عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

برای لاغری چی بخورم

برای کم کردن وزن باید ورزش کنید و غذاهای مناسب بخورید. اما برای لاغر شدن چه غذاهایی باید خورد؟ کدام ماده غذایی می تواند به کاهش وزن کمک کند؟ شما میتوانید با مراجعه به پیج اینستا بیز و انتخاب برخی محصولات بیز شاپ از طریق دریافت راهنمایی کارشناسان، لاغری و کاهش وزن بدون سختی را تجربه کنید. اما در ادامه این مطلب لیست مواد غذایی (میوه ها، سبزیجات و مواد پروتئینی) را آماده کرده ایم که می توانید در برنامه کاهش وزن خود از آنها استفاده کنید. کاهش وزن تنها خوردن غذاهای مخصوص نیست، بلکه یک تغییر نگاه شامل تغییرات سبک زندگی است.

لیست مواد غذایی برای کاهش وزن:

تعدادی زیادی از غذا ها سالم هستند و به شما کمک می کنند که مدت بیشتری سیر بمانید و از میل به غذا جلوگیری می کنند که شانس پرخوری و افزایش وزن به دنبال آن را کاهش می دهند. جدا از غذاهای سالم، ممکن است جویدن نیز به کنترل و کاهش وزن کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که افزایش تعداد دفعات جویدن پیش از بلع به کاهش غذای مصرفی و کنترل وزن کمک می کند. برای اینکه سرعت کاهش وزن خود را افزایش دهید، بهتر است از غذاهای رژیمی که در ادامه معرفی کرده ایم در رژیم غذایی کاهش وزن خود استفاده کنید. برای راحتی شما مواد غذایی را به تفکیک معرفی کرده ایم:

میوه های مناسب کاهش وزن

بهترین میوه هایی که برای لاغر شدن توصیه شده است:

  1. برای لاغر شدن سیب بخورید

خوردن سیب به صورت خام راهی عالی برای پایین نگه داشتن وزن است. دلیل آن در ابتدا مقدار بالای فیبر در میوه ی خام نسبت به مقدار آن در مربا یا آب سیب است. مطالعات نشان می دهند که خوردن سیب اشتها را کاهش می دهد و از پر خوری جلوگیری می کند. به علاوه خوردن سیب نیاز به جویدن دارد که در واقع سیگنال هایی را به مغز می فرستد که شما در حال مصرف مقدار زیادی غذا هستید بنابراین اشتها کاهش می یابد.

  1. بلوبری

بلوبری ها فیبر بالایی دارند و نسبتا مقدار کالری کمی دارند، تنها 80 کالری در یک فنجان بلوبری وجود دارد که گرسنگی شما را کم می کند و به کاهش وزن کمک می کند. آنها همچنین به تنظیم متابولیسم کمک کرده و شما را با مقدار زیاد آنتی اکسیدان ها سالم و جوان نگه می دارند.

  1. انگور قرمز

منظور از انگور قرمز همان ش**ب است. پوست انگور حاوی ترکیبات معروفی به نام رزوراترول است که در واقع از ذخیره چربی در بدن جلوگیری می کند. همچنین سرعت متابولیسم را بالا می برد و سوختن کالری های غیر متحرک را تا دو ساعت بعد از نوشیدن یک لیوان افزایش می دهد. انگور قرمز حاوی رزوراترول است و بنابراین به کاهش وزن کمک می کند.

  1. برای کاهش وزن موز بخورید

موز یک غذای چربی سوز است و به افزایش متابولیسم کمک می کنند زیرا مقدار زیادی نشاسته ی مقاوم دارند. به این معنی که بدن شما به طور طبیعی در سطح بالاتری عمل می کند و هر روز کالری بیشتری می سوزاند. هر روز را با یک موز شروع کنید و تغییراتی که در زندگی شما ایجاد می شود را ببینید.

  1. مصرف گریپ فروت

گریپ فروت از جمله مواد غذایی مناسب برای کاهش وزن است که بسیاری از آن بی اطلاع هستند! گریپ فروت به دلیل خواص از بین برندگی چربی های بدن از قدرت عجیب و غریبی برای کاهش وزن و همچنین کنترل دقیق بر روی آن برخوردار بوده و توصیه شده که چیزی حدودا 30 دقیقه قبل از سرو وعده های اصلی غذایی، نصف یک گریپ فروت را میل نمایید تا سبب افزایش سطح متابولیسم بدن شده و چربی های اضافه را ظرف مدت زمانی کوتاه بسوزاند.

  1. آووکادو

به نظر می رسد که خوردن غذایی با چربی بالا مانند برای کنترل وزن نامناسب باشد اما در حقیقت همه ی چربی ها برای شما بد نیستند. مقدار زیادی چربی وجود دارد مانند اسید روغنی که در آوکادو یافت می شود و بدن برای عملکرد درست به آن نیاز دارد. در حقیقت چربی ها مخصوصی بدن را به کاهش وزن تحریک می کنند که ممکن است عجیب باشد. آوکادو ها انتخاب بسیار خوبی برای کاهش وزن سالم هستند.

سبزیجات مناسب کاهش وزن

بهترین سبزیجاتی که برای لاغر شدن توصیه شده است:

  1. کرفس

افرادی که قصد لاغری دارند کرفس زیادی می خورند به خاطر این که این سبزی کم کالری است. ساقه های کرفس سرشار از آب است. کرفس سرشار از فیبر است و همین فیبرها یک ماده ی مغذی سالم ساخته است.

  1. کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی از سبزیجات با برگ های سبز است که یکی از بهترین غذاها برای کاهش وزن می باشد. کالری آن بسیار پایین است، فیبر بالایی دارد و حاوی مواد غذایی مفید مانند آهن و کلسیم است. سایر سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج نیز برای کاهش وزن مفید هستند اما کلم بروکلی بهترین آنها است.

  1. قارچ

اشتها برانگیز و مغذی و در عین حال کم کالری است. هر نصف فنجان قارچ حاوی 10 کالری انرژی دارد. این ماده غذایی پرطرفدار کمابیش فاقد چربی است و دارای فیبر، پتاسیم، سلنیوم، ریبوفلاوین، تیامین، اسیدفولیک، ویتامین b6 و زینک (روی) است. باید بدانید دو هفته مصرف منظم قارچ خام باعث کاهش وزن خواهد شد.

غذاهایی برای لاغری شکم

لاغری شکم فرقی با لاغری کل بدن ندارد؛ چراکه مسیر هردو یکی است. بنابراین نمی شود دنبال غذا برای لاغری یک نقطه از بدن بود. با کاهش کلی وزن بدن و آب شدن درصد چربی، به زودی شکم شما هم لاغر می شود و به هدف تان می رسید. انواع غذا برای لاغری کل بدن را به طور مفصل معرفی می کنیم.

ماهی

یک شام ساده با ماهی قزل آلا یا سالمون می تواند به کاهش وزن سریع شما کمک کند، زیرا این ماهی های بدون چربیِ خوشمزه سرشار از پروتئین و امگا 3 است. ماهی سالمون منبع فوق العاده ای از پروتئین با کیفیت بالا است که برای کاهش وزن و است، زیرا بدن برای هضم آن باید سخت تر کار کند. علاوه بر این، ماهی سالمون منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است که التهاب را کاهش می دهد و باعث چربی سوزی می شود. پس از این غذا برای لاغری غافل نشوید.

ماست یونانی

نه تنها خوشمزه و مفید است، بلکه از نظر علمی ثابت شده که به سوزاندن چربی بدن نیز کمک می کند و به نوعی یک غذا برای لاغری محسوب می شود. پروبیوتیک هایی که به طور طبیعی در ماست یونانی یافت می شوند، از باکتری های خوب روده حمایت می کنند که کلید هر برنامه کاهش وزن است.

شکلات تلخ

شاید باورتان نشود که شکلات تلخ هم به عنوان یک غذا برای لاغری شناخته می شود. شکلات تلخ (تلخ واقعی یعنی بدون شکر یا شیر) میل به شکر را کاهش می دهد، احساس سیری را در شما ایجاد می کند و متابولیسم تان را افزایش می دهد؛ در نتیجه، کالری را سریعتر می سوزانید.
یادتان باشد که هنگام انتخاب شکلات تلخ، مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید که درصد خلوص آن بالا باشد. به طور کلی محققان توصیه می کنند که به دلیل مقدار کالری بالای شکلات تلخ، از زیاده روی در مصرف شکلات خودداری کنید.

کلم بروکلی

کارشناسان تغذیه این سبزیجات کوچک که شبیه درختچه به نظر می رسند را به عنوان یکی از بهترین انواع غذا برای لاغری می دانند. کلم بروکلی و سبزیجات مشابه آن مانند گل کلم و کلم برگ و کلم پیچ، سرشار از فیبر و مواد مغذی هستند که هم برای سلامتی و هم برای هدف کاهش وزن مفید هستند.

آجیل

خوردن آجیل به طور منظم فواید زیادی برای بدن ما دارد. آجیل، به ویژه بادام منبع عالی منیزیم و چربی های سالم است. این چربی های سالم آنتی اکسیدان هایی را نیز فراهم می کنند که هم با آسیب های ناشی از التهاب مبارزه می کنند و هم آن را ترمیم می کنند. ضمنا آجیل ها منبع خوبی از پروتئین هستند و به همین دلیل در پروسه کالری بیشتری مصرف می کنند.

چای سبز

حتما شنیده اید که نوشیدن یک فنجان چای سبز به طور منظم می تواند برای کاهش اندازه دور کمر شما معجزه کند. به عنوان چربی سوز شناخته شده است. این ماده مملو از آنتی اکسیدان هایی است که سرعت متابولیسم را افزایش می دهند.

تخم مرغ

تخم مرغ یکی از مواد غذایی پر پروتئین است که می تواند یک غذا برای لاغری هم باشد. در واقع همه چیز به پروتئین بستگی دارد. پروتئین سرعت متابولیسم را افزایش می دهد و برای ساخت و حفظ توده عضلانی ضروری است. شما هرچه عضله بیشتری داشته باشید، از نظر متابولیک فعال تر خواهید بود. بنابراین که سرشار از پروتئین است، یک نوع غذا برای لاغری محسوب می شود.

آووکادو

یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که خوردن روزانه یک ، به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی، به کاهش وزنِ شرکت کنندگان کمک کرد؛ زیرا آووکادو به تحریک لپتین (هورمون سرکوب کننده اشتها) کمک می کند که باعث می شود تا شما احساس سیری بیشتری داشته باشید.

لوبیا

لوبیا به عنوان مهار کننده آلفا آمیلاز عمل می کند، به این معنی که می تواند جذب کربوهیدرات ها را با مسدود کردن آنزیم های مورد نیاز برای هضم آنها کُند کند. در واقع شما بعد از خوردن لوبیا دچار افزایش قند خون نمی شوید و چربی ذخیره نمی کنید.

مرغ

معروف ‎ترین غذا برای لاغری است و شما برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. این امر به دلیل ماهیت پروتئینی مرغ است، منابع پروتئین بدون چربی، مانند مرغ، در واقع انرژی (یا کالری) بیشتری نسبت به کربوهیدرات های ساده برای هضم مصرف می کنند. خوردن پروتئین بدون چربی همچنین از توده عضلانی شما در هنگام کمبود کالری محافظت می کند و توده بدون چربی، کالری بیشتری نسبت به چربی می سوزاند.

توت ها (بلوبری، تمشک و …)

توت را می توان به عنوان میان وعده مصرف کرد و خوشبختانه برای سوزاندن چربی، بسیار عالی است. یک مطالعه روی موش ها نشان داد، موش هایی که رژیم غذایی غنی از توت مصرف می کردند، چربی شکم خود را از دست دادند. انواع توت ها، محتوای آب بالایی دارند و قند کمتری نسبت به سایر میوه ها دارند و محتوای آنتی اکسیدانی بالای آنها به حفظ سلامتی شما نیز کمک می کند.

غلات کامل

افزودن غلات کامل به رژیم غذایی می تواند به کاهش چربی شما کمک کند. به گندم، بلغور جو، کینوا، برنج قهوه ای، نان و غلات سبوس دار فکر کنید. غلات کامل مانند جو و کینوا دارای فیبر بالایی هستند که می تواند کاهش وزن، هضم و سطح قند خون را افزایش دهد و اشتها را کاهش دهد.

دانه چیا

حتما شنیده اید که دانه چیا یکی از بهترین خوراکی های چربی سوز و غذا برای لاغری شناخته می شود. دانه های چیا کوچک اما قدرتمند هستند و فواید زیادی دارند که بسیاری از آنها به لطف محتوای پروتئین و فیبرشان است. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که فیبر و محتوای کم کربوهیدرات دانه چیا باعث می شود افراد برای مدت طولانی تری احساس سیری کنند.

فلفل

آیا می دانستید که می توانید با خوردن غذاهای تند مانند فلفل چربی بسوزانید؟
فلفل دلمه ای می تواند به تحریک متابولیسم کمک کند. فلفل اثر گرمازایی دارد که متابولیسم و ​​سرعت مصرف انرژی بدن را افزایش می دهد.

قهوه

یک مطالعه نشان داد که پس از مصرف کافئین، چربی سوزی تا 44 درصد افزایش یافته است. اما درباره قهوه باید هشداری بدهیم که قهوه ای انتخاب کنید که خواص درمانی نیز داشته باشد. در بین قهوه های موجود قهوه سوپریم دکتر بیز برای لاغری یک معجزه درمانی محسوب می شود که علاوه بر لاغری دارای خواص بیشمار دیگری نیز هست.

روغن نارگیل

فواید روغن نارگیل فراتر از تقویت مو و پوست شما است. این روغن می تواند چربی سوز هم باشد و به عنوان یک غذا برای لاغری کاربرد داشته باشد. چربی سوزی روغن نارگیل به تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​در روغن نارگیل مربوط می شود که توسط کبد متابولیزه می شود و به جای ذخیره شدن به عنوان چربی، به عنوان منبع انرژی استفاده می شود.

سرکه سیب

محققان در یک مطالعه دریافتند که اسید استیک موجود در در سوزاندن چربی مؤثر است. اگر مشتاق هستید که این غذای چربی سوز را مصرف کنید، با رقیق کردن آن با یک قاشق چای خوری در آب و دیدن واکنش بدن تان شروع کنید. طعم و بوی آن ممکن است برای خیلی از افراد جذاب نباشد؛ بنابراین به خود فشار نیاورید.

کرفس

همان طور که همه شنیده ایم کرفس این سبزی معروف “کالری منفی” دارد و معروف ترین غذا برای لاغری است. برخی فکر می کنند که برای هضم کرفس، کالری بیشتری از آنچه خودش دارد، لازم است. تحقیقات هم به ما نشان داده که علم با این موضوع موافق است.

دکمه بازگشت به بالا