چگونه یک زایمان طبیعی موفق داشته باشیم

برخی از زنان در شرف زایمان هستند تولید مثل طبیعی آنها به جای استفاده از مسکن، روی تکنیک ها و تکنیک هایی مانند آرامش و کنترل تنفس تمرکز می کنند. در این صورت کنترل بیشتری بر بدن خود خواهید داشت و پزشک یا ماما در این مسیر به شما کمک می کند و دستورات لازم را خواهد داشت.

اطلاعات تولد طبیعی:

زایمان طبیعی یک روش غیر تکنولوژیکی است که منجر به زایمان طبیعی می شود. مراحل زیر ممکن است شامل موارد زیر باشد:


چگونه یک پیشگیری طبیعی خوب و موثر داشته باشیم؟

تولید مثل طبیعی

زایمان بدون دارو یا جراحی آسان نیست، اما امکان پذیر است. برای انجام یک زایمان قانونی بدون استرس می توانید از دستورالعمل های زیر استفاده کنید. برخی از افراد زایمان طبیعی را انتخاب می کنند و مصمم به بچه دار شدن هستند. اگر شما و پزشکتان به نتیجه خوبی رسیده اید و احساس می کنید که زایمان طبیعی برای شما مناسب است. می توانید از ترفندها استفاده کنید زیرا پست کردن برای شما راحت تر است.

یک پرستار پیدا کنید:

قبل از اینکه بتوانید حمایت قانونی زایمان را ارائه دهید، به یک پزشک متخصص یا ماما نیاز دارید. این شخص می تواند به شما در زایمان کمک کند. فردی را پیدا کنید که در این زمینه مهارت کافی داشته باشد. این فرد می تواند کل فرآیند را به طور موثر مدیریت کند.

به داستان های ترسناک دیگران گوش ندهید:

داشتن دیدگاه مثبت می تواند کمک زیادی به شما کند. الان وقت آن نیست که به داستان های ترسناک دیگران گوش دهید و بخواهید سزارین شوید. تا جایی که می توانید داستان های موفق در مورد زایمان طبیعی را در اطراف خود کامل کنید. مودبانه از دادن نظرات منفی خودداری کنید.

یک محیط امن برای فرزندان خود بیابید:

این می تواند یک بیمارستان کوچک، بخش زایمان یا خانه خودتان باشد. به نظر می رسد زایمان در خانه راحت تر باشد زیرا هیچ دارویی در آن وجود ندارد. البته به خاطر داشته باشید که زایمان در خانه برای بارداری هایی که سلامت عمومی مادر تایید شده و درد زایمان خیلی زیاد نیست، امکان پذیر است. هنگام زایمان برای اطمینان از محافظت از مادر باید یک ماما یا پزشک متخصص در خانه وجود داشته باشد. همچنین باید برای شرایط اضطراری آماده باشید.

تکنیک های مختلف را یاد بگیرید:

استفاده از مهارت های مدیریت درد فیزیکی و ذهنی می تواند گزینه خوبی باشد. شما نمی دانید چه انتظاری دارید، بنابراین ممکن است استفاده از چیزهای مختلف کمک کند. به عنوان مثال، استفاده از تکنیک هایی که در طول درس های یوگا یا هیپنوتیزم آموزش داده می شود، مهم است.

از افراد آموزش دیده استفاده کنید:

این فرد می تواند در هنگام درد زایمان به شما کمک کند. چنین فردی از شما می خواهد که درد و انقباضات رحم را یادداشت کنید. این کار پیگیری این انقباضات را آسان‌تر می‌کند و به پزشک اجازه می‌دهد تا روی نکات مهم تمرکز کند. در هنگام درد، این فرد ممکن است شانه شما را بمالد و به شما کمک کند نفس بکشید.

نیازهای دوستان خود را فراموش نکنید:

شریک جنسی کسی است که در طول زایمان طبیعی با شماست. این فرد در بیشتر موارد همسر شما خواهد بود. شما برای بارداری خود تلاش زیادی می کنید، اما زایمان فرآیندی است که نیاز به حمایت عاطفی و فیزیکی دارد. بدون این پشتیبانی، نمی‌توانید کارآمد و مؤثر ارائه دهید. شریکی که آرام باشد و بتواند بر اضطراب و استرس غلبه کند، بیشتر مورد حمایت قرار می گیرد.

آمادگی جسمانی و ذهنی:

برخی افراد در دوران بارداری از پیاده روی کوتاه یا یوگا استفاده می کنند. البته همه این شرایط به وضعیت بارداری فرد بستگی دارد و باید توسط پزشک خاص تجویز شود. از نظر روحی هم آماده باش این برای یک زایمان طبیعی سالم و موثر ضروری است.

سعی کنید زیاد گرسنه نشوید:

خوردن یک وعده غذایی مناسب قبل از خروج از خانه به شدت توصیه می شود. برای به دست آوردن نتایج خوب، باید انرژی مورد نیاز خود را تامین کنید. بنابراین، به هیچ وجه لازم نیست که گرسنه باشید. البته این بدان معنا نیست که شما رژیم غذایی سنگینی دارید.

آمادگی برای سزارین:

همه خانم ها ممکن است نتوانند درد زایمان را تحمل کنند و بخواهند سزارین شوند. برای آن هم آماده باشید. خوشبختانه خستگی ناشی از درد زایمان در زمان تولد نوزاد اتفاق می افتد و دیگر نیازی به سزارین ندارد. با این حال، شما باید تمام جوانب کار را در نظر بگیرید.

اگر نمی توانید به طور قانونی زایمان کنید، خودتان را سرزنش نکنید:

آنچه مهم است تولد سالم کودک است. مهم نیست که تحویل قانونی انجام نداده باشید. بیشتر روی فرزندتان تمرکز کنید.

  • شروع زایمان و زایمان نیازی به مصرف داروهایی مانند مسکن ندارد
  • استفاده کم یا عدم استفاده از وسایل مصنوعی مانند معاینه مداوم جنین با وسایل مخصوص
  • شروع دردهای زایمان برای او

اکثر زنان باردار سالم و ایمن اغلب این نوع روش را برای جلوگیری از آسیب در حین سزارین انتخاب می کنند. داروهایی که برای درد استفاده می شوند می توانند بر درد زایمان تأثیر بگذارند. این داروها می توانند باعث کاهش فشار خون شوند. میزان درد زایمان را افزایش یا کاهش دهد یا شما را از کنترل خارج کند.

بهترین مکان برای تحویل منظم

برخی از زنان از خانه برای زایمان استفاده می کنند. البته برخی افراد مکان غیر بیمارستانی مانند زایشگاه طبیعی را انتخاب می کنند. زنان می توانند در طول دوره درد خود حرکت کنند و موقعیت های راحت را انتخاب کنند. استفاده از مواردی مانند آب درمانی، ماساژ و آب سرد یا کمپرس گرم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. یک فرد می تواند هر چیزی را به دلخواه خود بخورد یا بنوشد. البته بهتر است از چیزی استفاده کنید که زیاد سنگین نباشد. بسیاری از متخصصان بالینی در این زمینه به زنان کمک می کنند. مطالعات نشان می دهد که داشتن حمایت منظم در هنگام درد زایمان می تواند درد را کوتاه یا کاهش دهد و نیاز به سزارین را کاهش دهد. این گزینه را همیشه در نظر داشته باشید. در حال حاضر زایمان طبیعی در اکثر بیمارستان ها رایج است. برخی از بیمارستان ها دارای کلینیک های تخصصی هستند که از دارو استفاده نمی کنند. اکثر بیمارستان ها رویکرد خود را به زایمان بدون خطر کمتر تغییر داده اند و اتاق های ویژه ای برای زایمان طبیعی دارند. آنها ممکن است در صورت نیاز از سایر تکنیک های مدیریت درد استفاده کنند و کسی را برای کمک داشته باشند. علاوه بر پدر، والدین و دوستان می توانند در تولد شرکت کنند و به فرد کمک کنند. حمایت عاطفی زوجین واقعاً می تواند در این مواقع کمک کند. اگر در معرض خطر بارداری هستید، بهتر است در بیمارستان زایمان کنید تا در صورت لزوم از دارو استفاده کنید.

خطرات و هشدارها:

زایمان طبیعی به طور کلی یک روش بی خطر است. این روش زمانی خطرناک می شود که فرد توصیه های پزشک متخصص را نادیده بگیرد یا در صورت لزوم از دارو استفاده نکند. در صورت لزوم باید از روش های دیگری برای حفظ سلامت مادر و کودک استفاده کرد. کمک های اولیه می تواند برای شما و فرزندانتان خطرناک باشد.

زمانی که نوزاد به دنیا می آید:

مانند بسیاری از افراد، ممکن است پس از زایمان موارد زیر را تجربه کنید:

  • خستگی: شما و کودکتان ممکن است به خواب نیاز داشته باشید.
  • سرما یا لرز: اکثر خانم ها بعد از زایمان سرد و لرز می شوند. این یک احساس طبیعی است.
  • درد: ممکن است در قسمت های مختلف بدن شما درد وجود داشته باشد.
  • احساس از دست دادن قدرت بدنی: ممکن است بعد از زایمان احساس خستگی شدید کنید.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا