سلامتی و پزشکی

علت و راه درمان سرفه های شبانه کودکان

سرفه شبانه

همه ما این را می دانیم. مطمئناً برای اولین بار در زندگی خود با سرفه شبانه از خواب بیدار شدید. اما وقتی کودک شبانه سرفه می کند، تشخیص علت و علت آن مشکل خواهد بود. در این مقاله به بررسی علل سرفه می پردازیم و نحوه درمان آن را توضیح می دهیم. پس با ما.

همچنین بخوانید : انواع سرماخوردگی در کودکان و راه های درمان آن

علل سرفه شبانه در کودکان

سرفه شبانه در کودکان شایع نیست. در بیشتر موارد، چنین سرفه هایی با کمبود خواب تشدید می شود.

سرفه شبانه می تواند نشان دهنده بسیاری از مشکلات در بدن باشد. هنگامی که سرفه در شب شروع می شود، ممکن است نتیجه خلط ناشی از رفلاکس باشد.

اگر کودک شما بیمار است، سرفه به تنهایی می تواند مخاط و احتقان در گلو و مجاری هوایی فوقانی را پاک کند.

یکی دیگر از علل سرفه بیماری به نام رفلاکس معده یا رفلاکس معده به مری (به معنی آسیب مخاطی و علائم مزمن ناشی از بازگشت معده و اسید در مری) است. اما مهم ترین نکته ای که در مورد سرفه باید در نظر گرفت این است که آیا چنین سرفه ای به ریه ها مربوط است یا خیر.

اگر سرفه از ریه ها شروع شود، علائمی مانند مشکل در تنفس ظاهر می شود. سپس شکم به داخل و خارج حرکت می کند و ماهیچه های بین دنده ها با هر نفس حرکت می کنند.

گلو نیز با هر دم وارد و خارج می شود و سوراخ های بینی باز و بسته می شود. اگر کودک چنین علائمی داشته باشد، سرفه معمولاً در نتیجه ترشحات پشت بینی است و می‌توان آن را هدف قرار داد و با پاک کردن راه‌های هوایی فوقانی آن را درمان کرد.


3 بهترین درمان برای سرفه شبانه برای کودکان


برای سرفه های همراه با سرماخوردگی

اگر سرفه کودک شما سرد است و خیلی سخت است که او را از خواب بیدار نمی کند، راه های زیادی برای تسکین درد وجود دارد. مجاری تنفسی کودک خود را با آب میوه یا آب نمک تمیز کنید.

همچنین می توانید از پزشک متخصص بخواهید که داخل مجرای بینی را از طریق فرآیند ساکشن تمیز کند. این کار با تجهیزات ویژه انجام خواهد شد.

مطمئن شوید که اتاق کودکتان به خوبی مرطوب است. این به کودک شما کمک می کند راه هوایی صاف تر و بهتری داشته باشد.

کودکان زیر 12 ماه که سرفه ناشی از سرماخوردگی دارند را می توان با یک قاشق چای خوری شربت ذرت درمان کرد.

داروهای سرماخوردگی مانند سرفه و داروهای ضد تشنج نامناسب هستند و می توانند برای کودکان زیر 2 سال خطرناک باشند.

FDA توصیه می کند از محصولات بدون نسخه برای سرماخوردگی و سرفه در کودکان زیر 2 سال خودداری کنید.

اگر کودک شما بزرگتر است، می توانید بالش های اضافی زیر سر او قرار دهید. بلند کردن زیر سر می تواند به پاکسازی راه های هوایی کمک کند.

برای سرفه های مرتبط با رفلاکس

اگر سرفه ناشی از بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) باشد، یک آنتی اسید یا آنتی اسید ممکن است موثر باشد.

فرمول قوام دهنده به والدین این امکان را می دهد که برای کودکان کوچکتر کالری کمتری فراهم کنند. از داروهای ضد اسید تجویز شده توسط پزشک نیز می توان برای درمان رفلاکس استفاده کرد.

مهم نیست علت سرفه چیست. اگر سرفه بیش از چند هفته طول بکشد یا با تب، تنگی نفس و تنگی نفس همراه باشد، باید فورا به پزشک مراجعه کنید.

برای سرفه های مرتبط با ریه ها

اگر فکر می کنید سرفه شما نتیجه یک مشکل ریوی است، باید این وضعیت را جدی بگیرید. در این صورت با پزشک مشورت کنید تا بهترین درمان را دریافت کنید.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا