اخبار بازارکسب و کار های برتر ایجی مارکت

سودآورترین دستگاه های ماینینگ

بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۲

محتوای این مطلب نمایش

افزایش مقبولیت بیت کوین و سودآوری استخراج این ارز دیجیتال باعث شده است صنعت استخراج بیت کوین روزبه‌روز بزرگتر شود و همان‌ طور که احتمالاً می‌دانید، برای استخراج بیت کوین دیگر نمی‌‌شود از کامپیوترهای خانگی استفاده کرد و به دستگاه‌های مخصوصی با عنوان ای‌سیک (ASIC) نیاز داریم. از طرف دیگر، با توجه به رقابتی‌بودن فرایند استخراج و سخت‌ترشدن ماینینگ، معمولاً در بازه‌های زمانی چندماهه دستگاه‌های جدید و کارآمدتر به بازار عرضه می‌شوند و آرام‌آرام دستگاه‌های قدیمی‌تر را از دور خارج می‌کنند.

بهترین دستگاه استخراج بیت کوین در حال حاضر کدام مدل است و پس از آن چه مدل‌های دیگری وجود دارد؟ معیارهای مهم در سودآوری یک دستگاه استخراج کدام‌ها هستند؟ پاسخ تمام این سوالات را در این مقاله می‌خوانید. در این راهنما پس از معرفی ماینر و بررسی بهترین دستگاه استخراج بیت کوین جهان، ابتدا کمی درباره معیارهای سودآوری یک دستگاه استخراج توضیح می‌دهیم و سپس بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۲ را معرفی می‌کنیم.

بهترین دستگاه استخراج بیت کوین چیست؟

با توجه به بررسی‌ها و پرس‌وجوی ارزدیجیتال از ماینرهای حرفه‌ای، در زمان به‌روزرسانی این مقاله (شهریور ۱۴۰۰)، در میان فعالان این صنعت، دستگاه «Bitmain Antminer S۱۹ Pro» به‌عنوان بهترین دستگاه استخراج بیت کوین شناخته می‌شود که در ادامه درباره آن بیشتر می‌خوانید. البته اگر از ابعاد کلی‌تری به موضوع نگاه کنیم، بهترین‌بودنِ یک دستگاه ماینینگ مسئله‌ای کاملاً نسبی است و شاید در بعضی از مناطق و شرایط، دستگاه‌هایی مورداستفاده قرار بگیرند که در مناطق و شرایط دیگر سودآوری نداشته باشند.

طبق یک قاعده کلی می‌توان گفت برای هرکس بهترین دستگاه استخراج دستگاهی است که علاوه بر داشتن طول عمر بالا، بازگشت سرمایه سریع‌تری داشته باشد. زمان بازگشت سرمایه به‌ مدت زمانی که گفته می‌شود که پول خرید دستگاه و هزینه‌های جانبی آن برمی‌گردد. بر اساس قاعده بالا، بهترین و جدیدترین دستگاه استخراج، همیشه محبوب‌ترین نیست. به‌عنوان مثال، اگرچه دستگاه Bitmain Antminer S۱۹ Pro در زمان نگارش این مقاله از نظر بیشتر ماینرها بهترین دستگاه استخراج بیت کوین در بازار است؛ اما ممکن است در جایی که برق ارزان باشد، همچنان بسیاری از فارم‌های بزرگ از دستگاه قدیمی S۹J و مدل‌های دیگر استفاده کنند.

به‌طور کلی مهمترین عواملی که بر سودآوری و بازگشت سرمایه یک دستگاه تأثیر می‌گذارند، عبارت‌اند از:

  • قدرت دستگاه (هش ریت/نرخ هش): مقدار قدرت پردازش دستگاه برای تولید هش که هر چقدر بالاتر باشد، مقدار بیت کوین‌های استخراج‌شده بالاتر می‌رود. مثال: قدرت دستگاه Antminer S۱۹ Pro حدود ۱۱۰ تراهش بر ثانیه (110TH/S) است.
  • مصرف برق دستگاه: مقدار برق مصرفی دستگاه استخراج بر حسب وات که هر چقدر بالاتر باشد، هزینه برق بیشتری را بر دوش ماینر می‌گذارد. مثال: مصرف برق دستگاه Antminer S۱۹ Pro حدود ۳۲۵۰ وات (3250W) است.
  • قیمت دستگاه: میزان پولی که برای خرید دستگاه استخراج پرداخت می‌شود که هر چقدر بیشتر باشد، ماینر باید مدت بیشتری فعالیت کند تا سرمایه خرید برگردد و بنابراین زمان بازگشت سرمایه افزایش می‌یابد.

به‌جز موارد فوق، عوامل زیاد دیگری مثل قیمت بیت کوین، تعرفه برق و سختی شبکه بیت کوین در بازگشت سرمایه تأثیرگذار هستند؛ اما سه مورد بالا فقط مربوط به دستگاه بودند.

۸ دستگاه‌ استخراج بیت کوین برتر در سال ۲۰۲۲

در ادامه این مقاله از ارزیدو با هشت دستگاه برتر برای استخراج بیت کوین آشنا می‌شوید. این دستگاه‌ها تا اواسط سال ۲۰۲۲ در میان ماینرها بیشترین کارآمدی ممکن را دارند. در حقیقت برای تهیه فهرست زیر عواملی مانند بهره‌وری انرژی، قیمت، اندازه، وزن و مقبولیت در میان مصرف‌کنندگان لحاظ شده است.

دوباره تأکید می‌کنیم که برای انجام فعالیت استخراج هرکس باید با توجه به منطقه فعالیت و شرایط خود دستگاه تهیه کند و ممکن است استفاده از برخی دستگاه‌های قدیمی برای یک نفر منطقی‌تر باشد. همچنین‌ به این نکته توجه داشته باشید که بالاتربودنِ قدرت‌ دستگاه به‌معنای بهتر بودن دستگاه نیست. به یاد داشته باشید عواملی مانند مصرف برق، طول عمر، وزن، صدا و اندازه می‌توانند به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در سودآوری ماینینگ تأثیرگذار باشند.

تاریخ به‌روزرسانی: بهمن ۱۴۰۰

۱. بیت‌مین انت‌ماینر اس ۱۹ پرو (Bitmain Antminer S۱۹ Pro)

سازنده      بیت مین

مدل و قدرت            انت‌ماینر اس ۱۹ پرو – ۱۱۰ تراهش

تاریخ عرضه           می ۲۰۲۰

اندازه       ۱۹۵x۲۹۰x۳۷۰ میلی‌متر

وزن         ۱۵ کیلوگرم

صدا         ۸۱ دسیبل

تعداد فن   ۴

مصرف برق           ۳۲۵۰W

ولتاژ        ۱۲V

اتصال      کابل شبکه (اترنت)

دما           ۵ – ۵۰ درجه سانتی‌گراد

بازده انرژی (ژول بر تراهش)               ۲۹.۵

انت‌ماینرهای سری ۱۹ در حال حاضر پرچم‌دار محصولات شرکت بیت‌مین هستند و بیت‌مین هم بزرگترین تولیدکننده دستگاه‌های استخراج است.

انت‌ماینر اس ۱۹ پرو که در میان تمام دستگاه‌های ماینر موجود در بازار بهترین عملکرد و بهترین زمان بازگشت سرمایه را دارد، در می ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۹۹) به بازار عرضه شد.

اس ۱۹ پرو با قدرت ۱۱۰ تراهش بر ثانیه و مصرف برق ۳۲۵۰ وات، از نظر بهره‌وری انرژی (قدرت نسبت به مصرف برق) یک سر و گردن از مدل‌های پیشین بیت مین و رقبای فعلی خود بالاتر است.

تنها عیبی که به این دستگاه می‌توان وارد کرد، وزن ۱۵ کیلوگرمی و صدای بیش از ۸۱ دسیبلی است که برای یک ماینر صنعتی، خیلی هم مشکل‌ساز نیست.

بیت مین همچنین دستگاه S۱۹j را به بازار عرضه کرده است که قیمت کمتری دارد. دستگاه‌های این مدل با هش ریت ۱۰۰ و ۱۰۴ تراهشی به فروش می‌رسند.

دو دستگاه Antminer S۱۹ Pro + Hyd و Antminer S۱۹ Pro XP به‌ترتیب با قدرت ۱۹۸ و ۱۴۰ تراهش مدل‌های جدیدتر سری S۱۹ هستند که قرار است تا جولای ۲۰۲۲ (تیر ۱۴۰۱) در بازار توزیع شوند.

۲. مایکرو‌بی‌تی واتس‌ماینر ام ۳۰ پلاس پلاس (MicroBT Whatsminer M30S++)

سازنده      مایکروبی‌تی

مدل          واتس‌ماینر ام ۳۰ اس پلاس پلاس – ۱۱۲ تراهش

تاریخ عرضه           اکتبر ۲۰۲۰

اندازه       ۱۲۵x۲۲۵x۴۲۵ میلی‌متر

وزن         ۱۲.۸ کیلوگرم

صدا         ۸۳ دسیبل

تعداد فن   ۲

مصرف برق           ۳۴۷۲W

ولتاژ        ۱۲V

اتصال      کابل شبکه (اترنت)

دما           ۵ – ۶۰ درجه سانتی‌گراد

بازده انرژی (ژول بر تراهش)               ۳۱

در اکتبر ۲۰۲۰ شرکت مایکرو‌بی‌تی که حالا به رقیب جدی بیت‌مین در صنعت استخراج تبدیل شده است، قدرتمندترین سری از دستگاه‌های استخراج خود یعنی سری ام ۳۰ (M30) را عرضه کرد. این سری شامل سه مدل مدل ام ۳۰ اس، ام ۳۰ اس پلاس و ام ۳۰ پلاس پلاس بوده که آخری قدرتمندترین مدل این شرکت است.

پس از هاوینگ بیت کوین که پاداش استخراج این ارز دیجیتال را نصف کرد، دستگاه واتس‌ماینر ام ۳۰ پلاس پلاس با قدرت ۱۱۲ تراهش و مصرف برق ۳۴۷۲ وات توانست به‌خوبی انتظارات را برآورده کند.

بنابراین اگر نخواهیم مصرف انرژی را در نظر بگیریم، این دستگاه در حال حاضر قدرتمندترین دستگاه استخراج بیت کوین است. با این حال، از نظر بهره‌وری انرژی به رقیبش انت‌ماینر اس ۱۹ پرو باخته است.

با توجه به قدرت بسیار بالا و مصرف برق بالاتر نسبت به انت‌ماینر اس ۱۹ پرو، استفاده از این دستگاه در محل‌هایی که برق ارزان‌قیمت وجود داشته باشد، به‌شدت سودآور خواهد بود.

۳. کنان اوالون‌ماینر ۱۲۴۶ (Canaan Avalonminer ۱۲۴۶)

سازنده      کنان

مدل          اوالون‌ماینر ۱۲۴۶ – ۹۰ تراهش

تاریخ عرضه           ژانویه ۲۰۲۱

اندازه       ۳۳۱x۱۹۵x۲۹۲ میلی‌متر

وزن         ۱۲.۸ کیلوگرم

صدا         ۷۵ دسیبل

تعداد فن   ۴

مصرف برق           ۳۴۲۰W

ولتاژ        ۱۲V

اتصال      کابل شبکه (اترنت)

دما           ۵ – ۶۰ درجه سانتی‌گراد

بازده انرژی (ژول بر تراهش)               ۳۸

شرکت کنان که در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ کم‌فروغ ظاهر شده بود، در ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۹۹) دستگاه جدید خود، یعنی آوالون‌ماینر ۱۲۴۶ را به بازار عرضه کرد تا شاید بتواند از فشار انتقادها کم کند.

این دستگاه با هش ریت ۹۰ تراهش بر ثانیه به بازار عرضه می‌شود که آن را به‌ قدرتمندترین دستگاه شرکت کنان تبدیل خواهد کرد. نسبت به مدل ۱۱۶۰ پرو با قدرت ۸۱ تراهش و مصرف برق ۳۴۲۰ وات، مصرف برق آوالون‌ماینر ۱۲۴۶ فقط ۲۰ وات افزایش یافته است که پیشرفت چشم‌گیری محسوب می‌شود.

بازده انرژی ۳۸ ژول بر هر تراهش این دستگاه در نوع خود کم‌نظیر است؛ هرچند در مقابل بازده انرژی انت‌ماینر اس ۱۹ پرو حرفی برای گفتن ندارد.

از نظر ابعاد، این دستگاه بسیار مناسب فارم‌ها است و می‌تواند هم به‌صورت افقی و هم به‌صورت عمودی نصب شود.

همچنین در این دستگاه برخی موارد امنیتی لحاظ شده است که از فعالیت ویروس‌های ماینر و هک جلوگیری می‌کند.

۴. بیت مین انت‌ماینر تی ۱۹ (Bitmain Antminer T۱۹)

سازنده      بیت مین

مدل و قدرت            انت‌ماینر تی ۱۹ – ۸۴ تراهش

تاریخ عرضه           ژوئن ۲۰۲۰

اندازه       ۱۹۵x۲۹۰x۴۰۰ میلی‌متر

وزن         ۱۴.۵ کیلوگرم

صدا         ۷۵ دسیبل

تعداد فن   ۴

مصرف برق           ۳۱۵۰W

ولتاژ        ۱۲V

اتصال      کابل شبکه (اترنت)

دما           ۵ – ۵۰ درجه سانتی‌گراد

بازده انرژی (ژول بر تراهش)               ۳۸

مطابق با سیاست‌های قبلی بیت مین، خیلی زود پس از عرضه مدل‌های اس ۱۹، در ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد ۹۹) مدل تی ۱۹ هم عرضه شد.

مدل‌های تی از انت‌ماینرهای بیت مین نسبت به مدل‌های اس ‌قدرت کمتری دارند؛ اما ارزان‌تر هستند و گزینه‌های خوبی برای فارم‌های متوسط و کوچک محسوب می‌شوند.

انت‌ماینر تی ۱۹ تقریباً همان ابعاد و امکانات اس ۱۹ را دارد؛ اما با قدرت ۸۴ تراهشی و بازده انرژی ۳۸ ژول بر تراهش در مقابل اس ۱۹ پرو بسیار ضعیف دیده می‌شود. مصرف برق این دستگاه ۳,۱۵۰ وات است و با توجه به قیمت ارزان‌تر، می‌تواند یک گزینه اقتصادی‌‌ باشد.

۵. بیت مین انت‌ماینر اس ۱۷ پلاس (+Bitmain Antminer S۱۷)

سازنده      بیت مین

مدل و قدرت            انت‌ماینر اس ۱۷ پلاس – ۷۳ تراهش

تاریخ عرضه           دسامبر ۲۰۱۹

اندازه       ۱۷۵x۲۹۸x۳۰۴ میلی‌متر

وزن         ۱۱ کیلوگرم

صدا         ۷۵ دسیبل

تعداد فن   ۴

مصرف برق           ۲۹۲۰W

ولتاژ        ۱۲V

اتصال      کابل شبکه (اترنت)

دما           ۵ – ۵۰ درجه سانتی‌گراد

بازده انرژی (ژول بر تراهش)               ۴۵

بعد از سری اس ۱۹، سری اس ۱۷ قدرتمندترین ماینرهای بیت مین هستند و از این میان چندین مدل اس ۱۷، مدل اس ۱۷ پلاس، قدرتمندترین است.

۷۳ تراهش قدرت پردازش و مصرف برق ۲,۹۲۹ واتی، این دستگاه را در سال ۲۰۱۹ به قدرتمندترین دستگاه استخراج بیت کوین تبدیل کرده بود.

همانند دیگر پرچم‌دارهای بیت مین، این دستگاه در زمان عرضه در آوریل ۲۰۱۹ با بهره‌وری ۴۰ ژول بر تراهش به‌عنوان مناسب‌ترین دستگاه استخراج بیت کوین برای فارم‌ها شناخته می‌شد.

با این حال، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که ماینرهای زیادی گزارش داده‌اند برخی از دستگاه‌های سری ۱۷ دارای اشکالات فنی هستند و شرکت بیت مین هم این مشکل را تأیید کرده است.

۶. کنان اوالون‌ماینر ۱۱۶۶ پرو (Canaan AvalonMiner ۱۱۶۶ Pro)

سازنده      کنان

مدل و قدرت            اوالون‌‌ماینر ۱۱۶۶ پرو – ۸۱ تراهش

تاریخ عرضه           آگوست ۲۰۲۰

اندازه       ۳۰۶x۴۰۵x۴۴۲ میلی‌متر

وزن         ۱۲ کیلوگرم

صدا         ۷۵ دسیبل

تعداد فن   ۴

مصرف برق           ۳۴۰۰W

ولتاژ        ۱۲V

اتصال      کابل شبکه (اترنت)

دما           ۵ – ۳۵ درجه سانتی‌گراد

بازده انرژی (ژول بر تراهش)               ۴۲

مشابه با اوالون‌ماینر ۱۲۴۶، مدل اوالون‌ماینر ۱۱۶۶ پرو هم گزینه‌ای عالی برای مزارع استخراج کوچک و متوسط است.

این دستگاه شباهت زیادی به ماینرهای موفق بیت مین از جمله Antminer S۹ دارد؛ اما با هش ریتی بسیار بیشتر و بهره‌وری انرژی بسیار مناسب‌تر.

هش‌ ریت آلوان‌ماینر ۱۱۶۶ پرو که در آگوست ۲۰۲۰ وارد بازار شد، حدود ۸۱ تراهش است و مصرف برق آن به ۳,۴۰۰ وات می‌رسد.

آن طور که با چند کارشناس صحبت کردیم، این دستگاه در برخی فارم‌های داخل ایران امتحان خود را به‌خوبی پس داده است.

۷. اینوسیلیکون تی‌ ۳ پلاس ۵۲ تی (Innosilicon T۳+ 52T)

سازنده      اینوسیلیکون

مدل و قدرت            تی ۳ پلاس – ۵۲ تراهش

تاریخ عرضه           می ۲۰۱۹

اندازه       ۱۴۱x۲۲۰x۴۳۰ میلی‌متر

وزن         ۱۰ کیلوگرم

صدا         ۷۵ دسیبل

تعداد فن   ۲

مصرف برق           ۲۸۰۰W

ولتاژ        ۱۲V

اتصال      کابل شبکه (اترنت)

دما           ۵ – ۴۵ درجه سانتی‌گراد

بازده انرژی (ژول بر تراهش)               ۴۵

ماینرهای بیت کوین شرکت اینوسیلیکون به‌ معنای واقعی کلمه یک ترمیناتور در میان ماینرها هستند. پس از موفقیت دستگاه تی ۳، مدل بعدی یعنی تی ۳ پلاس در می ۲۰۱۹ عرضه شد.

قدرت هش 52 تراهش و مصرف برق 2100 وات، این دستگاه را در فهرست خرید استخراج‌کنندگان زیادی قرار داده است.

وزن بسیار مناسب نسبت به قدرت هش (ده کیلوگرم) و ابعاد تقریباً جمع‌وجور باعث شده است تا از این ماینر در مقایس صنعتی و در سطح بالایی استفاده شود. تی ۳ پلاس مدل دیگری هم دارد که قدرت آن به ۵۷ تراهش می‌رسد.

شایان ذکر است که در شبکه‌های اجتماعی برخی ماینرها از خدمات پس از فروش و همچنین مشکلات مربوط به تعمیر دستگاه‌های اینوسیلیکون رضایت نداشته‌اند.

۸. مایکرو‌بی‌تی واتس‌ماینر ام ۳۱ اس (MicroBT Whatsminer M31S)

سازنده      مایکرو‌بی‌تی

مدل و قدرت            واتس‌ماینر ام ۳۱ اس – ۷۰ تراهش

تاریخ عرضه           آوریل ۲۰۲۰

اندازه       ۱۳۰x۲۲۰x۳۹۰ میلی‌متر

وزن         ۱۲.۵ کیلوگرم

صدا         ۷۵ دسیبل

تعداد فن   ۲

مصرف برق           ۳۲۲۰W

ولتاژ        ۱۲V

اتصال      کابل شبکه (اترنت)

دما           ۵ – ۴۰ درجه سانتی‌گراد

بازده انرژی (ژول بر تراهش)               ۴۷

دیگر مدلی که از شرکت مایکروبی‌تی در فهرست ما جای گرفته است و ماینرها از آن رضایت دارند، دستگاه واتس‌ماینر ام ۳۱ است. این دستگاه ۷۰ تراهش بر ثانیه قدرت دارد و ۳,۳۰۰ وات برق مصرف می‌کند و به این ترتیب بهره‌وری انرژی آن ۴۲ ژول بر تراهش است.

این دستگاه با کمی بهره‌وری انرژی کمتر در سال ۲۰۱۹ رقیب اصلی اس ۱۷ پلاس بود. اگرچه بهره‌وری انرژی ام ۳۱ پایین‌تر از اس ۱۷ پلاس است، با توجه به گزارش‌هایی در مورد مشکل فنی در بعضی محموله‌های اس ۱۷ بیت مین، ماینرهای زیادی این دستگاه را به اس ۱۷ پلاس ترجیح می‌دهند.

در دسامبر ۲۰۲۰ (دی ۹۹) مدل پلاس این دستگاه یعنی واتس‌ماینر اس ۳۱ پلاس با قدرت ۸۰ تراهش به بازار عرضه شد که بهره‌وری انرژی بهتر از اس ۱۷ پلاس دارد. با این حال، به‌دلیل اینکه هنوز تست این دستگاه توسط ماینرها گزارش نشده است، در این فهرست صرفاً به اس ۳۱ اشاره کردیم.

دستگاه‌های دیگر

در حال حاضر صدها مدل مختلف از دستگاه استخراج بیت کوین وجود دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند قدرت هش و مصرف برق متفاوتی داشته باشند. به‌عنوان مثال، سری ام ۳۰ انت‌ماینرهای شرکت مایکروبی‌تی خود شامل چندین مدل مختلف می‌شود که هش‌ ریت‌ متفاوتی دارند. بنابراین قبل از تهیه یک دستگاه استخراج حتماً از مدل و هش ریت دستگاه اطمینان حاصل کنید.

نیاز به گفتن نیست که همه دستگاه‌ها از هر برندی نمی‌توانند برای ماینینگ مناسب باشد. علاوه بر شرایط محیطی و زیرساختی، بهتر است صنعتی‌بودن یک دستگاه استخراج هم قبل از تهیه دستگاه بررسی شود. مثلاً اگر یک دستگاه استخراج هش‌ریت و بهره‌وری انرژی بسیار مناسبی هم داشته باشد، قبل از خرید باید از خود این سوالات را بپرسید:

  • آیا این دستگاه استخراج در محیط مدنظر من (مثلاً گردوخاک) بهره‌وری دارد؟
  • برند این دستگاه استخراج تا چد معتبر است؟
  • چه فارم‌هایی از این دستگاه استخراج استفاده می‌کنند؟ آیا این یک دستگاه با کاربرد صنعتی است یا برای مصارف خانگی و تکی ساخته شده است؟

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تهیه دستگاه استخراج می‌توانید «راهنمای خرید دستگاه‌های استخراج» را مطالعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله ضمن توضیح درباره انتخاب یک دستگاه مناسب برای استخراج بیت کوین، بهترین ماینرهای سال ۲۰۲۲ را معرفی کردیم.

هشت دستگاهی که در بالا از آن‌ها نام بردیم در مقیاس جهانی به‌عنوان بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین شناخته می‌شوند؛ اما در برخی از مناطق و شرایط ممکن است کارآمدی لازم را نداشته باشند. به این ترتیب، اگر قصد تهیه دستگاه استخراج را دارید، به این مطلب اکتفا نکنید و حتماً خودتان نسبت به شرایطی که دارید، تحقیقات لازم را انجام دهید.

فراموش نکنید از دید کلی بهترین دستگاه استخراج برای هر استخراج‌کننده دستگاهی است که طول عمر مناسبی داشته باشد و بتواند بازگشت سرمایه سریع‌تری را رقم بزند. بنابراین معیارِ بهترین‌بودن می‌تواند برای هر شخصی متفاوت باشد.

معرفی سودآورترین و بهترین دستگاههای ماینر | لیست قیمت و مشخصات فنی

استخراج ارزهای دیجیتال یکی از صنایعی است که در سال‌های اخیر به دلیل سوددهی بالا موردتوجه قرار گرفته است. برای این کار لازم است تجهیزات سخت‌افزاری مناسب در اختیار داشته باشید تا بتوانید به یک سود مناسب دست پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین دستگاههای ماینر بپردازیم. در ابتدا توضیح می‌دهیم که ماینینگ (Mining) یا استخراج چیست و چه نکاتی را پیش از استخراج باید بدانید. سپس چند مورد از بهترین تجهیزات موجود در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌شود.

ماینینگ چیست؟

ماینینگ یا استخراج، فرایندی است که در آن ارزهای دیجیتال تولید می‌شوند. برای این کار از رایانه‌های پرقدرت برای حل معادلات پیچیده‌ای که شبکه ارائه می‌کند استفاده می‌شود. بعد از حل مسائل ریاضی، داده‌های مربوط به تراکنش‌ها تأیید شده و شبکه یا همان بلاک چین نیز در ازای این کار به شما پاداشی می‌دهد که همان ارز دیجیتال است.

استخراج ارزهای دیجیتال فرایندی آهسته است که به صبر، مراقبت، نگهداری و در صورت لزوم تعمیرات نیاز دارد. اگر همه چیز به‌خوبی پیش برود سود خوبی نصیب شما می‌شود. در ادامه چند نکته وجود دارد که لازم است پیش از معرفی تجهیزات مناسب بدانید.

نکاتی که برای استخراج ارزدیجیتال باید در نظر بگیرید:

  1. تجهیزاتی که لازم است را شناسایی کنید.

    اگر تخصص ندارید بهتر است از افرادی که ماهر هستند استفاده کنید. این افراد به شما کمک می‌کنند تا همه تجهیزاتی که لازم است را تهیه و مقدمات کار را آماده کنید. در ادامه و قسمت معرفی بهترین دستگاه‌های ماینر بیشتر درباره این موضوع توضیح داده‌ایم.

  1. هزینه انرژی را محاسبه کنید.

    زمانی که از افراد متخصص درباره مصرف انرژی پرس‌وجو کردید لازم است سریعاً هزینه آن را هم محاسبه کنید. با یک حساب ساده مشخص کنید در طول هر دوره چه میزان هزینه پرداخت می‌کنید.

  1. ارز موردنظر را پیدا کنید.

    بیشتر دستگاه‌هایی که در حال حاضر وجود دارند قابلیت استخراج چندین ارز دارند. با وجود این ممکن است ارزی که مدنظر شما است با آن‌ها قابل استخراج نباشد. بهتر است قبل از شروع کار مشخص کنید که چه ارز یا ارزهایی می‌خواهید و آیا دستگاه پاسخگوی نیاز شما هست یا خیر.

  1. شرایط بازار را در نظر بگیرید.

    باید نیم‌نگاهی هم به قیمت‌ها و رتبه‌بندی ارزها داشته باشید. همچنین از تحلیل‌های کارشناسان استفاده کنید تا مطمئن شوید قیمت ارز در سال‌های آتی یا هر زمان که شما برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اید رشد می‌کند.

  1. مطالعه در مورد استخرهای استخراج ارزهای دیجیتال.

    تعداد زیادی از ماینرها که قدرت محاسباتی خود را در یک مکان جمع‌آوری می‌کنند یک استخر می‌سازند. اگر استخر به‌خوبی کار کند باعث می‌شود سود شما به طور پایدار و تضمین شده باشد. درصورتی که انتخاب خوبی نداشته باشید ضرر هم می‌کنید؛ بنابراین، پیش از خرید حتماً درباره استخرها مطالعه کنید. البته همه این‌ها در شرایطی است که بخواهید وارد یک استخر شوید در غیر این صورت این توضیحات تأثیری ندارد.

معرفی بهترین دستگاه های ماینر – بروزرسانی اردیبهشت ۱۴۰۱

بعد از اینکه با مفهوم ماینینگ آشنا شدید، اکنون لازم است به معرفی بهترین دستگاههای ماینر بپردازیم. تجهیزاتی که در ادامه معرفی شده بر اساس آخرین تغییرات تکنولوژی و درنظرگرفتن تغییرات در الگوریتم‌های استخراج است به همین دلیل می‌توانید با خیال راحت به این لیست اکتفا کنید.

دستگاه اوالون‌ماینر ای ۱۱۶۶ پرو (AvalonMiner A1166 Pro)

این دستگاه یکی از قوی‌ترین نمونه‌های موجود در بازار است که برای استخراج ارزهایی که از الگوریتم SHA-256 استفاده می‌کنند به کار گرفته می‌شود. این ارزها شامل بیت کوین، بیتکوین کش، Acoin، Crown، Curecoin و هر ارز دیگری است که از این الگوریتم استفاده می‌کند. نکته مثبتی که این دستگاه دارد مقرون‌به‌صرفه بودن آن است. در طراحی آن تلاش شده که تا جای ممکن در مصرف برق صرفه‌جویی شود.

نرخ هش: ۸۱Th/S – مصرف برق: ۳۴۰۰ وات – قیمت تقریبی: ۱۵۵۰ دلار

سایر ویژگی‌های دستگاه:

  • دارای ۴ فن خنک‌کننده
  • رطوبت محیط باید بین ۵ تا ۹۵ درصد باشد.
  • ابعاد دستگاه ۳۰۶ در ۴۰۵ در ۴۴۲ میلی‌متر است.
  • میزان صدا: ۷۵ دسی‌بل
  • دمای عملیاتی: ۵- تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد
  • وزن: ۱۲۸۰۰ گرم

دستگاه واتس‌ماینر ام ۳۰ اس پلاس پلاس ( WhatsMiner M30S++)

این دستگاه جدیدترین محصول شرکت WhatsMiner است که از سریع‌ترین سخت‌افزارهای حال حاضر بر اساس نرخ هش است. این دستگاه در سال ۲۰۲۰ ارائه شده و باتوجه‌به قیمت روبه‌رشد ارزهایی که می‌توان با آن استخراج کرد، یک گزینه مناسب است. مشابه نمونه قبلی، این دستگاه هم برای استخراج ارزهایی که از الگوریتم SHA-256 استفاده می‌کنند به کار می‌رود. بیت کوین، بیتکوین اس وی با نماد (BSV)، بیتکوین کش و مانند آن همگی با استفاده از این دستگاه قابل استخراج هستند.

نرخ هش: ۱۱۲Th/s±۵% (نرخ آن به اندازه ۵ درصد انحراف استاندارد دارد) – مصرف برق: ۳۴۷۲ وات – قیمت تقریبی: ۳۹۹۹ دلار

سایر ویژگی‌های دستگاه:

  • ۱۲ ولت مصرف برق
  • اتصال از طریق کابل Ethernet
  • اندازه آن ۱۲۵ در ۲۲۵ در ۴۲۵ میلی‌متر است
  • مجهز به ۲ فن خنک‌کننده
  • درجه صدا: ۷۵ دسی‌بل
  • دمای عملیاتی: ۵ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد
  • وزن: ۱۲۸۰۰ گرم

دستگاه اوالون‌ماینر ۱۲۴۶ (AvalonMiner 1246)

در ادامه معرفی بهترین دستگاه های ماینر به یک نمونه دیگر می‌رسیم. این دستگاه در ابتدای سال ۲۰۲۱ ارائه شده و یکی از جدیدترین نمونه‌های موجود در بازار برای استخراج ارزهای SHA-256 است. بهره‌وری انرژی آن مناسب است و می‌توان به طور متوسط روزی ۳ دلار با آن درآمد داشت. این رقم در طول یک سال به ۱۱۸۵ دلار می‌رسد. البته این رقم تخمینی است و بر اساس هزینه برق و قیمت بیت کوین یا هر ارز دیگری که با آن استخراج می‌کنید تغییر می‌کند.

نرخ هش: ۹۰Th/s – مصرف برق: ۳۴۲ وات – قیمت تقریبی: ۳۸۹۰ دلار

سایر ویژگی‌های دستگاه:

  • مجهز به دو فن که هرکدام ۷ پره برای خنک‌کردن دارند.
  • به دلیل طراحی منحصربه‌فرد فن، گردوغبار وارد دستگاه نمی‌شود؛ بنابراین با مشکلاتی مانند اتصال کوتاه یا کاهش طول عمر تجهیزات روبرو نمی‌شوید.
  • مجهز به سیستم هشدار در شرایطی که نقص وجود داشته باشد. در شرایطی که به شبکه حمله شود این سیستم می‌تواند بسیار مفید باشد.
  • سیستم تنظیم خودکار نرخ هش
  • ابعاد آن ۳۳۱ در ۱۹۵ در ۲۹۲ میلی‌متر است.
  • دمای عملیاتی: ۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد
  • وزن: ۱۲۸۰۰ گرم

دستگاه انت‌ماینر اس۱۹ پرو  (Antminer S19 Pro)

بهترین دستگاهی که در حال حاضر در بازار وجود دارد همین مورد است که می‌توانید از آن برای استخراج بیت کوین یا ارزهای دیگر استفاده کنید. نرخ هش بالا، مصرف انرژی پایین و بازدهی بالا باعث شده تا انتخاب اول بسیاری از صنایع ماینینگ، این دستگاه باشد. راندمان انرژی آن بسیار مناسب است و سود تقریبی این دستگاه در هر روز ۱۲ دلار است.

به طور متوسط تنها کافی است ۱۸۶ روز با آن کار کنید تا به نقطه سربه‌سر برسید و پس از آن سوددهی شروع می‌شود. همچنین می‌توانید این دستگاه را به استخرهای استخراجی مانند Slushpool، Nicehash، Poolin، Antpool و ViaBTC متصل کنید.

نرخ هش:۱۱۰Th/s – مصرف برق: ۳۲۵۰ وات – قیمت تقریبی: ۲۸۶۰ دلار

سایر ویژگی‌های دستگاه:

  • برد آن از چیپ ۵ نانومتری استفاده می‌کند.
  • اندازه دستگاه ۳۷۰ در ۱۹۵.۵ در ۲۹۰ میلی‌متر است.
  • دارای ۴ فن خنک‌کننده
  • اتصال با Ethernet
  • منبع ۱۲ ولتی
  • میزان صدا: ۷۵ دسی‌بل
  • دمای عملیاتی: ۵ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد
  • وزن: ۱۵۵۰۰ گرم

دستگاه واتس‌ماینر ام۳۲-۶۲تی (WhatsMiner M32-62T)

معرفی بهترین دستگاه های ماینر تنها محدود به تجهیزات گران‌قیمت نیست. این مورد، نسخه ضعیف‌تر شرکت WhatsMiner است اما باتوجه‌به قیمت و کارایی که دارد می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده شما باشد. مانند موردهای قبلی، از این دستگاه برای استخراج ارزهای SHA-256 استفاده می‌شود. زمان انتشار این دستگاه سال ۲۰۲۱ است؛ بنابراین خیالتان از نظر به‌روز بودن فناوری راحت باشد.

در مجموع ۱۱ نوع ارز با این دستگاه قابل استخراج است پس از نظر تنوع ارز نیز حق انتخاب زیادی دارد. همچنین به‌راحتی با مزرعه‌های استخراج هماهنگی می‌شود و می‌توان از آن در مقیاس بالا نیز استفاده کرد.

از آن جا که بازده این مورد کمتر از دستگاه‌های قبلی است نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید. با وجود این تخمین زده می‌شود سود روزانه استفاده از آن ۱۰ دلار باشد که باتوجه‌به قیمتی که دارد یک گزینه مناسب است.

نرخ هش: ۶۲Th/s +/- 5 – مصرف برق: ۳۵۳۶ وات – قیمت تقریبی: ۱۱۰۰ دلار

سایر ویژگی‌های دستگاه:

  • دو فن خنک‌کننده
  • اندازه ۲۳۰ در ۳۵۰ در ۴۹۰ میلی‌متر
  • اتصال با Ethernet
  • میزان صدا: ۷۵ دسی‌بل
  • دمای عملیاتی: ۵ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد
  • وزن: ۱۰۵۰۰ گرم

دستگاه بیت‌مین انت‌ماینر اس۵ (Bitmain Antminer S5)

یکی دیگر از گزینه‌ها در معرفی بهترین دستگاه های ماینر، Bitmain Antminer S5 است. این دستگاه برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ عرضه شد اما از آن زمان تا کنون تغییراتی داشته است. Bitmain Antminer S5 توان محاسباتی پایینی دارد و استفاده از آن در طولانی‌مدت می‌تواند به ضرر شما باشد.

پس خیلی مهم است که زمان زیادی به استخراج مشغول شوید تا سوددهی مناسب شروع شود. با وجود این در شرایطی که هزینه برق کم باشد یک انتخاب مناسب است. همچنین قیمت پایین آن باعث می‌شود که برای استفاده در مقیاس‌های کوچک به‌صرفه باشد.

نرخ هش: ۱.۱۵۵Th/s – مصرف برق: ۵۹۰ وات – قیمت تقریبی: ۴۱۳ دلار

سایر ویژگی‌های دستگاه:

  • ابعاد دستگاه ۱۳۷ در ۱۵۵ در ۲۸۹ میلی‌متر است.
  • شامل ۱ فن خنک‌کننده
  • منبع ۱۲ ولت
  • اتصال Ethernet
  • صدا: ۶۵ دسی‌بل
  • دمای عملیاتی: ۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد
  • وزن: ۲۵۰۰ گرم

دستگاه دراگون‌مینت تی۱ (DragonMint T1)

اگر به دنبال هزینه متوسط هستید این دستگاه در حال حاضر یکی از گزینه‌های مناسب محسوب می‌شود. DragonMint T1 در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و به نظر می‌رسد حداکثر نرخ هش آن ۱۶ Th/s باشد. شرکت سازنده ۶ ماه گارانتی ارائه می‌کند و یکی از بهترین انتخاب‌ها از نظر هزینه است. مانند تمام دستگاه‌هایی که معرفی شد، استفاده از این دستگاه برای ارزهایی است که از الگوریتم SHA-256 استفاده می‌کنند.

نرخ هش: ۱۶Th/s – مصرف برق: ۱۴۸۰ وات – قیمت تقریبی: ۱۳۷۱ دلار

سایر ویژگی‌های دستگاه:

  • ابعاد ۱۲۵ در ۱۵۵ در ۳۴۰ میلی‌متر
  • شامل سه تراشه در برد
  • منبع ۱۲ ولت
  • میزان صدا: ۷۶ دسی‌بل
  • دمای عملیاتی: ۰ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد
  • وزن: ۶۰۰۰ گرم

نتیجه‌گیری معرفی بهترین دستگاههای ماینر

در این مقاله به معرفی بهترین دستگاههای ماینر پرداختیم و تعدادی از بهترین گزینه‌های موجود معرفی شدند و توضیح دادیم هرکدام چه مشخصاتی دارند. از آن جا که استخراج ارزهای دیجیتال در ابتدا نیاز به هزینه زیادی دارد، چند نکته نیز برای بازدهی بهتر ارائه کردیم. توجه به این نکات تضمین می‌کند که سوددهی شما بهتر و تضمین شده باشد.

 

مرجع مقاله:

https://www.arzido.com/mining/

دکمه بازگشت به بالا