سلامتی و پزشکی

انواع سرماخوردگی کودکان و روش های درمان آنها

بچه ها سرد هستند

فصل سرد سال نزدیک است. تعداد سرماخوردگی ها اغلب در این دوره افزایش می یابد. این نوع سرماخوردگی در کودکان بیشتر دیده می شود.

هنگامی که دما کاهش می یابد، باید منتظر شرایطی مانند سرفه، آبریزش بینی و عطسه باشید. این وضعیت برای اکثر کودکان ترسناک است اما می توان آن را با چیزهایی مانند مایعات، استراحت و درمان خانگی کنترل کرد.


سرماخوردگی در کودکان

در این نوع سرماخوردگی مواردی مانند سرفه، آبریزش بینی و تب دیده می شود.

چه اتفاقی می افتد: همانطور که می دانید سرماخوردگی یک عفونت خفیف بینی و گلو است که معمولاً توسط یک ویروس از هر 200 ویروس ایجاد می شود.

در چنین مواردی می توانید از سرم نمکی استفاده کنید. همانطور که سیستم ایمنی کودک شما رشد می کند و رشد می کند، ممکن است 7 بار در سال سرما بخورد.

کودک در ابتدا سرد است واقعا ترسناک به نظر می رسد. بینی او ممکن است گرفتگی داشته باشد و ممکن است در تنفس مشکل داشته باشد. استفاده از روغن اکالیپتوس به عنوان مرطوب کننده می تواند تنفس را بهبود بخشد.

با پزشک خود تماس بگیرید: سرماخوردگی یک بیماری جدی نیست، اما زمانی که کودک شما کمتر از سه ماه سن دارد، سرماخوردگی می تواند به سرعت به یک بیماری بدتر مانند ذات الریه تبدیل شود.

علائم را بررسی کنید و با پزشک تماس بگیرید. اگر کودک شما کمتر از 4 هفته سن دارد و علائمی مانند تب دارد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

امروزه کودکان سریعتر مریض می شوند زیرا هنوز سیستم ایمنی ندارند. پزشک شما می تواند به تشخیص اینکه فرزند شما دارای باکتری هایی مانند مننژیت است کمک کند.

اگر کودک شما تب بالا دارد و علائمی مانند عفونت گوش، قرمزی چشم یا سرگیجه دارد، یا نمی تواند به طور معمول غذا بخورد یا پلک بزند، خوب است بدانید که سرماخوردگی ندارد. در چنین مواقعی حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

مقاله مرتبط: بهترین راه برای درمان سرماخوردگی

آنفولانزا در کودکان

این نوع بیماری معمولاً با سرماخوردگی شدید همراه با تب بالا (اغلب همراه با اسهال و استفراغ) که به طور ناگهانی ظاهر می شود، رخ می دهد. کودکان مبتلا به آنفولانزا اغلب از چیزهای کوچک شکایت دارند زیرا احساس خوبی ندارند.

چه اتفاقی می افتد: این بیماری تنفسی باید جدی گرفته شود. در کودکان، افراد زیر 6 ماه اغلب در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان هستند.

این کودکان بیشتر از سایر گروه های سنی در معرض خطر مرگ ناشی از آنفولانزا هستند. دلیل اصلی این امر عدم وجود سیستم ایمنی در این کودکان است.

در چنین کودکانی، سیستم ایمنی به طور کامل توسعه نیافته است و نمی تواند با چنین شرایطی کنار بیاید. با این حال، اگر در دوران بارداری واکسینه شده باشید، آنتی بادی شما خطر ابتلا به آنفولانزا در نوزادتان را تا 41 درصد کاهش می دهد. سایر اعضای خانواده نیز باید از این بیماری محافظت شوند.

تنها راهی که کودکان می توانند به آنفولانزا مبتلا شوند از طریق سایر اعضای خانواده است. پس اگر بچه های کوچک دارید، مراقب خود باشید تا در چنین موقعیتی قرار نگیرید.

با پزشک خود تماس بگیرید: اگر در فصل سرد سال هستید که ممکن است به آنفولانزا مبتلا شوید، بهتر است برخی علائم را زیر نظر بگیرید.

اگر فرزندتان تب دارد به پزشک مراجعه کنید. یک آزمایش ساده می تواند آنفولانزا را تشخیص دهد. پزشک شما ممکن است دارویی مانند تامیفلو را تجویز کند.

اغلب برای درمان آنفولانزا و بهبود وضعیت استفاده می شود. مصرف تامیفلو برای کودکان زیر 12 ماه توصیه نمی شود. با این حال، اگر بیماری کودک شدید باشد، می توان از چنین مواردی همراه با پزشک استفاده کرد، زیرا وضعیت نوزاد تازه متولد شده پیچیده تر است.

یکی از این شرایط دشوار، ذات الریه (پنومونی) است که زمانی رخ می دهد که ویروس آنفولانزا از طریق بینی و گلو به ریه ها سرایت کند.

این بیماری همچنین زمانی ایجاد می شود که عفونت باکتریایی به طور گسترده گسترش یابد. پنومونی ویروسی با استراحت و شرایط خاص قابل درمان است. اگر پنومونی باکتریایی باشد، باید طبق دستور پزشک از آنتی بیوتیک استفاده کنید.


خروس یا کروپ در کودکان

آبله یا کروپ به التهاب گلو، نای، برونش های بزرگ اشاره دارد. آبله معمولاً بعد از نیمه شب ظاهر می شود. این عفونت باعث عفونت چشم در گلو می شود، سپس باعث مشکلات تنفسی و علائمی مانند سرفه “گرد و غبار سگ”، تنگی نفس و سم می شود.

علائم آبله مرغان می تواند خفیف، متوسط ​​یا شدید باشد و اغلب در شب بدتر می شود. اگر علائم خود را برای پزشک خود توضیح دهید، او می تواند چنین بیماری را تشخیص دهد.

چه اتفاقی می افتد: هنگامی که ویروس حنجره، تارهای صوتی و نای را درگیر می کند، کودکان به آبله مبتلا می شوند. ابتدا نای باریک می شود و سپس تارهای صوتی متورم می شوند و به هم نزدیک می شوند.

هنگامی که کودک در حال بدی است و شروع به گریه می کند، هنگام تنفس هوا به داخل حنجره جریان می یابد. این باعث ایجاد صدای بدی در او می شود.

با پزشک خود تماس بگیرید: هنگامی که کودک شما در حال استراحت است و صداهای غیرعادی مانند سوت و خس خس در هنگام نفس کشیدن از خود تولید می کند، باید با پزشک تماس بگیرید.

در چنین مواردی استفاده از مرطوب کننده ممکن است راه حل باشد. اگر استفاده از این مورد موفقیت آمیز نبود، مشورت با پزشک را فراموش نکنید. کودک شما ممکن است برای کاهش عفونت چشم به استروئید یا اپی نفرین نیاز داشته باشد.

مطالب مرتبط: علل و درمان سرفه شبانه در کودکان

برونشیت در کودکان

این بیماری با علائمی مانند سرفه، خس خس سینه، تنگی نفس و ترشحات واژن همراه است.

چه اتفاقی خواهد افتاد: این بیماری التهاب برونش نامیده می شود. برونشیولیت در کودکان زمانی رخ می دهد که یک ویروس تنفسی (به ویژه یک ویروس سنسیشیال) باعث التهاب لوله های کوچک در ریه ها می شود و باعث می شود که آنها مخاط را احاطه کرده و مسیر عبور آنها را مسدود کنند.

برای اکثر کودکان خردسال، این فقط یک بیماری خفیف است. اگر کودک شما قبل از شروع علائم سالم است، بهتر است نگران نباشید.

با پزشک خود تماس بگیرید: اگر کودک شما نمی خواهد غذا بخورد، بهتر است با پزشک صحبت کنید. در چنین مواردی ممکن است کودک نتواند نفس بکشد یا غذا بخورد.

تنفس سریع، گرفتگی بینی، سرفه و تب از دیگر علائم این بیماری است. اگر کودک شما بیش از 80 بار در دقیقه نفس می کشد، به پزشک مراجعه کنید.

پزشکان با تجویز دارو سعی می کنند راه های هوایی را باز کنند. همچنین ممکن است کودک برای تامین اکسیژن مورد نیاز و جلوگیری از کم آبی بدن نیاز به بستری شدن داشته باشد.


درمان سرماخوردگی دوران کودکی

5 درمان ساده برای سرماخوردگی در کودکان


  1. از آبمیوه استفاده کنید

در چنین شرایطی کودک شما ممکن است نتواند به درستی از طریق بینی یا دهان نفس بکشد. هنگامی که بینی بسته است، باید مجرای آن باز شود تا کودک بتواند دوباره نفس بکشد.

برای این کار بهتر است یک چهارم قاشق چایخوری نمک را با یک لیوان آب گرم ترکیب کنید تا بتوانید محلول نمکی ایجاد کنید.

همچنین می توانید این محلول را در داروخانه سفارش دهید. کودک را روی زمین بگذارید و بگذارید بخوابد. چند قطره آب داخل بینی او بریزید و چند دقیقه صبر کنید. بینی او را با دستگاه مکنده تمیز کنید.


  1. دوش آب گرم

حمام کردن در آب گرم می تواند به پاکسازی ریه ها و مجرای بینی کمک کند.


  1. روزهای سرد

هنوز مشخص نیست که چرا این گزینه مفید است، اما برخی از پزشکان معتقدند که هوای سرد می تواند به بهبود وضعیت کمک کند.


  1. بخار سرد مرطوب کننده

هوای مرطوب به نوزادان کمک می کند راحت تر نفس بکشند.


  1. استامینوفن

اگر کودک شما تب دارد، می توانید از این گزینه برای کاهش تب استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید که تب نشان دهنده مبارزه بدن با یک بیماری موجود است. به همین دلیل است که نباید آن را مسدود کنید. فقط کمی آن را پایین بیاورید.

در چنین مواقعی بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید و به دستورات او عمل کنید.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا