شکر قهوه ای و سفید را می توان از زوایای مختلف بررسی کرد و در این قسمت سعی می کنیم همه آنها را پوشش دهیم.
تفاوت شکر قهوه ای و سفید از نظر ارزش غذایی
از آنجا که هر دو شکر قهوه ای و شکر سفید از نیشکر یا چغندر قند گرفته می شوند ، تفاوت زیادی در تغذیه و ساختار ندارند. در واقع ، شکر قهوه ای مخلوطی از شکر سفید و ملاس (شربت قند) است. و تفاوت رنگ و تغذیه ارزش قند نیشکر به دلیل وجود این ملاس است. بزرگترین تفاوت بین قند نیشکر و شکر سفید از نظر تغذیه به دلیل وجود کلسیم ، آهن و پتاسیم در قند نیشکر است. البته مقادیر این مواد معدنی موجود در شکر قهوه ای اندک است و آنقدر زیاد نیست که به عنوان منبع قابل اطمینان مواد معدنی شناخته شود.

شکر قهوه ای کالری کمتری نسبت به شکر سفید دارد ، اما از این نظر تفاوت بین دو نوع شکر قابل توجه نیست. هر قاشق چای خوری شکر قهوه ای (4 گرم) 15 کالری دارد ، در حالی که همین مقدار شکر سفید 16.3 کالری برای بدن تأمین می کند.
بنابراین قندهای قهوه ای و سفید از نظر تغذیه تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و تفاوت اصلی آنها به رنگ و ظاهر آنها برمی گردد.
تفاوت نیشکر و شکر سفید از نظر میزان تولید
شکر در آب و هوای گرمسیری که نیشکر و چغندر قند در آن رشد می کند از بین می رود. برای تبدیل این دو گیاه به شکر ، از یک روش استفاده می شود ، اما مراحل تولید نیشکر و شکر سفید متفاوت خواهد بود: در مرحله اول ، آب شیرین از هر دو گیاه استخراج می شود ، تصفیه شده و گرم می شود تا شربت به دست آید. به ملاس می شود. در مرحله بعد ، بلورهای قند از ملاس جدا می شوند. این کار توسط دستگاهی انجام می شود که بسیار سریع می چرخد ​​و توانایی جداسازی بلورها از ملاس را دارد. در مرحله بعد ، شکر سفید یکبار دیگر فیلتر می شود تا ملاس اضافی را حذف کرده و کریستال های کوچکتر به دست آورد. در این مرحله از نوعی فیلتر مانند زغال استخوان استفاده می شود ، بنابراین شکر قهوه ای همان شکر سفید است که به الماس ملاس اضافه می شود یا اصلاً تصفیه نمی شود تا ملاس اضافی را جدا کند. شکر استفاده می شود – اما شکر قهوه ای برای چه مواردی استفاده می شود و تا چه اندازه می تواند در آشپزی استفاده شود؟ در پاسخ باید بگوییم که از شکر سفید و شکر قهوه ای می توان در آشپزی به اشکال استفاده کرد و انتخاب یکی از آنها می تواند طعم ، رنگ ، شکل و بافت چیزی را که می پزید تغییر دهد.برخی از شکر قهوه ای دارای بافت مرطوب کننده نسبت به شکر سفید هستند ، بنابراین غذاهایی که با آن پخته می شوند ، بافت نرم تر و متراکم تری دارند. به عنوان مثال ، اگر کیک را با شکر قهوه ای بپزید ، کیک شما نرم تر و ضخیم تر می شود ، اما اگر برای پخت از شکر سفید استفاده کنید ، کیک شما بافت سفت و بزرگتری خواهد داشت.

تفاوت رنگ و طعم بین شکر قهوه ای و شکر سفید
تفاوت اصلی شکر قهوه ای با شکر سفید در طعم و رنگ آنهاست. از نظر رنگ ، شکر قهوه ای در غذاهایی که می خواهند رنگ تیره تری داشته باشند استفاده می شود ، اما همانطور که رنگ نشان می دهد ، شکر سفید برای غذاهای روشن تر استفاده می شود. طعم شکر قهوه ای کارامل یا مشابه آن است. کارامل به دلیل افزودن ملاس به آن به به همین دلیل ، شکر قهوه ای در کیک های شکلاتی ، کلوچه ها و کیک های میوه ای استفاده می شود ، در حالی که شکر قهوه ای شیرین تر است و کمتر می تواند برای شیرین کردن انواع غذاها استفاده شود. علاوه بر این ، طعم خنثی شکر سفید امکان استفاده از آن را در همه غذاها ، به ویژه غذاهای شیرین که نیاز به پف دارند ، می دهد.
تفاوت قیمت شکر قهوه ای و شکر سفید
قیمت شکر قهوه ای حدود دو برابر قند سفید است. این تفاوت در قیمت شکر قهوه ای و شکر سفید می تواند انتخاب بین آنها را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد و بسیاری از افراد با دید اقتصادی باز بین شکر و قهوه ای تک همسر انتخاب می کنند. از آنجا که تفاوت زیادی در ارزش غذایی این دو نوع شکر وجود دارد ، شاید این تفاوت قیمت باعث شود تنها افرادی که طعم یا شکل شکر قهوه ای را ترجیح می دهند از آن قدردانی کنند.

شکر قهوه ای یا شکر سفید؟ کدام را انتخاب کنیم؟
انتخاب بین شکر قهوه ای یا شکر سفید یک تصمیم کاملاً شخصی است که به سلیقه شما و غذایی که قصد پخت دارید بستگی دارد. اگرچه شکر قهوه ای کالری کمتری دارد و مواد معدنی بیشتری دارد ، اما آنقدر با شکر سفید متفاوت نیست که شکر قهوه ای را می توان به عنوان جایگزینی سالم برای شکر سفید توصیه کرد. هر دو قند سفید و قهوه ای می توانند به سرعت قند خون را بالا ببرند و اگر بیش از حد مصرف کنید در صورت بروز مشکلات جدی مانند چاقی ، دیابت و بیماری های قلبی عروقی. مصرف شکر سفید یا قهوه ای را تا حد ممکن محدود کنید و برای جلوگیری از خطرات ذکر شده بیش از 10 تا 5 درصد کالری روزانه خود را به آنها اختصاص ندهید.
تفاوت شکر قهوه ای با شکر قهوه ای
شکر قرمز یا شکر چینی نوع دیگری از شکر است که از چغندر قند یا نیشکر تهیه می شود. تفاوت قند نیشکر با قند نیشکر نیز به نوع پالایش برمی گردد. شکر قرمز به طور کلی از ملاس جدا نمی شود یا مقدار زیادی ملاس بعد از فرآیند جداسازی باقی می ماند. شکر قرمز در الماس های بزرگتر تولید می شود ، که به دلیل وجود ملاس بیشتر در بافت آن است. اگرچه در مورد خواص شکر قرمز برای بدن و به ویژه برای زنان صحبت های زیادی وجود دارد ، اما این مشکل هنوز با مطالعات ثابت شده است و تحقیق در این مورد قابل اعتماد نیست و نمی توان آن را ارائه داد.
آخرین کلمه
امیدواریم این مقاله سعی کرده باشد به شما بگوید تفاوت بین شکر سفید و قهوه ای چیست.قندهای نیشکر و سفید از نظر ساختار و ارزش غذایی تفاوت چندانی ندارند و فقط در طعم ، رنگ و شکل غذا تفاوت دارند. مهم نیست که شکر سفید یا شکر قهوه ای انتخاب شما است. در صورت استفاده بیش از حد از هر دو می تواند به همان اندازه برای سلامتی بدن مضر باشد و باعث مشکلات جدی سلامتی شود.
kimresources.com
stackexchange.com

تمام مطالب موجود در سایت به عهده منابع اصلی است و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسئولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا