کارافرینیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

میوه خشک را کجا بفروشیم؟

میوه خشک را کجا بفروشیم؟

میوه خشک کن

میوه خشک را می‌توان به‌صورت کلی یا جزئی و از طریق مستقیم یا آنلاین به فروش رساند و درکل کسب‌وکار سودآوری به شمار می‌آید. مصرف میوه‌ها در همه جای دنیا همیشه وابسته به شرایط آب‌وهوایی و فصلی است ولی برای مصرف میوه خشک نمی‌توان شرایط محدودکننده‌ای از این دست قائل بود. کسب دانش اولیه و خرید میوه خشک کن را می‌توان به‌عنوان اولین قدم‌های راه‌اندازی این کسب‌وکار در نظر گرفت، اما این‌که میوه خشک را کجا بفروشیم بزرگ‌ترین چالشی است که در مسیر فعالان این حوزه قرار دارد. سوای کسب تجربه و رساندن کیفیت محصول به شرایط مطلوب، بازاریابی و گسترش سطح فعالیت دغدغه‌ی مهم دیگری است که برای هر فعالی در این کار مطرح است. ویترین نت علاوه بر ارائه مدل‌ها و امکان مقایسه قیمت دستگاه میوه خشک کن، در زمینه فروش محصول تولیدشده توسط این دستگاه‌ها هم پیشنهاد‌هایی دارد که شاید بتواند برای فروش میوه خشک مفید باشد.

پیش‌فرض فروش میوه خشک

بدون شک تولید میوه خشک، پیش‌فرض فروش این محصول است. سطوح مختلفی را می‌توان برای این کسب‌وکار و شروع فروش میوه خشک در نظر گرفت، اما تمامی اقدامات باید به تولید محصول باکیفیت منجر شود. تولید میوه خشک به روش سنتی یا خشکاندن میوه‌ها در معرض هوا و آفتاب، روشی قدیمی و در حال منسوخ شدن است، چون هم از لحاظ صرف زمان و میزان تولید برای تولیدکننده مقرون‌به‌صرفه نیست، هم محصول چندان باکیفیتی از آن به دست نمی‌آید. در عوض در چند سال اخیر انواع دستگاه میوه خشک کن به بازار ارائه شده است که فعالیت در این زمینه را راحت‌تر و البته سودآورتر کرده است.

تنوع ظرفیت، کاهش زمان تولید، صرفه‌جویی در انرژی و تولید محصول مرغوب‌تر مهم‌ترین ویژگی‌های انواع مناسب دستگاه میوه خشک کن است. یک کسب‌وکار تولید میوه خشک فقط با بهره‌مندی از این امکانات است که می‌تواند بازار بزرگی پیدا کند و فروش بالایی را تجربه کند. میوه خشک محصولی بود که تا همین اواخر فقط به‌صورت دوره‌ای و در مناسبت‌های خاص مثل عید نوروز فروش خوبی را تجربه می‌کرد، اما حالا با گسترده شدن سطح فعالیت تولیدکنندگان و بالا رفتن آگاهی افراد نسبت به فواید میوه خشک، به تأمین‌کنندگان بیشتر از خریداران وابسته شده است و فروش میوه خشک می‌تواند در آینده بیشتر از این هم مورد تقاضا قرار بگیرد.

میوه خشک را کجا می‌توان فروخت؟

تصور بیشتر مردم و حتی تولیدکنندگان بر این عقیده استوار است که فروشگاه‌های تخصصی عرضه و فروش خشکبار تنها مکان‌هایی هستند که می‌توان میوه خشک را از آنجا تهیه کرد، اما این فقط ظاهر ماجرای خرید و فروش میوه خشک است. همیشه فقط بخش کوچکی از محصول تولیدکنندگان به خرده‌فروشان می‌رسد و بخش بیشتر آن برای مصارفی همچون استفاده در محصولات دیگر، بسته‌بندی در حجم کوچک به‌عنوان تنقلات و نیز صادرات به کشور‌های دیگر اختصاص پیدا می‌کند. پس اگر قصد خرید دستگاه میوه خشک کن دارید و فکر می‌کند بازار این محصول فقط فروشگاه‌های خشکبار است، کوچک فکر می‌کنید. از طرف دیگر افزایش آگاهی نسبت به روش‌های بهینه و بهداشتی تولید میوه خشک در کنار عرضه طیف گسترده و کارآمد انواع دستگاه و ابزار میوه خشک کن رقابت در زمینه فروش این محصول را زیاد کرده است. اجرای‌ ایده‌های مناسب تولید، بسته‌بندی و استفاده از میوه خشک در محصولات غذایی دیگر عواملی هستند که می‌توان برتری را در زمینه فروش میوه خشک از آن یک تولیدکننده کند.

راهکار‌های افزایش فروش میوه خشک

۱- تمرکز بر روی بسته‌بندی میوه خشک

بسته‌بندی یک اصل اساسی برای افزایش فروش همه محصولات تولیدی، مخصوصاً محصولات غذایی است. بسته‌بندی و برند‌سازی میوه خشک سطح اطمینان مردم را نسبت به تولید شما افزایش می‌دهد. بیشتر افراد تصور می‌کنند که میوه‌های خشک بسته‌بندی‌شده کیفیت بهتری دارند.

۲- تمرکز بر روی کیفیت میوه خشک

هیچ‌وقت فراموش نکنید که مردم میوه خشک را هم‌تراز با لذت بردن از طعم خوب آن، برای سلامتی بدن‌هایشان می‌خرند. شرایط تولید میوه خشک یکی از اصلی‌ترین سؤال‌هایی است که یک خریدار در ذهنش درباره محصول می‌پرسد و جواب این سوال را تا حد زیادی پس از بررسی ظاهر محصول می‌گیرد. تولید میوه خشک با انواع باکیفیت دستگاه میوه خشک کن که در فروشگاه ویترین نت عرضه شده است، کیفیت ظاهری و غذایی میوه خشک را تضمین می‌کند.

۳- درج میزان کالری و ارزش غذایی میوه خشک

بهبود استاندارد‌های زندگی انسان‌ها توجه مردم را به سمت عادات غذایی سالم بیشتر کرده است. درج میزان کالری و نوع و میزان مواد مغذی‌ای که در هر محصول میوه خشک موجود است بر روی بسته‌بندی، هم میزان اعتماد به محصول را افزایش می‌دهد، هم احتمال فروش آن را به جا‌های مختلف و برای مصارف بیشتری بالا می‌برد.

۴- تولید محصولات جانبی و مشتق شده از میوه خشک

تولید محصولات برگرفته از میوه خشک یا محصولاتی که میوه خشک جزئی از مواد اولیه آن است می‌تواند فروش این محصول را تا اندازه زیادی بالا ببرد. برای این منظور از‌ایده‌های خلاقانه‌ای می‌توان استفاده کرد و پیشنهاد ویترین نت برای مثال تولید آب‌نبات با مغز میوه خشک یا تولید قطعه‌های پذیرایی از میکس و ترکیب چند نوع میوه خشک با هم است.

۵- سنجش رقبای فعال در عرضه فروش میوه خشک

بررسی سطح و نوع فعالیت رقبای کاری به شما یک ذهنیت کلی در مورد بازاریابی و تعیین سطح انتظاراتتان می‌دهد. این‌گونه انگار شما از آن‌ها جلوتر هستید و می‌توانید هم از اقدامات مناسب آن‌ها استفاده کنید، هم برای کسب سهم بیشتر بازار دست به اقدامات تازه‌ای بزنید.

خرید دستگاه میوه خشک کن چگونه بر فروش این محصول تأثیر می‌گذارد؟

برای راه‌اندازی هر کسب‌وکاری در ایران به‌غیراز تجهیزات ضروری و مفید، دریافت مجوز‌ها و اعتبارنامه‌های قانونی هم لازم است. خیلی از مجوز‌های کسب‌وکار با توجه به شرایط تقاضادهندگان صادر می‌شود و تجهیزات اصلی کار بخش بزرگ شرایط را تشکیل می‌دهد. قطعاً برای سازمان‌های صادرکننده مجوز فعالیت، نوع و قیمت دستگاه میوه خشک کن تهیه شده از سوی شما مهم نیست، اما طرح فعالیت مجموعه شما با توجه به ظرفیت و قابلیت‌های این دستگاه‌ها سنجیده می‌شود. طبیعتاً اگر به دنبال فعالیت گسترده و راه‌اندازی یک کارگاه بزرگ در این زمینه هستید باید تجهیزات متناسب با این طرح را هم فراهم کنید تا بتوانید مجوز‌های لازم را دریافت کنید. از طرف دیگر تجهیزات مناسب می‌تواند با بهینه کردن زمان و بازدهی تولید به شما برای رسیدن به سطح انتظاراتتان که بدون شک فروش محصول میوه خشک به نحو احسن است، کمک کند.
در vitrinnet مدل باکیفیت‌ترین انواع دستگاه میوه خشک کن و قیمت‌های آن‌ها را باهم مقایسه کنید و بهترین انتخاب را انجام دهید.

منبع: مجله سایت ویترین نت

دکمه بازگشت به بالا