اخبار بازارکسب و کار های برتر ایجی مارکت

الگوریتم اثبات کار چیست؟ (proof of work)

هدف الگوریتم اثبات کار چیست؟

 ارزهای دیجیتال ناظر های متمرکزی برای تأیید صحت تراکنش ها و داده های جدیدی که به بلاک چین اضافه می شوند ندارند. در عوض، آنها با استفاده از شبکه توزیع شده ای از شرکت کنندگان (ماینرها)، صحت تراکنش های دریافتی را بررسی میکنند و سپس آنها را به عنوان بلوک های جدید در زنجیره اضافه میکنند.

تمرکززدایی بخش مهمی از چشم انداز اولیه ارزهای دیجیتال بود. برای انجام این کار، باید راهی برای تایید تراکنش ها بدون دخالت موسسات مالی پیدا میشد. به همین ترتیب الگوریتم اثبات کار به عنوان اولین راه حل به وجود آمد.

الگوریتم اثبات کار، تکنیکی است که توسط ارزهای دیجیتال برای تأیید صحت تراکنش های جدیدی که به یک بلاک چین اضافه می شوند، استفاده می شود. این الگوریتم اولین بار توسط بیت کوین (BTC) مورد استفاده قرار گرفت و بستر اولیه بسیاری از ارزهای دیجیتال را شکل داد.

الگوریتم اثبات کار چیست؟

ارزهای دیجیتال ناظر های متمرکزی برای تأیید صحت تراکنش ها و داده های جدیدی که به بلاک چین اضافه می شوند ندارند. در عوض، آنها با استفاده از شبکه توزیع شده ای از شرکت کنندگان (ماینرها)، صحت تراکنش های دریافتی را بررسی میکنند و سپس آنها را به عنوان بلوک های جدید در زنجیره اضافه میکنند.

الگوریتم اثبات کار چگونه کار میکند؟

بیت کوین یک بلاکچین است. بلاکچین، درواقع یک دفتر کل مشترک است و تاریخچه هر تراکنش بیت کوینی که تا کنون انجام شده است را در اختیار دارد. بلاک چین همانطور که از نامش پیداست از بلوک ها تشکیل شده است. هر بلوک دارای آخرین تراکنش های ذخیره شده در آن است.

الگوریتم اثبات کار، بخش ضروری از افزودن بلوک های جدید به بلاک چین بیت کوین است. این بلوک ها هر 10 دقیقه توسط اولین ماینرهایی که بتوانند زودتر معادلات بلوک بیت کوین را حل کنند، به شبکه اضافه میشوند.

ماینرها برای حل این معادلات (هش) به کامپیوتر های گران قیمت و تخصصی نیاز دارند و در عوض حل آنها جایزه بلوک را دریافت میکنند. ماینرها، هرچه محاسبات بیشتری انجام دهند، احتمالاً جایزه بیشتری دریافت خواهند کرد.

هدف ماینرها ایجاد هش مطابق با «هدف» فعلی بیت کوین است. آنها باید یک هش با تعداد صفرهای کافی ایجاد کنند. احتمال به دست آوردن چندین صفر پشت سر هم بسیار کم است. اما ماینرها در ثانیه تریلیون ها محاسبات انجام می دهند، بنابراین رسیدن به این هدف به طور متوسط حدود 10 دقیقه طول می کشد. هر کسی که اول به این هدف برسد، جایزه بیت کوین را برنده می شود.

همچنین : درباره بیت کوین و شیوه استخراج آن بیشتر بدانید .

هدف الگوریتم اثبات کار چیست؟

هدف این الگوریتم، جلوگیری از چاپ کوین ها یا دوبار خرج کردن آنها توسط کاربران است. اگر کاربران بتوانند کوین های خود را بیش از یک بار خرج کنند، عملاً آن ارز را بی ارزش می کند.

در ارزهای فیات، این مشکل به راحتی قابل حل است. بانک، میزان پول هر فرد را پیگیری می کند. اگر آلیس 1 دلار برای باب بفرستد، بانک 1 دلار از آلیس کسر می کند و 1 دلار به باب می دهد.

اما در ارزهای دیجیتال چنین سازمانی وجود ندارد. و در عوض از اثبات کار برای حل این مشکل استفاده میشود.

مشکلات الگوریتم اثبات کار چیست؟

مصرف زیاد انرژی: بیت کوین بخاطر مکانیزم اثبات کار، به اندازه کل سوئیس انرژی مصرف میکند. و تا زمانی که ماینر های بیشتری به شبکه اضافه بشه مصرف انرژی بیشتر میشود.

حمله 51%: اگر یک نهاد ماینینگ بتواند 51 درصد از هش ریت ماینینگ بیت کوین را ذخیره کند، می تواند به طور موقت قوانین را زیر پا بگذارد، کوین ها را دوبار خرج کند و تراکنش ها را مسدود کند.

متمرکزسازی ماینینگ: هدف اثبات کار، ایجاد یک ارز بدون دخالت یک نهاد واحد است. گفته می شود، در عمل این سیستم تا حدودی متمرکز است و تنها سه استخر ماینینگ تقریبا 50 درصد از قدرت محاسباتی بیت کوین را کنترل می کنند. با این حال، توسعه دهندگان در تلاش هستند تا حداقل این مشکل را کاهش دهند.

قدرت ماینینگ چه ارتباطی با امنیت دارد؟

هرچه قدرت محاسباتی بیشتری برای ایمن سازی بیت کوین استفاده شود، مهاجم احتمالی برای حمله به بیت کوین، به منابع بیشتری نیاز دارد تا موفق شود.

کدام ارزهای دیجیتال از اثبات کار استفاده میکنند؟

برای خرید ارز دیجیتال به مارکت نیپوتو مراجعه کنید.

منبع خبر: https://nipoto.com/mag/what-is-proof-of-work/

دکمه بازگشت به بالا