معرفی انیمیشن سریالی حماسه وینگ فدر

انیمیشن حماسه وینگ فدر (The Wingfeather Saga) یک انیمیشن سریالی در ژانر ماجراجویی و خانوادگی است که پخش فصل دوم آن به تازگی آغاز شده است.

این بار قصد داریم یک انیمیشن سریالی جذاب را به شما معرفی کنیم. انیمیشن حماسه وینگ فدر (The Wingfeather Saga) یک انیمیشن سریالی است که پخش آن از سال 2022 آغاز شده است. این انیمیشن براساس مجموعه رمان های فانتزی کودکانه به همین نام، به قلم خواننده و آهنگساز آمریکایی اندرو پترسون (Andrew Peterson) ساخته شده است. ژانر انیمیشن The Wingfeather Saga ماجراجویی و خانوادگی است. این سریال محصولی از استودیو Angels Studios است و فصل اول آن به رایگان در اختیار عموم مردم قرار گرفت. لازم به ذکر است که ساخت این انیمیشن سریالی با جمع آوری کمک های مردمی آغاز شد و تاکنون نیز نمرات خوبی از سوی بینندگان گرفته است. فصل اول سریال در سال های 2022 و 2023 منتشر شده و انتشار فصل دوم نیز به تازگی آغاز شده است.

در این مقاله از پلازا قصد داریم به بررسی انیمیشن The Wingfeather Saga 2022 بپردازیم. داستان آن را بدانیم، با گویندگان انیمیشن آشنا شویم و نگاهی به جزئیات 3 فصل سریال بیندازیم. در انتها نیز مروری بر نمرات سریال از سوی منتقدین و بینندگان خواهیم داشت. پیشنهاد می کنیم پس از خواندن این مقاله، سری هم به مقاله بهترین انیمیشن های سریالی بزنید.

فهرست مطالب

تاریخ اکران انیمیشن The Wingfeather Saga

بررسی انیمیشن The Wingfeather Saga 2022 معرفی انیمیشن حماسه وینگ فدر

در تاریخ 2 دسامبر 2022 (11 آذر 1401) قسمت اول انیمیشن حماسه وینگ فدر به رایگان در اپلیکیشن Angel Studios، یوتیوب و فیسبوک در اختیار مردم قرار گرفت. پس از آن هر دوهفته یک قسمت از سریال منتشر می شد تا اینکه در 10 مارس 2023 (19 اسفند 1401) قسمت ششم و آخر از فصل اول منتشر شد. پخش فصل دوم انیمیشن The Wingfeather Saga از 5 آوریل 2024 (17 فروردین 1403) آغاز شده و قرار است جمعه هر هفته یک قسمت جدید آن منتشر شود. فصل دوم سریال نیز 7 قسمت است و قسمت آخر آن در 17 می 2024 (28 اردیبهشت 1403) به روی آنتن می  رود.

تا به امروز ساخت 7 فصل سریال تائید شده است. هر فصل به یک بخش از کتاب می پردازد و فصل هفتم در سال 2028 منتشر خواهد شد. در جدول زیر تاریخ اکران 7 فصل کتاب، و موضوع هر فصل را مشاهده می کنید.

فصل تاریخ انتشار منبع اقتباس
1 2022-2023 کتاب اول
2 2024 نیمه اول کتاب دوم
3 2024 نیمه دوم کتاب دوم
4 2025 نیمه اول کتاب سوم
5 2026 نیمه دوم کتاب سوم
6 2027 نیمه اول کتاب چهارم
7 2028 نیمه دوم کتاب چهارم

داستان انیمیشن حماسه وینگ فدر

همانطور که بخش قبل مشاهده کردید هر فصل از انیمیشن حماسه وینگ فدر براساس وقایع بخشی از کتاب های این مجموعه ساخته شده است. بیایید با هم نگاهی به خلاصه کارتون حماسه وینگ فدر داشته باشیم.

همچنین بخوانید :

این مجموعه، داستان خود را پیرامون خانواده ایگیبی در دنیای فانتزی آرویر روایت می کند. خانواده ایگیبی شامل پدربزرگ پودو، مادر خانواده نیا، و سه فرزند خانواده یعنی جانر، کالمار و لیلی در کنار سگ وفادار آنها ناگت است. این خانواده در کلبه ای بر فراز صخره ها زندگی می کنند. روزی از روزها آنان اسرار ناگفته ای مربوط به خانواده را کشف می کنند و سپس ماجراجویی آنها برای آزاد کردن سرزمین از اشغال نیش های شیطانی دانگ آغاز می شود. در دنیای آنها برق و سلاح گرم وجود ندارد، در عوض با کلی موجودات عجیب و غریب مانند اژدهای دریایی و گاوهای دندان دار روبرو می شویم.

هنرپیشه های کارتون حماسه وینگ فدر

در این بخش با گویندگان کارتون سریالی حماسه وینگ فدر آشنا می شویم.

آلکایو تیله در نقش جانر ایگیبی

تاریخ اکران انیمیشن The Wingfeather Saga هنرپیشه های کارتون حماسه وینگ فدر

آلکایو تیله (Alkaio Thiele) بازیگر، خواننده و صداپیشه نوجوان آمریکایی-یونانی، متولد سانفرانسیسکو آمریکا است. او از 12 سالگی تصمیم گرفت به طور جدی به بازیگری بپردازد. در سال 2022 در یک قسمت از سریال Call Me Kat حضور داشت و سپس با نقش رجی در فیلم A Christmas Mystery (2022) حضور یافت. آلکایو ایفاگر نقش ویکتور در فیلم Ultra Red (2023) و نقش پیتر پارکر در سریال انیمیشنی Spidey and His Amazing Friends (2023) است. او بیش از هرچیز با انیمیشن حماسه وینگ فدر و نقش جانر شناخته می شود.

گریفین رابرت فاکنر در نقش کالمار

نقد انیمیشن The Wingfeather Saga نمرات انیمیشن حماسه وینگ فدر

گریفین رابرت فاکنر (Griffin Robert Faulkner) بازیگر جوان آمریکایی متولد 30 ژوئن 2010 (9 تیر 1389) است. والدین او تاد فاکنر و نیکول گریوی هر دو بازیگر هستند. گریفین نیز از سال 2016 با حضور در یک قسمت از سریال Law & Order به جمع بازیگران پیوست. او ایفاگر نقش اندرو در فیلم It Comes at Night (2017)، نقش اوتیس در سریال Get Rolling with Otis (2021) و نقش برایدن مایلز در سریال Raising Dion (2019-2022) است.

همچنین بخوانید :

جودی بنسون در نقش نیا ایگیبی

ژانر انیمیشن The Wingfeather Saga بازیگران انیمیشن حماسه وینگ فدر

جودی ماری بنسون (Jodi Marie Benson) بازیگر، خواننده و صداپیشه آمریکایی، متولد 10 اکتبر 1961 (18 مهر 1340) است. او فعالیت حرفه ای خود را از سال 1982 آغاز کرد و با گویندگی شخصیت آریل در کارتون The Little Mermaid (1989) شناخته شد. وی تاکنون صداپیشه شخصیت های بسیاری در آثار استودیو دیزنی تا به امروز بوده است. در میان کارهای او می توانیم گویندگی شخصیت ویبو در لایواکشن Flubber (1997)، شخصیت باربی در مجموعه فیلم های داستان اسباب بازی، و شخصیت پری شفابخش در انیمیشن Secret of the Wings (2012) را نام ببریم.

کوین مک نلی در نقش پودو هلمر

داستان انیمیشن حماسه وینگ فدر انیمیشن The Wingfeather Saga

کوین رابرت مک نلی (Kevin Robert McNally) بازیگر و نویسنده انگلیسی است که اغلب با نام کوین آر. مک نلی شناخته می شود. او متولد بریستول و بزرگ شده بیرمنگام است و در مدرسه گرامر مرکزی بری پسران آموزش دیده است. وی فعالیت حرفه ای خود را از سال 1976 با فیلم تلویزیونی I, Claudius آغاز کرد، ولی امروزه برای ایفای نقش جوشامی گیبز در فرنچایز دزدان دریایی کارائیب شناخته می شود. در میان جدیدترین کارهای او می توانیم فیلم Robert the Bruce (2019)، سریال درام-کمدی Stonehouse (2023) و سریال Silent Witness (2024) را نام ببریم.

همچنین بخوانید :

در فهرست زیر با نام و نقش دیگر بازیگران انیمیشن حماسه وینگ فدر آشنا می شویم:

  • رومی فی (Romy Fay) در نقش لیلی ایگیبلی
  • اندرو پترسون (Andrew Peterson) اسکار ناس ریتیپ
  • هنری ایان کوزیک (Henry Ian Cusick) در نقش پیت
  • ان ریتل (Enn Reitel) در نقش زوزاب، بوزارد ویلی، و شاگی
  • کلن گاف (Kellen Goff) در نقش اسلارب، براک، یورگن، ژنرال کراک
  • کریستوفر رابین میلر (Christopher Robin Miller) در نقش
  • ازرا نایت (Ezra Knight) در نقش رونچی مک هیگینز
  • بیلی بادی (Billy Boyd) در نقش ناظر

نقد انیمیشن The Wingfeather Saga

جی کریس وال (J. Chris Wall) خالق انیمیشن سریالی The Wingfeather Saga است و آن را براساس 4 رمان فانتزی از اندرو پترسون ساخته است. این 4 کتاب عبارتند از:

  • کتاب On the Edge of the Dark Sea of Darkness، منتشر شده در سال 2008
  • کتاب North! Or Be Eaten، منتشرشده در سال 2009
  • کتاب The Monster in the Hollows، منتشرشده در سال 2011
  • کتاب The Warden and the Wolf King، منتشرشده در سال 2014

انیمیشن The Wingfeather Saga خلاصه کارتون حماسه وینگ فدر

در سال 2016 یک کیک استارتر برای ساخت یک قسمت آزمایشی از مجموعه 7 فصلی سریال انیمیشنی حماسه وینگ فدر راه اندازی، و موفق به کسب سرمایه مالی کافی شد. جالب است بدانید که این انیمیشن با هزینه ای که از راه سرمایه گذاری جمعی گردآوری شده، ساخته می شود. بنابراین همه قسمت های آن به رایگان در اختیار عموم مردم قرار می گیرد. تا به امروز نمرات انیمیشن حماسه وینگ فدر از سوی بینندگان بسیار عالی بوده و امتیاز 8.4 از 10 را در وبسایت IMDb کسب کرده است.

WORLD/ کالین گاربارینو:

انیمیشن حماسه وینگ فدر حاوی صحنه هایی کمی ترسناک است، اما نمایشی برای تمام سنین است و خانواده ها میتوانند از تماشای آن با هم لذت ببرند. در قسمت های اول داستان هایی از عشق و شجاعت خانوادگی روایت می شود، اما همچنان که سریال پیش می رود ایده های متمایزی درباره سقوط و رستگاری مسیحی را بررسی می کند.

… وال تیمی متشکل از انیماتورهای کهنه کار را گرد هم آورده و انیمیشن عوامل فنی خوبی دارد. سبک انیمیشن حس متمایزی دارد. از ظاهر عمومی پیکساری که در بسیاری از نمایش های کودکانه وجود دارد اجتناب شده است. تیم انیماتورها از یک تکنیک اختصاصی استفاده کرده و نمایش را شبیه به یک نقاشی آبرنگ متحرک درآورده اند.

همچنین بخوانید :

نقد محتوای انیمیشن حماسه وینگ فدر

سریال انیمیشنی The Wingfeather Saga در انتقال پیام های مثبت و ارائه الگوهای مثبت خوب عمل کرده است. بچه ها شجاع و دلسوز هستند و می  خواهند با اربابان شرور مقابله کنند. همچنین مضمون سریال “مبارزه برای آنچه به حق است” و “مراقبت از دوستان و خانواده” را انتقال می دهد که پیام های سازنده و مثبتی محسوب می شوند. سریال از لحاظ تنوع نژادی و تفاوت ها ضعیف عمل کرده است. همه شخصیت ها سفیدپوست هستند. فقط اینکه لیلی با عصا راه می رود و خواهر و برادر دوست سارا، سیاهپوست هستند.

ادبیات به کار رفته در دیالوگ ها مناسب است و شخصیت ها گاهی از کلمات نامناسب با توهین ملایم مانند “زشت” و “قلدر” استفاده می کنند. درباره میزان ترس و خشونت سریال باید مراقب بود. انیمیشن حماسه وینگ فدر با تصاویر تاریک و موسیقی شوم آغاز می شود، زیرا در ابتدای سریال می بینیم که مارمولک هایی نیشدار مردم را از خانه هایشان بیرون کشیده و به درون واگن ها می اندازند. در این انیمیشن حیوانات، از جمله گاوها، موجوداتی ترسناک با چشمان براق و دندان هایی تیز هستند. اربابان شرور مالیات سختی برای مردم تعیین کرده اند و مردم داشته های اندکی دارند. در برخی داستان های فرعی مارمولک ها بچه ها را از خانه ها می ربایند. سریال شامل صحنه های تهاجم و درگیری نیز هست.

انیمیشن حماسه وینگ فدر انیمیشن The Wingfeather Saga

سخن پایانی

از اینکه در این مقاله با معرفی انیمیشن حماسه وینگ فدر با ما همراه شدید، بسیار خرسندیم. در کنار هم تاریخ پخش سریال را دانستیم، با داستان و گویندگان آن آشنا شدیم و نقد کوتاهی برای آن داشتیم. نظر شما درباره این انیمیشن سریالی چیست؟ آن را تماشا کرده اید؟ با کتاب های حماسه وینگ فدر آشنایی دارید؟ نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

دکمه بازگشت به بالا