سلامتی و پزشکیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

ماموپلاستی کاهنده

سنبل زیبایی و زنانگی خانم ها از دیدگاه خودشان داشتن سینه هایی زیبا می باشد. به همین دلیل همه خانم ها مراقبت و توجه زیادی را برای سینه های خود صرف می کنند تا تغییر نامطلوبی در ظاهر سینه هایشان انجام نشود و صدمه و ضربه ای نخورد. ماموپلاستی از جمله روش هایی است که امروزه کمک زیادی در مورد ظاهر، موقعیت، فرم سایز و حجم سینه می نماید.

ماموپلاستی از جمله روش هایی است که در آن تکیک و روش هایی برای تغییر اندازه و فرم سینه انجام می شود. همچنین برای بالا کشیدن و از ماموپلاستی استفاده می شود.

بزرگ کردن سینه برای افزایش ظاهر، اندازه و کانتور سینه زنان انجام می شود. خانم ها به دلایل مختلفی به بزرگ کردن سینه فکر می کنند. برخی از زنان احساس می کنند سینه هایشان خیلی کوچک است. برخی پس از تغییر سینه هایشان پس از بارداری تمایل به بزرگ کردن سینه ها دارند. برخی دیگر تمایل به اصلاح عدم تقارن در اندازه سینه دارند.

بزرگ کردن سینه با پروتزهایی انجام می شود که می توانند زیر عضله قفسه سینه یا روی عضله سینه قرار گیرند. این برش را می توان در زیر بغل و آرئول (ناحیه اطراف نوک پستان) یا چین پایین سینه قرار داد. به طور کلی، تمام جراحی های افزایش سایز سینه از نوع روش های کم تهاجمی هستند. برای تقویت کننده هایی که در آن برش در زیر بغل ایجاد می شود، ممکن است از آندوسکوپ (لوله نازک با دوربین کوچک و نور) در طول عمل استفاده شود.

از جمله روش های کاهش حجم سینه است ماموپلاستی است که در طی صد سال گذشته به منظور کاهش میزان بافت سینه ها انجام می شده است.

بزرگ شدن بیش از حد سینه از جمله علت های مراجعه خانم ها برای انجام این جراحی زیبایی سینه می باشد. که دلایل مختلفی را دارد. برخی از این دلایل عبارتند از:
اختلالات ژنتیکی، عدم تعادل هورمون ها در دوران بلو؛ و بارداری، تغذیه با شیر مادر، چاقی می باشد.
بزرگ بودن سینه عوارضی چون گرد درد و کمر درد را به همراه دارد.

دلایل متعددی برای هیپرتروفی جانور وجود دارد، به عنوان مثال اختلالات ژنتیکی، عدم تعادل هورمون در دوران بلوغ یا بارداری، تغذیه با شیر مادر، چاقی و بسیاری دیگر. این وضعیت منجر به چندین مشکل بهداشتی، اغلب درد پشت، سویه گردن، سردرد می شود.

اغلب خانم های دارای سینه های بزرگ در انجام فعالیت های فیزیکی مشکلاتی را دارند همچنین به مواردی چون موارد بهداشتی و بیماری های پوستی دچار می شوند. برخی از مواقع ضربان قلب زیاد نیز از دلایل بزرگی سینه هاست. همه این موارد را نیز می توان با انجام جراحی ماموپلاستی به راحتی حل کرد.

جراحی کوچک کردن سینه اغلب در زنان با سینه های بزرگ و سنگین که ناراحتی قابل توجهی از جمله گردن درد، کمردرد و بی حسی یا ضعف به دلیل وزن سینه ها را تجربه می کنند، استفاده می شود. در طی این روش، پوست، چربی و بافت سینه اضافی برداشته می شود.

پس از جراحی، کوچک کردن سینه می تواند باعث تغییر در احساس سینه و همچنین ناتوانی در شیردهی شود. همچنین پس از این جراحی، اغلب زنان از علائم ناشی از بزرگ شدن سینه ها رهایی یافته اند.

تمامی برش ها قبل از انجام جراحی با تمام جزئیات به فرد توضیح داده می شود و این برش ها بر اساس شرایط و وضعیت بیمار مشخص می شود.

تفاوت برش ها به میزان بافت هایی است که برداشته شده و بافت های پایه بستگی دارد که می خواهد بماند.
ماموپلاستی بین 3 الی 4 ساعت زمان می برد که توسط پزشک انجام می شود. بعد از گذشت چند روز از جراحی و بستری بودن بیمار، فرد با توجه به نظر و بررسی پزشک مرخص می شود. بررسی ها شامل زخم ها و برش ها ، کبودی و تورم ها و همچنین تقارن سینه می باشد.

بسته به مورد، ممکن است جراحی کوچک کردن سینه به صورت سرپایی انجام شود و یا به گونه ای باشد که به یک شب ماندن در بیمارستان بکشد. در هر دو صورت باید فرد مورد نظر تحت بیهوشی عمومی قرار گیرد. این جراحی معمولا بین 2 تا 5 ساعت طول می کشد. بسته به اندازه و شکل سینه ها، بافتی که باید برداشته شود از روش های زیر برای جراحی استفاده می شود :

جراحی لیپوساکشن

با عمل لیپوساکشن، جراح بریدگی های کوچکی در پوست ایجاد می کند و لوله ای نازک متصل به یک خلا که چربی و مایعات را از سینه می کشد، وارد می کند. این گزینه برای کاهش های کوچک و افرادی که پوستشان به جای خود باز می گردد بهترین است.

جراحی لولی پاپ

در جراحی لولی پاپ برای کاهش سایز سینه های متوسط ​​و افتادگی قابل مشاهده است. جراح بریدگی هایی را در اطراف هاله و تا چین زیر سینه ایجاد می کند، بافت و چربی اضافی را برمی دارد، شکل سینه را تغییر می دهد و آن را بلند می کند.

عوارض شایع جراحی ماموپلاستی چیست؟

جراحات پوستی

یکی از نتیجه های عمل جراحی ماموپلاستی، باقی ماندن جای زخم ها برای زمان طولانی روی پوست متقاضی می باشد و نیز امکان دارد اختلالات دیگری مثل قرمزی، برجستگی، گوشت اضافه و یا خارش در ناحیه آسیب دیده بوجود آید که بسیاری از این موارد به بدن افراد و نوع پوست فرد بستگی خواهد داشت اما در هر صورت با صلاحدید پزشک و تکنیک های ترمیم پوست می شود این جراحات را تا حد بسیار زیاد بهبود بخشید.

عفونت

امکان دارد افراد بعد از جراحی مامو پلاستی با درد و قرمزی دور قسمت جراحی شده ، چرک و تجمع یافتن مایع در بخیه و تب مواجه شوند در این موارد پزشک بیشتر آنتی بیوتیک را برای آنها تجویز می نماید. زمانی که مقدار عفونت بسیار بالا باشد و با داروهای آنتی بیوتیک نتوان آن را کنترل نمود، امکان دارد لازم شود متخصص برای بیرون آودرن چرک، قسمت جراحی را کمی باز کند تا بتواند عفونت را تخلیه نماید. در جهتی که در جراحی از پروتز استفاده شود، در هنگام بوجود آمدن عفونت حتما باید پروتز خارج شود تا برای بیمار مشکل زیادی به وجود نیاید.

خونریزی

در بعضی موارد امکان دارد به علت های متنوعی قسمت جراحی شده دچار خونریزی شود و این خونریزی ممکن است به صورت داخلی و یا خارجی باشد. در صورت دیدن خونریزی و یا مشخص کردن آن هر چه سریعتر به متخصص مراجعه نمایید تا هر چه سریعتر درمان شوید. اگر به این موارد توجه نداشته باشید امکان دارد نتیجه جراحی تحت تاثیر قرار گیرد و یا موجب بوجود آمدن عفونت و تورم در بخیه ها شود.

هماهنگ نبودن یا نامتقارن بودن سینه ها

نکته دیگری که در مورد خطر عمل ماموپلاستی وجود دارد، در بعضی از بانوان، بدن در قسمت قفسه سینه دارای قرینگی نمی باشد و سینه راست و سینه چپ به خوبی و به صورت قرینه روی قفسه ی سینه قرار نخواهد گرفت. در مواردی که این قرینه نبودن به صورت عرضی (منظور از عرضی امتداد نوک سینه از وسط قفسه سینه می باشد) باشد، جراح نخواهد توانست موجب تغییر پایه عرضی شود. اما از نظر قرینگی در ارتفاع (فاصله نوک سینه از سر شانه) جراح سینه تا مقدار زیادی خواهد توانست اصلاحات خوبی انجام دهد.

از بین رفتن حس نوک سینه و یا پوست کناره های آن

یکی دیگر از متداول ترین عوارض عمل ماموپلاستی، تغییراتی می باشد که در نوک سینه بوجود می آید به علت آن که هنگام جراحی نوک سینه تحت برش هایی قرار می گیرد و در این بین امکان دارد بعضی از عصب هایی که به نوک سینه وصل شده اند، قطع شود. و در آخر موجب از بین رفتن احساس نوک سینه به صورت دائمی یا موقتی شود. البته با طی شدن زمان عصب های سینه در شرایط تازه آغاز به بازسازی می کنند و مقداری از این عصب ها ترمیم خواهند شد و برگشت احساس نوک سینه اتفاق می افتد. اما در هر صورت ضروری می باشد قبل از جراحی در این مورد با جراح خود مشورت نمایید.

مراقبت های لازم بعد از ماموپلاستی

بعد از انجام جراحی زیبایی سینه باید مراقبت هایی در خصوص بهبود سریع تر انجام شود که شامل پوشیدن برخی لباس های مخصوص برای حفظ سینه می باشد. نگهداری از سینه ها بعد از جراحی ماموپلاستی برای قرار گیری در موقعیت مناسب و مراقبت از آن ها بعد از جراحی بسیار مهم است.

این مراقبت و محدودیت ها در زندگی و کارهایتان منوط به 4 هفته اول بعد از جراحی ماموپلاستی است. اگرچه بعد از گذشت یک هفته از جراحی می توانید به زندگی عادی خود برگردید.

چه افرادی به عمل ماموپلاستی احتیاج دارند؟

ماموپلاستی از عمده جراحی های زیبایی می باشد که بیشتر افراد برای تناسب اندام خود از آن بهره مند خواهند شد. افراد با هدف های متنوعی به سمت این عمل می روند که شامل موارد زیر می باشد:

  • دارای سایز سینه بسیار بزرگ هستند که از جهت زیبایی اندام آن ها را دچار ایراد کرده است. همینطور امکان دارد این افراد در سن های بالاتر به اختلالاتی همچون درد شانه ها و قفسه سینه با در نظر گرفتن وزن سینه ها دچار شوند. از این جهت برای کم شدن سایز سینه مراجعه می نمایند.
  • بعضی افراد سایز سینه بسیار کمی دارند و هدف آن ها از عمل مامو پلاستی بزرگتر کردن سینه می باشد. تکنیک هایی همچون مامو پکسی و قرار دادن پروتز برای این افراد قابل انجام خواهد بود. این افراد معمولا از اعتماد به نفس زیادی برخوردار نمی باشند و علاقه بسیاری دارند تا یک تغییر قابل توجه و دلچسب در شکل خود به وجود بیاورند
  • امکان دارد فرد با سایز سینه ی خود مشکلی نداشته باشد و هدف او از انجام این جراحی بالا بردن محکمی و از بین بردن افتادگی سینه باشد. معمولاً بعد از شیردهی و با بالا رفتن سن، امکان دارد اختلالاتی همچون افتادگی عضله های سینه بوجود آید.
  • این موضوع قطعاً بر روی زیبایی فرد تاثیر زیادی خواهد گذاشت. به همین دلیل افراد زیادی از مراجعه کنندگان جراحی ماموپلاستی استفاده از تکنیک هایی می باشد که به کمک آن ها سینه بالا برده شده و شکل اولیه ی خود را به دست خواهد آورد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا