سلامتی و پزشکی

خواص بی نظیری که مصرف ذرت برای شما به همراه دارد

ذرت یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی در جهان است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. مغز ذرت سرشار از فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی است.به عنوان منبع غذایی کربوهیدرات ها ، می تواند جایگزین برنج ، نان ، سیب زمینی یا سایر منابع کربوهیدرات شود. در این مقاله ، ما قصد داریم ویژگی های سلامتی ذرت را بر اساس اطلاعات پزشکی بررسی کنیم ؛ با ما همراه باشید.

ذرت چیست؟
می توان گفت ذرت هم گیاه است و هم دانه ؛ ذرت که از پوست آن خورده می شود معمولاً به عنوان گیاه در دنیای آشپزی وارد می شود اما دانه خشک مورد استفاده برای تهیه ذرت بو داده را دانه می نامند. حدود 9000 سال پیش ، مکزیکی ها ذرت برداشت کردند این کشور را می توان زادگاه ذرت نامید. این محصول در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده به عنوان منبع اصلی غذایی پرورش داده می شود.

در حال حاضر ذرت یکی از پرمصرف ترین غلات در جهان است تقریباً در تمام کشورهای جهان ذرت می کارند که عمدتا برای مصارف انسانی و حیوانی استفاده می شود. ذرت انواع مختلفی دارد و رنگ دانه آنها معمولاً متفاوت است اما کشت دانه های سفید یا دانه های زرد معمولاً بیشتر است.
ارزش غذایی ذرت
کالری ذرت در یک واحد خاص ، که در گروه مواد غذایی با تراکم کالری متوسط ​​قرار دارد ، خیلی زیاد نیست. سرشار از فیبر و کربوهیدرات است ، اما محتوای چربی و پروتئین آن نسبتاً کم است. ارزش غذایی ذرت در هر 164 گرم (یک فنجان) به شرح زیر است:

کالری: 177
کربوهیدرات ها: 41 گرم
پروتئین: 5.4 گرم
چربی: 2.1 گرم
فیبر: 4.6 گرم
ویتامین C: 17٪ ارزش روزانه (DV)
ویتامین B1: 24٪ ارزش روزانه (DV)
ویتامین B9: 19٪ ارزش روزانه (DV)
منیزیم: 11٪ ارزش روز (DV)
پتاسیم: 10٪ ارزش روزانه (DV)

بیشتر کربوهیدرات های ذرت به دلیل نشاسته است که می تواند به سرعت قند خون را افزایش دهد. البته ، ذرت حاوی مقدار زیادی فیبر است که به تنظیم قند خون کمک می کند.
به دلیل ارزش غذایی بالای ذرت ، می توان از آن در انواع رژیم های غذایی سالم و کامل استفاده کرد. این توانایی ذرت باعث می شود بسیاری از افراد به جای برنج ، سیب زمینی یا سایر منابع کربوهیدرات ، در رژیم های غذایی خود ذرت بخورند.

با این حال ، محصولات ذرت فرآوری شده ، مانند شربت ، چیپس سیب زمینی و روغن ذرت تصفیه شده ، مقدار زیادی فیبر و سایر مواد مغذی مفید را از دست می دهند و مقدار زیادی چربی ، شکر یا نمک به آن اضافه می کنند.
خواص ذرت برای سلامتی
همانطور که قبلاً ذکر شد ، ارزش غذایی ذرت بسیار زیاد است این ماده دارای خواص سلامتی بسیاری است که در این بخش به آنها اشاره خواهیم کرد. مهمترین خواص ذرت برای سلامتی عبارتند از:
از یبوست جلوگیری کنید
در ارزش غذایی ذرت ، ذکر کردیم که این دانه منبع خوبی از فیبر است. فیبر ماده ای بسیار مهم برای سلامت دستگاه گوارش است ، مصرف کافی فیبر به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند و از بیماری هایی مانند یبوست یا بواسیر جلوگیری می کند.
افزایش وزن
افزایش وزن از دیگر مزایای ذرت به ویژه ذرت زرد است. همانطور که قبلاً ذکر شد ، ذرت دارای چگالی کالری کمی است و در گروه متوسط ​​قرار دارد ، اما حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات نشاسته ای است.در حقیقت ، به دلیل ویژگی های این کربوهیدرات ها ، بسیاری از ورزشکاران ، به ویژه ورزشکاران قدرتی مانند بدنسازان و وزنه برداران ، به طور کلی از ذرت به جای برنج استفاده می کنند.
مواد معدنی بدن را تأمین کنید
ذرت حاوی مقدار زیادی مواد معدنی مهم است که به رشد طبیعی بدن و مبارزه با بیماری ها کمک می کند. ذرت منبع خوبی از روی ، مس ، منگنز ، منیزیم و فسفر است. ذرت همچنین حاوی یک ماده معدنی کمیاب به نام سلنیوم است که به دست آوردن آن اغلب در بسیاری از رژیم های غذایی دشوار است. این ارزش غذایی ذرت بر میزان طبیعی هورمون ها ، سلامت استخوان ها ، عملکرد مناسب کلیه و سلامت قلب تأثیر بسزایی خواهد داشت.

از قلب محافظت کنید
یکی از ویژگی های روغن ذرت اثر ضد آترواسکلروتیک آن است که نقش مهمی در کاهش سطح کلسترول بدن دارد. در نتیجه قلب کار سالم تری خواهد داشت و خطر بسیاری از بیماری های قلبی کاهش می یابد.
روغن ذرت نقش بسیار مهمی در از بین بردن کلسترول بد خون یا لیپوپروتئین با چگالی کم دارد. ترکیبات موجود در این روغن باعث تجزیه اسیدهای چرب امگا 3 و جایگزینی لیپوپروتئین های با چگالی کم می شود. خوردن روغن ذرت همچنین باعث کاهش لیپوپروتئین با چگالی کم در پلاسما خواهد شد. این خواص روغن ذرت در برابر کلسترول بد خون می تواند به طور قابل توجهی خطر گرفتگی عروق را کاهش دهد و خطر حمله قلبی را کاهش دهد.
مراقبت از پوست و چشم
ذرت زرد منبع خوبی از β-کاروتن است که ویتامین A را در بدن تشکیل می دهد. مصرف بیش از حد ویتامین A می تواند باعث مسمومیت با ویتامین شود و صدمات زیادی به بدن وارد کند ، اما β-کاروتن با توجه به نیاز بدن انسان می تواند به ویتامین A تبدیل شود بنابراین ، دریافت ویتامین A از طریق β-کاروتن یک روش ایده آل است.
ویتامین A نقش بسیار مهمی در سلامت چشم و بینایی صحیح دارد ، برای سلامت پوست و سیستم ایمنی بدن بسیار ضروری است.
مدیریت دیابت
مطالعات نشان داده است که خوردن ذرت غلات کامل با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 ارتباط دارد و به دلیل وجود مواد شیمیایی گیاهی ، می تواند به کنترل این دیابت شیرین وابسته به انسولین کمک کند. مواد شیمیایی شیمیایی همچنین می توانند از فشار خون بالا جلوگیری کرده و خطر فشار خون بالا را کاهش دهند.
خصوصیات ذرت آب پز شده
برخی تصور می کنند ذرت آب پز دارای خصوصیات بیشتری نسبت به ذرت بو داده است ؛ واقعیت این است که انواع ذرت آب پز ، به شرطی که هیچ ماده افزودنی مضر به آن اضافه نشود و حالت اصلی دانه حفظ شود ، تأثیر کمی بر خصوصیات آن دارد. بنابراین ، این شما هستید که تصمیم می گیرید چگونه ذرت خود را برای طعم دادن آماده کنید.
چه نوع ذرت را باید انتخاب کنیم؟
همانطور که قبلاً ذکر شد ، ذرت سفید و ذرت رایج ترین و شناخته شده ترین نوع ذرت هستند ، اما این دو نوع نیز از نظر کاربرد به سه دسته ذرت شیرین ، ذرت آردی و ذرت بو داده تقسیم می شوند.
ذرت شیرین: ذرت شیرین رایج ترین ذرت است که برای بو دادن یا آب بز یا برای غذاهای مختلف استفاده می شود. به دست آوردن رنگ سفید این ذرت از رنگ ذرت آن راحت تر است و ممکن است اندازه آن کمی کمتر از ذرت آرد باشد. البته رنگ و اندازه ذرت در کشورها و مناطق مختلف بسته به شرایط رشد گیاهان متفاوت خواهد بود.
ذرت آردی: ذرت آردی از دو نوع ذرت دیگر بزرگتر است و عمدتا برای پرورش دام و سایر حیوانات استفاده می شود.ذرت کبابی: ذرت کبابی معمولاً کوچکترین نوع ذرت است و رنگ آن از زرد ، نزدیک به نارنجی یا قرمز فراتر می رود.

شما باید متناسب با نیاز خود نوع ذرت مورد نیاز خود را انتخاب کنید. اگر می خواهید از طعم ذرت کبابی یا ذرت آب پز لذت ببرید ، یا آن را به سالادها یا غذا اضافه کنید ، ذرت شیرین بهترین انتخاب است. اما اگر هدف شما نان تست کردن یا تهیه غذا برای حیوانات است ، ذرت آرد انتخاب بهتری است. ذرت بو داده همانطور که از نامش پیداست بهترین گزینه برای ذرت بو داده است.
کلمات اخر
ذرت فواید زیادی برای سلامتی دارد و ترکیبات موجود در آن بر عملکرد طبیعی و سلامت بدن تأثیر زیادی خواهد گذاشت. ذرت برای جلوگیری از یبوست ، کنترل دیابت ، سلامت قلب و استخوان و مراقبت از چشم و پوست مفید است.همچنین برای به دست آوردن مواد معدنی و افزایش وزن ایده آل است (اگرچه ذرت دارای چگالی کالری متوسطی است). با این حال ، ذرت فرآوری شده ، مانند شربت ، چیپس سیب زمینی و روغن تصفیه شده ، تأثیر زیادی بر سلامتی ندارد ، بهتر است ذرت پخته یا بو داده را انتخاب کنید تا از این مزایا بهره مند شوید.
منبع:
ncbi.nlm.nih.gov1
ncbi.nlm.nih.gov2
onlinelibrary.wiley.com1
onlinelibrary.wiley.com2
خط تلفن سلامت
1. doi.org
2. doi.org
مجله علمی

کلیه محتوای وب سایت به عهده منبع اصلی است و بانک مشاغل اینفوجاب مسئولیتی در قبال مطالب آن ندارد.

دکمه بازگشت به بالا