عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

کاربرد الگوریتم اینستاگرام

اگر هدف شما از فعالیت در اینستاگرام، جذب مخاطب برای افزایش سود و درآمد است، باید بتوانید پست هایتان را به صفحه اکسپلور کاربران (ذره بین یا صفحه جستجو) برسانید. چون با نمایش در صفحه اکسپلور کاربران است که می توانید روند جذب مخاطب به پیج اینستاگرام خود را چندین برابر کنید.

الگوریتم اینستاگرام چطور کار می کند؟

احتمالاً با زیر و بم اینستاگرام آشنایی دارید و زیاد در صفحه اکسپلور و فید وقت گذرانده اید. صفحه فید (FEED POST یا خانه) همان صفحه ای است که در آن پست  فالورهای شما برایتان نمایش داده می شود و صفحه اکسپلور، صفحه سرچ است که با آیکون ذره بین شناخته می شود. رسیدن به این صفحه آرزوی کاربرانی است که دوست دارند بیشتر دیده شوند؛ ولی نکته این است که پست های شما برای رسیدن به اکسپلور، با سدی به نام فید روبرو می شوند.

4 شاخص کلیدی برای حضور در صفحه خانه یا فید کاربران

راستش را بخواهید اینستاگرام هم مانند گوگل، در معرفی و توضیحات در مورد الگوریتم های خود کمی سخت گیر و البته خسیس است و به ندرت در مورد الگوریتم های خود اطلاعاتی را منتشر می کند؛ اما وقتی اعتراض کاربران به تغییرات ایجاد شده را مشاهده کرد، در حرکتی غیرمنتظره، خبرنگاران را به شرکت خود دعوت و در مورد الگوریتم جدید و تغییرات آن توضیحاتی را ارائه کرد.

  1. علاقه کاربر به موضوع پست شما
  2. تعامل کاربر با شما
  3. تعامل کاربر با محتوا
  4. زمان انتشار پست

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اینستاگرام در واقع تنها یک الگوریتم واحد نیست و مجموعه ای از الگوریتم ها، فرایندهای پردازشی و سیستم های رده بندی را شامل می شود که همگی دست به دست یکدیگر می دهند تا برای هر کاربر این شبکه اجتماعی، تجربه ای منحصر به فرد فراهم آورند. اینستاگرام در ابتدا از یک الگوریتم ساده استفاده می کرد که به دسته بندی پست ها براساس ترتیب انتشار مشغول می شد. اما این الگوریتم در گذر زمان تغییرات فراوانی کرده و حالا در سال 2022 تبدیل به سیستمی بسیار پیچیده  شده که محتوا را به ترتیب میزان اهمیت و سازگاری با علایق هر کاربر در فید اصلی می چیند.

الگوریتم اینستاگرام در صفحه اکسپلور چطور کار می کند؟

هدف اصلی از به وجود آمدن صفحه اکسپلور این بوده که شما با چیزهایی جدید آشنا شوید. بنابراین گرچه اینستاگرام کماکان به چیدن محتوا براساس آنچه پیشتر مورد علاقه شما بوده ادامه می دهد، اما اکثر پست ها متعلق به اکانت هایی هستند که آن ها را دنبال نمی کنید.

  • اطلاعات پست
  • تاریخچه تعاملات
  • فعالیت کاربر
  • اطلاعات مرتبط با ناشر پست

الگوریتم اینستاگرام چه محتوایی را به کاربران پیشنهاد نمی کند؟

اگرچه اینستاگرام می خواهد شانسی به تمام کاربران بدهد تا خودشان را ابراز کنند، اما در عین حال امنیت کاربران را در اولویت می گذارد. به همین خاطر است که گاهی از اوقات پست هایی که آسیب رسان به حساب می آیند یا ساختاری خلاف آنچه در دستورالعمل استفاده از این شبکه اجتماعی آمده دارند را حذف می کند. علاوه بر این، الگوریتم امکان تماشای برخی محتوای خاص که مشخصات زیر را در خود دارند، محدود می کند:

  • محتوایی که توسط حقیقت یابان شخص ثالث برچسب «اطلاعات کذب» خورده است. این دست از محتوا به شکلی کمتر برجسته در فید و استوری ها به نمایش درمی آید.
  • محتوای احتمالا ناراحت کننده یا حساس. به عنوان مثال محتوایی که به تبلیغ مصرف دخانیات بپردازد در صفحه اکسپلور یا بخش Reels قابل مشاهده نیست.
  • محتوای ذاتا سیاسی که روی موضوعات سیاسی تمرکز دارد یا توسط حزب های سیاسی و مقامات دولتی و حکومتی ساخته شده است.
  • تصاویر یا ویدیوهایی که رزولوشن پایینی دارند یا واترمارک خورده اند.

