عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

طرز استفاده از قابلمه استیل برای اولین بار

اولین استفاده از قابلمه استیل

زمانی که می خواهید برای اولین بار از قابلمه های استیل خصوصا korkmaz سرویس قابلمه کرکماز استفاده کنید، باید به این نکات توجه کنید :

  • برای استفاده از قابلمه های استیل برای اولین بار باید آن ها را با آب داغ و مواد شوینده بشویید و آب کشی نمایید سپس با دستمالی خشک کاملا خشک کنید. ظروف استیل را می توان در ماشین ظرفشویی نیز استفاده کرد و برای درخشش بیشتر باید با دستمال پارچه ای آن را آبگیری کنید.
  • برای شستن قابلمه های استیل در اولین بار و حتی پس از چندین بار استفاده نباید از اسفنج های ظرفشویی زبر و خشن استفاده کرد زیرا سبب خط و خش در سطح قابلمه می شود اما این خط و خش های جزئی تاثیر منفی در پخت و نحوه کار ظروف نمی گذارد.
  • قبل از گذاشتن قابلمه روی شعله دقیقا وقتی که قابلمه سرد است به آن روغن اضافه کنید که غذا به ته آن نچسبد و اجازه دهید روغن با حرارت ملایم داغ شود سپس مواد غذایی خود را به آن اضافه کنید.
  • وقتی می خواهید برای اولین بار از قابلمه ی استیل خود استفاده کنید باید با دقت بیشتری کار کنید زیرا از ضخامت و زمان انتقال حرارت به کل قابلمه اطلاعی ندارید به خصوص نسبت به داغ شدن بیش از حد قابلمه که موجب ته گرفتن غذا و تغییر رنگ قابلمه می شود.
  • استفاده نمک در ابتدا می تواند به قابلمه استیل لطمه وارد کند و باید نمک را در مراحل آخر به غذا اضافه کنید.

نکات مهم در استفاده از قابلمه استیل

برای طول عمر بیشتر ظروف استیل از جمله lifesmile سرویس قابلمه لایف اسمایل؛ به این نکات توجه داشته باشید:

  • دقت کنید که پس از استفاده از قابلمه های استیل کاملا آن ها را بشویید به گونه ای که ذره ای از مواد غذایی قبلی باقی نماند زیرا پس از استفاده دوباره سبب تغییر رنگ قابلمه می شود.
  • پیش از آنکه اقدام به آشپزی کنید از تراز بودن گاز یا فر خود مطمعن شوید زیرا عدم تراز بودن سبب می شود روغن یا کره در یک جا تجمع کند و قسمت دیگر فاقد روغن باشن و غذا چسبیده و ته بگیرد.
  • نباید اجازه دهید تمام آب درون غذا بخار شود زیرا خسارات جبران ناپذیری به همراه دارد، بهترین روش برای استفاده از قابلمه های استیل، شعله ی متوسط یا کم می باشد و تنها در زمانی از شعله و حرارت بالا استفاده نمایید که برای به جوش آمدن آب باشد.
  • یکی از نکاتی که در هنکام استفاده از قابلمه های استیل باید به آن توجه شود آبی است که مورد استفاده قرار می گیرد، به این منظور که از آبی که میزان آهن آن بالا باشد نباید استفاده کرد.
  • به هیچ عنوان قابلمه استیل را روی شعله بزرگ تر از خودش قرار ندهید و اجازه ندهید که قابلمه بیش از اندازه داغ شود، همچنین استفاده از سفید کننده برای شستشو این ظروف مجاز نمی باشد.
  • در هنگام استفاده از ظروف باید توجه کنید که قابلمه داغ را نباید فوری در آب سرد قرار دارد یا با آب سرد پر کرد.
  • قابلمه های استیل سبک و مقاوم در برابر حرارت، فرسودگی و سایش می باشندکه از استیل ضد زنگ ساخته شده اند، نگهداری ظروف استیل نسبت یه مس و آلومینیوم ساده می باشد و نیاز به سابیدن و برق انداختن ندارند اما این قابلمه ها رسانای حرارتی خیلی خوبی نیستند و نمی توانند حرارت را به طور مستقیم انتقال دهند.

مراقبت و تمیز کردن ظروف استیل

ظروف پخت و پز را قبل از اولین استفاده، با شوینده و آب داغ بشویید، آب بکشید و با دستمال خشک کنید.

  • ظروف استیل خود را پس از پخت غذا در آب قرار داده و سپس با شوینده بشویید و آب بکشید، سپس با استفاده از یک پارچه آبگیر، خشک کنید. این کار باعث می‌شود ظاهر آنها زیبا باقی بماند. می‌توانید این ظروف را با استفاده از یک شوینده مناسب به ماشین ظرفشویی هم بسپارید، اما فراموش نکنید برای حفظ درخشندگی، آنها را با دستمال پارچه ای پاک کنید.
  • حتی استفاده معمول و روزمره هم می تواند باعث ایجاد خراش های جزئی در ظرف شما شما شوند، اما این خراش های کوچک روی عملکرد قابلمه یا ماهیتابه شما تاثیری نمی گذارند.
  • از اسفنج های ظرفشویی خشن و شوینده های خیلی قوی برای شستن ظروف استیل استفاده نکنید.
  • می توانید ظرف های استیل را هر چند وقت یکبار با استفاده از مواد مخصوص برق بیندازید.
  • بهتر است برای هم زدن غذا از قاشق هایی استفاده کنید که به ظرف شما آسیب نمی رسانند، می توانید برای ظروف استیل، قاشق های فلزی هم به کار ببرید اما از چاقو و همزن های الکتریکی استفاده نکنید.

نکات استفاده از ظروف استیل

برای جلوگیری از چسبیدن غذا به ظرف، مقدار کمی روغن یا کره به تابه سرد اضافه کنید و یک تا دو دقیقه قبل از ریختن مواد غذایی، اجازه دهید ظرف با حرارت ملایم داغ شود.

  • مطمئن شوید که سطحی که روی آن آشپزی می‌کنید، تراز باشد. گاز و فری که سطح آن بالا و پایین باشد، باعث می‌شود روغن در بخشی از ظرف جمع شود و بخشی از ظرف بی روغن بماند. در نتیجه تمام سطح ظرف به خوبی پوشش ندارد، بخشی از غذا به درستی پخته نمی شود و کیفیت غذا پایین می آید.
  • بعد از هر بار استفاده، ماهیتابه را به خوبی بشویید و تمیز کنید. اگر مواد غذایی به ماهیتابه چسبیده باشند و دوباره به آن حرارت دهید، می‌توانند باعث تغییر رنگ ظرف شوند.
  • چسبندگی می تواند به علت داغ شدن بیش از حد ظرف ایجاد شود، وقتی روغن درون ظرف شروع به دود کردن می کند، یعنی حرارت بیش از حد زیاد بوده است.
  • برای جلوگیری از این که نمک به ظرف آسیب رساند، نمک را بعد از این که غذا شروع به پختن کردید یا بعد از این که مایعات شروع به جوشیدن کردند، به آن ها اضافه کنید. نمک روی عملکرد آشپزی تاثیری ندارد اما می تواند زیبایی ظروف استیل را تحت تاثیر قرار دهد.
  • غذاهایی حاوی چاشنی نمک را درون ظروف استیل ذخیره نکنید.

نکات ایمنی استفاده از ظروف استیل

  • هرگز نگذارید تمام آب غذا بخار شود. دمای شدید می تواند خسارت های جبران ناپذیری به ظروف آشپزخانه وارد کند.
  • حرارت بیش از حد یا شعله بلند و برافروخته که تا لبه های تابه بالا می آید، می تواند رنگ ظرف استیل را تغییر دهند. حرارت کم تا متوسط تنها چیزی است که شما برای آشپزی با ظروف مختلف به آن نیاز دارید. در واقع فقط برای جوش آوردن آب است که حرارت بالا لازم است.
  • برای نتیجه گیری بهتر، تابه را روی شعله ای قرار دهید که قطرش کوچکتر از از قطر تابه باشد.
  • بالا بودن میزان آهن موجود در آب می تواند باعث زنگ زدن ماهیتابه شما شود.

نکات مراقبت و شستشو ظروف نچسب

  • قبل از اولین استفاده، کمی روغن به سطح ظروف نچسب بمالید.
  • از قاشق های چوبی و پلاستیکی برای این ظروف استفاده کنید، هرگز درون آن ها چیزی را خرد نکنید و از همزن برقی استفاده نکنید.
  • تمامی ظروف نچسب، امکان خراشیده شدن دارند، چرا که مواد نچسب نرم و آسیب پذیرند. بنابراین هنگام استفاده از آن ها احتیاط کنید.
  • استفاده مکرر از ماشین ظرفشویی می تواند به ظروف نچسب آسیب برساند. هرگاه از ماشین ظرفشویی استفاده کردید، قبل از پخت غذا روی سطح ظرف روغن بمالید.
  • توجه داشته باشید که استفاده از ماشین ظرفشویی در هر صورت به ظرف نچسب شما آسیب می رساند و بسیاری از ضمانت نامه ها، از این مورد پشتیبانی نمی کنند.
  • حتماً لازم نیست ظرفی را که به ته آن غذای سوخته چسبیده، برای مدت طولانی با آب خیس کنید. می توانید با ریختن کمی نوشابه درون ظرف، به این کار سرعت ببخشید

مراحل استفاده از ظروف استیل نو برای اولین بار

دانستن اطلاعات کامل درباره طرز استفاده از قابلمه استیل برای اولین بار باعث می‌شود که شما بتوانید طول عمر این دسته از وسایل پخت و پز خود را بالا ببرید. از طرفی رعایت این نکات به شما کمک می‌کند که بتوانید بدون هیچ مشکلی در آینده غذاهای خود را بپزید و از طعم دلچسب آنها لذت ببرید. بعد از آنکه قابلمه یا ماهیتابه استیل را از مراکز معتبری همچون تک ایران کالا خریداری کردید، باید برچسب‌ها و پلاستیک‌های آن را کاملاً جدا کنید و سپس با استفاده از آب داغ آن را شستشو دهید. برای شستشوی بهتر باید یک اسفنج یا اسکاج نرم را آغشته به مواد شوینده‌ای همچون مایع ظرفشویی کنید و سپس ظرف را با آن بشویید. در پایان ظرف شسته شده را با دستمال نرم، کاملاً خشک کنید.

برای این کار بهتر است از دستمال پارچه‌ای که پرز ندهد استفاده کنید تا درخشندگی ظرف حفظ شود. برای شستشوی مداوم این ظروف نیز همانند سایر جنس‌های دیگر، نباید از اسکاج های زبر و خشن استفاده کنید؛ چراکه خط و خش‌های زیادی را در کف ظرف به وجود می‌آورند. البته لازم به ذکر است که بدانید ظروف استیل حتی اگر خش‌های جزئی روی جداره‌هایش ایجاد شود باز هم قابل استفاده است و در فرآیند پخت و پز هیچ ایرادی به وجود نمی‌آید. حالا که درباره طرز استفاده از قابلمه استیل برای اولین بار اطلاع یافتید بهتر است چند نکته ضروری درباره نگهداری از این ظروف نیز بیاموزید تا بتوانید براقیت و جذابیت ظرف خودتان را مثل روز اول حفظ کنید.

نکات مهم و تکمیلی درباره استفاده از ظروف استیل

جنس استیل یکی از آلیاژهایی است که در تولید وسایل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی‌های مناسب و کاربردی استیل سبب شده که بسیاری از لوازم منزل مثل پایه‌های مبل یا میز منزل، ظروف آشپزخانه، سینک و… از این جنس ساخته شود. از جمله این موارد می‌توان به سرویس قابلمه و پخت و پز استیل اشاره کرد که در قسمت طرز استفاده از قابلمه استیل برای اولین بار را توضیح دادیم تا بتوانید عمر این محصولات را بیشتر کنید؛ اما در این قسمت چند نکته ضروری دیگر درباره نحوه استفاده و نگهداری از این ظروف بیان می‌کنیم که توجه به آنها حائز اهمیت می‌باشد.

  • نحوه شستشو: به طور کلی همه ظروف از هر جنسی که باشند اگر برای شستشو و تمیز کردن آن‌ها از سیم ظرفشویی یا اسکاچ زبر و خشن استفاده شود، خط و خش و آسیب فراوانی به ظرف وارد می‌گردد؛ اما از آنجایی که ظروف استیل لایه عایق یا پوششی ندارند که بر اثر خراب شدن آنها عناصر مضر با مواد غذایی ترکیب شود و طعم غذا را تغییر دهد، در نتیجه ظروف استیل آسیب دیده نیز کاملاً سالم هستند و می‌توان از آنها استفاده کرد. در عین حال همانطور که در بخش طرز استفاده از قابلمه استیل برای اولین بار هم گفته شد بهتر است از اسکاچ نرم یا اسفنج برای شستشوی این ظروف استفاده شود تا جذابیت و زیبایی ظاهری استیل هم حفظ گردد.
  • نحوه پخت غذا: قدرت ضد چسبندگی استیل همانند سایر ظروف عایق دار بالا نیست و در نتیجه برای پخت و پز بهتر است که از مقداری روغن یا کره استفاده کنید. ابتدا بگذارید روغن کف ظرف به خوبی داغ شود و سپس مواد غذایی را داخل ظرف بریزید. همچنین از آنجایی که در ساخت ظروف استیل از فولاد استفاده می‌شود، فرایند پخت و نگهداری حرارت غذا تا چند دقیقه پس از خاموش شدن شعله نیز ادامه دارد. در نتیجه بهترین راه برای جلوگیری از سوختن غذاها این است که شما 10 تا 15 دقیقه قبل از پخت کامل غذا آن را از روی شعله بردارید تا فرایند پخت در خود ظرف کامل شود و در عین حال غذای شما نسوزد.
  • خشک کردن ظروف استیل: برای آنکه روی ظرف استیل لکه آب نماند و کیفیت و براقیت آن از بین نرود، بهتر است که وقتی ظرفتان را شستشو دادید، آن را با یک دستمال پارچه‌ای کاملاً خشک کنید. همانطور که در قسمت طرز استفاده از قابلمه استیل برای اولین بار گفته شد لازم است که دستمال شما نرم باشد و پرز ندهد.
  • خرید جنس اصل استیل: با اینکه استیل جنس مناسبی است و مورد تائید سازمان بهداشت جهانی می‌باشد، اما اگر در ساخت آن از فلز بی‌کیفیت استفاده شود خطرآفرین است. درنتیجه برای خرید آن به سراغ بهترین فروشندگان این حوزه بروید

منبع : فروشگاه اینترنتی khanegiland خانگی لند

دکمه بازگشت به بالا