راه‌ های پیشگیری آسم در کودکان

میزان بروز آسم در کودکان بین 10 تا 13 درصد است و طبق این آمار خانواده ها باید علت این بیماری را بشناسند و از اقدامات پیشگیرانه مانند تصفیه هوای خانه آگاه باشند. آسم یک بیماری مزمن تنفسی و یک مشکل بهداشتی برای همه جوامع، چه در حال توسعه و چه در حال تکامل است. در مورد علائم و نحوه پیشگیری و کنترل آسم در کودکان بخوانید.

راه های پیشگیری از آسم در کودکان

علائم آسم در کودکان را بشناسید!

همانطور که گفتیم تعداد مبتلایان به آسم کودکان و نوجوانان است، بنابراین شناخت علائم آسم در کودکان برای تشخیص و درمان به موقع ضروری است. علائم و نشانه های آسم دوران کودکی عبارتند از:

  • سرفه های مکرر

این سرفه‌ها می‌توانند زمانی رخ دهند که کودک شما خواب است یا زمانی که ریه‌های او در اثر ورزش یا در یک روز سرد تحریک می‌شود.

  • خس‌خس سینه
  • خفگی
  • تنگی قفسه سینه
  • مشکلات خواب

مشکلات خواب ناشی از تنگی نفس، سرفه یا تنگی نفس است.

خستگی می تواند ناشی از کمبود خواب باشد.

توجه داشته باشید که علائم و نشانه های آسم در همه کودکان یکسان نیست و ممکن است با گذشت زمان بدتر یا بهتر شود. به عنوان مثال، کودک شما ممکن است تنها یکی از علائم ذکر شده در بالا، مانند سرفه مزمن یا گرفتگی قفسه سینه را داشته باشد.

تشخیص اینکه کودک شما علائم آسم دارد هرگز آسان نیست و باید به متخصص مراجعه کنید. خارش مکرر یا مداوم و سایر علائم مشابه آسم ممکن است نتیجه برونشیت عفونی یا سایر مشکلات تنفسی باشد.

راه های پیشگیری از آسم در کودکان

تصفیه هوا در خانه و ۷ اقدام دیگر برای پیشگیری از آسم از آنجایی که کودکان هوای بیشتری دارند و به اکسیژن بیشتری نیاز دارند، احتمال ابتلای کودکان به آسم بیشتر است. آسم به طور کامل درمان نشده است، اما می توان از علائم و حملات آن جلوگیری کرد. در اینجا هشت راه برای پیشگیری از آسم در کودکان آورده شده است که مهمترین آنها استفاده از دستگاه تصفیه هوا است.

1. پوشش گرد و غبار را بردارید

کنه های گرد و غبار حشرات کوچکی هستند که از پوست و موی انسان تغذیه می کنند و یکی از شایع ترین علل آسم هستند. گرده آن عمدتا روی تخت، فرش، مبلمان چوبی و اسباب بازی های نرم زندگی می کند. این موجودات را می توان با تمیز کردن تشک ها و مبلمان با بخار، شستن اسباب بازی ها و تخت ها در دمای بالای 55 درجه سانتی گراد از بین برد.

راه های پیشگیری از آسم در کودکان

2. تماس با حیوانات خانگی را محدود کنید

حداقل 30 درصد از افراد مبتلا به آسم نسبت به حیوانات حساسیت ندارند. البته مشکل موی حیوان نیست، بلکه واکنش بدن به پروتئین های موجود در شوره سر، بزاق، ادرار، پرها یا موی حیوانات است. اگر حیوان خانگی دارید، تماس فرزندتان را با آن محدود کنید.

3. از رشد نوزاد جلوگیری می کند

کودکان چاق بیشتر در معرض خطر ابتلا به آسم هستند. زیرا چربی بیش از حد باعث بیماری چشم می شود و نفخ باعث آسم می شود.

4. استرس را کاهش می دهید

افراد مبتلا به اضطراب ممکن است به آسم مبتلا شوند. استرس یک پاسخ «جنگ یا گریز» را در بدن ایجاد می کند که هورمون هایی مانند آدرنالین و کورتیزول را تولید می کند. این منجر به تنفس کم و سریع می شود و فرد را در معرض خطر ابتلا به آسم قرار می دهد.

5. سیگار نکشید!

دود سیگار یکی از علل اصلی آسم است. بسیاری از کودکان خردسال به طور مرتب در معرض دود قرار می گیرند. پس بهتر است در خانه یا نزدیک فرزندانتان سیگار نکشید.

راه های پیشگیری از آسم در کودکان

6. به فرزندان خود کمک کنید

بیماری ریه اغلب باعث آسم می شود. از آنجایی که شیردهی سیستم ایمنی کودک را تقویت می کند، می تواند به پیشگیری از بیماری های ریوی و حملات آسم کمک کند.

7. عادات سالم را در دوران بارداری تقویت کنید

در دوران بارداری از استرس، سیگار، الکل و مواد مخدر اجتناب کنید. مطالعات نشان داده است که مادران سالم نوزادان سالمی به دنیا می آورند. پرهیز از غذاها و عادات ناسالم خطر ابتلای کودک به آلرژی و آسم را افزایش می دهد.

8. از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید

آلودگی به دلیل وزن آن به زمین نزدیکتر است و کودکان بیشتر از قدشان هوای آلوده تنفس می کنند. ترکیب این آلاینده ها با ذرات حساس مانند گیاهان و کپک به عنوان یک آلرژن قوی تری عمل می کند که محدود به سیستم تنفسی کودک نیست.

پزشکان بر لزوم تدوین برنامه بلندمدت برای کاهش آلودگی هوا تاکید کردند تصفیه هوا برای تصفیه هوا در خانه حتی محیطی مانند مهد کودک پیشنهاد می شود. از آنجایی که بیش از ۸۰ درصد از زمان خود را در محیط کار و محیط خانه می گذرانیم، اگر به تهدید آلودگی هوا در خانه در آینده نگاه کنیم، ممکن است نتیجه بگیریم اما بهترین راه حل استفاده از دستگاه تصفیه هوا است.

بهترین پاک کننده هوا با یک سیستم تصفیه تمیز کار می کند که می تواند زباله های هوا را بمکد تا اطمینان حاصل کند که آلاینده یا عنصری که به محیط زیست آسیب نمی رساند وجود ندارد.

برند آلما پرایم بهترین دستگاه تصفیه هوا مدل هایی مانند خانه ها، بیمارستان ها، ادارات و حتی ماشین ها را تولید می کند. اگر به دنبال یک دستگاه تصفیه هوا برای پیشگیری از آسم در کودک خود هستید، به شما توصیه می کنیم مدل اتاق نشیمن آلماپریم را انتخاب کنید. زیرا این مجموعه با ارائه مشاوره خرید، ضمانت اطمینان کالا، ارسال سریع، پشتیبانی واقعی، ضمانت برگشت وجه هفت روزه و امکان پرداخت درب منزل، یک تجربه خرید عالی را برای شما به ارمغان می آورد. کافی است در مورد انواع دستگاه تصفیه هوا اطلاعات بیشتری کسب کرده و در سایت سفارش دهید almaprime.com با شماره 66402000-021 مراجعه یا تماس بگیرید.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا