اخبار بازارکسب و کار های برتر ایجی مارکت

راهنمای جامع استعلام قیمت و خرید کانکس های اداری

با توجه به اینکه امروزه کانکس های پیش ساخته یکی از محصولات مفید و بسیار کاربردی در دنیای امروز به ویژه برای اسکان افراد و همچنین کسب و کارهای گوناگون به شمار می آیند، خرید کانکس و چگونگی آن، از اهمیت زیادی برخوردار است. مشخصاً آگاهی از شراط خرید، استعلام قیمت اولیه و آشنایی با انواع کانکس ها، می تواند در این زمینه و به ویژه به لحاظ اقتصادی راهگشا باشد. فرآیند خرید کانکس باید آگاهانه و بهینه باشد؛ در اینصورت با کمترین قیمت، بهترین محصولی را خریداری خواهید کرد که نیاز شما را نیز مرتفع کند.

کانکس های اداری از جمله کاربری های کانکس پیش ساخته است که همیشه در بازار، خریداران و فروشندگان خود را دارند و به اصطلاح از بازار گرمی برخوردارند و البته مهمترین علت آن این است که کاربرد و کاربری کانکس های اداری متنوع بوده و مورد استفاده اکثریت مدیران پروژه ها، صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ و … می باشند.

ساختمان های اداری پیش ساخته، خود، کاربری های متعددی را شامل می شوند و برای مصارف گوناگون، طراحی و نام مخصوص به خود را دارند؛ از این روست که کانکس اداری مدیریتی، کانکس اداری مهندسی، کانکس اداری کارگاهی، کانکس اداری-سالنی و … وجود دارند. انواع کانکس های اداری در بازار امروز، می تواند به صورت نو و دست دوم تهیه شود که هر کدام به نوبه خود دارای مزایا و معایبی نیز هست.

از آنجایی که خرید کانکس اداری، نیازمند شناخت کافی در این زمینه بوده و مراحل خاص خود را دارد، بر آن شدیم تا در ادامه، به بررسی جزئیات روند خرید و سفارش انواع کانکس اداری پیش ساخته در بازار امروز پرداخته و اطلاعات جامعی را در این زمینه و گام به گام در اختیار شما قرار دهیم:

1- انواع کانکس های اداری را بشناسید!

یک کانکس اداری با توجه به مشخصات و ویژگی های کمی و کیفی که داراست، می تواند انواع مختلفی داشته باشد و بنابراین در دسته بندی های گوناگونی قرار بگیرد. کانکس های اداری بر حسب ابعاد، به کانکس اداری کوچک (ابعاد 3 تا 6 متر طول)، کانکس اداری بزرگ (ابعاد 6 تا 15 متر طول) و در ابعاد بزرگ تر، به کمپ اداری تقسیم بندی می شوند.

کمپ های اداری پیش ساخته طراحی های گوناگونی دارند و از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند. تعداد پرسنل فعال در کمپ های اداری معمولاً زیاد است و بدین لحاظ، امکانات و تجهیزات زیادی هم برای این گونه ساختمان های پیش ساخته مورد نیاز است. کمپ های اداری می توانند به صورت دو یا چند طبقه نیز ساخته شوند که در این صورت امکان رفت و آمد مابین طبقات، از طریق راه پله، بالابر، آسانسور و … میسر خواهد شد. گاهی اوقات می توان کاربری کمپ های پیش ساخته اعم از اداری و مسکونی را ادغام کرده و یک کمپ اداری-مسکونی به وجود آورد.

کانکس اداری مدیریتی معروف به کانکس مدیریتی سازه ای پیش ساخته است که محل استقرار و کار مدیریت یا مدیران یک مجموعه یا مسئولین یک پروژه می باشد. در کانکس مدیریتی انواع فعالیت ها و وظایف مرتبط با مدیریت یک یا چندین مجموعه یا مدیریت پروژه یا نظارت بر یک پروژه صورت می پذیرد.

کانکس های اداری مدیریتی به لحاظ تجهیزات و امکانات، یک کانکس مجهز به حساب می آیند و با طراحی ویژه ساخته می شوند. به طور معمول کانکس های اداری مدیریتی از دکوراسیون داخلی و نمای داخلی زیباتر و با کیفیت بالاتری نسبت به کانکس های معمولی برخوردار می باشند.

کانکس های اداری به لحاظ جنس، به کانکس های ورقی، ساندویچ پانلی، بتنی، فایبرگلاس و … تقسیم بندی می شوند که در این میان مشخصاً کانکس های اداری از نوع ساندویچ پانل، نسبت به هزینه و مزایایی که دارند، بهینه تر می باشند. کانکس اداری ساندویچ پانل بادوام بوده و از قیمت متوسطی برخوردار است و همچنین نسبت به صوت و حرارت عایق است.

کانکس اداری سالنی یکی از انواع کانکس های اداری پیش ساخته است که به صورت سالنی یک-تکه و معمولاً در ابعاد متوسط و بزرگ ساخته می شود. این گونه کانکس ها، عموماً عاری از پارتیشن ها و واحدهای اضافی مانند سرویس بهداشتی، اتاقک های مجزا و … می باشند.

کانکس اداری سالنی را معمولاً در ابعاد مستطیلی و مربعی بزرگ طراحی کرده و می سازند؛ اما گاهی کاربری کانکس های سالنی (برای مثال: آمفی تئاتر پیش ساخته) موجب می شود که در اشکال منحنی متوسط و بزرگ نیز طراحی و اجرا شوند.

کانکس های اداری سالنی کاربرد بسیاری برای دنیای امروز دارد و از میان آنها می توان به موارد: انبار محصولات و مواد غذایی، سالن های اداری، سالن جلسات و کنفرانس ها، آمفی تئاترها، نمایشگاه محصولات، سالن های گردهمایی و … اشاره داشت.

معمولاً کانکس های اداری با توجه به میزان برخورداری از امکانات، تجهیزات و ویژگی هایی (غالباً کیفی)، به دو دسته کانکس اداری ساده و کانکس اداری لوکس تقسیم بندی می شوند.

کانکس های اداری لوکس از کانکس های اداری ساده شیک ترند. به طور معمول برای ساخت کانکس های اداری لوکس از تجهیزات و امکانات (به ویژه امکانات مربوط به تزئینات، تجهیزات دکوراسیون داخلی و خارجی و …) بیشتری نسبت به نوع ساده آن استفاده می شود.

به طور معمول اگر محدودیتی برای مساحت کانکس های اداری وجود نداشته باشد، به صورت یک طبقه طراحی و ساخته می شوند؛ اما گاهی این محدودیت و صرفه جویی در مساحت اشغال شده توسط سازه، طراحی و ساخت کانکس اداری را به صورت دو یا چند طبقه رقم خواهد زد که هر کدام نیز به نوبه خود از طراحی و پلان متفاوتی برخوردار خواهند بود.

کانکس های اداری دوطبقه یا چند طبقه (یا کمپ های اداری چندطبقه) به لحاظ طراحی، اسکلت بندی، استحکام و مقاومت (به دلیل ارتفاع بیشتر) و همچنین تسهیل دسترسی به واحدهای مختلف، قابلیت انعطاف پذیری و جابجایی و … می بایست از طراحی پیشرفته تر، امکانات و تجهیزات بیشتری نسبت به نوع تک-طبقه نیز برخوردار باشند.

2- تعیین مشخصات کانکس اداری

برای خرید کانکس اداری ، ابتدا می بایست مشخصات و ویژگی های آن را به میزان قابل قبولی تعیین نمود. به علاوه، کیفیت ساخت کانکس، به ویژه کیفیت و استحکام کف سازی و اسکلت، عایق سازی و متریال های مورد استفاده، مهمترین عواملی هستند که در خرید کانکس باید به آن توجه نمود.

معین بودن ابعاد کانکس اداری شامل طول، عرض و ارتفاع کانکس، همچنین جنس کانکس (ورقی، ساندویچ پانلی، بتنی، فایبرگلاس و …) و میزان برخورداری از امکانات و تجهیزات و در سطحی دیگر، تعداد طبقات و واحدهای کانکس می توانند به نوبه ی خود در هزینه تهیه کانکس اداری مؤثر بوده و تا حدودی امر خرید را تسهیل نمایند.

به طور کلی قیمت کانکس یا پروژه پیش ساخته با توجه به ویژگی های مؤثر در تعیین هزینه ساخت و پیاده سازی و توسط واحد فروش تعیین و محاسبه می شوند و نهایتاً به صورت قیمت به ازای هر متر مربع به مشتری ارائه می شود. کانکس ها با توجه به اینکه از تنوع زیادی به لحاظ طراحی و ساخت، امکانات و ویژگی ها برخوردارند، قیمت آنها نیز به مراتب متغیر است. از جمله عواملی که در قیمت کانکس مؤثر واقع می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابعاد کانکس (طول و عرض)، مساحت کل و نقشه یا پلان کانکس (همچنین یک-تکه یا چند-تکه بودن با توجه به ابعاد استاندارد ساخت کانکس)
  • ارتفاع کانکس از زمین تا بلندترین قسمت (که به طور معمول بین 2 تا 3 متر متغیر است؛ اما گزینه های 2٫3 و 2٫6 متر مناسب و استاندارد است)
  • تعداد و جنس درب ها و پنجره های کانکس پیش ساخته (فلزی، آلومینیومی،UPVC و …) و همچنین نوع شیشه پنجره ها (معمولی، دوجداره، چندجداره و …)
  • جنس و ساختار پوششی کف کانکس (تخته، سرامیک، بتن-سرامیک، کفپوش معمولی و …)
  • دیوارپوش داخلی کانکس (PVC ،MDF ، مولتی کالر، کاغذ دیواری و …) و دیوارپوش خارجی کانکس (کامپوزیت آلومینیوم یا آلوبوند)
  • امکانات سرویس بهداشتی و حمام، سرمایش و گرمایش و … که در صورت نیاز و سفارش مشتری برای کانکس تعبیه خواهند شد.

3- استعلام قیمت کانکس اداری

یکی از خدماتی که شرکت های معتبر تولید و ساخت کانکس به مشتریان خود ارائه می دهند و از مراحل ضروری قبل از خرید کانکس نیز محسوب می شود، استعلام قیمت کانکس، به معنای برآورد هزینه، دریافت قیمت حدودی کانکس یا پروژه پیش ساخته و همچنین در صورت نیاز، صدور پیش فاکتور بر اساس مشخصات ارسالی و درخواست کتبی استعلام کننده می باشد.

استعلام قیمت کانکس پیش ساخته می تواند به صورت تلفنی و از طریق تماس با واحد فروش شرکت تولیدکننده کانکس پیش ساخته صورت پذیرد که در این صورت یک نوع استعلام فوری و تقریبی به حساب می آید. نحوه دیگر استعلام قیمت کانکس که پیشنهاد می شود، از طریق فرم اینترنتی استعلام قیمت کانکس می باشد که شرکت های تولید کننده کانکس، معمولاً از طریق وبسایت خود در اختیار مشتریان و خریداران کانکس قرار می دهند.

طراحی فرم های مذکور به گونه ای است که کاربران، از طریق وارد کردن مشخصات فردی، سازمانی و همچنین مشخصات و ویژگی های کانکس مورد نظر، اقدام به استعلام قیمت و در صورت نیاز، دریافت پیش فاکتور می نمایند. مشخصاً این گونه از استعلام قیمت، بسیار دقیق تر از نوع تلفنی و تقریبی خواهد بود.

استعلام قیمت کانکس یا استعلام بهای کانکس معمولاً به 2 صورت قابل انجام است:

  • استعلام قیمت نمونه کانکس های استاندارد موجود در نمایشگاه دائمی شرکت سازنده و از پیش ساخته شده
  • استعلام قیمت کانکس بر اساس پلان یا نقشه اجرایی، مشخصات فنی، امکانات و تجهیزات مورد نیاز و … با قابلیت سفارشی سازی

مواقعی که بهتر است به سراغ کانکس اداری دست دوم برویم!

مشخصاً کانکس اداری دست دوم نسبت به نمونه نو آن از قیمت کمتر و در کل از هزینه تهیه کمتری برخوردار است. علاوه بر این تحویل و خرید کانکس دست دوم فوری و آنی است و نمونه نو آن ممکن است بر حسب سفارش یا ساخت آن به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. با این وجود همانطور که اشاره شد، کانکس دست دوم معایب بزرگی هم دارد و خرید آن بسیار حساس بوده و نیازمند دانش فنی کافی نسبت به انواع کانکس پیش ساخته نیز می باشد. در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که می توانید در این مواقع به سراغ تهیه کانکس اداری دست دوم بروید:

  • کانکس مورد نظر مشخصات و ویژگی های سفارشی (کمی یا کیفی) خاصی ندارد و اصطلاحاً به کانکس تیپ اداری بسیار نزدیک است یا اینکه ویژگی های کیفی کانکس برایتان مهم نیست. برای مثال بازار کانکس دست دوم مملو از کانکس های اداری دست دوم 6 متری است که برای شما کار راه انداز است!
  • بودجه کافی برای تهیه کانکس اداری نو در اختیار ندارید. از آنجایی که تهیه کانکس های ساندویچ پانل و با جنس و کیفیت طراحی و ساخت خوب، قیمت متوسط رو به بالا دارند، گاهی می توان با هزینه کمتر و در حالی که بعضی مشخصات و ویژگی های کیفی برایتان مهم نباشد اقدام به تهیه کانکس اداری دست دوم نمود.
  • زمان کافی برای نصب کانکس اداری مورد نظر ندارید و از کارگاه تولید یا ساخت کانکس (یا محل تحویل کانکس) فاصله نسبتاً زیادی دارید. توضیح اینکه تهیه کانکس اداری نو به ویژه اگر با مشخصات سفارشی باشد، نیازمند زمانی برای طراحی و ساخت می باشد.
  • استفاده از کانکس اداری مورد نظر، برای مدت بسیار کوتاه (حداکثر 3 ماه) و یا جهت نصب در یک پروژه موقت 1 ماهه یا 2 ماهه باشد.

مواقعی که بهتر است به سراغ کانکس اداری دست دوم نرویم!

گاهی اوقات عواملی ما را به سوی خرید و تهیه کانکس اداری نو سوق می دهد و خرید کانکس اداری دست دوم در واقع امری پرریسک محسوب شده و حتی به لحاظ اقتصادی نیز به صرفه نیست! کانکس های دست دوم با اینکه مزایایی دارند، اما در عین حال، معایب بزرگی هم دارند؛ بنابراین در ادامه مواردی را می آوریم که در این مواقع بهتر است به سراغ کانکس اداری دست دوم نروید و اقدام به خرید یا سفارش کانکس اداری نو نمایید:

  • کانکس مورد نظر از مشخصات و ویژگی های سفارشی (کمی یا کیفی) خاصی برخوردار است که در بازار کانکس دست دوم نایاب است؛ و یا اینکه ویژگی های کیفی کانکس بسیار مهم است. برای مثال: برای تهیه یک کانکس با ابعاد یا شکل خاص، همچنین کف سازی خاص و … می بایست اقدام به سفارش ساخت کانکس نمایید.
  • بودجه کافی و مناسب برای خرید یا سفارش کانکس اداری وجود دارد. در این صورت تهیه یک کانکس اداری نو حتی با ابعاد کمتر بهتر از تهیه کانکس دست دوم اداری با ابعاد بیشتر است. زیرا حداقل نسبت به سلامت کانکس مطمئن هستید.
  • زمان کافی برای طراحی و ساخت کانکس اداری در اختیار دارید و یا به کارگاه تولید یا ساخت (و یا محل تحویل) کانکس، نزدیک هستید.
  • استفاده از کانکس اداری مورد نظر، برای مدت حداقل 1 سال و یا جهت نصب در یک پروژه برای مدت حداقل 6 ماه باشد.

توصیه های نهایی!

1- فقط قیمت کانکس اداری تعیین کننده نیست! توصیه می شود که هیچ گاه برای خرید کانکس اداری دست دوم، سریعاً و تنها بر اساس قیمت آن تصمیم گیری نکنید. در هنگام خرید کانکس دست دوم اداری سعی کنید حتی المقدور قیمت نمونه نو آن کانکس را نیز استعلام نموده و با هم مقایسه نمایید.

2- گاهاً کانکس نو اداری با توجه به مزایایی که نسبت به نمونه دست دوم خود دارد، از نظر اقتصادی به صرفه تر است. بد نیست بدانید که هزینه های تعمیرات و بازسازی انواع کانکس پیش ساخته به ویژه به لحاظ اسکلت، کف، سقف و پوشش های داخلی و خارجی کانکس، غالباً بسیار زیاد است.

3- توصیه می شود که چک لیستی از قیمت، امکانات، ویژگی ها و مشخصات کانکس های اداری مورد نظر و پیشنهاد شده در بازار را مطابق با آنچه تشریح شد، تهیه نموده تا امکان مقایسه آنها و تصمیم گیری بهینه تر با توجه به معیارهای تعیین کننده، وجود داشته باشد.

4- از آنجایی که کانکس های اداری جایگاه استقرار و سکونت پرسنل اداری است، انتظار دوام و عمری به مدت حداقل 1 سال، از آن می رود، بنابراین سعی کنید کانکس پانلی یا از جنس ساندویچ پانل تهیه نمایید. کانکس های ورقی عایق نبوده و اتلاف انرژی زیادی را دارند.

5 – اگر تصمیم دارید پس از خرید کانکس اداری دست دوم و استفاده از آن، آن را بفروشید، سعی کنید کانکس اداری را با ویژگی های تیپ تهیه نمایید. منظور از کانکس تیپ، کانکسی است که با ویژگی های معروف بازار طراحی و ساخته شده است. برای مثال جهت خرید کانکس دست دوم، ابعاد معروف بازار، برند سازنده، طراحی اصولی و مهندسی، کف سازی عایق و مستحکم و مواردی که قبلاً بدان ها اشاره کردیم را مد نظر داشته باشید. مشخصاً فروش یک کانکس اداری 6 متری (ابعاد 6×3 مترمربع) ورقی یا پانلی و مجهز و به ویژه متعلق به یک برند معروف سازنده کانکس، ساده تر است و مشتریان بیشتری را به سوی خود جلب خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا