عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

 خط تلفن اینترنتی چه ویژگی هایی دارد؟

تاریخچه خط تلفن از گذشته تا امروز

ارتباطات تلفنی از یک دهه پیش در حال تغییروتحول و مهاجرت از سمت راهکارهای منسوخ به سمت تکنولوژی های نوین مخابراتی است و مسیر زیادی را از خطوط تلفن آنالوگ تا خط تلفن اینترنتی طی کرده است. در گذشته هر کسب و کاری برای داشتن یک خط تلفن ثابت باید به مخابرات منطقه خود مراجعه می کردیم تا در صورت داشتن خط تلفن آزاد، یک یا تعدادی محدود خط تلفن با عبور از مراحل طولانی به مشترک روی بستر کابلی تحویل داده می شد.

در این میان افراد کمی نبودند که پس از مراجعه به مخابرات منطقه با جمله: “سوئیچ های ما پر شده است و باید تا تخلیه یک خط منتظر بمانید” روبرو نشده باشند. گاهی هم یک یا دو خط تلفن برای یک شرکت به دلیل حجم تماس های ورودی و خروجی زیاد کافی نبود و این شرکت ها نیاز به چندین خط داشتند تا بتوانند از شنیدن بوق اشغال برای مشتریان شان جلوگیری کنند.

به مرورزمان امکاناتی مثل روتاری به همین خطوط آنالوگ منسوخ اضافه شد. روتاری در واقع تکنیکی روی سوئیچ های مخابراتی بود که باعث می  شد شرکتی که دارای 10 خط تلفن است، بتواند یکی از آنها را به عنوان سرشماره انتخاب کند و مشتریان صرفاً همان یک خط را بشناسند. در پشت پرده 10 خط برای برقراری تماس وجود دارد و یازدهمین تماس اشغال خواهد بود. بهتر است بدانید این موضوع همچنان در شرکت هایی که شماره تلفن ثابت مخابراتی دارند (به دلیل تبلیغات و شناخت آن خط توسط مشتریان) مورد استفاده قرار می گیرد.

خط تلفن اینترنتی نسبت به خطوط ثابت قدیمی چه ویژگی هایی دارد؟

خط تلفن اینترنتی که از معماری voip استفاده میکند که از لحاظ امکانات تفاوت زیادی با خط تلفن قدیمی (pstn) دارد و اکنون بیشتر دستگاه های مخابراتی دنیا با استفاده از این سیستم کار میکنند که ویژگی های منحصر به فردی نسبت به معماری قدیم دارد که در ادامه  درباره همه آن ها صحبت خواهیم کرد.

کیفیت بالای صدا (HD)

یکی از مشکلات مهمی که میتوان به تلفن شهری گرفت کیفیت پایین صدای مکالمات هست به خصوص وقتی که طول مسیر سیم تلفن تا درب منزل یا شرکت شمابیشتر باشد دچار نویز های بالا و شاهد افت کیفیت صدا در هنگام مکالمه خواهید بود همچنین امکان قطق شدن سیم های تلفن در آب و هوایی طوفانی و بارندگی وجود دارد درحالی که در خط تلفن اینترنتی کابل کشی به طور کلی حذف شده است و اطلاعات در بستر اینترنت انجام میشود که این کار سبب شده تا کیفیت صدا در این خط تلفن به شدت بالا رود و شاهد یک مکالمه خوب و با کیفیت باشیم.

به هیچ دستگاهی برای راه اندازی این خط تلفن نیازی ندارید

امروزه بسیاری از شرکت ها و سازمان ها برای بهبود مکالمه ها نیاز دارند از سیستم voip برای مکالمه استفاده کنند که اگر بخواهیم این سیستم را با روش انالوگ و کابل کشی انجام بدیم باید از دستگاه gateway استفاده کنیم که هزینه نسبتا بالایی دارد ولی با استفاده از خط تلفن اینترنتی میتوانیم بدون استفاده از سیستم انالوگ و کابل کشی های طولانی و بدون هیج دستگاهی این ارتباط را به شکل کاملا بهبود یافته برقرار کنیم که در هزینه های ما نیز بسیار صرفه جویی خواهد کرد.

تعرفه های پایین خط تلفن اینترنتی

شاید فکر کنید تعرفه های خط تلفن اینترنتی نسبت به خطوط ثابت قدیمی زیاد باشد ولی اصلا اینطور نیست درحالی که تعرفه های مکالمات این سیستم نسبت به سیستم قدیمی خیلی پایین است و این میتواند در هزینه شرکت ها وحتی خانواده ها صرفه جویی کند که هم اکنون مردم بیشتری به استفاده از این سیستم روی آوردند. برای خرید تلفن اینترنتی نیازی به مراجعه حضوری ندارید، تمام فرایند خرید تا تحویل آنلاین انجام می شود.

فعال کردن راحت و بی دردسر این خط تلفن

همانطور که اشاره کردیم  راه اندازی تلفن شهری کار آسانی نبود و باید از مخابرات منطقه خود درخواست خط تلفن میکردید و در صورت موجود بودن خط به شما خط اختصاص پیدا میکرد و در غیر  این صورت باید انتظار میکشیدید تا یک خط خالی میشد و آن را به شما اختصاص میدادند ولی امروزه با استفاده از خط تلفن اینترنتی به راحتی میتوانید از طریق اینترنت درخواست راه اندازی سرویس کنید و طی زمان کوتاهی سرویس به شما تعلق یافته و به راحتی از آن استفاده کرده و لذت خواهید برد.

محدودیت جغرافیایی نخواهید داشت

در تلفن شهری قدیمی برای این که از آن استفاده کنید باید جایی که سیستم قرار دارد باشید وگرنه امکان تماس شما فراهم نمیشود برای مثال اگر به سرکار بروید و بخواهید با تلفن منزل خودتان با فردی گفت و گو کنید این امکان میسر نیست درحالی که در خط تلفن اینترنتی به راحتی با خرید یک خط تلفن اینترنتی میتوانید در هر جای کشور عزیزمان که باشید از آن استفاده کرده و ارتباط برقرار کنید.

پشتیبانی تخصصی

هر کاربری که یک سرویس را خریداری میکند دنبال خدمات پس از فروش آن است تا  در صورت بروز هر گونه مشکل بتواند از خدمات پس از فروش آن استفاده کند به همین دلیل شرکت های ارایه دهنده خط تلفن اینترنتی سعی میکنند بهترین پشتیبانی را برای کاربران خود ارایه دهند تا مشتریان زیادی را جذب کنند به همین دلیل پشتیبانی این شرکت ها نسبت به پشتیبانی مخابرات و شرکت های دولتی خیلی بهتر است و شما هر لحظه میتوانید از پشتیبانی درخواست کمک و راهنمایی کنید.

هر تعداد خط دوست دارید میتوانید بخرید

بر خلاف تلفن های مخابرات شهری که برای هر خانه یا شرکت فقط یک خط تخصیص میدهند و در صورت اصرار و پارتی بازی شاید نهایتا دو یا سه خط  اختصاص میدادند ولی شما میتوانید در خط تلفن اینترنتی هر چقدر دوست دارید برای خانه یا شرکت خودتان سرویس تهیه کنید و از تک تک آن ها استفاده کرده و لذت ببرید.

راهنمایی خرید خط

خطوط سنتی مخابرات به صورت آنالوگ ارائه می شدند. در این شرایط، باید از سرور اصلی تا درب منزل شما، با کابل مسی مخابرات پوشش داده می شد. سپس از ورودی منزل تا پشت پریز تلفن هم سیم کشی می شد. در نهایت شما با اتصال یک دستگاه تلفن آنالوگ به این پریز، می توانستید به برقراری تماس بپردازید. این خطوط تلفن، هم چنان در منازل و بسیاری از محیط های کاری، مورد استفاده قرار می گیرند.

خط تلفن اینترنتی نیازی به کابل کشی مخابرات ندارد و روی بستر شبکه فعال می شود. در حقیقت، برای نصب و راه اندازی این خط ها، فقط راه اندازی یک شبکه به منظور اتصال به اینترنت کفایت می کند. یک خط اینترنتی، صدا را نه به صورت سیگنال های آنالوگ بلکه مانند یک بسته از داده ها و در بستر شبکه منتقل می کند.

اپراتورهای زیادی در کشورمان در زمینه ارائه و راه اندازی خطوط اینترنتی فعالیت می کنند. برای استفاده از این خط، باید متناسب با نیازها و انتظارات خود، اقدام به ثبت نام در یک اپراتور مورد اعتماد نمایید. پهنای باند اینترنت مناسب، اولین و مهم ترین پیش نیاز لازم برای استفاده از این خطوط محسوب می شود.

دکمه بازگشت به بالا