اخبار بازارکسب و کار های برتر ایجی مارکت

معرفی لایت باکس و انواع آن

امروزه روش های تبلیغاتی نسبت به گذشته پیشرفت های زیادی داشته اند. به گونه ای که با ظهور ابزارهای جدید، دیگر روش های سنتی برای جذب مشتری پاسخگو نیستند. به همین دلیل هم اگر شما کسب و کاری دارید که نیاز به تبلیغات گسترده دارد، باید قبل از استفاده از هر یک از این ابزارها، با ویژگی ها و مزایای هر یک آشنا شوید. اگر ندانید این ابزار می تواند نیاز شما برطرف سازد یا خیر، شاید صرفا بودجه خود را به هدر بدهید. پیشنهاد می کنیم ادامه این مقاله را مطالعه کنید تا با جدیدترین و بروزترین ابزار تبلیغاتی آشنا شوید!

لایت باکس چیست؟

اگر بخواهیم این ابزار را با واژه هایش معنا کنیم، به معنی جعبه ای است که از داخل آن نور وجود دارد. همین جعبه به نظر ساده، کاربردهای بسیار زیادی در صنعت تبلیغات پیدا کرده است. معمولا قاب آن را از متریال های مختلفی طراحی می کنند؛ به عنوان مثال، ام دی اف، پلاستیک و آلومینیوم سه نمونه از این متریال ها هستند. همچنین، برای ساخت رویه آن به پلکسی گلس یا فلکسی روی می آورند. برای اینکه بتوانند نور لازم برای این جعبه را فراهم کنند، به سراغ یکسری ال ای دی های خاص می روند. لایت باکس می تواند به خوبی در ذهن مخاطب نفوذ کرده و وی را برای خرید و استفاده از خدمات شما وادار کند. به همین دلیل هم امروزه خیلی مورد توجه کسب و کارها قرار گرفته است.

لایت باکس چه مزایایی دارد؟

استفاده از لایت باکس می تواند هر یک از مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

  1. مصرف کم برق و انرژی

لایت باکس هایی که در این چند ساله به بازار عرضه شده اند، از مصرف برق بسیار پایینی برخوردار هستند. در حین حال، کیفیت این لایت باکس ها نسبت به سایر روش ها بهتر است و می توانید به راحتی و با هزینه کمتر، تبلیغات خود را انجام دهید.

  1. مقاومت بالا

لایت باکس ها با توجه به استفاده از بهترین متریال ها، از ماندگاری خیلی بالایی برخوردار اند. به طوری که شما می توانید روی استفاده چند ساله از این محصولات حساب باز کنید.

  1. ارائه نور یکنواخت

با توجه به به کارگیری لامپ های LED اس ام دی، این لایت باکس ها می توانند نور یکنواختی برای تصویر مورد نظر شما فراهم کنند.

  1. نصب آسان

نصب چنین ابزارهایی نیاز به تجهیزات زیادی ندارد و به راحتی قابل حمل است. به همین دلیل هم می توانید در هر جایی، تبلیغ خود را قرار دهید.

  1. مقرون به صرفه

هزینه ای که شما قرار است برای تبلیغات با سایر روش ها کنید، مطمئنا خیلی بیشتر از لایت باکس است. شما با استفاده از این محصولات، می توانید هزینه های خود را تا حد قابل توجه کاهش دهید.

لایت باکس چه کاربردهایی دارد؟

لایت باکس را می توان در فرودگاه، فروشگاه و سایر امکان تجاری به کار برد. اتفاقا استفاده از آن در چنین مکان هایی، از نظر جذب مشتری، خیلی سودآور است. علاوه بر تبلیغات، شما می توانید از لایت باکس برای اطلاع رسانی هرچه بهتر استفاده کنید. به عنوان مثال، در بیمارستان یا هر مکان آموزشی دیگر، می توان برای جلب توجه بیشتر افراد، از چنین محصولاتی استفاده کرد. خیلی از اوقات، در سمینارها برای این که بتوانند اطلاعات مد نظر خود را به شکل بهتری ارائه کنند، از لایت باکس استفاده می کنند. همچنین، در مجتمع هایی که نیاز است تا سقف های مجازی برایشان ساخته شود، می توان به سراغ چنین محصولی رفت.

انواع لایت باکس به چه صورت است؟

در بازار ایران و جهان، سه نوع لایت باکس شناخته شده بود دارد که هر کدام با توجه به ویژگی هایی که دارند، امکان استفاده در مکان های مختلف را دارند. قبل از خرید هر یک، حتما با مشخصاتشان آشنا شوید!

لایت باکس کریستالی

اگر تا به حال به منوی برخی از رستوران ها توجه کرده باشید، از یک جعبه با ضخامت بسیار کم استفاده شده است. چنین جعبه هایی معمولا از نوع کریستالی هستند و نسبت به سایر انواع لایت باکس، مصرف برق پایین تری دارند. به علاوه، با توجه به ضخامت کمی که دارند، می توانند کارایی و زیبایی بیشتری داشته باشند. طراحی این نوع لایت باکس به گونه ای است که بین دو لایه پلکسی، چاپ بک لایت قرار می گیرد. بیشتر اشکالی که از این نوع لایت باکس طراحی می شوند، به صورت مربع یا مستطیل هستند.

لایت باکس Out Door

با توجه به این که استفاده از این نوع لایت باکس در محیط های باز بیشتر است، باید از مقاومت خوبی برخوردار باشد. چرا که همیشه در معرض تغییرات جوی قرار دارد و باید بتواند نسبت به عوامل مختلف، استقامتی از خود نشان دهد. معمولا جنس این نوع لایت باکس به گونه ای است که در برابر نفوذ آب، بسیار مقاوم است. همچنین، ذرات گرد و غبار نمی توانند به راحتی به لایه های داخلی آن نفوذ پیدا کنند. بیشتر برای ساخت لایت باکس Out Door، از کامپوزیت و حتی آلومینیوم استفاده می شود. این دو متریال می توانند این نوع لایت باکس را برای معابر و خیابان ها، قابل استفاده کنند.

لایت باکس آلومنیومی

اکثر ویژگی های لایت باکس آلومنیومی مشابه سایر نمونه های مذکور است. اما در یکسری از جزئیات ممکن است تفاوت هایی داشته باشد و همین تفاوت ها، کیفیت و کارایی آن ها را تغییر می دهند. دقت داشته باشید که جنس رویه آن از آلومینیوم نیست؛ رویه چنین لایت باکس هایی از جنس فلکسی است و از این نظر هیچ تفاوتی با سایر نمونه ها ندارد.

کدام نوع لایت باکس برای کسب و کارم مناسب تر است؟

دقت داشته باشید که بهترین نوع لایت باکس، بسته به نیاز شما تعیین می شود. در صورتی که به لایت باکسی نیاز داشته باشید تا بتوانید از آن در خیابان ها برای تبلیغات استفاده کنید، مطمئنا لایت باکس Out Door گزینه ایده آل تری خواهد بود. اما اگر بخواهید برای رستوران خود منویی تهیه کنید که مشتری برای انتخاب غذا وسوسه شود، لایت باکس کریستالی شاید گزینه بهتری برای شما در دستیابی به هدفتان باشد.

در صورت نیاز به سفارش و یا مشاوره در زمینه لایت باکس به سایت همچاپ مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا