دانش و فناوریکسب و کار های برتر ایجی مارکت

آموزش برنامه نویسی را چگونه آغاز کنیم ؟

آموزش برنامه نویسی را چگونه آغاز کنیم ؟

برنامه نویسی یکی از شغل‌های پردرآمد درزمینۀ کامپیوتر است که به دلیل درآمد خوبی که دارد، افراد زیادی را به خود جذب کرده‌است. بیشتر افرادی که تازه می‌خواهند برنامه نویسی را آغاز کنند، با این سؤال مواجه می‌شوند که آموزش برنامه نویسی را از کجا باید آغاز کنند؟ جواب این سؤال به افرادی که قصد یادگیری برنامه نویسی را دارند بسیار کمک می‌کند تا بتوانند در این زمینه سریع‌تر به موفقیت و درآمد برسند. شایان ذکر است که برنامه نویسی زیر شاخه‌های بسیار متنوعی دارد و اولین قدم انتخاب یک حوزۀ خاص است. به‌طور کلی می‌توانیم بگوییم که برنامه نویسی به سه دستۀ برنامه نویسی وب، برنامه نویسی ویندوز و برنامه نویسی موبایل تقسیم می‌شود. هرکدام از این زیر شاخه‌ها نیازمند یک سری مهارت‌ها و آموزش‌هاست. در ادامۀ این مقاله قصد داریم تا شما را به‌طور کامل با آموزش برنامه نویسی آشنا کنیم، پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع چیست؟

یکی از سوال های متداول درمورد برنامه نویسی این است که کدام زبان مناسب‌تر است؟ در جواب این سؤال باید بگوییم که زبان‌های برنامه نویسی زیادی وجود دارد که هرکدام از آن‌ها دارای یکسری ویژگی و قابلیت‌ها هستند. اما در بین این زبان‌ها، تعدادی محدود به دلیل ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی که دارند، از سایر زبان‌های برنامه نویسی پرطرفدارتر هستند.

برای یادگیری برنامه نویسی مجبور هستید که حداقل یکی از زبان‌های آن را یاد بگیرد. انتخاب یک زبان مناسب برای شروع آموزش برنامه نویسی، یکی از چالش‌های مهم است که افراد تازه‌کار با آن مواجه هستند. افرادی که درزمینۀ برنامه نویسی تجربه و دانش کافی ندارند، برایشان کمی سخت است که از میان زبان‌های برنامه نویسی موجود یکی را انتخاب کنند.

برای این‌که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید، ابتدا باید بدانید که دوست دارید در کدام حوزۀ برنامه نویسی فعالیت کنید. همان‌طور که قبلاً به آن اشاره کردیم، برنامه‌نویسی به 3 حوزۀ برنامه نویسی وب، برنامه نویسی موبایل و برنامه نویسی ویندوز تقسیم می‌شود. برای فعالیت در هرکدام از این حوزه‌ها، یکسری زبان‌های برنامه‌نویسی وجود دارد. برای شروع آموزش برنامه نویسی باید درمورد حوزه‌ای که انتخاب کرده‌اید اطلاعات خوبی داشته باشید تا در نیمۀ راه پشیمان نشوید. در ادامه شما را با بهترین زبان‌های برنامه نویسی در هرکدام از این حوزه‌ها آشنا خواهیم کرد.

بهترین زبان برنامه نویسی در حوزۀ وب کدام است؟

طراحی سایت یکی از حوزه‌های پردرآمد برنامه نویسی است که به چندین روش انجام می‌شود. امروزه به دلیل افزایش استفادۀ مردم از اینترنت، بسیاری از کسب‌وکارها برای خود یک سایت طراحی کرده‌اند. از آنجایی که استفاده از سایت‌ها مزایای بسیار خوبی برای کسب‌وکارها دارد، افراد زیادی به دنبال یادگیری برنامه نویسی وب هستند.

برای یادگیری برنامه نویسی وب، چندین زبان وجود دارد که قبل از معرفی آن‌ها خوب است بدانید که طراحی سایت خود به 2 بخش فرانت‌اند و بک‌اند تقسیم می‌شود. برای هرکدام از این قسمت‌ها، یکسری زبان‌های برنامه نویسی وجود دارد؛ افرادی که قصد شروع آموزش برنامه نویسی در قسمت فرانت یک سایت را دارند، باید زبان‌های برنامه نویسی مانند HTML,CSS,Java script یاد بگیرند. افرادی که می‌خواهند درزمینۀ بک‌اند یک سایت آموزش ببینند، باید زبان‌های برنامه نویسی مانند PHP, JAVA و پایتون را یاد بگیرند.

بهترین زبان برنامه نویسی در حوزۀ موبایل کدام است؟

برنامه نویسی موبایل یکی دیگر از حوزه‌های پردرآمد برنامه نویسی است. افرادی که قصد دارند آموزش برنامه نویسی موبایل را آغاز کنند، باید بدانند که در این حوزه زبان‌های برنامه نوسی زیادی وجود دارد که باید یکی را برای شروع انتخاب کنند. برنامه نویسی موبایل نیز به 2 دستۀ برنامه نویسی اندروید و برنامه نویسی IOS تقسیم می‌شود که هرکدام از این حوزه‌ها با یکسری زبان‌ها انجام می‌شوند. افرادی که قصد دارند برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های اندرویدی را ایجاد کنند، می‌توانند از زبان‌هایی مانند جاوا، پایتون، سی‌شارپ و سی‌پلاس‌پلاس استفاده کنند.

گفتنی است که اکثر افراد حرفه‌ای، برای نوشتن برنامه‌های اندرویدی از زبان برنامه نویسی جاوا استفاده می‌کنند. آموزش برنامه نویسی به زبان جاوا راحت است، زیرا این زبان یکی از زبان‌های سطح بالاست. برای برنامه نویسی درزمینۀ IOS، بهتر است که از زبان‌های برنامه نویسی مانند swift و objective c استفاده شود.

بهترین زبان برنامه نویسی در حوزۀ ویندوز کدام است؟

ویندوز یکی از سیستم‌عامل‌های محبوب در سراسر جهان است و افراد زیادی از آن به‌عنوان سیستم‌عامل کامپیوتر یا لپبتاپ خود استفاده می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید، نرم‌افزارهای زیادی برای استفاده در سیستم عامل ویندوز وجود دارد. افرادی که قصد دارند آموزش برنامه نویسی ویندوز را شروع کنند، باید از یکی از زبان‌های برنامه نویسی موجود مانند پایتون، جاوا، سی‌شارپ، سی و… یکی را انتخاب کنند. در بین این زبان‌ها، جاوا و پایتون جزو زبان‌های برنامه نویسی سطح بالا هستند که یادگیری آن‌ها برای افرادی که می‌خواهند برنامه نویسی را شروع کنند راحت‌تر است. شایان ذکر است که برای انتخاب یک زبان مناسب، باید فاکتورهای مهمی مانند ویژگی‌ها، سرعت، قابلیت‌ها و موارد دیگری از یک زبان برنامه نویسی بررسی شود.

خلاصه

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که افراد برای آغاز آموزش برنامه نویسی، باید ابتدا حوزۀ موردعلاقۀ خود را انتخاب کنند. داشتن اطلاعات کافی درمورد حوزه‌ای که می‌خواهند در آن فعالیت کنند به آن‌ها کمک زیادی در انتخاب زبان برنامه نویسی می‌کند، زیرا همان‌طور که گفتیم، برنامه نویسی به 3 حوزۀ وب، موبایل و ویندوز تقسیم می‌شود. در هرکدام از این حوزه‌ها یکسری زبان‌های برنامه نویسی وجود دارد. گفتنی است که برای انتخاب یک زبان برنامه نویسی، فاکتورهای زیادی وجود دارد که ما در این مقاله تنها به یکی از آن‌ها شاره کرده‌ایم. هرکدام از زبان‌های برنامه نویسی یکسری ویژگی‌ها و قابلیت‌ها دارند که هر فرد با توجه به هدفی که دارد، باید یکی از آن‌ها را انتخاب کند. زبان‌های سطح بالا برای شروع آموزش برنامه نویسی گزینۀ مناسبی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت یک نقشه راه (RoadMap) و متخصص شده در یک حوزه میتوانید به یکی از آموزشگاه های آنلاین مانند ایران فریلنس مراجعه کنید  با شرکت در دوره های آموزشی تخصصی به هدف خود برسید.

دکمه بازگشت به بالا