6 نکته برای بهره برداری حداکثری از الگوریتم اینستاگرام

1. به دستورالعمل های جامعه کاربری اینستاگرام احترام بگذارید

2. ویدیوهای ریل خلاقانه بسازید

3. انتشار پست ها در زمان درست برای دستیابی به بیشترین نرخ تعامل

4. تعامل را به بیشترین حد برسانید

5. قدرت هشتگ ها را دست کم نگیرید

6. در انتشار پست ها تداوم داشته باشید

نکات مهم برای کار با الگوریتم اینستاگرام

اگر جزو آن دسته از کاربران هستید که صفحه ای برای کسب و کارتان در اینستاگرام ایجاد کرده اید و می خواهید بازدید محتواها و صفحه تان افزایش پیدا کرده و اینستاگرام در بخش های مختلف پست های شما را به نمایش بگذارد، باید چند نکته زیر را رعایت کنید:

  • تعامل با دنبال کنندگان
  • استفاده اصولی از هشتگ ها
  • تولید محتوا در راستای علایق کاربران
  • تداوم در تولید و به اشتراک گذاشتن محتوا
  • انتخاب زمان مناسب برای به اشتراک گذاشتن محتوا

مواردی که در استفاده از اینستاگرام باید از آنها بپرهیزیم

برخی از اشتباهات هستند که انجام دادن آنها اثر منفی بر نمایش محتوای شما برای دیگران می گذارد و بازدید صفحه شما را کاهش می دهد. این اشتباهات عبارتند از:

  • پست و استوری را در ابتدای انتشار، ویرایش و حذف نکنید.
  • پست و استوری به اشتراک گذاشته شده را حداقل تا یک ساعت بعد حذف و یا ویرایش نکنید، زیرا الگوریتم اینستاگرام تا یک ساعت پس از انتشار یک محتوا، درباره نمایش آن برای دیگران تصمیم گیری می کند.
  • از هشتگ ها به صورت اصولی استفاده کنید و زیاده روی نکنید. استفاده از هشتگ می تواند به اینستاگرام در تشخیص موضوع محتوای شما کمک کند ولی استفاده زیاد از حد از هشتگ ها و یا هشتگ های غیر مرتبط، تاثیر منفی بر محتوای شما می گذارد.
  • از دنبال کنندگان فیک و بات  ها استفاده نکنید.

جمع بندی

الگوریتم اینستاگرام این پلتفرم را به فضایی پویا و رقابتی تبدیل کرده است که علاوه بر فعالیت های شخصی و ایجاد سرگرمی، محیط بسیار خوبی برای فعالیت های تجاری و تبلیغاتی می باشد. یادگیری چگونگی کار با الگوریتم اینستاگرام امری ضروری است و با توجه به آن، می توان نتایج خیلی بهتری را از این پلتفرم دریافت کرد.

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

به یک سری از دستورالعمل های تعریف شده که رفتار و علایق کاربران را ضبط و تحلیل و از آن  جهت نمایش محتواها استفاده می کند، الگوریتم اینستاگرام گفته می شود.

الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می کند؟

الگوریتم اینستاگرام با تحلیل و بررسی رفتار کاربران در این فضا، سعی در پیش بینی علایق افراد دارد که به وسیله آن، محتواها را برای هر فرد شخصی سازی کرده و به نمایش می گذارد.

چه معیارهایی از رفتار کاربران در الگوریتم اینستاگرام سنجیده می شود؟

معیارهایی از قبیل لایک  کردن، نوشتن کامنت، مشاهده استوری، پست های ذخیره شده، کاربرانی که هر شخص دنبال می کند و با آنها در تعامل است.

منبع: Buy Instagram followers

دکمه بازگشت به بالا