ویژگی های هوش مصنوعی iOS 18 فقط برای مدل های iPhone 15 Pro عرضه خواهد شد

شرکت اپل در حال توسعه ویژگی های هوش مصنوعی جدیدی برای سری آیفون 16 و مدل های بعدی است که انتظار می رفت با به روزرسانی iOS 18 به مدل های قدیمی تر نیز برسد. اما به تازگی مارک گورمن فاش کرده است که این ویژگی های پیشرفته فقط برای مدل های iPhone 15 Pro و iPhone 15 Pro Max عرضه خواهند شد.به گفته مارک گورمن، ویژگی های پایه ای هوش مصنوعی در iOS 18 به صورت درون دستگاه اجرا خواهند شد، در حالی که ویژگی های پیشرفته تر به پردازش بیشتری نیاز دارند و از سرورهای اپل بهره خواهند برد.
بر اساس گزارش های قبلی، اپل در حال توسعه تراشه هایی برای سرورهای خود است تا این ویژگی های پیشرفته را اجرا کند. همچنین گزارش ها نشان می دهند که این شرکت قصد دارد از تراشه های سری M خود در سرورها برای پردازش هوش مصنوعی استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

    بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها
    طراحی لوگو با هوش مصنوعی
    سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی

ویژگی های پیشرفته iOS 18 ؛ ویژگی های پایه ای برای مدل های قدیمی تر
عدم ارائه این ویژگی های مبتنی بر سرور به مدل های بیشتر ممکن است به دلیل محدودیت زیرساخت های فعلی باشد. سامسونگ و گوگل نیز بسیاری از ویژگی های پیشرفته هوش مصنوعی خود را به مدل های جدیدتر اختصاص داده اند.
iOS 18 قرار است شامل ویژگی های هوش مصنوعی مانند خلاصه سازی اعلان ها (به نام Greymatter Catch Up)، حذف اشیا از تصاویر، یک برنامه یادداشت بازطراحی شده با قابلیت تبدیل گفتار به متن و خلاصه سازی، و غیره باشد. این توسعه همچنین قابلیت های جدیدی به سیری اضافه می کند، مانند توانایی باز کردن یک سند خاص، حذف ایمیل، خلاصه سازی مقاله و غیره.
 ویژگی های متنی برای مدل های قدیمی تر
به طور خاص، اکثر ویژگی های متنی به عنوان ویژگی های پایه ای طبقه بندی می شوند که می توانند به صورت درون دستگاه اجرا شوند. بنابراین، مدل های اخیر آیفون که واجد شرایط دریافت iOS 18 هستند (سری iPhone 11 و بالاتر، iPhone XS، iPhone XS Max، iPhone XR، iPhone SE (نسل دوم)، iPhone SE (نسل سوم)) احتمالاً این ویژگی ها را دریافت خواهند کرد. با این حال، هنوز مشخص نیست کدام ویژگی ها به صورت دقیق در دستگاه اجرا خواهند شد.
علاوه بر این، مارک گورمن می گوید ممکن است برخی از قابلیت های هوش مصنوعی مبتنی بر دستگاه وجود داشته باشد که مدل های iPhone 15 Pro و بعدی می توانند از آن ها بهره مند شوند، اما مدل های قدیمی تر و مدل های غیر پروی آیفون 15 با تراشه A16 Bionic نمی توانند از آن ها استفاده کنند.
ویژگی های هوش مصنوعی در iPadOS 18 و macOS 15
iPadOS 18 و macOS 15 نیز برخی از ویژگی های هوش مصنوعی را دریافت خواهند کرد. بر اساس گفته های گورمن، نیازمندی های این دستگاه ها حداقل تراشه M1 یا نسخه های بعدی آن خواهد بود. بنابراین، دستگاه های مک با تراشه های اینتل نیز این ویژگی ها را دریافت نخواهند کرد. این امر منطقی است زیرا تراشه های اینتل و تراشه های بایونیک در مدل های قدیمی تر آیفون از واحد پردازش عصبی (NPU) کافی برای اجرای مدل های زبانی بزرگ (LLM) در دستگاه برخوردار نیستند.
بیشتر بخوانید: 

    بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل
    بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی
    بهترین هوش مصنوعی برای یادگیری زبان
    بهترین اپلیکیشن های هوش مصنوعی برای اندروید و آیفون

منبع: gizmochina
 

دکمه بازگشت به بالا