حدود 2 میلیون ثبت اختراع در چین فقط در یکسال ثبت شده است

چین رکورد جدیدی از خود به جا گذاشته. طبق گزارش گیزموچینا در سال 2023 چیزی حدود 2 میلیون اختراع در چین ثبت شده که شامل 1.66 میلیون پتنت می شود.اگر دقیق تر این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم می بینیم که برای هر 10 هزار نفر جمعیت چین، 11.8 اختراع به ثبت رسیده است. این اعداد نشان می دهد که چین در جهت تمرکز بر اختراع های کاربردی و خلاقانه تلاش می کند. از کل پتنت های ثبت شده در سال 2023، تقریباً 70 درصد یعنی حدود 1.17 میلیون پتنت در زمینه های استراتژیک ثبت شده اند.
بیشتر بخوانید: افتتاح کارخانه هوشمند شیائومی ؛ کارخانه ای که یاد می گیرد و تکامل پیدا می کند
افزایش تعداد پتنت ها به تنهایی نشانگر پیشرفت در صنعت نیست؛ بلکه این اختراع ها باید به چرخه های کسب وکارهای مختلف وارد شوند. در این زمینه، چین پیشرفت های قابل توجهی داشته است. این کشور با اختصاص وام به این پتنت ها با نرخ رشد 37.4 درصد، به شرکت ها اجازه می دهد تا از این اختراعات به عنوان دارای ارزش تجاری استفاده کنند یا کاربرد آن ها را در صنعت اجرا کنند. به طور کلی، چین اهمیت ویژه ای به بسترها و اکوسیستم هایی که در آن اختراعات و ایده ها رشد می کنند، می دهد.
برای یک کشور همچون چین، نوآوری اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر نه تنها منجر به رشد اقتصادی شده، بلکه باعث افزایش رقابت در محافل جهانی و حل مسائل پیچیده نیز می شود. چین با سرمایه گذاری در حوزه نوآوری و ابزارهای فناوری، به صنایع سنتی این کشور کمک می کند تا به جدیدترین پیشرفت های تکنولوژی مجهز شوند. این کشور گسترش فعالیت های خود را به زمینه های انرژی پاک و صنایع بیوتکنولوژی نیز گسترش داده و در سال 2023، ظرفیت تولید برق خورشیدی خود را به نسبت 55.2 درصد بالا برده که یک رکورد جهانی محسوب می شود.
بیشتر بخوانید: 

    OPPO (اوپو)؛ غول جدید چینی در بازار موبایل
    چین به اولین مقصد گردشگری جهان تبدیل خواهد شد
    China Mobile تاریخ ساز شد؛ راه اندازی اولین ماهواره آزمایش فناوری 6G

نظر شما درباره ی میزان ثبت اختراع در چین چیست آیا چین می تواند قطب اول تکنولوژی در جهان شود لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با ای جی مارکت در میان بگذارید.
  

دکمه بازگشت به بالا