عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

بهترین سنگ های مرمریت ایران و کاربرد هر کدام

پرطرفدارترین سنگ های مرمریت:

همان­طور­که می‌­دانید این سنگ از پرفروش­ترین انواع سنگ ساختمانی می­‌باشد. این سنگ در بازار با انواع مختلفی شناخته می‌­شود. از جمله سنگ‌های معروف این گروه می‌توان به مرمریت دهبید، اداوی، اوشن بلک، دیپلمات، رزپرشیا، افریکن بلک، اقبال یزد، امپرادور دارک، امپرادور لایت، جوشقان شهیادی، چهرک، چیتا، بجستان، خاتم کرمان، رویال براون ترکیه، سبز سیاتل، سفید سبزوار،،  شهرکرد، صلصالی، کاملیا،کرم کرمان، کویر کاشان، کوثر، بلک کاشان، گندمک، خرم آباد، لاشتر، لته ترکیه، لیمویی اسپایدر، مهکام، مشکی نجف آباد، مینیاتور مشهد، میامی، مینیاتور یزد، نفیس یزد، نی ریز، نمین، ، یاقوت سیرجان، مرمریت بوچلاتو یا لئوپارد و همای ابریشم نام برد.

پرشین سیلک یا سیلک امپرادور با زمینه خاکستری، مهکام با زمینه قهوه­ای، کاشمر با زمینه سفید، نجف آباد، گلدن بلک، مشکی دهبید و مشکی بیرجند با زمینه مشکی، بوانات و بجستان با زمینه قرمز و هرسین و دهبید شایان و نمین با زمینه کرم از مرغوب­ترین و پرفروش‌­ترین‌ها در بازار سنگ ایران می­‌باشند.

پرشین سیلک بیات به دلیل آنالیز شیمیایی و فیزیکی عالی، مقاومت بالا در برابر اشتعال و فرسایش، زیبایی منحصر به فرد، نوع فرآوری و کیفیت و مرغوبیت بالای آن انتخابی ایده ال برای دکوراسیون داخلی و نمای خارجی ساختمان‌­ها می­‌باشد. کافیست فقط یک بار از دیدن کنید تا از نزدیک کیفیت کار را مشاهده کنید.

مرمریت دهبید:

یکی از پرمصرف ترین و زیباترین سنگ های مرمریت جهت سنگ نما داخلی به شمار می آید. این سنگ به رنگ کرم با رگه های یخی دارای سطحی صاف و شفاف که می تواند منعکس کننده نور از خود باشد وجود دارد به همین خاطر باعث روشنایی محیط هایی می شود که فاقد نور و یا کم نور هستند. صیقل پذیری بالا، مقاوم به فشار بالا و قابلیت جذب آب پایین از دیگر ویژگیهای این سنگ می باشد. برای بالا بردن استحکام، کیفیت و مقاومت این سنگ از پرکننده های قوی چون اپوکسی، توری و ساینده های بسیار مرغوب استفاده می شود.کاربرد آن در کفپوش داخلی ساختمانها، لابی هتل ها، آشپزخانه و حمام می باشد.

مرمریت خوی:

این سنگ از معادن خوی استخراج شده است . متراکم ، فشرده، مقاوم و در رنگ های مختلف وجود دارد. رنگ آن کرم و زیتونی با رگه های کرم زیتونی و گل یخی می باشد. ساب پذیری بالایی دارد. کاربرد آن در کف پارکینگ، پله، راه پله و کف ساختمانهای مسکونی و تجاری می باشد. استفاده از این سنگ در نمای ساختمان توصیه نمی شود.

مرمریت بلک آرتا:

یکی از زیباترین سنگهای مرمریت مشکی است. مقاوم در برابر فشار، جذب آب پایین از دیگر ویژگی های این سنگ می باشد. کاربرد آن در طراحی داخلی ساختمان، کانتر آشپزخانه و کف محیط های اداری می باشد.

مرمریت پرشین پورتورو:

یکی از سنگهای لوکس به رنگ مشکی با رگه های عسلی می باشد. مقاوم در برابر فشار و جذب پایین آب از دیگر ویژگی های این سنگ است. کاربرد آن در دکوراسیون داخلی ساختمان و مکانهای لاکچری می باشد.

مرمریت آباده:

این سنگ از معادن شهرستان آباده شیراز استخراج می شود. این سنگ به رنگ کرم است و  برای استحکام و براقیت آن از اپوکسی و رزین استفاده می شود. کاربرد آن در نمای داخلی ساختمان، قاب آسانسور، پله و راه پله می باشد.

مرمریت لاشتر:

یکی از پرمصرف ترین سنگها به شمار می آید. رنگ این سنگ مشکی می باشد. قابلیت جذب آب پایین، مقاوم در برابر نفوذ آب و استحکام بالا از ویژگی های این سنگ است. کاربرد آن در سرویس های بهداشتی و در دکوراتیو می باشد.

مرمریت صلصالی:

رنگ این سنگ کرم و سفید با رگه های قرمز می باشد که به آن سنگ نوار قلبی هم می گویند و به رنگهای مختلفی مثل صلصالی یاسی، کرم صلصالی و سفید صلصالی فرآوری می شود. کاربرد آن در کف و دیوار لابی، کف واحدهای مسکونی و تجاری، نمای داخلی ساختمان، سنگ پله و کف پارکینگ می باشد.

مرمریت هرسین:

رنگ این سنگ روشن بوده و از ویژگیهای آن می توان به مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه، متراکم، قابلیت جذب آب پایین، شفاف، صیقل پذیری بالا، مقاوم و مستحکم اشاره کرد. کاربرد آن در بخش پلکان بسیار مناسب است. دیوارهای داخلی ساختمان، دیوار لابی، دکوراسیون داخلی و ساخت تزئینات ساختمان نیز از دیگر موارد استفاده این سنگ می باشد.

مرمریت پرشین سیلک:

یکی از پرطرفدار ترین و لوکس ترین سنگهای مرمریت، پرشین سیلک یا سیلک امپرادور به رنگ طوسی تیره و روشن با رگه های سفید می باشد. این سنگ بسیار مستحکم بوده و از مقاومت حرارتی ، سایشی و خمشی  بالایی برخوردار می باشد. تراکم بالا و قابلیت جذب پایین آب، کیفیت بالا ، رنگ و جلای عالی از دیگر ویژگی های این سنگ است. کاربرد آن در کف و دیوار های داخلی ساختمان و در طراحی مدرن ساختمانها می باشد.

مرمریت مهکام:

این سنگ به رنگ قهوه ای روشن ، تیره و طوسی با رگه های عنکبوتی می باشد. دوام بالا، مقاومت سایشی بالا، شفافیت خیره کننده و رنگ تیره از ویژگی های این سنگ است.

مرمریت نیریز:

این سنگ به رنگ سفید با رگه های طوسی و مشکی می باشد. مقاومت بالا در برابر فشار و سایش، قابلیت جذب پایین آب، صیقل پذیری، تخلخل کم و انعکاس نور بالا از ویژگی های این سنگ می باشد.

مرمریت پارادایس

سنگ مرمریت پارادایس نیز از دیگر سنگ‌هایی است که با رنگ کرمی روشن تا کرمی تیره یا بژ در دسته سنگ‌های ساختمانی قرار می‌گیرد. از این سنگ در دیواره‌های داخلی ساختمان همچنین راهروها و لابی ساختمان‌های اداری و مسکونی بیشتر استفاده می‌گردد. بیشترین کاربردی که این سنگ ساختمانی دارد این است که جهت قسمت‌های کف ساختمان ها، اتاق‌ها و آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. علت انتخاب این سنگ جهت کف ساختمان ویژگی مهم آن یعنی مقاومت سایش بالای این سنگ و همچنین رنگ روشن آن می باشد.

وقتی که این سنگ با ضخامتی که دارد در کف ساختمان به کار برده می‌شود در برابر ضربه و رفت و آمدهای مکرر که بر روی آن انجام می‌گیرد بسیار مقاوم بوده و می‌تواند به مدت طولانی برای ساختمان کارایی داشته باشد. همانطور که گفته شده سنگ پارادایس در لابی‌ها نیز کاربرد زیادی داشته است. به همین دلیل استفاده از سایز بزرگ این سنگ یعنی سایز اسلب بیشتر بوده و تقاضای این سایز نیز در سنگبری‌ها بیشتر است.

مرمریت داتیس

سنگ داتیس نیز با زمینه رنگ روشنی که دارد از دیگر مرمریت‌های روشن به شمار می‌آید. این سنگ گاهی دارای خطوط قهوه‌ای و گل‌های سفیدی بر روی سطح خود می‌باشد. سنگ مرمریت داتیس از معادن اصفهان در شهر خور و بیابانک استخراج می‌گردد و به علت تقاضای بالایی که از این سنگ وجود دارد این سنگ را در تمامی ابعاد مورد نیاز برش می‌دهند. سنگ داتیس مانند سایر سنگ‌های مرمریت به دلیل عدم تخلخل و فشردگی بالایی که دارد سنگ محکم و مقاومی به شمار می‌آید.

وقتی یک سنگ سنگین، متراکم و بدون تخلخل باشد قاعدتا‌‌ً سنگ مناسبی جهت استفاده در نماهای بیرونی ساختمان نیست. زیرا همانطور که می‌دانید جهت سنگ نما به سنگ‌های دارای تخلخل نیاز است تا ملات در آن‌ها نفوذ کند. در نتیجه از این سنگ مرمریت در قسمت‌های مختلف داخل ساختمان مانند سایر مرمریت‌های ذکر شده در بالا، در دیواره‌های نمای داخلی، دکوراسیون فضای داخلی و همچنین کف ساختمان و پله و راه پله کارایی خواهد داشت

دکمه بازگشت به بالا