عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

راز قهوه ای دلچسب با موکاپات

شاید شماهم هم دوست داشته باشید تا در منزل خود یک فنجان قهوه دلنشین و پر کافئین تهیه کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید امروزه شما با استفاده قهوه ساز موکاپات می توانید به راحتی برای خود یک قهوه خوش عطر و طعم تهیه کنید در این مقاله میخواهیم نحوه تهیه یک قهوه فوق العاده با دستگاه قهوه ساز ایتالیای را به شما آموش دهیم تا بتوانید بهترین قهوه ممکن را با استفاده از موکاپات بگیرید.

انتخاب قهوه مناسب برای موکاپات

یکی از قدم های مهم در تهیه یک قهوه خوش عطر و طعم انتخاب یک قهوه مناسب برای موکاپات می باشد در ادامه چندین تا از بهترین قهوه های موجود در بازار که مناسب موکاپات می باشند رو به شما معرفی میکنم.

قهوه روبستا یک قهوه با کافئین بالا می باشد و دارای طعم تلخ می باشد اگر در روز فعالیت های زیادی انجام میدهید و دوست دارید با نوشیدن قهوه انرژی کامل را در روز دریافت کنید می توانید از قهوه روبستا برای تهیه قهوه خود استفاده کنید.

قهوه عربیکا دارای یک عطر طعم ملایم و ترس مزه می باشد درصد کافئین پایین تری نسبت به روبستا دارد و برای افرادی که در روز نیاز به کافئین کمتری پیشنهاد می شود.

 درجه رست قهوه

رست قهوه به مراحلی گفته می شود که با استفاده از حرارت دانه های قهوه را تغییر رنگ و طعم میدهد

  • رست تیره قهوه های دارای طعم تلخ و قوی دارند و بشدت برای استفاده از موکاپات مناسب می باشد
  • رست متوسط دارای طعم و عطر متعادل می باشد که برای استفاده در موکاپات هم مناسب می باشند به اندازه قهوه های رست تیره دارای طعم و عطر قویی نمی باشد
  • رست روشن دارای عطر و طعم ملایم و کمی اسیدی می باشد و مناسب استفاده در موکاپات نیستند

در انتخا رست قهوه پیشنهاد می شود که حتما از روست تیره یا متوسط استفاده کنید.

آسیاب قهوه

یکی از نکات انتخاب قهوه برای موکاپات نحوه آسیاب آن می باشد آسیاب یا پودر کردن قهوه یکی از ملاک های تاثییر گذار در پودر قهوه می باشد قهوه باید بصورت متوسط آسیاب شده باشند تا بتوانید به درستی از آن عصاره گیری کنید و قهوه که بسیار آسیاب شده باشد عصاره تلخ می تواند تولید کند و قهوه که بصورت درشت آسیاب شده باشد قهوه عصاره رقیق و ضعیف تولید کند.

یک نکته بسیار مهم در انتخاب قهوه حتما از قهوه های تازه برای استفاده خریداری کنید.

طعم قهوه

انتخاب طعم قهوه بستگی به علایق و سلیقه شما دارد شما با امتحان کردن قهوه های مختلف باید طعم و عطر مناسب خودتان را شناسایی کنید و برای موکاپات خود استفاده کنید.

نحوه استفاده از موکاپات

برای گرفتن یک عصاره قهوه دلنشین از موکاپات می توانید اول از همه آب جوش را در مخزن موکاپات خود برزید بعد قیف مخزن رو قرار بدید و داخل قیف به اندازه مورد نیاز پودر قهوه را برزید این نکته را دقت کنید که قیف را بیش از حد قهوه پور نکنید و فشرده نکنید.

برای گرفتن عصاره بهتر از موکاپات می توانید از فیلتر کاغذی برای موکاپات خود استفاده کنید فیلتر های کاغذی یک بار مصرف هستن و کیفیت خروجی قهوه را افزایش میدهند.

بعد از قرار دادن فیلتر کاغذی باید صفحه فیلتر موکاپات خود را قرار بدید و واشر پلاستیکی را در زیر مخزن جمع کننده.

بعد از آن در موکاپات را قرار دهید و بروی اجاق گاز بروی شعله بسیار کم قرار دهید.

دکمه بازگشت به بالا